marekfl
Zaufany warsztat
Witam
autko dość starawe konstrukcyjnie nie mniej jednak jako że przerabiałem ostatnio takowy egzemplarz postanowiłem się podzielić informacjami na forum - choć pewnie wszyscy znacie to autko
tak czy inaczej
LISTA CZEŚCI
- lampy przednie;
- lusterka;
- zegary;
- przewody do wspomagania (można zostawić angielskie zmieniając jedynie zakończenia - wkręcane - od strony magla)
- maglownica;
- gumowa osłona otworu kolumny kierowniczej w podłodze;
- kolumna kierownicza (w zasadzie to tylko dolna część górną można przekręcić angielską, odchodzi zabawa z wymianą stacyjki)
- ściana grodziowa (najlepiej jest mieć europejską choć jak się ktoś uprze można przerobić angielska - choć wydaje mi się że to więcej roboty i niepotrzebnej kombinacji);
- serwo + pedała;
- linka pedału sprzęgła lub przewód do wysprzęglnika (w zależności od wersji);
- pedał gazu;
- linka gazu (nie spotkałem się z elektronicznym pedałem gazu moze w nowszych dieslach pod koniec produkcji)
- wytłumienie ściany grodziowej od środka (ani w angliku ani w przekładce nie spotkałem się z wytłumieniem od strony komory silnika )
- nagrzewnica kompletna z wentylatorem;
- rury/tunele pod deskę do nawiewów bocznych + kolanka przy kratkach;
- konsola;
- przełącznik świateł awaryjnych lub zegarek w zależności od wersji
- metalowa belka wzmacniająca pod konsole + wspornik przykręcany do rury i do podłogi
- odwiercone od europejskiej podłogo mocowanie do przykręcenia w/w wspornika.
- plastikowa ramka mocowania BSI/skrzynki bezpieczników pod kolumnę kierowniczą;
- zaślepka pod kolumnę kierownicza z "drzwiczkami do bezpieczników'
- osłonka pod nogi kierowcy - od dołu;
- schowek;
- wykończenie listwy progowej pod schowkiem prawa strona;
- stopka pod lewa stopę;
- raczka do otwierania maski + linka + zamek;
- dywan - przednia cześć;
- linka do otwierania wlewu paliwa + raczka z plastikami maskującymi;
- stelaż fotela kierowcy Europa;
- mechanizm wycieraczek + silnik + ramiona;
- szerokie podszybie plastikowe (w dwóch częściach);
- podszybie zewnętrzne (to na które przykręcane są wycieraczki)
- mechanizmy podnoszenia szyb przód;
- panel sterowania szybami EU;
OPIS
Elektryka:
przyznam się szczerze że nie sądziłem ze w tak starym aucie będzie tyle przedłużania przy przerabianiu angielskiej instalacji. Auta z modelu przejściowych i po FL mają już częściowo instalację CAN.
Ogólnie rzecz pisząc, wszystko do przeniesienia na drugą stronę - na szczęście za nagrzewnią jest kupę miejsca na przewody
wiązki drzwi do przeniesienia, kostki ze słupków przenosiłem na drugą stronę - sporo kabelków :/ od strony silnika przedłużamy jedynie wtyczkę do silnika wycieraczek.
Mechanizmy i silniki podnoszenia szyb przednich są niestety do zmiany, silnik kierowcy ma wtyczke 4 pinowa pasażera 2 pinowa generalnie samych angielskich silników nie udało mi sie przerobić - zakupiłem kompletne europejskie odpowiedniki wraz z przyciskami do ich sterowania - angielskich nie próbowałem przerabiać.
Istotny jest przycisk świateł awaryjnych - w modelach po lifcie umieszczony jest w trójkąciku z prawej strony licznika - przy przekładce potrzeba jego lustrzane odbicie - opcjonalnie w tym miejscu był zegarek
Mechanika:
Ściana grodziowa najlepiej do wymiany, jest trochę roboty z podszybiem trzeba przenieść otwór dla wentylatora obsadzić w nim obudowę filtra i ramkę od drugiej strony - generalnie wypadało by również wymienić podszybie :/ ja tym razem przerabiałem ale następnym razem wymienię w całości.
Do wycięcia otwór na drążek kierowniczy w podłodze.
Przewody do magla mogą zostać angielskie do wymiany jedynie same zakończenia (od strony magla) które są skręcane (przewód zasilający) i złączane na opaskę (przewód powrotny)
Przewody do klimy również pasują angielskie - wymiennik klimatyzacji wychodzi ze ściany grodziowej w tym samym miejscu;
Pompy hamulcowej nie ruszamy jest po "dobrej" tzn europejskiej stronie - zmieniamy jedynie samo serwo na Europejskie.
Tunel i ręczy są takie same w angliku jak i w europie.
Boczki drzwi zostają oryginalne, tak samo można wykorzystać oryginalne panele pod przyciski przenosząc je z lewej na prawa i wymieniając jedynie same przyciski.
Auto generalnie pracochłonne mogę powiedzieć
Śmiem twierdzić ze wszystkie części ze "zwykłego" modelu będą pasowały co Coupe, z pewnymi szczegółami typu - konsola w Coupe nie ma drewnianych dodatków. Inne też pewnie będą podnośniki szyb przednich, boczki ... pewnie znalazło by się jeszcze kilka szczegółów ;-) za to spokojnie można przełożyć model po FL na częściach od d8 czyli z przed liftu
W załączeniu przesyłam kilka fotek z przekładki auta - dzisiaj zdjęcia z końcowego etapu przekładki. Ale dodam więcej wkrótce.
autko dość starawe konstrukcyjnie nie mniej jednak jako że przerabiałem ostatnio takowy egzemplarz postanowiłem się podzielić informacjami na forum - choć pewnie wszyscy znacie to autko
LISTA CZEŚCI
- lampy przednie;
- lusterka;
- zegary;
- przewody do wspomagania (można zostawić angielskie zmieniając jedynie zakończenia - wkręcane - od strony magla)
- maglownica;
- gumowa osłona otworu kolumny kierowniczej w podłodze;
- kolumna kierownicza (w zasadzie to tylko dolna część górną można przekręcić angielską, odchodzi zabawa z wymianą stacyjki)
- ściana grodziowa (najlepiej jest mieć europejską choć jak się ktoś uprze można przerobić angielska - choć wydaje mi się że to więcej roboty i niepotrzebnej kombinacji);
- serwo + pedała;
- linka pedału sprzęgła lub przewód do wysprzęglnika (w zależności od wersji);
- pedał gazu;
- linka gazu (nie spotkałem się z elektronicznym pedałem gazu moze w nowszych dieslach pod koniec produkcji)
- wytłumienie ściany grodziowej od środka (ani w angliku ani w przekładce nie spotkałem się z wytłumieniem od strony komory silnika )
- nagrzewnica kompletna z wentylatorem;
- rury/tunele pod deskę do nawiewów bocznych + kolanka przy kratkach;
- konsola;
- przełącznik świateł awaryjnych lub zegarek w zależności od wersji
- metalowa belka wzmacniająca pod konsole + wspornik przykręcany do rury i do podłogi
- odwiercone od europejskiej podłogo mocowanie do przykręcenia w/w wspornika.
- plastikowa ramka mocowania BSI/skrzynki bezpieczników pod kolumnę kierowniczą;
- zaślepka pod kolumnę kierownicza z "drzwiczkami do bezpieczników'
- osłonka pod nogi kierowcy - od dołu;
- schowek;
- wykończenie listwy progowej pod schowkiem prawa strona;
- stopka pod lewa stopę;
- raczka do otwierania maski + linka + zamek;
- dywan - przednia cześć;
- linka do otwierania wlewu paliwa + raczka z plastikami maskującymi;
- stelaż fotela kierowcy Europa;
- mechanizm wycieraczek + silnik + ramiona;
- szerokie podszybie plastikowe (w dwóch częściach);
- podszybie zewnętrzne (to na które przykręcane są wycieraczki)
- mechanizmy podnoszenia szyb przód;
- panel sterowania szybami EU;
OPIS
Elektryka:
przyznam się szczerze że nie sądziłem ze w tak starym aucie będzie tyle przedłużania przy przerabianiu angielskiej instalacji. Auta z modelu przejściowych i po FL mają już częściowo instalację CAN.
Ogólnie rzecz pisząc, wszystko do przeniesienia na drugą stronę - na szczęście za nagrzewnią jest kupę miejsca na przewody
Mechanizmy i silniki podnoszenia szyb przednich są niestety do zmiany, silnik kierowcy ma wtyczke 4 pinowa pasażera 2 pinowa generalnie samych angielskich silników nie udało mi sie przerobić - zakupiłem kompletne europejskie odpowiedniki wraz z przyciskami do ich sterowania - angielskich nie próbowałem przerabiać.
Istotny jest przycisk świateł awaryjnych - w modelach po lifcie umieszczony jest w trójkąciku z prawej strony licznika - przy przekładce potrzeba jego lustrzane odbicie - opcjonalnie w tym miejscu był zegarek
Mechanika:
Ściana grodziowa najlepiej do wymiany, jest trochę roboty z podszybiem trzeba przenieść otwór dla wentylatora obsadzić w nim obudowę filtra i ramkę od drugiej strony - generalnie wypadało by również wymienić podszybie :/ ja tym razem przerabiałem ale następnym razem wymienię w całości.
Do wycięcia otwór na drążek kierowniczy w podłodze.
Przewody do magla mogą zostać angielskie do wymiany jedynie same zakończenia (od strony magla) które są skręcane (przewód zasilający) i złączane na opaskę (przewód powrotny)
Przewody do klimy również pasują angielskie - wymiennik klimatyzacji wychodzi ze ściany grodziowej w tym samym miejscu;
Pompy hamulcowej nie ruszamy jest po "dobrej" tzn europejskiej stronie - zmieniamy jedynie samo serwo na Europejskie.
Tunel i ręczy są takie same w angliku jak i w europie.
Boczki drzwi zostają oryginalne, tak samo można wykorzystać oryginalne panele pod przyciski przenosząc je z lewej na prawa i wymieniając jedynie same przyciski.
Auto generalnie pracochłonne mogę powiedzieć
Śmiem twierdzić ze wszystkie części ze "zwykłego" modelu będą pasowały co Coupe, z pewnymi szczegółami typu - konsola w Coupe nie ma drewnianych dodatków. Inne też pewnie będą podnośniki szyb przednich, boczki ... pewnie znalazło by się jeszcze kilka szczegółów ;-) za to spokojnie można przełożyć model po FL na częściach od d8 czyli z przed liftu
W załączeniu przesyłam kilka fotek z przekładki auta - dzisiaj zdjęcia z końcowego etapu przekładki. Ale dodam więcej wkrótce.
Załączniki
-
P110510_13.29.JPG77,7 KB · Wyświetleń: 172
-
a.JPG67,3 KB · Wyświetleń: 163
-
e.JPG71,5 KB · Wyświetleń: 139
-
P110510_13.48[01].JPG998,3 KB · Wyświetleń: 139
-
P110510_13.30[01].JPG74,9 KB · Wyświetleń: 142
-
P110510_13.47.JPG79,5 KB · Wyświetleń: 137
-
P110510_13.30[02].JPG1 MB · Wyświetleń: 129
-
q.JPG69,4 KB · Wyświetleń: 142