• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Opel Astra II

KM Servis

Anglikomaniak
Dołączył
8.04.2009
Postów
310
Punktów
1
Wiek
120
Miasto
Piaseczno
-ściana grodziowa razem z podszybiem
-maglownica
-linka z raczka do otwierania maski
-servo
-przewody hamulcowe
-wykladzina
-pedały z tym że przy pedale gazu z potencjometrem zostawiam angielski potencjometr
-mata zewnetrzna i wewntrzna
-stelarz pod deske
-mieszalnik
-rurki klimy
-krzyżak
-kokpit kompletny
-tunel środkowy kompletny
-boczki drzwi przednich
-klamka ,zamek
-mechanizm z ramionami wycieraczek
-podszybie plastikowe
jak cos brakuje to dopisujcie ostatnia robiłem z rok temu moge czegoś nie pamitac.
Przekladke miło wspominam ,bez zadnych komplikacji.
Proste w przekładce
 

Załączniki

  • ast7_134.jpg
    ast7_134.jpg
    70,9 KB · Wyświetleń: 287
  • ast6_160.jpg
    ast6_160.jpg
    72,5 KB · Wyświetleń: 291
  • zd2_148.jpg
    zd2_148.jpg
    94,3 KB · Wyświetleń: 481
  • zd4_195.jpg
    zd4_195.jpg
    88,4 KB · Wyświetleń: 320

bajan733

Nowy
Dołączył
21.10.2010
Postów
2
Punktów
1
Miasto
Włocławek
Witam,temat stary ale może komuś się to przyda, oto moja lista.

-Lampy przednie
-gril
-przekładnia kierownicza z wspornikiem do pompy wspomagania
-serwo z pompą hamulcową i zbiorniczkiem mechanizmu wycieraczek
-podszybie
-ramiona wycieraczek
-pompa sprzęgła z przewodem do skrzyni biegów
-przewody hamulcowe
-ściana grodziowa
-wygłuszenie
-przedni dywan
-kpl pedałów
-nagrzewnica
-belka
-wspornik do mocowania rączki otwierania maski i podobny na prawą stronę
-rączka otwierania pokrywy
-deska ze schowkiem
-plastik na tunel z ramką mieszka i popielniczką
-daszki przeciwsłoneczne
-zamki i klamki drzwi przednich
-lusterka zewnętrzne
-metalowe wsporniki łączące deskę z tunelem
-plastiki na słupki przednie
-wyciszenia pod schowkiem i przy pedałach

Tapicerki drzwi nie trzeba zmieniać wystarczą nakładki w których są włączniki. Do deski wystarczy mieć boczne nawiewy, srodkowa konsola jest taka sama.
Nagrzewnice są dwa rodzaje delphi i behr, każda ma inny panel sterowania wiec albo kupujemy taką jaka była w angliku albo drugą w komplecie z panelem.
Wiązka elektryczna jest łatwa do przeróbki. We wnętrzu jest za długa, trzeba pociągnąć ją do tunelu i zawinąć z powrotem na lewą stronę. Przerzucić kabel od poduszki pasażera i podświetlenia schowka na prawą stronę. Od poduchy idzie z tunelu więc wystarczy go wyciągnąć z wiązki.Schowek i nagrzewnica do przedłużenia. W drzwiach wystarczy zamienić stronami. W lusterkach tak naprawdę też inne są tylko podstawy. Jakies roztrzaskane lusterka dostaniemy za grosze.
Wracamy do wiązki.
W komorze silnika przedłużamy kable od wspomagania ukł. kierowniczego, skracamy od zbiorniczka płynu hamulcowego i silniczka wycieraczek.
W wersji europejskiej miejsce łączenia wiązek na grodzi jest trochę dalej dlatego ona będzie troche za krótka.Trzeba przesunąć ją w tym plastiku na lewym fartuchu. Najpierw przykręcić ją do ściany, potem rozpiąć plastik, wymierzyc i złożyc z powrotem. To tyle odnośnie wiązki.

