• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[PRZEŁOŻONE] Golf V

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Witam

w moim garazu pojawila sie dzis V generacja Golfa :) z silniczkiem 1,9 TDI manualna skrzynia biegów podstawowa wersja klimatyzacji tzw "klimatik" oraz przednimi szybami elektrycznymi, auto wyposazone bylo rowniez w uboższa wersje zegarów mały "wyswietlacz".

Wstepnie z tego co widze i z tego co przyniosł klient lista czesci wyglada nastepujaco:

- lampy przednie (nie sprawdzałem jeszcze jak jest z tylnimi swiatłami w razie czego uaktualnie);
- przewody do klimy;
- malgownica z silnikiem (w wersji ktora mialem wspomaganie bylo elektryczne wiec zostaja kable);
- serwo + pompa ze zbiorniczkiem + przewody hamulcowe (2szt od pompy do ABS);
- wytlumienie sciany grodziowej od strony komory silnika;
- sciana grodziowa + dodatkowa blacha ze sciany;
- wytlumienie sciany od srodka;
- metalowa stopka mocujaca komp na podszybiu;
- mechanizm wycieraczek + ramiona (z moim przypadku silnik z czujnikiem deszczu);
- plastikowe podszybie;
- obudowa filtra powietrza;
- rura wzmacniajaca pod deske;
- mocowania poduszki powietrznej bo belki;
- nagrzewnica kpl -
- kompletna deska rozdzielcza (schowek/ maskownica po bokach deski/ dekiel pod kierownice/ maskownice pod nogi kierowcy)
- ramka przełacznika i regulacji świateł;
- tulen srodkowy i reczny jest taki sam jak w europie (ja zmieniałem na wersje z podłokietnikiem);
- boczki drzwi z panelami do sterowania szybami i lusterkami;
- silniki szyb przednich (ja ich niestety nie posiadam);
- zamek drzwi lewych;
- raczka do otwierania maski + linka + zamek;
- plastiki na progi + plastik pod raczke otwierania maski;
- plastiki maskujace słupki przednie z miejscami na przyciski serwisowe;
- kolumna kierownicza;
- pedała sprzegła z pompka + przewod do zbiorniczka + przewod do wysprzeglnika;
- pedał hamulca;
- pedał gazu;
- zaslepka otworu kolumny kierowniczej;
- dywan;
- zegary;
- lusterka lub Europejskie wkłady lusterek;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

(W moim przypadku bede zmieniał uboższa wersje klimaticka na klimatronick) wtedy opcjonalnie potrzeba dodatkowo:
czujnik temp pasażera;
modul sterujący klimatronik;
panel radia dla klimatronika (choc na pierwszy rzut oka wygladaja tak samo jak zwykly panel);
czujnik nasłonecznienia z deski;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

nagrzewnice w silnikach TDI posiadaja dodatkowy element grzewczy (PTC) zasilany elektrycznie - mozna go przelozyc jesli przekladka tego nie ma,
Dodatkowo potrzebna jest przewód (skrętka) łaczaca PTC z wtyczka wentylatora.(załacze odpowiednie zdjęcia)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jutro przejrze jeszcze dokładnie graty w razie czego uaktualnie jeszcze ta liste bo chyba jeszcze cos tam dojdzie - pisze z pamieci - hehe a raczej przez bezsennośc ;)

Na chwile obecna mam niesmiała prosbe o nie zadawanie pytań w tym temacie bo porobi sie bałagan a chciał bym go opisac w jednym poście - no chyba ze potem moderatorzy umożliwią Mi edycje tego postu - w ten sposób temat bedzie w miare spójny.

Autko przyjechalo dzisiaj po poludniu wiec narazie tylko porozbierane czesciowo - pod koniec tygodnia umieszcze fotki sciany i jakis wiekszy opis.

