• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

vectra B 3,0 V6

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
Witam forumowiczy
moja przygoda z anglikami zaczela sie dosc dawno
mieszkalem 10 lat w UK
wrocilem do kraju moja zabawka ,ktora tam sobie skladalem sam
dlatego tez silnik 3,0 zamiast 2,5 fabrycznego
niestety z braku czasu (taka praca)
przekladka zaczela sie dosc dawno (maj) i trwa do dzisiaj (listopad) :lol:
w tym czasie wybebeszylem auto z wszystkiego co angielskie (dlugi weekend majowy)
zakupilem wszystkie potrzebne graty do przekladki
czyli przod auta z maglownica nagrzewnica instalacja itd itp
w chwili obecnej sciana grodziowa juz jest zalatana
maglownica ,nagrzewnica ,instalacja silnika i czesc srodka (dywany, belka pod deska,pedaly linka maski itd) sa juz na miejscu
idzie to jak krew z nosa
mechanikiem jestem z zamilowania nie z wyksztalcenia
ale krecic kluczami potrafie ;)
auto budowalem sam podczas pobytu w UK
z fabryki zostaly tylko blachy i szyby
reszte zmienilem wedlug swoich upodoban
decyzja o powrocie do PL nastapila dosc nagle ;)
wiec auto zabralem ze soba
za duzo wsadzilem w opla serca i swojej pracy zeby oddac to za darmo

fotki wrzuce wieczorem
jak wygladalo auto przed akcja ''zmiany kierownicy''
jak w trakcie
i mam nadzieje w ciagu 2 tygodni zakonczyc przebudowe
to beda fotki po akcji

pozniej walka z celnym i z przegladami
jak czytam na forum co sie wyrabia
to juz mam wiecej siwych wlosow na glowie
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4009
Punktów
283
Miasto
Wadowice
a z jakiego auta masz ten silniczek ??
bo z tego co sie orientuje to 3,0 nie bylo w vectrze
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
dobrze sie Jaro orientujesz
silnik jest z omegi B
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4009
Punktów
283
Miasto
Wadowice
ile kucy???
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
auto nie bylo na hamowni wiec nie powiem ile ma dokladnie
ale powyzej 190 powinna miec
tzw ''tyłko-hamownia czuje roznice'' ;)

niestety na dolocie z VB te silniki nie osiaga mocy jak w omedze B czyli 211 KM
mam co prawda kilka modyfikacji
jak lekkie kolo zamachowe courtenay
usuniety katalizator- wyrob courtenay ( http://www.courtenaysport.co.uk/ )
wydech przelotowy remusa bez tlumika srodkowego ( z wyscigowych vectr B BTCC)
wklad filtra courtenay
oraz regulator cisnienia paliwa 4bary
ale nie wiem na ile skuteczne bo nie potwierdzone papierkiem ;)
program tez jest z silnika 2,5


Angeelo na vkp tez ten sam nick masz ??
bo cos mi swita ;)


Misiek
fotek bedzie niewiele z rozbierania
troche wiecej moze ze skladania


dzisiaj walczylem z kabelkami
jedna wtyczka do przerobienia i kilka do przedluzenia
myslalem ze sie uda ale niestety instalacja z europy jest zdeczka inna
bedzie kombinacja
instalacja silnika z europy
instalacja deski z angola
ECU powedruje za deske rozdzielcza pod schowek ale od silnika
nie przerabialem gornej czesci podszybia
chcialem uniknac duzej ilosci spawania (to akurat nie jest moja ulubiona fucha )
 

Mimek

Anglikomaniak
Dołączył
25.11.2010
Postów
228
Punktów
23
Miasto
Zalesie, Łańcut
Jeżeli do katowania i rozbijania to spoko. A jeśli chciałbyś codziennie się cieszyć z jej wyglądu, to porażka. Też jestem miłośnikiem VB i robię teraz dla siebie taką po partactwie i dbam o każdy szczegół aby było jak najlepiej, dlatego trochę mnie zniesmaczyły te zdjęcia.
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
nie bardzo rozumiem co masz na mysli
kolor grodzi nie jest wazny
na tym sie nie jezdzi

do katowania to bedzie inna zabawka a nie bialas

p.s. gdzie sie podzialy fotki i te posty ktore byly ??
p.s.2
niestety ale wygladac bedzie jak wyglada mi to nie przeszkadza
goni mnie czas bo auto zastepcze zakonczylo zywot - rocznik '75
a czasu po pracy i dni wolnych mam niewiele

