marekfl
Zaufany warsztat
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i kolegów z zaprzyjaźnionych warsztatów
troszkę ostatnimi czasy zaniedbałem się w pisaniu postów na forum ale ... hmm zęby się nie tłumaczyć to powiem że po prostu jakoś tak wyszło
hehe no i postaram się szybko odrobić zaległości w pisaniu
----------------------------------------------------------------------------------
Tak więc zaczynam ten temat od krótkiego opisu aut które do mnie trafiły do przekładki - jedno to VW Touareg z 2006 roku z silnikiem 2,5 TDI ręczna, skrzynia biegów, klimatyzacją ręczna i kontrolą trakcji + ABS i w zasadzie tyle z jakiegoś z wypasu no i najważniejsza sprawa - auto trafiło w wersji "cieżarowej" z podłoga z tyłu, pozaslepianymi tylnymi szybkami
Drugie autko jest z tego samego roku jedyna różnica to ta że posiadało silnik 3,0 TDI i skrzynie automatyczną!! wyposażenie identyczne - również w wersji ciężarowej - z tym mam o tyle większy problem że trafiło do Mnie rozebrane przez inny warsztat - porozkręcane dosłownie na części pierwsze - układ przeniesienia napędu silnika !!! Masakra - długo zajęło doprowadzenie tego auta do stanu w którym można by zacząć przekładkę!!
Tak więc od początku
Lista cześć (dotyczy modelu już skończonego z silnikiem 2,5 tdi i skrzynia manualną)
- lampy przednie;
- zamek maski + linka ze złaczką;
- maglownica (są dwa typy z czujnikiem i bez czujnika ciśnienia);
- przewody do maglownicy;
- mechanizm wycieraczek z silnikiem + ramiona wycieraczek;
- plastikowe podszybie (+ mała zaślepka nad puszkę bezpieczników i przekaźników);
- kominek na otwór do wentylatora;
- przewody do klimatyzacji + przewody do nagrzewnicy;
- pompa hamulcowa z czujnikami + serwo ;
- przewód do wysprzęglnika;
- przewody hamulcowe;
- ściana grodziowa - (odkręcana)
- wytłumienie ściany grodziowej od strony wnętrza (zewnętrzne wytłumienie na około grodzi może zostać angielskie);
- nagrzewnica kpl z silniczkami, wentylatorem i czujnikami oraz wiązką + dwa kominki kierujące nadmuch na nogi z lewej i prawej strony;
- pedaliera z kompletem pedałów - sprzęgło z pompką + hamulec + pedał gazu;
- ramka mocowania czujników sprzęgła i hamulca;
- metalowa rura wzmacniająca pod deskę ze wszystkimi uchwytami z pedałem hamulca nożnego;
- linka hamulca nożnego + mechanizm hamulca mocowany na tunelu środkowym - pod aluminiowym "koszyczkiem"
- deska konsola (składa się z wielu elementów):
- konsola górna nakładka
- daszek nad zegary + ramka nad zegary
- ramka maskująca dół zegarów z łącząca się z górną częścią obudowy manetek;
- środkowa cześć deski wraz z dużym schowkiem pasażera;
- Lewa cześć konsoli z raczka i linką do zwalniania hamulca ręcznego;
- listwy ozdobne z konsoli (duża nas schowek + 2 małe po obu stronach kierownicy w tym 1 z otworem na stacyjkę)
- tunel środkowy + małe zaślepki przednie;
- duża ramka tunelu środkowego z otworami pod przyciski od napędu, regulacji lusterek
- plastikowy dekiel - obudowa od spodu deski pod kolumnę kierownicza i schowek;
- dywan przednia cześć;
- obudowy słupków przednich lewa, prawa strona!
- mechanizm otwierania maski + raczka do otwierania maski + linka;
- boczki drzwi przednich;
- silniczki podnoszenia szyb przednich;
- zamek drzwi przednich (są dwa typy zamków - zwykłe i do wersji z domykaniem drzwi)
Dodatkowo w moim przypadku z dość ubogiej wersji ciężarowej przerabialiśmy auto na
5 osobowe z klimatronickiem 2 strefowym, elektrycznie regulowanymi podgrzewanymi fotelami przednimi z pamięcią oraz wnętrzem w dwu kolorowej skórze
musiałem dokupić
- wiązkę elektryczną wnętrza auta;
- nagrzewnice klimatronick + panel sterowania + czujnik nasłonecznienia z deski!
- całe wnętrze w skórze;
- system mocowania tylnej kanapy i siedziska;
- napinacze i pasy tylne;
- klamry zapinające do tylnich pasów!!
- tylni dywan (w wersji cieżarowej nie ma go wcale!)
- roleta bagaznika;
po krotce opis autka: (pojazd bazuje na płycie podłogowej Porsche Cayane wykorzystuje ją również audi Q7 jednak cześć od tego drugiego nie pasują w większości do Touarega - elementy pasujące od Touarega zaczynają się od 7L0 lub 7L6 dla modelu po lifcie)
od strony mechanicznej:
autko bardzo przyjemne w przekładce - ściana grodziowa odkrecana, w moim przypadku mechanicznie mialem wiecej roboty niż przy tradycyjnej przekładce bo musieliśmy sporo dołożyć do auta czego nie było więc - spory nakład pracy po stronie mechanicznej - wyrywanie podłogi dostawczej montowanie kanapy, napinaczy - wymiana wiązki, odblokowywanie zaślepionych tylnich szyb!!!
po stronie elektrycznej sytuacja wygląda następująco:
bezpieczniki występują po obu stronach deski symetrycznie - w razie przerabiania oryginalnej instalacji jest do prze lutowania dosłownie kilkanaście- kilkadziesiąt kabelków.
Ja zmieniałem cała wiązkę elektryczną w związku z doposażeniem auta! Wiązało się to potem z lekką praca z komputerem
Silniki szyb przednich niestety nie da się przełożyć i zaprogramować (chyba że w modelu po lifcie coś się zmieniło) trzeba wymienić na europejski.
Licznik (przynajmniej w obu autach które do mnie trafił był wyskalowany w KM - przyjechały do mnie z IRL) wiec ten element nie jest potrzebny do przekładki- jedynie po zmianie silników szyb przednich będą działały odwrotnie drzwi na FIS'ie - da się to przeprogramować VAG'iem zmieniając kraj
--------------------------------------------------------------------------------
A tutaj coś dla oka ;-) do pooglądania
- ściana grodziowa w tym aucie jest odkręcana!
Rozbieralismy autko dość dokładnie - w zasadzie to wymiana wiązki elektrycznej i doposażenie wymusiło taką "demolkę"
View attachment P271110_15.16.JPG
View attachment P271110_12.18.JPG
Troszkę zdjęć w trakcie
View attachment P261110_18.55[01].JPG
View attachment P301110_13.19[01].JPG
View attachment P301110_13.19[02].JPG
View attachment P271110_12.18[01].JPG
Tutaj już powoli zaczyna wyłaniać się efekt końcowy!
Efekt końcowy
View attachment G.JPG