Generalnie na pierwszy rzut oka wyglada ze niczym nie rózni sie od swoich poprzednikow - podszybie ma dwa otwory - w jednym wtyczki komp, z drugiej filtr pyłkowy i wentylator, sciana grodziowa przykrecana i uszczelniana, odatkowo jest jeszcze blacha - umieszcze fotki dokladnie o co z nia chodzi.


w załaczeniu kilka fotek


hehe to zdumiewajace jaki czlowiek bywa wylewny przed 2 w nocy :krzeslo: :krzeslo: :krzeslo: :lol: :lol: :haha: :haha:
 

Załączniki

  • p270110_1213_196.jpg
    p270110_1213_196.jpg
    720,6 KB · Wyświetleń: 312
  • p270110_1215_205.jpg
    723 KB · Wyświetleń: 162
  • p270110_121501_841.jpg
    p270110_121501_841.jpg
    606,4 KB · Wyświetleń: 321
  • p270110_121502_489.jpg
    681,3 KB · Wyświetleń: 176
  • p270110_1309_212.jpg
    p270110_1309_212.jpg
    594,1 KB · Wyświetleń: 338
  • p270110_155001_143.jpg
    722,3 KB · Wyświetleń: 239
  • p300110_1448_567.jpg
    p300110_1448_567.jpg
    669,9 KB · Wyświetleń: 386

zweckform

Zaufany warsztat
Dołączył
16.03.2009
Postów
3464
Punktów
241
Miasto
Grodzisk Mazowiecki
tak ściana jest odkręcana

Pozdro
Rafał
 

stunt125

Gaduła
Dołączył
29.11.2009
Postów
76
Punktów
0
Miasto
PRZ
a jak z podszybiem i mocowaniem wycieraczek ? trzeba cos rzeźbić czy też odkręcane ?
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Mały uaktualnienie tematu Golfika -

w załączeniu kilka fotek z wnętrza (nie mogę się zebrać żeby temat poopisywać do końca może w weekend chwila jakaś przy kawie się znajdzie)

pokrótce temat wygląda dalej tak:

Instalacja elektryczna nie przypomina poprzednich modeli golfa, wiązka przechodzi przez ścianę grodziową w dwóch miejscach (symetrycznie po obu stronach)

w lusterkach są kierunkowskazy wiec piny idące do nich trzeba wypiąć i zostawić na swoim miejscu, do przedłużenia jest troszkę więcej niż w starszych modelach. Ale tragedii też nie ma.

Ciężki dostęp jest do klamek i zamków - żeby się do nich dostać trzeba rozebrać zewnętrzne poszycie drzwi - chociaż przez głośnik można się też dostać to klamki i zamka.

na razie tyle w niedziele postaram się znaleźć chwile żeby opisać temat dalej :) i dołączę dalsze fotki

Na razie walczę z podłączeniem klimatronika
 

Załączniki

  • p090210_1403_673.jpg
    p090210_1403_673.jpg
    204,3 KB · Wyświetleń: 342
  • p090210_1404_106.jpg
    p090210_1404_106.jpg
    211,6 KB · Wyświetleń: 333
  • p090210_181301_207.jpg
    p090210_181301_207.jpg
    247,8 KB · Wyświetleń: 328
  • p090210_1814_990.jpg
    p090210_1814_990.jpg
    203 KB · Wyświetleń: 278
  • p090210_1819_269.jpg
    p090210_1819_269.jpg
    278,4 KB · Wyświetleń: 307

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Witam witam jestem już :) miałem małe problemy z internetem

Tak wiec reasumując cała przekladkę:

po pierwsze to troszkę muszę zmodyfikować listę części. Dodam ja na końcu.

Strona mechaniczna:

Kolumna kierownicza do zmiany w całości - dolna cześć Europejskiej jest dłuższa od ang o ok 1,5 - 2 cm angielskiej nie nałożymy na wieloklin od maglownicy.

ściana mechaniczna odkrecana i klejona (troszke slabiej przyklejona niż w poprzednich modelach - albo mi sie tak trafiło - odeszła bez większego trudu)

Pompa ABS musi iść na druga stronę, wiec potrzeba wszystkie nowe przewody hamulcowe i stopkę pod pompę

żeby wyciągnąć magiel trzeba odkręcić sanki, maglownica ze wspomaganiem elektrycznym.

Trochę zabawy jest z drzwiami - żeby wymienić zamek i klamkę trzeba rozebrać zewnętrzne poszycie drzwi od środka nic sie nie dostanie :) ale to tylko zabawa


Dd strony elektrycznej trochę gorzej nią w poprzednich modelach dużo roboty :/

Sporo kabli do przylutowania, puszka bezpieczników do przepięcia i w zasadzie trzeba wszystkie przewody przedłożyć, + kilka kostek do modułów, wtyczka do pedału gazu/wtyczka do pedału sprzegła (jest od strony komory silnika) i do zbiorniczka z płynem hamulcowym, wtyczka do silnika wycieraczek.

