• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Touareg 2006 rok 2,5 TDI w manualu oraz 3,0 V6 automat + przeróbka na model po FL

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i kolegów z zaprzyjaźnionych warsztatów :) troszkę ostatnimi czasy zaniedbałem się w pisaniu postów na forum ale ... hmm zęby się nie tłumaczyć to powiem że po prostu jakoś tak wyszło ;) hehe no i postaram się szybko odrobić zaległości w pisaniu

----------------------------------------------------------------------------------


Tak więc zaczynam ten temat od krótkiego opisu aut które do mnie trafiły do przekładki - jedno to VW Touareg z 2006 roku z silnikiem 2,5 TDI ręczna, skrzynia biegów, klimatyzacją ręczna i kontrolą trakcji + ABS i w zasadzie tyle z jakiegoś z wypasu no i najważniejsza sprawa - auto trafiło w wersji "cieżarowej" z podłoga z tyłu, pozaslepianymi tylnymi szybkami


Drugie autko jest z tego samego roku jedyna różnica to ta że posiadało silnik 3,0 TDI i skrzynie automatyczną!! wyposażenie identyczne - również w wersji ciężarowej - z tym mam o tyle większy problem że trafiło do Mnie rozebrane przez inny warsztat - porozkręcane dosłownie na części pierwsze - układ przeniesienia napędu silnika !!! Masakra - długo zajęło doprowadzenie tego auta do stanu w którym można by zacząć przekładkę!!

Tak więc od początku

Lista cześć (dotyczy modelu już skończonego z silnikiem 2,5 tdi i skrzynia manualną)

- lampy przednie;
- zamek maski + linka ze złaczką;
- maglownica (są dwa typy z czujnikiem i bez czujnika ciśnienia);
- przewody do maglownicy;
- mechanizm wycieraczek z silnikiem + ramiona wycieraczek;
- plastikowe podszybie (+ mała zaślepka nad puszkę bezpieczników i przekaźników);
- kominek na otwór do wentylatora;
- przewody do klimatyzacji + przewody do nagrzewnicy;
- pompa hamulcowa z czujnikami + serwo ;
- przewód do wysprzęglnika;
- przewody hamulcowe;
- ściana grodziowa - (odkręcana)
- wytłumienie ściany grodziowej od strony wnętrza (zewnętrzne wytłumienie na około grodzi może zostać angielskie);
- nagrzewnica kpl z silniczkami, wentylatorem i czujnikami oraz wiązką + dwa kominki kierujące nadmuch na nogi z lewej i prawej strony;
- pedaliera z kompletem pedałów - sprzęgło z pompką + hamulec + pedał gazu;
- ramka mocowania czujników sprzęgła i hamulca;
- metalowa rura wzmacniająca pod deskę ze wszystkimi uchwytami z pedałem hamulca nożnego;
- linka hamulca nożnego + mechanizm hamulca mocowany na tunelu środkowym - pod aluminiowym "koszyczkiem"
- deska konsola (składa się z wielu elementów):
- konsola górna nakładka
- daszek nad zegary + ramka nad zegary
- ramka maskująca dół zegarów z łącząca się z górną częścią obudowy manetek;
- środkowa cześć deski wraz z dużym schowkiem pasażera;
- Lewa cześć konsoli z raczka i linką do zwalniania hamulca ręcznego;
- listwy ozdobne z konsoli (duża nas schowek + 2 małe po obu stronach kierownicy w tym 1 z otworem na stacyjkę)
- tunel środkowy + małe zaślepki przednie;
- duża ramka tunelu środkowego z otworami pod przyciski od napędu, regulacji lusterek
- plastikowy dekiel - obudowa od spodu deski pod kolumnę kierownicza i schowek;

- dywan przednia cześć;
- obudowy słupków przednich lewa, prawa strona!
- mechanizm otwierania maski + raczka do otwierania maski + linka;
- boczki drzwi przednich;
- silniczki podnoszenia szyb przednich;
- zamek drzwi przednich (są dwa typy zamków - zwykłe i do wersji z domykaniem drzwi)




Dodatkowo w moim przypadku z dość ubogiej wersji ciężarowej przerabialiśmy auto na
5 osobowe z klimatronickiem 2 strefowym, elektrycznie regulowanymi podgrzewanymi fotelami przednimi z pamięcią oraz wnętrzem w dwu kolorowej skórze :) musiałem dokupić


- wiązkę elektryczną wnętrza auta;
- nagrzewnice klimatronick + panel sterowania + czujnik nasłonecznienia z deski!
- całe wnętrze w skórze;
- system mocowania tylnej kanapy i siedziska;
- napinacze i pasy tylne;
- klamry zapinające do tylnich pasów!!
- tylni dywan (w wersji cieżarowej nie ma go wcale!)
- roleta bagaznika;


po krotce opis autka: (pojazd bazuje na płycie podłogowej Porsche Cayane wykorzystuje ją również audi Q7 jednak cześć od tego drugiego nie pasują w większości do Touarega - elementy pasujące od Touarega zaczynają się od 7L0 lub 7L6 dla modelu po lifcie)

od strony mechanicznej:

autko bardzo przyjemne w przekładce - ściana grodziowa odkrecana, w moim przypadku mechanicznie mialem wiecej roboty niż przy tradycyjnej przekładce bo musieliśmy sporo dołożyć do auta czego nie było więc - spory nakład pracy po stronie mechanicznej - wyrywanie podłogi dostawczej montowanie kanapy, napinaczy - wymiana wiązki, odblokowywanie zaślepionych tylnich szyb!!!

po stronie elektrycznej sytuacja wygląda następująco:

bezpieczniki występują po obu stronach deski symetrycznie - w razie przerabiania oryginalnej instalacji jest do prze lutowania dosłownie kilkanaście- kilkadziesiąt kabelków.

Ja zmieniałem cała wiązkę elektryczną w związku z doposażeniem auta! Wiązało się to potem z lekką praca z komputerem :)

Silniki szyb przednich niestety nie da się przełożyć i zaprogramować (chyba że w modelu po lifcie coś się zmieniło) trzeba wymienić na europejski.

Licznik (przynajmniej w obu autach które do mnie trafił był wyskalowany w KM - przyjechały do mnie z IRL) wiec ten element nie jest potrzebny do przekładki- jedynie po zmianie silników szyb przednich będą działały odwrotnie drzwi na FIS'ie - da się to przeprogramować VAG'iem zmieniając kraj

--------------------------------------------------------------------------------
A tutaj coś dla oka ;-) do pooglądania

P201110_12.15.JPG - ściana grodziowa w tym aucie jest odkręcana!

Rozbieralismy autko dość dokładnie - w zasadzie to wymiana wiązki elektrycznej i doposażenie wymusiło taką "demolkę"

P201110_12.15[02].JPG 100_8798.jpg P271110_13.43.JPG View attachment P271110_15.16.JPG
P201110_13.54.JPG 100_8801.jpg 100_8799.jpg View attachment P271110_12.18.JPG
P201110_13.53[01].JPG



Troszkę zdjęć w trakcie
View attachment P261110_18.55[01].JPG P271110_12.29.JPG View attachment P301110_13.19[01].JPG P271110_13.42.JPG
View attachment P301110_13.19[02].JPG P031210_16.55.jpg View attachment P271110_12.18[01].JPG


Tutaj już powoli zaczyna wyłaniać się efekt końcowy!

P031210_16.54.JPG P271110_16.37.JPG P301110_13.20[01].JPG
P301110_13.20.JPG P271110_16.37[01].JPG P301110_13.19.JPG


Efekt końcowy

A.JPG View attachment G.JPG P070211_16.55[01].JPG
C.JPG B.JPG I.JPG
H.JPG
 
Do góry Bottom