• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Mercedes S klasa W220

siwy99

Początkujący
Dołączył
19.02.2013
Postów
17
Punktów
6
Wiek
36
MECHANIKA:
Do rozwiercenia jest ściana grodziowa i połowa podłużnic.
Lepiej wstawić ściane z podłużnicami i fartuchami najmniej zabawy.
Wtedy nie trzeba rozpoławiać podłużnic. ani ściany grodziowej oddzielać od fartuchów.
Nie ma też później problemów ze spawaniem i regulowaniem poziomu podłużnic.
Nie tnie się na chybił trafił tylko rozwierca się fabryczne zgrzewy.
PRZED ROZWIERCENIEM anglika trzeba wykonać dużo pomiarów
i odległości by przy wspawywaniu ustalić idealne odległości.
To nie jest trudne tylko czasochłonne.
20080206506.jpg 20080206507.jpg
2.jpg 3.jpg
ELEKTRYKA:
Dla amatora 10 godzin i cała elektryka przełożona.
Pod deską rozdzielczą nad konsolą nawiewów jest koryto z kablami przy kierownicy, które zwijamy w lewa strone.
Nie ma żadnego cięcia kabli.
Kable poduszki pasażera, czujnika pedału hamulca nożnego, jeszcze kilka pojedyńczych kabli adoptować z europejskiej wiązki po piny!!
Pod pokrywą silnika na podszybiu wtyczki sterowania elektrozaworami nagrzewnicy, mech wycieraczek, czujnikow pompy hamulcowej i kilka innych zwija sie w lewo. Rowniez nie ma ciecia.

Zakladamy moduly europejskie sterowania foteli i z lewych drzwi juz mamy sterowanie 4 szybami i otwieraniem klapy tylnej.

CZĘŚCI:
*Wnętrze pojazdu*
- dywaniki przednie,
- wykładzina welurowa przednia,
- Podłokietnik,(Pasuje tez angielski jesli nie przeszkasza rozmieszczenie schowka na kubki)
- deska rozdzielcza, nawiewy, rury nawiewow,
- Stelaż metalowy pod deske rozdz
- licznik ang pasuje, mozna samą tarcze wyswietlacza wymienic,
- linka metalowa stacyjki,
- konsola nagrzewnicy,
- linka hamulca recznego (pamietac, ze linka w220 Long jest dłuższa!!)
- mechanizm otwierania maski (linka pasuje ang tylko zamki w przednim pasie sie odwraca o 180)
- panele drewniane w boczkach drzwi P ( od przelacznikow ster szybami, przelaczniki ang pasuja),
- moduly sterow fotelami przednimi (jesli nie masz Star diagnozy do zaprogramowania ich na wer EUR),
- klamki zewn drzwi przednich, zamki drzwi przednich,
- Pokrywy plastikowe modułów sterowania fotelami z boczkow drzwi przednich,
- przelacznik sterowania lusterkami zewnetrznymi,
( Lusterek zewnętrznych zostaja angielskie, bo wychylają się na stronę europejską bez problemu!!!!
Lusterko wewnętrzne również nadaje się angielskie odkręca się tylko śrubę, przesuwa się
podkładkę z frezem i ustawia się je na stronę europejską )
- pedal hamulca recznego,
- linka zwalniajaca hamulec reczny,
- pedal gazu
- pedal hamulca moznego
- (Kolumna kierownicy zostaje angielska )
- czujniki Parktronic deski rozdzielczej,

CZĘŚCI DO ZEWNATRZ POJAZDU
- obudowy komputerów pod maską,
- dwa przewody hamulcowe od pompy hamulcowej do pompy ABS,
reszta przewodów zostaje ang.
(pompa hamulcowa zostaje ang, pompa ABS również zostaje ang)
-rurka plastikowa podcisnienia z serwa hamulcowego do silnika,
- mechanizm wycieraczek,
- ramiona wycieraczek,
- pokrywa plastikowa mechanizmu wycieraczek,
- przewody klimatyzacji,
- maglowica,
- przewody maglownicy,
- obudowa wlotu powietrza pod maską,
- plastikowa obudowa wewnętrznej strony maski,
- końcówki układu kierowniczego (mogą zostać angielskie bo sa identyczne
ale nowe kpl 250zl wewn Lemf, zewn Febi wiec do geometrii szkoda zostawiac stare)
- Osłona termiczna (blaszana) miedzy silnikiem i sciana grodziowa,
- osłona (filcowa czy papierowa) miedzy silnikiem a sciana grodziowa,
- przewody gumowe elektrozaworów nagrzewnic na podszybiu
i trójnik takie kolanko plastikowe do ktorego wpina sie przewod układ chłodzenia z tylu silnika),
- Lampy przód (Jesli sa soczewkowe mozna odwrocic soczewke na eur)

Jak cos sobie przypomne to dopisze
 
Ostatnia edycja:

siwy99

Początkujący
Dołączył
19.02.2013
Postów
17
Punktów
6
Wiek
36
Nie kupować przekładek z odcietymi podluznicami ani cietych przed przednimi fotelami.
Dlatego, że swoje angielskie podluznice trzeba bedzie ciac, spawac do czoła i szpachlowac
a na koniec i tak to popęka. i roboty bedzie 10 razy tyle.
Musi byc tak jak na zdjeciach ktore wstawilem.
Spawasz zabezpieczasz i nie ma sladu grzebania.
Nie ma problemu ze zbieznoscia itd.
Tylko zostaje zapylic w dany kolor a wszystko wyglada fabrycznie.

A od strony wnętrza pojazdu musi być wiązka z podłogi od deski, do tylnej kanapy.
Bo pod przednimi fotelami jest koryto, z ktorego trzeba pobrać całe
kable do niektorych czujnikow.
 

siwy99

Początkujący
Dołączył
19.02.2013
Postów
17
Punktów
6
Wiek
36
Ja nie dosc ze wyciagnalem silnik to ucialem caly przod.
Jak w 2013 roku dzwonilem pytac do firm, to 2 gosci chcialo robic.
Z Wawy i podkarpackiego. Chcieli 6tyskow i 6 tyg oczekiwania.
Obaj mowili tak, podluznice trzeba rozpolawiac, oddzielac od kielichow i fartuchow.
Sciane grodziowa wstawiać w 2 albo 4 kawalkach.
Potem problem jest z zespawaniem wszystkiego i ustawieniem podluznic w symetrii.
K#$@#$wa jak to przemyslalem co oni chcieli robic za rzeźnie, jak by to po kilku latach zaczelo pękac na spawach szpachli itd.
Rwiesz silnik i deske. Wycinasz caly przod. a spawasz i maskujesz tylko na łączeniu słupków A i tam gdzie na 1 zdjęciu porozwiercane zgrzewy.
Tyle. Ja sam nie robiac nigdy wczesniej przekladki, przelozylem woz w 3 tygodnie a firmy z Polski chcialy składać puzzle ciac i spawac podluznice i 6 tyg?!
Jezdze wozem do dzis, wszystko wyglada jak fabrycznie zgrzane i nic nie pęka i nie koroduje. Zadnych tez problemow z geometrią
 

siwy99

Początkujący
Dołączył
19.02.2013
Postów
17
Punktów
6
Wiek
36
VIN w tej Sce jest tylko pod prawym tylnym fotelem pod lampką i naklejka na słupku
 

siwy99

Początkujący
Dołączył
19.02.2013
Postów
17
Punktów
6
Wiek
36
ci goście ktorzy kiedyś przekladali takie wozy to wlasnie tak robili, na raty powycinali kawałki grodzi, potem europejskie kawałki powstawiali, i wez potem jezdzij z taką scianą ciętą i spawaną na raty, niech szpachla popęka i uj wie ktorędy woda bedzie ci sie lała , ja pie$#%^%le takie rzeźbienie. Ogólnie, ja miałem jeden egzemplarz przodu, dlatego wstawiłem tak jak widać, ale gdybym miał kilka przodów, to porozwiercał bym cały jakiś przód europejski i próbował bym wstawiać samą górną część europejskiej ściany z podszybiem. Z 2 zdjęcia można podejrzewać, że dolna część grodzi jest symetryczna i trzeba by było wywiercić tylko otwór na kolumne i przenieść dolne mocowanie pedału gazu. Ale zrobiłem tak jak zrobiłem i po 8 latach dalej jest git.
Automatyczne połączenie postów:

20080206507.jpg
 
Do góry Bottom