Szyby przód -

- Wiązki do drzwi zostają na swoich miejscach, zmieniamy jedynie wiązki przy silnikach które idą do przycisków.

- Nie miałem w przekładce europejskich modułów ani europejskiego przełącznika sterowania szybami i lusterkami. Więc sytuacja była taka - po przełożeniu modułów silników z lewej na prawa działały odwrotnie kierunki. Po zostawieniu ich na swoim miejscu wszystko działało dobrze jedynie przełącznik sterował szybami na odwrót (mama elektrykę tylko na przodzie) - na razie tak zostawiłem. Zastanawiam czy zmiana pinów przy przełączniku coś zmieni :ke:

autko zostanie w rodzinie wiec jest robione tak z doskoku "na raty" można powiedzieć - jak tylko trafia się wolna chwila pod koniec dniówki.

Druga sprawa zmiana Climatika na Climatronic - generalnie sprawa dość prosta, sytuacja podobna do francuzów (przynajmniej os strony kabelkowej) - wszystkie wtyczki są w wiązce, należy pamiętać o podłączeniu dodatkowego czujnika temp który znajduje się w kratce po stronie pasażera i Climatronic siedzi - potem trzeba zakodować moduł tym będę się bawił dzisiaj

procedura: (zapożyczone z Ross-tech)

[Wybierz]
[08 - ogrzewanie / klimatyzacja]
[Ustawienia podstawowe - 04]

Grupa 001
[Idź!]
Włącz ustawienie podstawowe.
[ON / OFF / Dalej]
Ustawienie podstawowe trwa około 40 sekund.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Kodowanie drzwi kierowcy:

+0000001 = Rear Lid Remote Unlock Button (E233)
+0000002 = Ambient Mirror Illumination
+0000004 = Mirror Turn Signals
+0000008 = Interior Door Handle Illumination installed
+0000016 = Automatic Run active
+0000032 = Mirror Heater installed
+0000064 = Door Exit/Warning Light installed
+0000128 = 5-Door Chassis
+0000256 = Seat Memory installed
+0000512 = Right Hand Steering
+0001024 = Safe-Motor not installed
+0002048 = Pinch Protection inactive

Kodowanie drzwi pasażera

+0000002 = Ambient Mirror Illumination
+0000004 = Mirror Turn Signals
+0000008 = Interior Door Handle Illumination installed
+0000016 = Automatic Run active
+0000032 = Mirror Heater installed
+0000064 = Door Exit/Warning Light installed
+0000128 = 5-Door Chassis
+0000256 = Seat Memory installed
+0000512 = Right Hand Steering
+0001024 = Safe-Motor not installed
+0002048 = Pinch Protection inactive


Dzisiaj po pod koniec dniówki będę się z tym bawił.

Zastanawiam sie nad jedna sprawa czy nie dało by sie zostawić pompy ABS na swoim miejscu - podłączając ja do pompy hamulcowej przewodami od Octavi I czy Golfa IV - bo jak się ja odrobiny obniży to pasuje tam wszystko - nie trzeba by się bawić z kołami. :ke: :ke: :ke:

Był bym wdzięczny za jakiś pomysł co do tych szyb przednich ewentualnie jakiś schemat w WorkshopDatcie nie mam schematu tej części instalacji.

