• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Seat exeo 2.0 tdi 2009r Caga brak komunikacji z komputerem ecu

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Witam Szanownych forumowiczów od dłuższego czasu borykam się ze swoim seatem exeo mianowicie mam taki problem samochód stał pare dni i nie dało sie go odpalić pierw myslalem ze akumulator..naładowałem i dalej nic potem slyszę ze brzeczy lekko zawor regulacji paliwa na pompie no wiec go wymieniłem na nowy:) chce komputerem odpowietrzyć układ a tu zonk po włożeniu kluczyka nie slychać pompy w baku sprawdzam napięcie 0v to to sprawdziłęm wszystkie bezpieczniki pod kierownicą z boku i obok serva dalej nic wymieniłem wszystkie przekazniki na nowe (po numerach zakupiłęm) dalej brak komunikacji z ecu na pompie dalej 0v wiec dziś postanowiłem skoczyc do jasienicy po ecu nowy wiadomo immo itp ale z ecu powinień się połaczyć ku mojemu zdziwieniu dalej nie można się połączyc lecz z modulem komfortu juz można wiec chyba coś z wioską macie schematy albo podpowiedzi jak to sprawdzić na pierwszy żut oka nic nie widać ;/ a z schematami ciezko bo to połaczenie a4 b7 z silnikiem b8 pozdrawiam i dziękuje za pomoc z góry
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3603
Punktów
492
Miasto
łódzkie
Przedzwoń licznik-ECU i ECU-OBD CAN i Lin zobacz jakie masz na nich napięcia schematy do tego nie potrzebne
 

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Ktòre piny dokladnie przemierzyc i jakie powinny byc napięcia;)?
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3603
Punktów
492
Miasto
łódzkie
Nie podałeś czy to benzyna czy diesel ale tak czysto orientacyjnie ... w skrętka różowo czarny i różowo brązowy pin 6 i 16 w OBD do licznika 12 i 13 i z licznika 17 i 18 różowo-zielony i różowo-brązowy , napiecia 1.5V i 3.5 V, podłączałeś kompa jakie masz błędy czy jak zmasujesz przekaźnik paliwa to pompa pracuje ?
 

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
W tytule jest 2.0 tdi caga;) czyli 2.0 diesel 143 cr caga..blędów nie można sprawdzić bo nie łączy z ecu ;/ do innych modulów udalo sie wejesc radio drzwi klima hamulce sprawdzane autelem mk mam jeszcze delphi i viakena wiec jutro sprubuje do licznika wejsc czy sie da..i zmasuje to pompe paliwa na próbe na krotko kable z aku pompa chodzi ;) bezpiecznik tez ok do stycznika prad jest do skrzynki bezpiecznikow juz go niema przekaznik nowy bosch;/
 
Ostatnia edycja:

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Witam ponownie udało mi się wkońcu przywrócić komunikacje z ecu...po tygodniu szukania:) jeden kabelek był luźny dla potomnych(przewód od bezpiecznika nr 43 ) przez co chodz bezpiecznik był ok komp nie dostawał prądu..
Teraz sedno pompa paliwa po przekreceniu kluczyka nadal nie dziła co ciekawe podpiołem delphi ds połączyłem sie z ecu bez probemu i wykonałęm test stycznika pompy cyka i pompe włącza chwile ..puzniej wykonałem procedure odpowietrzania pompy paliwa..pompa chodzi aż miło litrowy sloik wypełniony pare sekund..lecz po zamknieciu samochodu i otwarciu pamiętam ze zawsze było slychać pompe a tu cisza po przekreceniu kluczuka takrze nie pompuje ?jakieś podpowiedzi? po usunieciu błedów ponownym podpieciu ecu błędów brak.....zrobiłęm zdjęcie przed usunięciem:) lecz tez odłączałem ecu itp wiec mogły powstać podczas tego procederu:)
 

Załączniki

  • Screenshot_20230421-012726_Gallery.jpg
    Screenshot_20230421-012726_Gallery.jpg
    1 MB · Wyświetleń: 5

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4073
Punktów
290
Miasto
Wadowice
Jeśli cisnienie na listwie jest odpowiednie to pompa nie musi się wlaczac
 

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Moze i tak ale nawet jak postoi dzien dwa zawsze przy otwarciu drzwi bylo slychać pompe a tu cisza i samochód nie odpala i bledy jak powyzej..moge podlaczyc jeszcze diode na przewody z pompy i wtedy bede wiedzial czy przy odpalaniu z kluczyka idzie prąd do pompy..a odpale na plaka
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3603
Punktów
492
Miasto
łódzkie
Masz błędy otwartego obwodu sterowania pompy musisz znaleźć przyczynę czyli uszkodzony kabel lub pin, bez tego nawet jak odpalisz na plaku nic to nie da
 

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Okey bede szukal po wiazce albo kupie 2 i podmienie tylko powiedz mi dlaczego z dephi mozna normalnie odpalic pompe i przekaznik? Bedzie to przewod z ecu do pompy ktory podaje sygnal? Kojarzysz moze który byłbym wdzięczny;)? I pytanie kolejno jak bym na krotko pompe wlaczyl i prubowal odpalić można tak czy ecu steruje cisnieniem pompy w baku?
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3603
Punktów
492
Miasto
łódzkie
Zdejmij obudowe przekaźnika pompy i naciśnij styk jeśli pompa ruszy to kable są dobre i tak po kolei diagnozuj
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4073
Punktów
290
Miasto
Wadowice
Nic nie steruję pompa przy włożonym silniku pracuje cały czas
 