jak sie komus nie podoba kolor to niech zostawi uwagi dla siebie
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
byly i sie zmyly (awaria serwera)
zaraz wstawie od nowa co bylo

narazie mam filmik z odpalania
[video=youtube;Cz3caAQe4T4]http://www.youtube.com/watch?v=Cz3caAQe4T4[/video]

i fotorelacja ktora wcielo
niestety praca nie pozwolila mi na przekladke w 2 tygodnie ;)
oraz na przygotowanie krotkiej relacji wczesniej
przekladka sie przeciaga ale juz coraz blizej konca :D

zaczelo sie od wybebeszenia wszystkiego ze srodka -dlugi weekend majowy tego roku

przyjechaly czesci do przekladki :D

w miedzyczasie wybebeszylem instalacje silnika (poszla europejska)

i nadszedl czas skladania - jakies 2 miesiace temu zaczalem skladac
dziury wyciete z jednej strony z drugiej polatane

polozone wygluszenia i dywany
instalacja czesciowo na miejscu

wzmocnienie deski ,nagrzewnica
maglownica i uklad kierowniczy na miejscu
pedaly i instalacja tez

podszybie oraz zamontowany mechanizm wycieraczek

a ECU pojdzie tedy za schowek




w tej chwili deska rozdzielcza juz ogarnieta i przykrecona -przedluzyc musze dwie wtyczki
uklad hamulcowy z pompa zmontowany do kupy
jeszcze z dwa dni skladania i odpalamy :cool:

dla niedowiarkow
maglownica wyszla gora miedzy silnikiem i sciana grodziowa
miejsca jest akurat



obylo sie w calosci bez opuszczania sanek

---------- Dodano 16-11-2011 o 15:47 ---------- Poprzedni post napisano 15-11-2011 o 11:35 ----------

auto juz prawie na koncowce
wlasnie przekladam wiazki drzwi
TC i kontrolka silnika zgasly po zamontowaniu nowego aku
niestety kontrolka poduszek zostala
ale to pikus jak na taka robote
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
no i znowu mam przestój w przekładce
raz ze wypłaty nie widać (w pracy w ciula lecą z nadgodzinami od 4 miesięcy )
wiec nie ma kasy na tłumaczenia ,celny, przegląd i cala resztę

dwa ze maglownica która dostałem jest chyba uwalona
dodatkowo czekam na zamek kierowcy na 8 pinów i kilka drobiazgów
np osłona wycieraczek -ta którą miałem niestety nie przeżyła montażu
jak zwykle piach w oczy :/
a miała już w tym miesiącu jeździć
 

pawelszczecinek

Anglikomaniak
Dołączył
7.02.2011
Postów
129
Punktów
3
Witam,spokojnie zrobisz viki ,będzie latać aż milo ,silnik V6 w vectrze sa najlepsze :zloo:pozdrawiam
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
kilka fotek z poniedzialku
jeszcze drzwi kierowcy do ogarniecia (czekam na graty)
i pod maska zaslonic dziure po wiadomo czym






wspomaganie chyba sie udalo ogarnac
caly dzien dzialalo bez zarzutu
w tej chwili zmieniam wydech na taki ''legalniejszy'' ;)
 

pawelszczecinek

Anglikomaniak
Dołączył
7.02.2011
Postów
129
Punktów
3
Witam ,viki już nabiera wyglądu ,miejsce po serwie zaspawaj blacha ,a bęben wytnij tez zaspawaj i daj maty pod podszybiem będzie ładnie wyglądało pozdr.pawel
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
miejsce po serwie zostaje
bedzie tylko zamaskowane
a w jakim celu ??
w celu ewentualnej wymiany alternatora w przyszlosci
w V6 trzeba go wyjmowac dolem w wersji europejskiej
a tak uda sie gora
bez wypinania przegubów ;)
 

G4WLAK

Anglikomaniak
Dołączył
5.11.2011
Postów
564
Punktów
21
Dzisiaj przekladka ''Bialasa'' zostala ukonczona
wspomaganie ogarniete
pod maska poukladane (jeszcze kilka detali do dopracowania ;) )
w styczniu do celnego
pozniej na przeglad
skarbowka i rejestracja na polskie blachy

juz LHD pelna geba :jupi:


''Winter Edition'' aludekle :haha:


pod maska :tudu:
 
Do góry Bottom