Jak widzę niektórzy robia to na skróty.
U mnie to wyglądało tak:



To jest stan do którego trzeba rozbebeszyć auto. Teraz włożenie ściany. Niestety jest tam za ciasno i bez rozparcia przednich słupków sie nie obejdzie.
Po włożeniu sciany konieczne jest załozenie drzwi bo moze wyjść taka sytuacja, że źle będą leżały do tylnich, a co za tym idzie otwór na szybę bedzie za duży na dole.

Po spasowaniu tych elementów - spawanie.
Nastepny krok to uchwyty do mocowania deski na dole.
Z lewej strony wpina się w niego rączke do otwierania pokrywy silnika. Pospawane elementy trzeba teraz pomalować. Najpierw oszlifowac spawy, zeszlifować spalony lakier i odtłuścić. We wszystkie możliwe szczeliny dobrze jest napuścić podkładu antykorozyjnego, który zabezpieczy przed rdzą. Robię to pędzlem aż podkład wypłynie z drugiej strony łączenia. Wszelki nadmiar wycieram od razu aby nie zasechł. Matuje całą przegrodę i podkładuje podkładem epoksydowym dwuskładnikowym w miejscach przetarć do gołej blachy. Ma on tą zaletę ze po paru minutach jest suchy i mogę nakładać pastę. Należy bardzo dokładnie uszczelnić wszystkie złącza i zostawić do następnego dnia. Nazajutrz jeszcze raz przejżeć łączenia i w razie potrzeby poprawić.
Od tego zależy czy będziemy póżniej pisać po różnych forach: Woda w środku auta. Skąd?!
No i malowanie. Komora silnika jest w macie. Pomalowanie samą bazą nie daje żadnego zabezpieczenia dlatego pierwsza warstwę malujemy bazą. Na nastepną trzeba do bazy dolać trochę bezbarwnego w stosunku ok. 5:1. Nieraz nawet mniej.
Po wyschnięciu to już tylko składanie: wygłuszenia, pedały, nagrzewnica, belka z instalacją,rączka, dywan.

//Tekst sformatowany do w miare przyjaznego oku formatu, na przyszłość proszę pisać w sposób nie wymagający dekodera do odczytania tekstu.
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
hmmm ja nigdy nie wyciągam samej belki miedzy słupkami przednimi - jest przecież taka sama w angliku unikam w ten sposób sytuacji ze mi się "rozejdzie" nadwozie. Wydaje mi się że niepotrzebnie Sobie roboty narobiłeś :)

A czemu silnik wyciągałeś ???? :/ hmmm czy ja inne Astry przerabiałem?? :)

hehhe wiesz domyślam się ze chciałeś mieć dobry dostęp do pomalowania ściany - ja np. zawsze maluje ścianę wstępnie przed wstawieniem a potem zapylam tylko w aucie po uszczelnieniu masą.

pozdrawiam :)
 

zweckform

Zaufany warsztat
Dołączył
16.03.2009
Postów
3464
Punktów
241
Miasto
Grodzisk Mazowiecki
Marek dobrze mówi
Belka pod szybą jest taka sama więc bez sensu ją wymieniać
Ja nie wyjmuje w tym modelu ani silnika ani szyby

Narobiłeś sobie dodatkowej roboty zupełnie nie wiem po co

Pozdrawiam
Rafał
 

bajan733

Nowy
Dołączył
21.10.2010
Postów
2
Punktów
1
Miasto
Włocławek
Tak, to nie było konieczne ale wyjęcie silnika to raptem 3 godziny .a praca o wiele wygodniejsza no i chyba dokładniejsza.Szyba i tak była pęknięta.Po wstawieniu całej przegrody z górną belką nie ma praktycznie śladów które by wskazywały na jakąkolwiek przeróbkę.
 
Do góry Bottom