• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Volkswagen tiguan 2012 r przekładnia

Auto-Kam

Początkujący
Dołączył
12.02.2018
Postów
19
Punktów
0
Wiek
31
Miasto
Siedlce
Koledzy potrzebuje porady w sprawie doboru przekladni kierowniczej. W aucie co przekladam wyglada mi na starszy typ taki jak np. golf V, a3 8p w przekladce dostalem ta nowszego typu po zamontowaniu nie dziala i wali bledami od czujnika skretu. Podstawilem druga od turana z 2005 i dalej nic a na angolu wszystko gra. Mial ktos z kolegow podobny problem?
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4009
Punktów
283
Miasto
Wadowice
dwa rodzaje przekladni przed i po fl
jadn na 3 sruby druga na 4

p[o za tym jakie bledy
 

qplanetq

Anglikomaniak
Dołączył
4.11.2009
Postów
445
Punktów
26
Miasto
Szczecinek
WWW
swapit.nazwa.pl
Te przekładnie wyglądają na pierwszy rzut oka identycznie . Różnią się lokalizacja czujnika skrętu . Jeśli w Angliku masz montowaną na 4 śruby to eu musi być na 4 , jeśli masz na 3 sruby na sztywno to musi być na 3. Passat , audi , skoda czy co tam jeszcze Ma te same maglownice .
 

apollo

Zaufany warsztat
Dołączył
5.04.2009
Postów
346
Punktów
71
Miasto
Konin
WWW
www.przerabiacze.pl
Wydaje mi się że jest jeszcze trzeci rodzaj przykręcany (tak jak ta przedliftowa)na cztery śruby i jest on często stosowany w Tiguanach, ale nie tylko bo w Passatach B6 taż.
Nie będę opisywał jej wyglądu. Można wpisać numer 3C1 423 105 i google pokażą jak wygląda. Może właśnie taką potrzebujesz. Jeśli tak to mam taką w super stanie i chętnie Ci ją sprzedam.
 

Auto-Kam

Początkujący
Dołączył
12.02.2018
Postów
19
Punktów
0
Wiek
31
Miasto
Siedlce
Znalazlem taka na 3 sruby jak kolega qplanetq radzil nie wiele sie rozni od tej starego typu. Wazne aby poczatek numeru sie zgadzal w moim przypadku byl to 1K0 wszystko smiga, dzieki za pomoc. Zostalo teraz kodowanie
 

Beni0

Początkujący
Dołączył
15.10.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
LDZ
Każda działa, każda da się założyć. Nowsza ma np funkcje od park assist i lane assist. Pasuje nawet z Passata b7 o numerze 3aa. Gadacie głupoty. Wystarczy wykodowac czujnik w kierownicy żeby czujnik się nie dublowal lub zmienić manetki na tzw miękkie, zakodowac i zrobić adaptacje. Każda do każdej pasuje. Bo w aso już nie ma tych starych są tylko adaptery do podłączenia nowych wersji.
 

Tyngi

Początkujący
Dołączył
20.12.2013
Postów
7
Punktów
0
Wiek
31
Miasto
Turek
Ja w moim tiguanie mam 5N2 423 051 N przykręcania na 3 śruby
Kupiłem z przekładką 5N1 423 050 P przykręcana na 4 śruby
Będzie to wszystko grało ?
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4009
Punktów
283
Miasto
Wadowice
Nie
Inne oprogramowanie sterownika
 

Tyngi

Początkujący
Dołączył
20.12.2013
Postów
7
Punktów
0
Wiek
31
Miasto
Turek
Możesz mi podpowiedzieć jakiej powinienem szukać ?
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3428
Punktów
481
Miasto
łódzkie
Wpisz sobie 5N1 423 051 i szukaj oryginału lub zamienników może to być 1k1 423 051
 
Ostatnia edycja:

Tyngi

Początkujący
Dołączył
20.12.2013
Postów
7
Punktów
0
Wiek
31
Miasto
Turek
Wyszedł jeden problem, a mianowicie zostawiłem kolumnę kierowniczą angielską i krzyżak nie łączy się z główką maglownicy wyglada jak by kolumna była o 3cm za krótka o co kaman ?
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4009
Punktów
283
Miasto
Wadowice
Nic nie jest za krótkie do tego stopnia ze nie mozna temu zaradzic
Po pierwsze natnij blokade wyciaganrgo drążka tj.dwa punkty
A po drugie obruc krzyżak o 90st
 

Tyngi

Początkujący
Dołączył
20.12.2013
Postów
7
Punktów
0
Wiek
31
Miasto
Turek
Nic nie jest za krótkie do tego stopnia ze nie mozna temu zaradzic
Po pierwsze natnij blokade wyciaganrgo drążka tj.dwa punkty
A po drugie obruc krzyżak o 90st
Wracam do tematu mam pytanie odnośnie właśnie obrócenia krzyżaka o 90st. W która stronę go obrócić i dlaczego ? Na pierwotnym montażu i ustawieniu zbierzności lewe koło w maksymalnym skręcie w prawo dotyka ramy. Dodam, że mój magiel to 1K1 423 051 EL z golfa 6
Sprawdzałem średnice skrętu w golfie i wynosi około 10,5m a w tiuguanie 12m
Ps. Założyłem taka kompletna Maglownice z drążkami końcówkami itd.
 

apollo

Zaufany warsztat
Dołączył
5.04.2009
Postów
346
Punktów
71
Miasto
Konin
WWW
www.przerabiacze.pl
Krzyżaki w kolumnie kierowniczej to przegub kardana. Jego działanie zalety i wady można poznać na filmikach na You Tube i nie ma sensu tu się rozpisywać.
Tak więc jeśli moment obrotowy z kierownicy na trzpień maglownicy jest przenoszony pod kątem to znaczy że przeguby kardana muszą być w stosunku do siebie "przestawione". Angol i auto z kier. po lewo mają to "przestawienie" względem siebie odwrotne. Przeguby można więc przestawić względem siebie i będzie znaczne lepiej. Jednak te krzyżaki kosztują 25 zł i lepjej kupić oryginalne i będzie idealnie. Jak masz jeszcze jakieś wątpliwości to zadzwoń.
 
Do góry Bottom