roberth_80
Początkujący
Części do przekładki Audi A5 Sportback 2014r.
Opis:
1 - jak już mamy graty to przekładkę zaczynamy od odessania czynnika z układu klimatyzacji, potem demontaż środka, ściany grodziowej, maglownicy itd.
2 - Elektryka - zaczynamy od rozwinięcia z izolacji całej wiązki z prawej i lewej strony od przednich słupków po tylna kanapę... potem przenosimy wiązke prawa tj. 4 kostki i przedłużany o ok. 4,5 metra bodajże ok 20 -30 kabli ( czarna kostka modułu komfortu) idących do m.in do prawej lampy itp. Przedłużamy tez ok 10 przewodów idacych do prawego fotela. Zostawiamy na miejscu instalacje idąca do prawych drzwi, brązowe przewody od masy oraz kable od nagłośnienia 2 piny z jasno brązowej kostki, odwijamy i przeciągamy cała wiązkę w korytach pod tylna kanapa na lewa stronę oczywiście długość wiązki z prawej na lewa będzie nie wystarczająca i będzie trzeba ja przedłużyć o ok 150cm żeby wystarczyła. Warto tez wypiąć cała wiązkę idąca po prawym słupku do dachu daszkow czujnika świateł oświetlenia kabiny... wpiąć w tym samym położeniu na lewym słupku - będzie jak oryginał.
Z lewej strony z czarnej kostki od elektryki fotela przeciągamy na prawo dwa piny, kable zielony i czarny tj od czujnika zajętości fotela... ( tutaj jeszcze do sprawdzenia i ewentualnie przepinowania wtyczka od airbag ponieważ auto dalej widzi fotel pasażera jako fotel kierowcy i wola o zapięcie pasów, podobno trzeba zamienić piny 54 i 55.)
Od lewego słupka przedłużamy ok kilka kabli m.in pomarańczowe i ciągniemy na prawa stronę te kilka kabli i wszystkie trzy kostki... pamiętając aby zostawić po lewej kable od nagłośnienia poprzez wypięcie pinów z jasno brązowej kostki.
Pod deska zostawiamy instalacje angielska, odwracamy ja tylko z prawej na lewa i pasuje... do przedłużenie jedynie 6 kabli od pedału gazu i jeden o ok 70 cm od wiązki kierownicy... wtyczki od czujników temperatury zostawiamy na miejscu... wystarczy przepinowac w kostce od klimatronika.
Wiązki na tunelu tez zamieniamy miejscami z prawej na lewa
Wiązki z drzwi do zamiany włącznie z modułami z prawych na lewe i odwrotnie.
Wiązki drzwi tylnich zostają na swoich miejscach.
3 - Ściana grodziowa - po demontażu wszystkiego z podszybia możemy odwiercac ścianę... w górnej części na podszybiu jest klej także tam najlepiej podgrzać opalarką. Pamiętać należy ze jeszcze do odwiercenia zaślepka na drążek kolumny kierowniczej z lewej strony a z prawej koniecznie zaślepienie. Przekładamy te blaszki z prawej na lewa i jest ok. Wstawiamy ścianę EU, tutaj trochę precyzji i wyjdzie jak oryginał, pamiętamy o ustawieniu lewego mocowania wycieraczek ,potem masa uszczelniająca, lakier w kolor.
4 - Maglownica i najlepiej kompletna, angielski sterownik nie będzie chodził..., opcjonalnie krzyżak pod sankami bo jest inny nr części tzn 8K2... ale jak się zostawi w niczym nie przeszkadza.
5 - Środek składamy zaczynajac od wygłuszenia ściany ( ja dodatkowo zrobiłem wytłumienie ściany matami koszt niewielki a naprawdę cichutko w aucie ), nagrzewnicy i instalacji która układamy po dopasowaniu belki, potem pedały uchwyty i mocowania modułu komfortu, raczka otwierania maski nie zapominając o przeciągnięciu linki do zamka maski. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zakładamy dywan, osłony słupków i progów.
Czas na montaż deski, schowków i panelu MMI oraz klimatronik. Panel MMI można zmienić sam front, będzie taniej jeśli się uda kupić, to samo z panelem klimatronik tylko potem trzeba się pobawić z długim kodowaniem ( u mnie poszło na tym 342102E000 - pozostał jeden błąd od niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji co jest logiczne bo czynnik został spuszczony ). Zakładamy tunel środkowy, podłokietnik.
