marekfl
Zaufany warsztat
Witam ostatnio przerabialiśmy autko wymienione w tytule a mianowicie Peugeota Partnerka 2004 (van'a) z silnikiem diesla 1,9. (jest to bliźniacze auto do CITROENA BERLINGO - wszystkie wymienione elementy pasują dokładnie do obu aut)
temat jest rozwinieciem tematu założonego chłopaków z jumpol http://angliki.info/f76/[lista-czes...ner-citroen-berlingo-ii-2002-2006-a-1644.html
Autko mimo wydawało by się prostej konstrukcji jest bardzo pracochłonne!!!!
A oto lista elementów które w/g Mnie są potrzebne do przekładki.
- Lampy przednie;
- maglownica z przewodami do wspomagania;
- mechanizm wycieraczek z silnikiem (można zastosowac angielskie) + ramiona wycieraczek
- podszybie plastikowe;
- pompa hamulcowa może zostać angielska (ja w swoim przypadku tak zrobiłem bo miałem auto bez ABS a przekładka miala pompe pod ABS)
- przewody hamulcowe (w przypadku takim jak ja miałem potrzebny był tylko przewód do prawego przedniego koła - pozostały można było cofnąć i nawet całkiem ładnie powyginać)
- serwo z pedałem hamulca;
- pedał sprzęgła z linką;
- stopka mocowania pedału gazu do ściany grodziowej i sam pedał gazu - Uwaga sa dwa rodzaje, elektroniczny i na linkę, jeśli na linkę to oczywiście dodatkowo sama linka też jest potrzebna - choć angielską można spokojnie zostawić w razie czego;
- wytłumienie ściany grodziowej od strony komory silnika oraz od wnętrza;
- wspornik kolumny kierowniczej;
- obudowa stacyjki;
- guma wyciszająca wokoło drążka kierowniczego (otwór w podłodze);
- nagrzewnica wraz ze wszystkimi tunelami do nawiewów + europejskie węże do nagrzewnicy (wersja w zależności od silnika jaki mamy) zwrócić uwagę czy nie jest ułamany odpowietrznik;
- panel sterowania linkami od nagrzewnicy (co prawda przyglądałem się ze panele są uniwersalne i maja zaczepy na linki zarówno w wersji RHD jak i LHD);
- deska rozdzielcza (kompletna z zaślepkami koło przycisków regulacji świateł i lusterka oraz schowkiem ewentualnie poduszka powietrzna);
- daszek nad zegary;
- zegary;
- tunel środkowy jest taki sam jak w angliku;
- dywan - przednia cześć;
- lusterka zewnętrzne (prawe regulowane elektrycznie/ lewe ręcznie);
- trójkąciki- zaślepki na drzwi te przy lusterkach (z jednej strony z otworem na regulacje ręczna, z drugiej całkiem zaślepione na lusterko elektryczne);
- osłonki przeciwsłoneczne;
- fotele przednie i przynajmniej fotel kierowcy z napinaczem oraz czujnikiem zapięcia pasów. (można przerobić angielskie w razie czego.)
- ściana grodziowa a właściwie kilka blach - jeden z trudniejszych elementów;
Krótki opis:
linke do otwierania maski zostawiłem po lewej stronie - czyli teraz po stronie kierowcy.
W oryginalne auto miało rączkę do otwierania maski pod schowkiem w nogach pasażera - takie było ustalenie z klientem uważam że wygodniejsze rozwiązanie ;-)
Auto od strony mechanicznej bardzo trudne do zrobienia, ściana grodziowa składa się z kilku blach, pozakładanych ze sobą na zakładki, strasznie ciężko dostać się do niektórych blach na podszybiu - silnika może nie koniecznie trzeba wyciągać - przynajmniej w tej wersji co ja miałem z dieslem 1,9 było tam , mnóstwo miejsca nie Mniej jednak szyba przeszkadza w wymianie samego podszybia.
Od środka musimy wykonać podparcie pod mocowanie wspornika kolumny kierowniczej (dwie tulejki) przespawać uchwyty mocujące deskę oraz kolumnę do nadwozia (po bokach).
Otwory pod drążek kierowniczy są w podłodze - wystarczy wybić zaślepkę a drugą stronę zaślepić.
Wymieniając cała ścianę otwory pod wiązkę idąca spod maski do wnętrza i otwór zasysania do wentylatora pojawią się już razem z nowa ściana - chyba ze zdecydujemy się wymienić tylko środkowy fragment ściany wtedy trzeba dorobić otwory
(ściana grodziowa wygląda inaczej w wersji z klimatyzacji inaczej w wersji bez klimatyzacji to istotny fakt)
Od strony elektrycznej auto wręcz banalne. Wiązka pod deską jest uniwersalna można ja obrócić. Obracamy wiązkę, do przedłużenia tylko kilka kabelków.
Wiązkę silnika zawijami i wprowadzamy do środka po drugiej stronie przez nowy otwór. Do przeniesienia wtyczki do czujnika i napinaczy pod fotelami do zmiany miejscami.
Same fotele można spróbować przerobić, wiąże się to z przespawaniem jednego uchwytu, wycięciem otworów pod napinacze, powierceniem nowych otworów pod śruby - jest to do zrobienia ale polecam wsiąść oryginalne fotele.
Ja akurat kombinowałem z tymi fotelami - ale to wynikało z umowy z klientem - dało się to zrobić.
Generalnie jeszcze raz podkreślę że mimo prostej konstrukcji auto bardzo pracochłonne z uwagi na ściane grodziową
W załączeniu przesyłam kilka zdjęć
temat jest rozwinieciem tematu założonego chłopaków z jumpol http://angliki.info/f76/[lista-czes...ner-citroen-berlingo-ii-2002-2006-a-1644.html
Autko mimo wydawało by się prostej konstrukcji jest bardzo pracochłonne!!!!
A oto lista elementów które w/g Mnie są potrzebne do przekładki.
- Lampy przednie;
- maglownica z przewodami do wspomagania;
- mechanizm wycieraczek z silnikiem (można zastosowac angielskie) + ramiona wycieraczek
- podszybie plastikowe;
- pompa hamulcowa może zostać angielska (ja w swoim przypadku tak zrobiłem bo miałem auto bez ABS a przekładka miala pompe pod ABS)
- przewody hamulcowe (w przypadku takim jak ja miałem potrzebny był tylko przewód do prawego przedniego koła - pozostały można było cofnąć i nawet całkiem ładnie powyginać)
- serwo z pedałem hamulca;
- pedał sprzęgła z linką;
- stopka mocowania pedału gazu do ściany grodziowej i sam pedał gazu - Uwaga sa dwa rodzaje, elektroniczny i na linkę, jeśli na linkę to oczywiście dodatkowo sama linka też jest potrzebna - choć angielską można spokojnie zostawić w razie czego;
- wytłumienie ściany grodziowej od strony komory silnika oraz od wnętrza;
- wspornik kolumny kierowniczej;
- obudowa stacyjki;
- guma wyciszająca wokoło drążka kierowniczego (otwór w podłodze);
- nagrzewnica wraz ze wszystkimi tunelami do nawiewów + europejskie węże do nagrzewnicy (wersja w zależności od silnika jaki mamy) zwrócić uwagę czy nie jest ułamany odpowietrznik;
- panel sterowania linkami od nagrzewnicy (co prawda przyglądałem się ze panele są uniwersalne i maja zaczepy na linki zarówno w wersji RHD jak i LHD);
- deska rozdzielcza (kompletna z zaślepkami koło przycisków regulacji świateł i lusterka oraz schowkiem ewentualnie poduszka powietrzna);
- daszek nad zegary;
- zegary;
- tunel środkowy jest taki sam jak w angliku;
- dywan - przednia cześć;
- lusterka zewnętrzne (prawe regulowane elektrycznie/ lewe ręcznie);
- trójkąciki- zaślepki na drzwi te przy lusterkach (z jednej strony z otworem na regulacje ręczna, z drugiej całkiem zaślepione na lusterko elektryczne);
- osłonki przeciwsłoneczne;
- fotele przednie i przynajmniej fotel kierowcy z napinaczem oraz czujnikiem zapięcia pasów. (można przerobić angielskie w razie czego.)
- ściana grodziowa a właściwie kilka blach - jeden z trudniejszych elementów;
Krótki opis:
linke do otwierania maski zostawiłem po lewej stronie - czyli teraz po stronie kierowcy.
W oryginalne auto miało rączkę do otwierania maski pod schowkiem w nogach pasażera - takie było ustalenie z klientem uważam że wygodniejsze rozwiązanie ;-)
Auto od strony mechanicznej bardzo trudne do zrobienia, ściana grodziowa składa się z kilku blach, pozakładanych ze sobą na zakładki, strasznie ciężko dostać się do niektórych blach na podszybiu - silnika może nie koniecznie trzeba wyciągać - przynajmniej w tej wersji co ja miałem z dieslem 1,9 było tam , mnóstwo miejsca nie Mniej jednak szyba przeszkadza w wymianie samego podszybia.
Od środka musimy wykonać podparcie pod mocowanie wspornika kolumny kierowniczej (dwie tulejki) przespawać uchwyty mocujące deskę oraz kolumnę do nadwozia (po bokach).
Otwory pod drążek kierowniczy są w podłodze - wystarczy wybić zaślepkę a drugą stronę zaślepić.
Wymieniając cała ścianę otwory pod wiązkę idąca spod maski do wnętrza i otwór zasysania do wentylatora pojawią się już razem z nowa ściana - chyba ze zdecydujemy się wymienić tylko środkowy fragment ściany wtedy trzeba dorobić otwory
(ściana grodziowa wygląda inaczej w wersji z klimatyzacji inaczej w wersji bez klimatyzacji to istotny fakt)
Od strony elektrycznej auto wręcz banalne. Wiązka pod deską jest uniwersalna można ja obrócić. Obracamy wiązkę, do przedłużenia tylko kilka kabelków.
Wiązkę silnika zawijami i wprowadzamy do środka po drugiej stronie przez nowy otwór. Do przeniesienia wtyczki do czujnika i napinaczy pod fotelami do zmiany miejscami.
Same fotele można spróbować przerobić, wiąże się to z przespawaniem jednego uchwytu, wycięciem otworów pod napinacze, powierceniem nowych otworów pod śruby - jest to do zrobienia ale polecam wsiąść oryginalne fotele.
Ja akurat kombinowałem z tymi fotelami - ale to wynikało z umowy z klientem - dało się to zrobić.
Generalnie jeszcze raz podkreślę że mimo prostej konstrukcji auto bardzo pracochłonne z uwagi na ściane grodziową
W załączeniu przesyłam kilka zdjęć
Załączniki
-
P100410_14.25.JPG222,9 KB · Wyświetleń: 266
-
P250210_15.54[04].JPG256,1 KB · Wyświetleń: 231
-
P130410_11.30[02].JPG204 KB · Wyświetleń: 248
-
P100410_14.26.JPG214,3 KB · Wyświetleń: 288
-
P130410_16.26.JPG216,1 KB · Wyświetleń: 226
-
P160410_20.49[01].JPG204,2 KB · Wyświetleń: 221
-
P130410_16.26[01].JPG229,6 KB · Wyświetleń: 222
-
P130410_11.29.JPG214,8 KB · Wyświetleń: 201
-
P250210_15.54[03].JPG204,1 KB · Wyświetleń: 205
-
P130410_16.38.JPG268,1 KB · Wyświetleń: 210
-
P250210_15.54[02].JPG213,9 KB · Wyświetleń: 222
-
P160410_20.49.JPG226,7 KB · Wyświetleń: 200