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Nic nie steruję pompa przy włożonym silniku pracuje cały czas
rozumiem ze przy przekreconym kluczyku tez pracuje?zawsze jakis czas samochód nie odpala nadal...po przekreceniu kluczyka nie chlychac pompy dalej 0v brak aktualnie błędów sprawdzę ten przekaznik:) i odepnę węż z pompy bede widział czy leci paliwo..:)ale wydaje mi się ze wiąska z przekaznika po bezpiecznik do pompy jest okey bo komputerem procedurą odpowietrzanie pompe slychać i leje się mocno benzyna spróbuje jeszcze z listwy lekko spuscic cisnienie poprzez popuszczenie rurki wtrysku i zobaczymy czy pompa sie włączy by wyrównać ciśnienie i dopompuje:)
 
Ostatnia edycja:

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Nie umiem edytować wiec pisze podspodem sprawdziłęm stycznik okazało sie ze stycznik pompy ma numer 404 ten 2 :) po zewrzeniu styku pompa lekko pompuje paliwo ..hym sprawdzę jeszcze ten 1 czy też działa gdy odpowietrzam układ paliwa ..ponieważ wtedy leci jak szalone paliwo ..w kazdym razie ten stycznik bez obudowy po wlozeniu jest zwarty cały czas..a 404 z pompy jak dotkne to pompa powoli pompuje..wiec wiazka do pompy ok dlaczego po przekreceniu kluczyka pompa się nie włącza chodź układ jest pusty???
 

Załączniki

  • IMG_20230423_213607.jpg
    IMG_20230423_213607.jpg
    1,2 MB · Wyświetleń: 4

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3603
Punktów
492
Miasto
łódzkie
Ta wiązka na zdjęciu to dlaczego taka poowijana było to robione z anglika czy oryginał ?, czyli teraz wiesz że do pompy kable i wtyczki OK więc szukaj usterki ECU - przekaźnik
 

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
orginał:) ale pierw ją rozprułęm by zobaczyc czy nie ma gdzieś jakiegoś przewodu nadpalonego jak nie było wogule komunikacji z ecu ...czyli co w takim razie zrobić podmieniałem juz przekazniki na nowe i nic;/ 2 ecu mam kupiony podmienie i zobacze już pomłu kończą mi sie pomysły i siły do tego auta
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3603
Punktów
492
Miasto
łódzkie
Sprawdź zasilania przekaźników 1 i 2 stopnia,
1 przekaźnik wstępny
piny 6 do bezpiecznika F31 25 A wnętrze poj
pin 7 pompa paliwa 2
pin 8 do ECU wtyczka mała pin 15
pin 10 do bezp f20 komora silnika 5 A i wspólny do przekaźnika 2 stopnia pin 3
2 przekaźnik
pin 3 (opisany wyżej )
pin 2 pompa paliwa 1
pin 1 do F31 ( opisany wyżej )
pin 5 do ECU pin 46 duża wtyczka

Zerknij na schemat

podaj @ to ci wysle tu nie mam jak wstawić
 
Ostatnia edycja:

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
wiadomość poszła;) teraz pracuje na 2 zmiane i troche cieżko mi dojsc do tego auta bo jeszcze ciagle pada a aktualnie w garazu go nie mam...ale bede sprawdzał w miarę możliwości i czasu pokolei to co piszesz jak się uda w najbliższym czasie zacznie od zmiezenia przekazników 1 i 2 stopnia popy oraz tego bez dekla i podam wartosci :) ze zdjeciami:) powiem szczerze ze wole rozłożyć silnik i zrobić kapitalke silnika i złozyć go niż się bawić mechatronika pierwszy raz mam taki przypadek a mam go juz ponad 9 lat i prawie 160 tys km nim zrobione:)
Automatyczne połączenie postów:

to było wczesniej sprawdzone minu na masie:)
 

Załączniki

  • Screenshot_20230425-015615_Gallery.jpg
    Screenshot_20230425-015615_Gallery.jpg
    443,9 KB · Wyświetleń: 4
  • Screenshot_20230425-015619_Gallery.jpg
    Screenshot_20230425-015619_Gallery.jpg
    464,7 KB · Wyświetleń: 4
  • Screenshot_20230425-015624_Gallery.jpg
    Screenshot_20230425-015624_Gallery.jpg
    487,9 KB · Wyświetleń: 3
Ostatnia edycja:

szef901

Początkujący
Dołączył
19.04.2023
Postów
14
Punktów
0
Przekaznik 1.. (2 bieg pompy)
pin 1 do f31 polaczenie jest
Pin 2 do pin1 przekaznika biegu wolnego pompy i tu napiecie 0.9v?
Pin 2 z przekaznika 2 do 46 duza kostka jes polaczenie
Przekazbik nr 2.. pin2 do malej kostki 15 jest polaczenie

Kostki
 

Załączniki

  • 20230427_112558.jpg
    20230427_112558.jpg
    1,1 MB · Wyświetleń: 0
  • 20230427_112607.jpg
    20230427_112607.jpg
    861,4 KB · Wyświetleń: 0
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom