Witam! Postanowiłem założyć ten temat, ponieważ wielkimi krokami zbliżam się do przekładki mojej e46. W związku tym mam kilka pytań do znawców tematu, ale najpierw podam kosztorys.
-Za auto dałem 950 funtów, z uszkodzoną uszczelką pod głowicą.
-Transport 1500zł pod dom.
-Naprawa głowicy, tzn wykręcenia zerwanych świec żarowych 300zł (100zł sztuka), Planowanie głowicy 50zł, sprawdzenie szczelności 90zł.
-Nowe świece NGK 55zł sztuka (4*55zł=220zł)
-Uszczelka pod głowice Victor Reintz 190zł
-Śruby 100zł
-Olej i filtr 160zł
-Płyn chłodniczy 40zł
Auto mam ubezpieczone na miesiąc i zrobiłem nim już 800km, lecz spalanie jest dosyć wysokie 29mil/galon. Prawdopodobnie do wymiany przepływomierz.
Przekłade kupiłem od 3 osób (Od jednej cały komplet, ale okazało się że deska jest szara i dywan, mieszki i listwy nie w tym kolorze) więc musiałem dokupić czarną deske i czarny schowek od innej i jeszcze od innego handlarza dywan i klamkę od strony kierowcy (żeby kupić tą klamkę to trzeba mieć naprawdę szczęście! ) Łącznie koszt całej przekładki wyjdzie około 3050zł.
Teraz moje pytania:
Wiązke elektryczną wydaje mi się że najlepiej będzie ją wyjąć obrócić o 180 stopni w poziomie, czyli tak jakby lustrzane odbicie i wtedy trzeba będzie tylko przedłużyć przewody do złącza instalacji pod maską oraz przewody do złącz okablowania w progach. Pytanie numer 1 tyczy się wiązki elektrycznej instalacji AirBag. Czy zostawić ją w pierwotnej pozycji i tylko przełożyć przewód od maty zajętości fotela pasażera, oraz zamienić stronami przewody od poduszki kierowcy i pasażera ? Ale wtedy też muszę zamienić przewody od napinaczy prawda? Jak to jest z poduszka w drzwiach tzw. "Bocznych" gdzie one mają sensor ?? bo jeżeli w drzwiach to pewnie nie ma to wpływu na prawidłowe działanie systemu. Nie chciał bym aby wystąpiła np taka sytuacja że odpala poduszka kierowcy i poduszka boczna po prawej stronie pojazdu kiedy nie ma pasażera (wtedy strona pasażera jest zdezaktywowana).
Pytanie 2 tyczy się świateł. Już o to pytałem tu na forum, chodzi dokładnie o światła. Dostałem odpowiedź aby kupić europejskie reflektory a angielskie sprzedać. Rozmawiałem z gościem co robi przekładki i mówi że w tym BMW odbłyśniki są takie same jak w europie i wystarczy na śrubie regulacyjnej (w poziomej płaszczyźnie) przestawić kąt. Czy to prawda ? Bo odbłyśniki mam praktycznie za darmo, ale jeżeli są rzeczywiście takie same to przekładanie ich było by bezsensu.
Pytanie 3. Jak najlepiej rozwiercać otwory w grodzi, czy mogę sobie kupić taki brzeszczot w kształcie okręgu montowany na wiertarkę, a może lepiej jest to robić wyrzynarką z brzeszczotem ? Czym zaślepić oryginalne otwory ? Wyciąć zaślepkę i przykleić na klej do szyb ?
Oczywiście mam więcej pytań i pewnie pojawią się nowe w trakcie, ale o tym będę pisał na bieżąco.
Z góry dziękuje za zainteresowanie moim tematem.
---------- Dodano 17-06-2010 o 23:32 ---------- Poprzedni post napisano 15-06-2010 o 13:47 ----------
Z góry przepraszam moda za to, że piszę post pod postem, ale wydaje mi się że opisując etapy każdego dnia w oddzielnym poście, temat będzie przejrzysty. wczoraj około godziny 17 do godziny 20 zacząłem rozbierać wnętrze, dzisiaj od 9-17 i praktycznie środek jest rozebrany. Problemy jakie napotkałem to: problem w demontażu kierownicy, okazało się poduszka w niej nie jest przykręcana tylko na zatrzaski, które trzeba odważyć. Dla tych co się za to zabierają polecam opisywać sobie każdą wtyczkę bo jest ich masa, oraz opróżnić klime z czynnika, ja o tym nie pomyślałem i cały czynnik poszedł się jeb*ć :-(. Całą skrzynkę od nawiewu wyciąga się odkręcając 4 sróby pod podszybiem od strony silnika. Jutro dalsza część odwiercania stelarzy, oraz będe wiercił otwory na serwo i magiel, zdecydowałem się na zakup odpowiednich otwornic do metalu firmy DEDRA. Koszt to około 20zł za uchwyt, 25 zł za otowrnice 64mm i 35zł za 73 mm. Potem byłem na zakupach w sklepie sieci Lidl i zobaczyłem że mają cały komplet takich otwornic za 50 zł tyle że pewnie jakościowo nie najlepsze :wako2: . Jutro chciałbym zakończyć temat klamek i zamku, oraz zamontować silnik wycieraczek. Jak starczy czasu przełożę wiązki w drzwiach. Pytanie do znawców czym zalepić otwory po odwiercaniu stelaży ? Może je zaspawujecie ? Sylikon, szpachla i żywica nie wchodzi w grę, ma być zrobione to solidnie, zastanawiałem się nad klejem do szyb, bo on nie traci swoich wartościowości po czasie. Dodam jeszcze na koniec taką myśl dnia, jeżeli ktoś zna się na elektryce, ale przeciętnie, to niech nawet się do tego nie zabiera. Ja jestem technik-elektronik z wykształcenia i zamiłowania ale to co tam się dzieje, to czuje że to będzie robota od świtu do zmierzchu. :happy: Przemyślałem to z tym wyciąganiem i przekręcaniem to bezens. Lepiej poprzecinać opaski i rozpleść wiąche na aucie i patrzeć co skracać/przedłużać, tak będzie najrozsądniej i najłatwiej :happy:
-Za auto dałem 950 funtów, z uszkodzoną uszczelką pod głowicą.
-Transport 1500zł pod dom.
-Naprawa głowicy, tzn wykręcenia zerwanych świec żarowych 300zł (100zł sztuka), Planowanie głowicy 50zł, sprawdzenie szczelności 90zł.
-Nowe świece NGK 55zł sztuka (4*55zł=220zł)
-Uszczelka pod głowice Victor Reintz 190zł
-Śruby 100zł
-Olej i filtr 160zł
-Płyn chłodniczy 40zł
Auto mam ubezpieczone na miesiąc i zrobiłem nim już 800km, lecz spalanie jest dosyć wysokie 29mil/galon. Prawdopodobnie do wymiany przepływomierz.
Przekłade kupiłem od 3 osób (Od jednej cały komplet, ale okazało się że deska jest szara i dywan, mieszki i listwy nie w tym kolorze) więc musiałem dokupić czarną deske i czarny schowek od innej i jeszcze od innego handlarza dywan i klamkę od strony kierowcy (żeby kupić tą klamkę to trzeba mieć naprawdę szczęście! ) Łącznie koszt całej przekładki wyjdzie około 3050zł.
Teraz moje pytania:
Wiązke elektryczną wydaje mi się że najlepiej będzie ją wyjąć obrócić o 180 stopni w poziomie, czyli tak jakby lustrzane odbicie i wtedy trzeba będzie tylko przedłużyć przewody do złącza instalacji pod maską oraz przewody do złącz okablowania w progach. Pytanie numer 1 tyczy się wiązki elektrycznej instalacji AirBag. Czy zostawić ją w pierwotnej pozycji i tylko przełożyć przewód od maty zajętości fotela pasażera, oraz zamienić stronami przewody od poduszki kierowcy i pasażera ? Ale wtedy też muszę zamienić przewody od napinaczy prawda? Jak to jest z poduszka w drzwiach tzw. "Bocznych" gdzie one mają sensor ?? bo jeżeli w drzwiach to pewnie nie ma to wpływu na prawidłowe działanie systemu. Nie chciał bym aby wystąpiła np taka sytuacja że odpala poduszka kierowcy i poduszka boczna po prawej stronie pojazdu kiedy nie ma pasażera (wtedy strona pasażera jest zdezaktywowana).