----------------------------------------------------------------------------------
Tak więc zaczynam ten temat od krótkiego opisu aut które do mnie trafiły do przekładki - jedno to VW Touareg z 2006 roku z silnikiem 2,5 TDI ręczna, skrzynia biegów, klimatyzacją ręczna i kontrolą trakcji + ABS i w zasadzie tyle z jakiegoś z wypasu no i najważniejsza sprawa - auto trafiło w wersji "cieżarowej" z podłoga z tyłu, pozaslepianymi tylnymi szybkami
Drugie autko jest z tego samego roku jedyna różnica to ta że posiadało silnik 3,0 TDI i skrzynie automatyczną!! wyposażenie identyczne - również w wersji ciężarowej - z tym mam o tyle większy problem że trafiło do Mnie rozebrane przez inny warsztat - porozkręcane dosłownie na części pierwsze - układ przeniesienia napędu silnika !!! Masakra - długo zajęło doprowadzenie tego auta do stanu w którym można by zacząć przekładkę!!
Tak więc od początku
Lista cześć (dotyczy modelu już skończonego z silnikiem 2,5 tdi i skrzynia manualną)
- lampy przednie;
- zamek maski + linka ze złaczką;
- maglownica (są dwa typy z czujnikiem i bez czujnika ciśnienia);
- przewody do maglownicy;
- mechanizm wycieraczek z silnikiem + ramiona wycieraczek;
- plastikowe podszybie (+ mała zaślepka nad puszkę bezpieczników i przekaźników);
- kominek na otwór do wentylatora;
- przewody do klimatyzacji + przewody do nagrzewnicy;
- pompa hamulcowa z czujnikami + serwo ;
- przewód do wysprzęglnika;
- przewody hamulcowe;
- ściana grodziowa - (odkręcana)
- wytłumienie ściany grodziowej od strony wnętrza (zewnętrzne wytłumienie na około grodzi może zostać angielskie);
- nagrzewnica kpl z silniczkami, wentylatorem i czujnikami oraz wiązką + dwa kominki kierujące nadmuch na nogi z lewej i prawej strony;
- pedaliera z kompletem pedałów - sprzęgło z pompką + hamulec + pedał gazu;
- ramka mocowania czujników sprzęgła i hamulca;
- metalowa rura wzmacniająca pod deskę ze wszystkimi uchwytami z pedałem hamulca nożnego;
- linka hamulca nożnego + mechanizm hamulca mocowany na tunelu środkowym - pod aluminiowym "koszyczkiem"
- deska konsola (składa się z wielu elementów):
- konsola górna nakładka
- daszek nad zegary + ramka nad zegary
- ramka maskująca dół zegarów z łącząca się z górną częścią obudowy manetek;
- środkowa cześć deski wraz z dużym schowkiem pasażera;
- Lewa cześć konsoli z raczka i linką do zwalniania hamulca ręcznego;
- listwy ozdobne z konsoli (duża nas schowek + 2 małe po obu stronach kierownicy w tym 1 z otworem na stacyjkę)
- tunel środkowy + małe zaślepki przednie;
- duża ramka tunelu środkowego z otworami pod przyciski od napędu, regulacji lusterek
- plastikowy dekiel - obudowa od spodu deski pod kolumnę kierownicza i schowek;
- dywan przednia cześć;
- obudowy słupków przednich lewa, prawa strona!
- mechanizm otwierania maski + raczka do otwierania maski + linka;
- boczki drzwi przednich;
- silniczki podnoszenia szyb przednich;
- zamek drzwi przednich (są dwa typy zamków - zwykłe i do wersji z domykaniem drzwi)
Dodatkowo w moim przypadku z dość ubogiej wersji ciężarowej przerabialiśmy auto na
