Znalazłem chwilę czasu żeby skrobnąć mały opis z przeróbki reflektorów soczewkowych A6 C5.
1) Wykręcamy reflektory za auta. Wyjmujemy żarówki żeby się nic nie uszkodziło, odpinamy kable.
2) Zdejmujemy metalowe spinki łączce szkło reflektora z jego obudową, następnie zdejmujemy gumową uszczelkę.
3) Szkło reflektora wklejone jest w plastikową obudowę niezbyt mocnym klejem więc do rozłączenia nie musimy używać żadnych specjalistycznych narzędzi wystarczy użyć płaskiego śrubokręta i delikatnie podhaczać raz przy raz na łączeniu miedzy szkłem a obudową. Po przejechaniu dookoła szkła podważyć śrubokrętem i szkło powinno wyjść.
4) Po wyjęciu szkła odczepiamy mocowanie odbłyśnika od regulacji reflektora(2 miejsca) i silniczka i wyjmujemy odbłyśnik z obudowy.
5) Odkręcamy soczewkę od odbłyśnika. Mocowana jest 4 śrubami do okręcenia których najlepiej użyć płaskiego klucza 7mm.
6) Demontujemy przesłonę soczewki która jest mocowana za pomocą 2 metalowych "języków", musimy je odgiąć podważyć śrubokrętem i wyciągnąć przesłonę z otworów.
7) Kolejny krok to demontaż blaszki regulacyjnej która umożliwia przestawienie wiązki światła na symetryczne podczas wjazdu angielskim autem na europejskie drogi. Nie będzie ona już potrzebna ponieważ przesłona będzie montowana odwrotnie(odbicie lustrzane) i w ten sposób nie ma możliwości założenia regulacji. Będzie tylko lampa europejska bez możliwości regulacji LHD-RHD.
8) Żeby zamontować odwrotnie przesłonę trzeba te dwa „języki” odgiąć w drugą stronę i tu trzeba uważać ponieważ są delikatne i mogą się ułamać. Wkładamy przesłonę na swoje miejsce(odwrotnie niż była wcześniej) i zaginamy języki żeby nie wyszła. Dla pewności, że któryś z języków kiedyś nie pęknie można przynitować przesłonę do obudowy soczewki.
9) Teraz zostaje tylko przykręcenie soczewki na swoje miejsce montaż wszystkiego w obudowę, wklejenie szkła reflektora i montaż w aucie. Można przy okazji zrobić polerkę szkła, które zazwyczaj w starszych egzemplarzach jest żółtawe. :jupi:
1) Wykręcamy reflektory za auta. Wyjmujemy żarówki żeby się nic nie uszkodziło, odpinamy kable.
2) Zdejmujemy metalowe spinki łączce szkło reflektora z jego obudową, następnie zdejmujemy gumową uszczelkę.
3) Szkło reflektora wklejone jest w plastikową obudowę niezbyt mocnym klejem więc do rozłączenia nie musimy używać żadnych specjalistycznych narzędzi wystarczy użyć płaskiego śrubokręta i delikatnie podhaczać raz przy raz na łączeniu miedzy szkłem a obudową. Po przejechaniu dookoła szkła podważyć śrubokrętem i szkło powinno wyjść.
4) Po wyjęciu szkła odczepiamy mocowanie odbłyśnika od regulacji reflektora(2 miejsca) i silniczka i wyjmujemy odbłyśnik z obudowy.
5) Odkręcamy soczewkę od odbłyśnika. Mocowana jest 4 śrubami do okręcenia których najlepiej użyć płaskiego klucza 7mm.
6) Demontujemy przesłonę soczewki która jest mocowana za pomocą 2 metalowych "języków", musimy je odgiąć podważyć śrubokrętem i wyciągnąć przesłonę z otworów.
7) Kolejny krok to demontaż blaszki regulacyjnej która umożliwia przestawienie wiązki światła na symetryczne podczas wjazdu angielskim autem na europejskie drogi. Nie będzie ona już potrzebna ponieważ przesłona będzie montowana odwrotnie(odbicie lustrzane) i w ten sposób nie ma możliwości założenia regulacji. Będzie tylko lampa europejska bez możliwości regulacji LHD-RHD.
8) Żeby zamontować odwrotnie przesłonę trzeba te dwa „języki” odgiąć w drugą stronę i tu trzeba uważać ponieważ są delikatne i mogą się ułamać. Wkładamy przesłonę na swoje miejsce(odwrotnie niż była wcześniej) i zaginamy języki żeby nie wyszła. Dla pewności, że któryś z języków kiedyś nie pęknie można przynitować przesłonę do obudowy soczewki.
9) Teraz zostaje tylko przykręcenie soczewki na swoje miejsce montaż wszystkiego w obudowę, wklejenie szkła reflektora i montaż w aucie. Można przy okazji zrobić polerkę szkła, które zazwyczaj w starszych egzemplarzach jest żółtawe. :jupi: