marekfl
Zaufany warsztat
Witam
postaram się opisać przekładkę - powiem szczerze dość ciekawego auta jakim jest "nowe" Volvo S40 model produkowany od 2004/05 roku - bazujący na płycie podłogowej Forda Focusa II - przekładkę tę wspominam z niesmakiem - trudności w zdobyciu części do tego auta, ograniczony dostęp do interfejsów diagnostycznych i fachowej wiedzy w okolicy - ostatecznie sprawa oparła się o nieautoryzowany serwis Volvo- Tech w Chorzowie - a i oni do końca mimo zainkasowania sporej sumy nie pomogli do końca z autkiem - trzeba było walczyć we własnym zakresie.
Zacznę od listy cześć do tego modelu
- lampy przednie;
- zamek maski przedniej;
- linka otwierania maski + raczka;
- maglownica z przewodami do wspomagania;
- pompa hamulcowa ze zbiorniczkiem;
- serwo;
- przewody hamulcowe;
- przewód do wysprzęglnika;
- ściana grodziowa;
- plastikowe podszybie maskujące podszybie;
- mechanizm wycieraczek + ramiona wycieraczek;
- nagrzewnica (dwa typy nagrzewnic AC i ACC bardzo istotna sprawa)
- metalowa rura wzmacniająca pod deskę;
- pedał hamulca;
- pedał gazu;
- pedał sprzęgła z pompką;
- nakładka konsoli z daszkiem nad zegary;
- zegary
- schowek duży pasażera;
- obudowa pod kierownice;
- boczne dekle maskujące deskę;
- stelaż fotela lewego (w wersji z elektrycznym fotelem kierowcy można dołożyć drugi fotel i mamy dwa elektryki z pamięcią)
- silniczki podnoszenia szyb przednich - (WAŻNE!!! Różnica w rocznikach i wyposażeniu trzeba dobrać odpowiednio silniczki)
- dywan przedni 2 części;
- zamek drzwi lewych;
po krótce mały opis!!
Problem w zdobyciu cześć do tego auta - może obrzydzić chęci każdemu kto zacznie to przerabiać :/ o ile sama przekładkę w stylu obcięta grodź idzie znaleźć o tyle już dopasowania silników przednich szyb - graniczy już z cudem i tygodniami poszukiwań.
Mając europejskie silniczki bez problemu przeskoczymy w tym aucie sprawę odwrotnie działających szyb i lusterek przednich co w innych modelach wymagało lekkiej kombinacji
ręczny, tunel środkowy, panel sterowania radia i klimatyzacji są takie same w angliku i w europejczyku.
Instalacja elektryczna w tym aucie wymaga troszkę zabawy,
w wersji z 1 elektrycznym fotelem istnieje możliwość podłączenia drugiego lewego w elektryce
trzeba przy tym prawidłowo po przepinać piny w kostkach foteli żeby prawidłowo działała kontrolka zapięcia pasów!
Jedynym i największym utrapieniem w tym aucie jest sprawa kodowania - po przekładce trzeba wkodować nagrzewnice, silniki szyb przednich, przekodowac moduł SEM na europe - i teoretycznie wszystko będzie działać jak w europie!! Pod warunkiem że europejska nagrzewnica i silniczki są dokładnie odpowiednikami angielskich elementów! W przeciwnym przypadku mogą dziać się cuda :/
Od strony mechanicznej
największą trudnością w tym aucie jest ściana grodziowa!! centralnie na niej znajduje się numer VIN, siedziałem i myślałem nad tym jak się do niej zabrać - i w końcu okazało się ze powierzchnia na której znajduje się numer VIN jest taka sama zarówno w angliku jak i europejczyku- zostawiliśmy ja nietknięta - dopasowując do niej rynnę podszybia - jest to w pewnym sensie "rzeźba" ale w zasadzie nie dało się tego zrobić inaczej.
W komorze silnika - ciasno, wszystko poupychane.
Lampy przednie można przerobić.
Elektrohydrauliczne wspomaganie w tym aucie wymaga zastosowania specjalnego płynu - koszt 1 litra w Volvo sięga niemal 100zł
Nie wiem czy podjął bym się jeszcze raz przekładki takiego auta - z pewnością wiedział bym już jak wycenić taka robotę !!
w załaczeniu coś dla oka
ściana grodziowa - najwięcej dziobania :/
View attachment P260111_11.16.JPG
View attachment P070111_11.04[02].JPG
efekt prawie końcowy