Drzwi jeśli chodzi o tapicerkę najlepiej zakupić drugie boczki, mniej zabawy. Instalacja wraz ze sterownikami do zamiany stronami i tam tez kodowanie w na LHD. Zamki do wymiany na LHD, wkładka i klamka pasuje z prawej na lewa. Lusterko prawe do wymiany na LHD, można tez i lewe lecz nie jest to konieczne.
Licznik wymieniany na EU, wpisujemy długie kodowanie z wersji UK, trzeba zdjąć ochronę komponentu i ustawić prawidłowy przebieg.
6 - Podszybie pod maska, ściana grodziowa , składamy zaczynajac od obudowy komputera gdzie po wpięciu kostek i ułożeniu samego komputera pamiętamy aby przedłużyć o ok 20 cm wtyczkę do czujnika servo. Instalacja od kompa będzie dłuższa dlatego trzeba ja umiejętnie podwinać pod servem i na pewno nie będzie przeszkadzać. Potem po kolei montujemy servo przewody hamulcowe, przewód klimy ( nie trzeba wymieniać całego... rozpinany umiejętnie na tych plastikowych złaczkach pamiętając żeby przy składaniu do kupy zastosować nowe oringi ). Zakładamy przewody od nagrzewnicy EU wraz z dodatkowa pompa, syrenę alarmu stosując uchwyt EU, oraz obudowy wlotu do nagrzewnicy. Mechanizm wycieraczek montujemy i zmieniamy piny we wtyczce tzw odbicie lustrzane heh, potem wlew na płyn do spryskiwaczy. Zakładamy blachę od strony silnika, pozostałe plastiki podszybia, ustawiamy ramiona wycieraczek
7 - Lampy przednie... jeśli bixenon to po demontażu ( nie ma potrzeby demontażu przedniego zderzaka) rozklejamy po podgrzaniu opalarka. Zdejmujemy klosz i przy użyciu długiego śrubokręta torx odkręcamy 4 śrubki soczewki od tylu lampy i 4 od przodu żeby oddzielić soczewkę od przesłony. Po takiej akcji swobodnie wyjmujemy przesłonę na zewnątrz, jeśli się ma europejskie soczewki to tylko przekładamy przesłony, a jeżeli nie to trochę rzeźbienia przed nami ( w sumie to trzeba przegiąć przesłonę w druga stronę i wszystkie uchwyty i potem złożyć do kupy - sprawdzone ze działa prawidłowo ). Składamy w odwrotnej kolejności i sklejamy lampe przy użyciu nowego kleju, po wcześniejszym wyczyszczeniu ze starego kleju
8 - Odpowietrzania hamulców i układu chłodzenia... ewentualne wymiana filtrów oleju itp (dobra okazja na serwis), kodowanie wszystkich sterowników gdzie tylko się da z RHD na LHD. Po odpaleniu, kodowaniach i adaptacjach w klimatroniku, nie powinno być praktycznie żadnych błędów no poza układem wspomagania który sam zgaśnie po kilkuminutowej przejażdżce... Nabijamy klime, robimy zbierznosc, i jeździmy ciesząc się z własnego sukcesu heh
Będzie chwila to wrzucę trochę zdjęć z całej pracy.
- Maglownica elektryczna
- Opcjonalnie krzyżak pod sankami
- Drążek od maglownicy do kolumny kierowniczej
- Pedały w zależności od wersji manual albo automat
- Wybierak biegów automat
- Przewody od nagrzewnicy wraz z dodatkowa pompa wody
- Przewody hamulcowe
- Mechanizm wycieraczek
- Obudowa komputera
- Wlot powietrza do nagrzewnicy
- Przewód do servo z czujnikiem
- Uchwyt syreny alarmu
- Kpl podszybie
- Ramiona wycieraczek
- Rurki od klimy( można wymienić jedna główna po rozpięciu na łącznikach )
- Ściana grodziowa
- Wygłuszenie ściany
- Belka pod deskę
- Nagrzewnica w polifcie jest inna oraz należy zwrócić uwagę czy klima jedno czy trzy strefowa
- Deska rozdzielcza wraz z kratkami - inne w polifcie
- Dekory w desce ( tak samo ten od strony kierowcy z kratka nawiewu w polifcie jest inny dokładnie chodzi o pokrętło od zamykania i otwierania nawiewu )
- Mocowanie licznika i ekranu MMI
- Mocowanie modułu komfortu oraz sterowników pod deska
- Uchwyt otwierania maski wraz z linka
- Uchwyty bezpieczników w belce pod deską
- Wyłącznik awaryjnych ( należy zwrócić uwagę czy mamy możliwość wyłączenia poduszki pasażera wtedy włącznik jest inny)
- Obudowa włącznika świateł
- Obudowa stacyjki
- Obudowa pod kierownicą
- Schowek
- Panel MMI, wraz z włącznikiem start/stop oraz parktronik ( polift jest inny)
- Panel klimatronik ( polift jest inny )
- Włącznik ręcznego hamulca oraz tzw schowek na monety.
- Kratka nawiewu środkowa również inna jest w polifcie
- Gałka zmiany biegów jeśli automat
- Dywan sportback i coupé są inne ( do sportback idealnie pasuje od A4B8)
- Uchwyty montażowe tylnej kanapy
- Osłony progów przednie
- Boczki drzwi
- Lusterka
- Lampy ewentualnie same soczewki albo przeróbka lamp
- pewnie coś zapomniałem... to należy dopisać.
Opis:
1 - jak już mamy graty to przekładkę zaczynamy od odessania czynnika z układu klimatyzacji, potem demontaż środka, ściany grodziowej, maglownicy itd.
2 - Elektryka - zaczynamy od rozwinięcia z izolacji całej wiązki z prawej i lewej strony od przednich słupków po tylna kanapę... potem przenosimy wiązke prawa tj. 4 kostki i przedłużany o ok. 4,5 metra bodajże ok 20 -30 kabli ( czarna kostka modułu komfortu) idących do m.in do prawej lampy itp. Przedłużamy tez ok 10 przewodów idacych do prawego fotela. Zostawiamy na miejscu instalacje idąca do prawych drzwi, brązowe przewody od masy oraz kable od nagłośnienia 2 piny z jasno brązowej kostki, odwijamy i przeciągamy cała wiązkę w korytach pod tylna kanapa na lewa stronę oczywiście długość wiązki z prawej na lewa będzie nie wystarczająca i będzie trzeba ja przedłużyć o ok 150cm żeby wystarczyła. Warto tez wypiąć cała wiązkę idąca po prawym słupku do dachu daszkow czujnika świateł oświetlenia kabiny... wpiąć w tym samym położeniu na lewym słupku - będzie jak oryginał.
Z lewej strony z czarnej kostki od elektryki fotela przeciągamy na prawo dwa piny, kable zielony i czarny tj od czujnika zajętości fotela... ( tutaj jeszcze do sprawdzenia i ewentualnie przepinowania wtyczka od airbag ponieważ auto dalej widzi fotel pasażera jako fotel kierowcy i wola o zapięcie pasów, podobno trzeba zamienić piny 54 i 55.)
Od lewego słupka przedłużamy ok kilka kabli m.in pomarańczowe i ciągniemy na prawa stronę te kilka kabli i wszystkie trzy kostki... pamiętając aby zostawić po lewej kable od nagłośnienia poprzez wypięcie pinów z jasno brązowej kostki.
Pod deska zostawiamy instalacje angielska, odwracamy ja tylko z prawej na lewa i pasuje... do przedłużenie jedynie 6 kabli od pedału gazu i jeden o ok 70 cm od wiązki kierownicy... wtyczki od czujników temperatury zostawiamy na miejscu... wystarczy przepinowac w kostce od klimatronika.
Wiązki na tunelu tez zamieniamy miejscami z prawej na lewa
Wiązki z drzwi do zamiany włącznie z modułami z prawych na lewe i odwrotnie.
Wiązki drzwi tylnich zostają na swoich miejscach.
3 - Ściana grodziowa - po demontażu wszystkiego z podszybia możemy odwiercac ścianę... w górnej części na podszybiu jest klej także tam najlepiej podgrzać opalarką. Pamiętać należy ze jeszcze do odwiercenia zaślepka na drążek kolumny kierowniczej z lewej strony a z prawej koniecznie zaślepienie. Przekładamy te blaszki z prawej na lewa i jest ok. Wstawiamy ścianę EU, tutaj trochę precyzji i wyjdzie jak oryginał, pamiętamy o ustawieniu lewego mocowania wycieraczek ,potem masa uszczelniająca, lakier w kolor.
4 - Maglownica i najlepiej kompletna, angielski sterownik nie będzie chodził..., opcjonalnie krzyżak pod sankami bo jest inny nr części tzn 8K2... ale jak się zostawi w niczym nie przeszkadza.
5 - Środek składamy zaczynajac od wygłuszenia ściany ( ja dodatkowo zrobiłem wytłumienie ściany matami koszt niewielki a naprawdę cichutko w aucie ), nagrzewnicy i instalacji która układamy po dopasowaniu belki, potem pedały uchwyty i mocowania modułu komfortu, raczka otwierania maski nie zapominając o przeciągnięciu linki do zamka maski. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zakładamy dywan, osłony słupków i progów.
Czas na montaż deski, schowków i panelu MMI oraz klimatronik. Panel MMI można zmienić sam front, będzie taniej jeśli się uda kupić, to samo z panelem klimatronik tylko potem trzeba się pobawić z długim kodowaniem ( u mnie poszło na tym 342102E000 - pozostał jeden błąd od niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji co jest logiczne bo czynnik został spuszczony ). Zakładamy tunel środkowy, podłokietnik.
Drzwi jeśli chodzi o tapicerkę najlepiej zakupić drugie boczki, mniej zabawy. Instalacja wraz ze sterownikami do zamiany stronami i tam tez kodowanie w na LHD. Zamki do wymiany na LHD, wkładka i klamka pasuje z prawej na lewa. Lusterko prawe do wymiany na LHD, można tez i lewe lecz nie jest to konieczne.
Licznik wymieniany na EU, wpisujemy długie kodowanie z wersji UK, trzeba zdjąć ochronę komponentu i ustawić prawidłowy przebieg.
6 - Podszybie pod maska, ściana grodziowa , składamy zaczynajac od obudowy komputera gdzie po wpięciu kostek i ułożeniu samego komputera pamiętamy aby przedłużyć o ok 20 cm wtyczkę do czujnika servo. Instalacja od kompa będzie dłuższa dlatego trzeba ja umiejętnie podwinać pod servem i na pewno nie będzie przeszkadzać. Potem po kolei montujemy servo przewody hamulcowe, przewód klimy ( nie trzeba wymieniać całego... rozpinany umiejętnie na tych plastikowych złaczkach pamiętając żeby przy składaniu do kupy zastosować nowe oringi ). Zakładamy przewody od nagrzewnicy EU wraz z dodatkowa pompa, syrenę alarmu stosując uchwyt EU, oraz obudowy wlotu do nagrzewnicy. Mechanizm wycieraczek montujemy i zmieniamy piny we wtyczce tzw odbicie lustrzane heh, potem wlew na płyn do spryskiwaczy. Zakładamy blachę od strony silnika, pozostałe plastiki podszybia, ustawiamy ramiona wycieraczek
7 - Lampy przednie... jeśli bixenon to po demontażu ( nie ma potrzeby demontażu przedniego zderzaka) rozklejamy po podgrzaniu opalarka. Zdejmujemy klosz i przy użyciu długiego śrubokręta torx odkręcamy 4 śrubki soczewki od tylu lampy i 4 od przodu żeby oddzielić soczewkę od przesłony. Po takiej akcji swobodnie wyjmujemy przesłonę na zewnątrz, jeśli się ma europejskie soczewki to tylko przekładamy przesłony, a jeżeli nie to trochę rzeźbienia przed nami ( w sumie to trzeba przegiąć przesłonę w druga stronę i wszystkie uchwyty i potem złożyć do kupy - sprawdzone ze działa prawidłowo ). Składamy w odwrotnej kolejności i sklejamy lampe przy użyciu nowego kleju, po wcześniejszym wyczyszczeniu ze starego kleju
8 - Odpowietrzania hamulców i układu chłodzenia... ewentualne wymiana filtrów oleju itp (dobra okazja na serwis), kodowanie wszystkich sterowników gdzie tylko się da z RHD na LHD. Po odpaleniu, kodowaniach i adaptacjach w klimatroniku, nie powinno być praktycznie żadnych błędów no poza układem wspomagania który sam zgaśnie po kilkuminutowej przejażdżce... Nabijamy klime, robimy zbierznosc, i jeździmy ciesząc się z własnego sukcesu heh
Będzie chwila to wrzucę trochę zdjęć z całej pracy.