ZMODYFIKOWANA I UAKTUALNIONA LISTA CZEŚCI

- lampy przednie;
- przewody do klimy - wydaje mi się ze angielskie sa takie same i nie ma ich potrzeby zmiany - wchodzą w to samo miejsce;
- malgownica z silnikiem (w wersji ktora mialem wspomaganie bylo elektryczne wiec zostaja kable);
- serwo + pompa ze zbiorniczkiem + przewody hamulcowe (2szt od pompy do ABS);
- stopka pod pompe ABS + przewody hamulcowe (pompa idzie na druga strone)
- wytlumienie sciany grodziowej od strony komory silnika;
- sciana grodziowa;
- wytlumienie sciany od srodka;
- metalowa stopka mocujaca komp na podszybiu;
- mechanizm wycieraczek + ramiona (z moim przypadku silnik z czujnikiem deszczu);
- plastikowe podszybie;
- obudowa filtra powietrza kratka na podszybie (jest taka sama jak angielska);
- obudowa wtyczek komputera na podszybiu (chodzi o hermetyczna obudowe pod która łaczą sie wtyczki z komutera z wnętrzem pojazdu - angielska nie pasuje;-)
- rura wzmacniajaca pod deske;
- nagrzewnica kpl
- kompletna deska rozdzielcza (schowek/ maskownica po bokach deski przy tunelu/ dekiel pod kierownice/plastik pod przelacznik świateł/ maskownice pod nogi kierowcy/ maskownice pod nogi pasażera) tunel środkowy jest taki sam jak w Europie - ręczny równiez zostaje na swoim miejscu;
- listwy ozdobne z konsoli;
- boczki drzwi z panelami do sterowania szybami i lusterkami;
- silniki szyb przednich (ja ich niestety nie posiadam);
- zamek drzwi kierowcy;
- raczka do otwierania maski + linka + zamek;
- plastiki na progi + plastik pod raczke otwierania maski;
- plastiki maskujace słupki przednie z miejscami na przyciski serwisowe;
- kolumna kierownicza;
- pedała sprzegła z pompka + przewod do zbiorniczka + przewod do wysprzeglnika;
- pedał hamulca;
- pedał gazu;
- zaslepka otworu kolumny kierowniczej;
- przednie wytłumienie z wtopionym wzmocnieniem pod stopkę lewej nogi
- dywan plus plastikowa stopka pod lewa nogę na dywan;
- zegary;
- wkłady lusterek;
 

Załączniki

  • p130210_1250_145.jpg
    p130210_1250_145.jpg
    162,4 KB · Wyświetleń: 292
  • p150210_123001_161.jpg
    p150210_123001_161.jpg
    171,3 KB · Wyświetleń: 325
  • p150210_1734_175.jpg
    p150210_1734_175.jpg
    239,1 KB · Wyświetleń: 265
  • p150210_173401_407.jpg
    p150210_173401_407.jpg
    255,5 KB · Wyświetleń: 277
  • p220210_1658_192.jpg
    p220210_1658_192.jpg
    227,4 KB · Wyświetleń: 256
  • p220210_165801_195.jpg
    p220210_165801_195.jpg
    233,7 KB · Wyświetleń: 274

sawik

Anglikomaniak
Dołączył
4.04.2009
Postów
712
Punktów
25
Wiek
43
Miasto
pabianice
coś ty zrobił z tymi drzwiami ??
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
sawik napisał:
coś ty zrobił z tymi drzwiami ??

zeby dobrac się do zamka i klamek trzeba zdjać poszycie drzwi - od wnetrza nie ma dostepu wogole :) plat jest przykrecany na około do ramy drzwi
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Mały update:

- z szybami poradziłem sobie przepinając miejscami dwa kabelki we wtyczce przy przełaczniku (mam tylko 2 elektryczne szyby wiec nie mailem specjalnie kombinacji) na foto załaczyłem które to


kilka fotek jeszcze w zalaczeniu.
 

Załączniki

  • p250210_1516_181.jpg
    p250210_1516_181.jpg
    193,2 KB · Wyświetleń: 268
  • p250210_1537_121.jpg
    p250210_1537_121.jpg
    202,3 KB · Wyświetleń: 285
  • p250210_1553_159.jpg
    p250210_1553_159.jpg
    234,9 KB · Wyświetleń: 285
  • p250210_1554_318.jpg
    p250210_1554_318.jpg
    213,3 KB · Wyświetleń: 280

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Misiek napisał:
Jak skonczysz przekladke to Twoj temat ładnie zbiore do kupy i przeniesiemy go do Opisów

może w Sobotę po zamknieciu poskładam go do reszty - mam problem z klimatronickiem jeszcze bo wogole nie moge sie z nim połaczyć zeby zakodować :/ nie wiem czy VAG CAN PRO sobie nie radzi z nia czy to coś innego :/
 
Do góry Bottom