5 osobowe z klimatronickiem 2 strefowym, elektrycznie regulowanymi podgrzewanymi fotelami przednimi z pamięcią oraz wnętrzem w dwu kolorowej skórze
- wiązkę elektryczną wnętrza auta;
- nagrzewnice klimatronick + panel sterowania + czujnik nasłonecznienia z deski!
- całe wnętrze w skórze;
- system mocowania tylnej kanapy i siedziska;
- napinacze i pasy tylne;
- klamry zapinające do tylnich pasów!!
- tylni dywan (w wersji cieżarowej nie ma go wcale!)
- roleta bagaznika;
po krotce opis autka: (pojazd bazuje na płycie podłogowej Porsche Cayane wykorzystuje ją również audi Q7 jednak cześć od tego drugiego nie pasują w większości do Touarega - elementy pasujące od Touarega zaczynają się od 7L0 lub 7L6 dla modelu po lifcie)
od strony mechanicznej:
autko bardzo przyjemne w przekładce - ściana grodziowa odkrecana, w moim przypadku mechanicznie mialem wiecej roboty niż przy tradycyjnej przekładce bo musieliśmy sporo dołożyć do auta czego nie było więc - spory nakład pracy po stronie mechanicznej - wyrywanie podłogi dostawczej montowanie kanapy, napinaczy - wymiana wiązki, odblokowywanie zaślepionych tylnich szyb!!!
po stronie elektrycznej sytuacja wygląda następująco:
bezpieczniki występują po obu stronach deski symetrycznie - w razie przerabiania oryginalnej instalacji jest do prze lutowania dosłownie kilkanaście- kilkadziesiąt kabelków.
Ja zmieniałem cała wiązkę elektryczną w związku z doposażeniem auta! Wiązało się to potem z lekką praca z komputerem
Silniki szyb przednich niestety nie da się przełożyć i zaprogramować (chyba że w modelu po lifcie coś się zmieniło) trzeba wymienić na europejski.
Licznik (przynajmniej w obu autach które do mnie trafił był wyskalowany w KM - przyjechały do mnie z IRL) wiec ten element nie jest potrzebny do przekładki- jedynie po zmianie silników szyb przednich będą działały odwrotnie drzwi na FIS'ie - da się to przeprogramować VAG'iem zmieniając kraj
--------------------------------------------------------------------------------
A tutaj coś dla oka ;-) do pooglądania

Rozbieralismy autko dość dokładnie - w zasadzie to wymiana wiązki elektrycznej i doposażenie wymusiło taką "demolkę"
![P201110_12.15[02].JPG P201110_12.15[02].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2725-fb6d1472c293be41c532d319dc88423e.jpg)





![P201110_13.53[01].JPG P201110_13.53[01].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2720-2e4ae1683b83924aa2e5d92f4ec1d994.jpg)
Troszkę zdjęć w trakcie
View attachment P261110_18.55[01].JPG


View attachment P301110_13.19[02].JPG

Tutaj już powoli zaczyna wyłaniać się efekt końcowy!


![P301110_13.20[01].JPG P301110_13.20[01].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2737-a72e237048a1e960cbc21c79eb06a44a.jpg)

![P271110_16.37[01].JPG P271110_16.37[01].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2718-f54050cf96356f149dcc58d9202c26d5.jpg)

Efekt końcowy

![P070211_16.55[01].JPG P070211_16.55[01].JPG](https://angliki.info/data/attachments/2/2724-fb076021c3881dae5eff159daa506603.jpg)