postaram się opisać przekładkę - powiem szczerze dość ciekawego auta jakim jest "nowe" Volvo S40 model produkowany od 2004/05 roku - bazujący na płycie podłogowej Forda Focusa II - przekładkę tę wspominam z niesmakiem - trudności w zdobyciu części do tego auta, ograniczony dostęp do interfejsów diagnostycznych i fachowej wiedzy w okolicy - ostatecznie sprawa oparła się o nieautoryzowany serwis Volvo- Tech w Chorzowie - a i oni do końca mimo zainkasowania sporej sumy nie pomogli do końca z autkiem - trzeba było walczyć we własnym zakresie.
Zacznę od listy cześć do tego modelu
- lampy przednie;
- zamek maski przedniej;
- linka otwierania maski + raczka;
- maglownica z przewodami do wspomagania;
- pompa hamulcowa ze zbiorniczkiem;
- serwo;
- przewody hamulcowe;
- przewód do wysprzęglnika;
- ściana grodziowa;
- plastikowe podszybie maskujące podszybie;
- mechanizm wycieraczek + ramiona wycieraczek;
- nagrzewnica (dwa typy nagrzewnic AC i ACC bardzo istotna sprawa)
- metalowa rura wzmacniająca pod deskę;
- pedał hamulca;
- pedał gazu;
- pedał sprzęgła z pompką;
- nakładka konsoli z daszkiem nad zegary;
- zegary
- schowek duży pasażera;
- obudowa pod kierownice;
- boczne dekle maskujące deskę;
- stelaż fotela lewego (w wersji z elektrycznym fotelem kierowcy można dołożyć drugi fotel i mamy dwa elektryki z pamięcią)
- silniczki podnoszenia szyb przednich - (WAŻNE!!! Różnica w rocznikach i wyposażeniu trzeba dobrać odpowiednio silniczki)
- dywan przedni 2 części;
- zamek drzwi lewych;
po krótce mały opis!!
Problem w zdobyciu cześć do tego auta - może obrzydzić chęci każdemu kto zacznie to przerabiać :/ o ile sama przekładkę w stylu obcięta grodź idzie znaleźć o tyle już dopasowania silników przednich szyb - graniczy już z cudem i tygodniami poszukiwań.
Mając europejskie silniczki bez problemu przeskoczymy w tym aucie sprawę odwrotnie działających szyb i lusterek przednich co w innych modelach wymagało lekkiej kombinacji
ręczny, tunel środkowy, panel sterowania radia i klimatyzacji są takie same w angliku i w europejczyku.
Instalacja elektryczna w tym aucie wymaga troszkę zabawy,
w wersji z 1 elektrycznym fotelem istnieje możliwość podłączenia drugiego lewego w elektryce
trzeba przy tym prawidłowo po przepinać piny w kostkach foteli żeby prawidłowo działała kontrolka zapięcia pasów!
Jedynym i największym utrapieniem w tym aucie jest sprawa kodowania - po przekładce trzeba wkodować nagrzewnice, silniki szyb przednich, przekodowac moduł SEM na europe - i teoretycznie wszystko będzie działać jak w europie!! Pod warunkiem że europejska nagrzewnica i silniczki są dokładnie odpowiednikami angielskich elementów! W przeciwnym przypadku mogą dziać się cuda :/
Od strony mechanicznej
największą trudnością w tym aucie jest ściana grodziowa!! centralnie na niej znajduje się numer VIN, siedziałem i myślałem nad tym jak się do niej zabrać - i w końcu okazało się ze powierzchnia na której znajduje się numer VIN jest taka sama zarówno w angliku jak i europejczyku- zostawiliśmy ja nietknięta - dopasowując do niej rynnę podszybia - jest to w pewnym sensie "rzeźba" ale w zasadzie nie dało się tego zrobić inaczej.
W komorze silnika - ciasno, wszystko poupychane.
Lampy przednie można przerobić.
Elektrohydrauliczne wspomaganie w tym aucie wymaga zastosowania specjalnego płynu - koszt 1 litra w Volvo sięga niemal 100zł
Nie wiem czy podjął bym się jeszcze raz przekładki takiego auta - z pewnością wiedział bym już jak wycenić taka robotę !!
w załaczeniu coś dla oka
ściana grodziowa - najwięcej dziobania :/












![P260111_11.15[01].JPG P260111_11.15[01].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2764-25b2831170c330d17284bf795c8234e8.jpg)


View attachment P070111_11.04[02].JPG


![P070111_11.04[01].JPG P070111_11.04[01].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2749-b637ec1d1a763663678ac9a96689c968.jpg)
efekt prawie końcowy