Pytanie 2 tyczy się świateł. Już o to pytałem tu na forum, chodzi dokładnie o światła. Dostałem odpowiedź aby kupić europejskie reflektory a angielskie sprzedać. Rozmawiałem z gościem co robi przekładki i mówi że w tym BMW odbłyśniki są takie same jak w europie i wystarczy na śrubie regulacyjnej (w poziomej płaszczyźnie) przestawić kąt. Czy to prawda ? Bo odbłyśniki mam praktycznie za darmo, ale jeżeli są rzeczywiście takie same to przekładanie ich było by bezsensu.
Pytanie 3. Jak najlepiej rozwiercać otwory w grodzi, czy mogę sobie kupić taki brzeszczot w kształcie okręgu montowany na wiertarkę, a może lepiej jest to robić wyrzynarką z brzeszczotem ? Czym zaślepić oryginalne otwory ? Wyciąć zaślepkę i przykleić na klej do szyb ?
Oczywiście mam więcej pytań i pewnie pojawią się nowe w trakcie, ale o tym będę pisał na bieżąco.
Z góry dziękuje za zainteresowanie moim tematem.


---------- Dodano 17-06-2010 o 23:32 ---------- Poprzedni post napisano 15-06-2010 o 13:47 ----------
Z góry przepraszam moda za to, że piszę post pod postem, ale wydaje mi się że opisując etapy każdego dnia w oddzielnym poście, temat będzie przejrzysty. wczoraj około godziny 17 do godziny 20 zacząłem rozbierać wnętrze, dzisiaj od 9-17 i praktycznie środek jest rozebrany. Problemy jakie napotkałem to: problem w demontażu kierownicy, okazało się poduszka w niej nie jest przykręcana tylko na zatrzaski, które trzeba odważyć. Dla tych co się za to zabierają polecam opisywać sobie każdą wtyczkę bo jest ich masa, oraz opróżnić klime z czynnika, ja o tym nie pomyślałem i cały czynnik poszedł się jeb*ć :-(. Całą skrzynkę od nawiewu wyciąga się odkręcając 4 sróby pod podszybiem od strony silnika. Jutro dalsza część odwiercania stelarzy, oraz będe wiercił otwory na serwo i magiel, zdecydowałem się na zakup odpowiednich otwornic do metalu firmy DEDRA. Koszt to około 20zł za uchwyt, 25 zł za otowrnice 64mm i 35zł za 73 mm. Potem byłem na zakupach w sklepie sieci Lidl i zobaczyłem że mają cały komplet takich otwornic za 50 zł tyle że pewnie jakościowo nie najlepsze :wako2: . Jutro chciałbym zakończyć temat klamek i zamku, oraz zamontować silnik wycieraczek. Jak starczy czasu przełożę wiązki w drzwiach. Pytanie do znawców czym zalepić otwory po odwiercaniu stelaży ? Może je zaspawujecie ? Sylikon, szpachla i żywica nie wchodzi w grę, ma być zrobione to solidnie, zastanawiałem się nad klejem do szyb, bo on nie traci swoich wartościowości po czasie. Dodam jeszcze na koniec taką myśl dnia, jeżeli ktoś zna się na elektryce, ale przeciętnie, to niech nawet się do tego nie zabiera. Ja jestem technik-elektronik z wykształcenia i zamiłowania ale to co tam się dzieje, to czuje że to będzie robota od świtu do zmierzchu. :happy: Przemyślałem to z tym wyciąganiem i przekręcaniem to bezens. Lepiej poprzecinać opaski i rozpleść wiąche na aucie i patrzeć co skracać/przedłużać, tak będzie najrozsądniej i najłatwiej :happy:





