• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[PRZEŁOŻONE] Nissan Almera Tino 2,2 diesel

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Trafiło do mnie w sobotę wymienione w tytule autko, jako że dawno nie pisłem nic w tym dziale postanowiłem trochę ponabijać "postów"

Autko to Nissan Almera Tino z 2004 roku, pojazd z silniczkiem diesla z 6 biegowa skrzynia manualną, dwukolorową (ciemno i jasno szarą tapicerką) skórzanymi dodatkami (boczki, fotele), climatronickiem, fabryczna Navi z kamerą cofania --- uff chyba tyle :) \


wstępną listę części dodam jutro bo mam nadzieję że uda mi się przywieść przekładkę, na dzień dzisiejszy z tego co zaobserwowałem w trakcie rozbierania:

- wycieraczki są już po "europejsku" podobnie jak np. w BMW e39 czy E38;
- w boczkach drzwi przednich do zmiany jedynie panele z przyciskami do sterowania szyb sam boczek zostaje -i chwała bogu bo nie dość że przekładki do tego nie można znaleźć to gdzie tam jeszcze boczki w skórze by się znalazły ;)

- dziurka na kluczyk jest schowana pod zaślepką po 'europejskiej" stronie;

- sprzęgło hydrauliczne, pedał gazu elektroniczny;

- nie zdążyłem sprawdzić jak wyglądają silniki przednich szyb - czy nie potrzeba czasem europejskiego mechanizmu kierowcy z silnikiem (szyba kierowcy jest na tzw. automacie jutro przed wyjazdem po graty przyjże się jak to wygląda)

- dywan jest dzielony w połowie pod fotelami;

- ściana grodziowa - jeśli będzie trzeba ja zmieniać - to masakra ;/ ale na razie nic nie mówię węzę do nagrzewnicy i rurki do wymiennika klimy wchodzą centralnie w ścianę grodziową - może to iskierka nadziei ;-)

- obawiam się że może zajść potrzeba przeniesienia pompy ABS na drugą stronę bo jest w miejscu gdzie znajdzie się serwo ale to się okaże.

- co do wiązki to z tego co rzuciłem okiem to standardowo lewa na prawa, prawa na lewą troche kabli starczy trochę trzeba lutować;

problem mogę mieć trochę z nagrzewnicą, w zasadzie nie mogę znaleźć nigdzie przekładki z climatronickiem więc biorę co jest czyli manual, najwyżej dokupię oddzielnie. nagrzewnica wychodzi bez wiązki na podobnej zasadzie jak np w passacie B5 wiązka nagrzewnicy jest zintegrowana z wiązka pod deską - wystają jedynie silniczki do podpięcia w odpowiedni silniczek czy czujnik w nagrzewnicy

ps. jak ktoś wie gdzie w tym aucie znajdują się numery nadwozia to będę wdzięczny za podpowiedź bo szukałem i nie mogę znaleźć ;)


w załączeniu bardzo skromnie kilka zdjęć, ale nie zdążyłem zrobić w sobotę autku jak jeszcze było "całe" a dzisiaj jak wróciłem innym autem z przeglądu i zbieżności to już tyle zostało :/ hehe


100_8718.JPG 100_8720.JPG 100_8717.JPG
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3428
Punktów
481
Miasto
łódzkie
co udało mi sie znaleźć odnośnie pol numerowych
tino.JPG
 

zweckform

Zaufany warsztat
Dołączył
16.03.2009
Postów
3464
Punktów
241
Miasto
Grodzisk Mazowiecki
Mareczku
Ścianę będziesz musiał wymienić :)
Nie ma z tym aż takiej tragedii

Pozdrawiam
Rafał
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
no no :) dopiero dzisiaj znalazłem chwile żeby wejśc na forum.

faktycznie ściana cała do wymiany - czy nie ma tragedii :) hehehe Rafał pierwszy raz robie "japonca" więc można powiedzieć że się uczę.

Generalnie sprawa wygląda tak:
ściana z fragmentem podszybia i małymi fragmentami nadkolami az po podłoge do wymiany - przy tym oczywiście trzeba pozbyć się szyby czołowej.

Sanki przedniego zawieszenia do wymiany - raczej nie da sie ich w żaden sposób przerobić - zresztą chyba szkoda by było czasu i nie potrzebnie żeźba:)

pompa ABS idzie na druga stronę - więc potrzeba jest stopka mocująca i wszystkie przewody idące do koł.

Mam wersję z navi i klimatronickiem - problem sprawiło mi znalezienie daszka nad zegary właśnie pod ekran z navi i obudowy panelu sterowania i radia do tej wersji - nissan w Kielcach powiedział Mi cene kosmiczna za te dwa plastiki - jednak udało mi się trafić z rozbiórki :)

Instalacja pod deską jest wypinana, coś jak np. w passacie z tym że nie do końca tak. Mam co prawda europejska instalacje ale jest od wersji z klima reczną więc nawet nie będe tracił czasu na jej sprawdzenie.

Napewno zabawy z wiążka od silnika trzeba kable przeciągnać do środka otworem w lewym nadkolu - niestety nie wystarcza - trzeba je przedłużać.

Jutro pozgrywam zdjęcia ze sciany z wyciągania i jak to wsadziłem.
 

zweckform

Zaufany warsztat
Dołączył
16.03.2009
Postów
3464
Punktów
241
Miasto
Grodzisk Mazowiecki
przewody hamulcowe można pozamieniać miejscami
pompa abs w większości japońców jest do przeniesienia

Pozdrawiam
Rafał
 

sieniek121233

Uczestnik
Dołączył
8.09.2009
Postów
31
Punktów
0
Miasto
kielce
witam,i jak tam postępy z tym nissankiem???jak na razie to z japońców tylko mazda 6.pzdr..
 

JARO

Zaufany warsztat
Dołączył
29.05.2009
Postów
4009
Punktów
283
Miasto
Wadowice
jak jest z nr VIN
cos podobnego jak w Accordzie??
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
łoojjj witam :) dawno nie miałem okazji zajrzeć na forum :) Nissanik już skończony - mam spora fotodokumentację - teraz po wszystkim mogę powiedzieć że to bardzo przyjemne auto do przekładki jednak baardzo pracochłonne :) w tym tyg powinienem znaleźć chwilę żeby powrzucać zdjęcia i po opisywac dokładnie co z czym i jak :) powiem tylko że najwięcej trudności sprawiło Mi znalezienie kilka plastików z deski do wersji z klimatronickiem - reszta bardzo fajna i przyjemna w przekładce :)

---------- Dodano o 14:43 ---------- Poprzedni post napisano o 14:42 ----------

nr VIN na ścianie grodziowej nie ma w zadnym miejscu. VIN znajduję się na podłodze przed prawym fotelem
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
łoojjj dawno juz to auto skończyłem i szczerze nie wiem jak sie zabrac żeby żetelnie skończyć ten temat, w załaczniu przesyłam zdjęcia z przekładki - w głownej mierze ściana grodziowa.

Autko niecodzienne - ale bardzo miłe w przekładce - ściana grodziowa jest chyba jedyna trudnością :)

100_8722.jpg - europejska ściana grodziowa

100_8738.jpg 100_8733.jpg 100_8727.jpg 100_8734.jpg 100_8725.jpg 100_8736.jpg 100_8732.jpg 100_8731.jpg 100_8744.jpg 100_8760.jpg 100_8735.jpg 100_8737.jpg 100_8730.jpg 100_8729.jpg 100_8724.jpg 100_8726.jpg 100_8728.jpg

100_8757.jpg 100_8756.jpg 100_8758.jpg - największą trudność sprawiło Mi znalezienie przekładki do wersji z nawigacją (inny jest daszek nad zegary.) Nowy w serwisie Nissana ma kosmiczną cenę!

100_8740.jpg 100_8739.jpg 100_8741.jpg

Warto zwrócić uwagę żeby przekładka byłą kompletna wraz z zaślepką AIR-BAG!!!!!


W razie czego służę pomocą i odpowiem na wszelkie pytania związane z przekładką :)

temat można uznać za skończony :)
 
Do góry Bottom