Misiek
VIP
Auto przed przekładką:
Części potrzebne do przekładki:
-Deska rozdzielcza
-Ściana grodziowa + podszybie
-Kolumna kierownicza
-Mechanizm wycieraczek
-Ramiona wycieraczek
-Przewody hamulcowe, klimatyzacji, wspomagania układu kierowniczego
-Lampy
-Lusterka
-Belka wzmacniająca pod kierownice
-Nagrzewnica
-Komplet nawiewów
-Dywan podłogowy
-Wygłuszenie deski rozdzielczej i ściany grodziowej
-Pedały gazu hamulca i sprzęgła
-Licznik
-Podszybie plastikowe
-Sanki
Przekładka:
1. Najpierw demontujemy deskę rozdzielczą i umieszczone w niej urządzenia (np. licznik, panel sterowania nawiewami itp.)
2. Następnie demontujemy nagrzewnicę, instalację elektryczną, pedały, dywan podłogowy, fotele, oraz mechanizm wycieraczek.
Kolejnie krokiem jest usunięcie „angielskiej” belki wzmacniającej widocznej na zdjęciu.
3. Kolejnym i najważniejszym krokiem podczas przekładki jest przełożenie uchwytów kolumny kierowniczej ze strony lewej na prawą, przyspawanie uchwytów, wycięcie szyby oraz wycięcie „angielskiej” ściany grodziowej.
4. Potem musimy dopasować i przyspawać europejską ścianę grodziową razem z podszybiem metalowym oraz belkę wzmacniającą pod kierownicę. Zabieg ten musi zostać przeprowadzony bardzo dokładnie ponieważ przez kanał w podszybiu przepływa woda spływająca z szyby. W razie jakiegokolwiek błędu woda może przeciekać do kabiny kierowcy oraz powodować korozję spawów.
5. Po udanym dopasowaniu i przyspawaniu ściany grodziowej należy zabezpieczyć antykorozyjnie wszystkie spawy i uszczelnić wszelkie nieszczelności.
6. Montaż pedałów (gazu sprzęgła i hamulca), nagrzewnicy i przewodów elastycznych płynu chłodniczego, przewodów hamulcowych i klimatyzacji oraz przewodów wspomagania układu kierowniczego.
7. Montowanie instalacji elektrycznej. Należy przedłużyć niektóre wiązki kabli, instalacja elektryczna zostaje angielska ponieważ samochody różnią się od siebie wyposażeniem i problem stanowi dostępność części z samochodu o identycznym wyposażeniu. W każdym z pakietów wyposażenia wykorzystywano różne rodzaje wiązek kabli oraz przełączników, dlatego w samochodzie należy zamontować jak najwięcej elementów elektrycznych pochodzących z „anglika” ponieważ nie ma pewności czy element pochodzący z innego samochodu będzie współpracował z instalacją elektryczną naszego auta.
8. Podłączenie instalacji elektrycznej do komputera, nagrzewnicy oraz czujnika światła hamulca do pedału hamulca,
9. Montaż europejskiej deski rozdzielczej, zamontowanie i podłączenie umieszczonych w niej urządzeń.
10. Zamontowanie pozostałych elementów wnętrza samochodu typu dywan podłogowy, fotele itp..
11. Wklejenie szyby przedniej.
12. Montaż mechanizmu i ramion wycieraczek.
13. Montaż świateł i lusterek.
14. Uzupełnienie płynu chłodniczego, oleju we wspomaganiu układu kierowniczego, płynu chamulcowego oraz nabicie klimatyzacji
A tak wyglada auto po przekładce:


Części potrzebne do przekładki:
-Deska rozdzielcza
-Ściana grodziowa + podszybie
-Kolumna kierownicza
-Mechanizm wycieraczek
-Ramiona wycieraczek
-Przewody hamulcowe, klimatyzacji, wspomagania układu kierowniczego
-Lampy
-Lusterka
-Belka wzmacniająca pod kierownice
-Nagrzewnica
-Komplet nawiewów
-Dywan podłogowy
-Wygłuszenie deski rozdzielczej i ściany grodziowej
-Pedały gazu hamulca i sprzęgła
-Licznik
-Podszybie plastikowe
-Sanki
Przekładka:
1. Najpierw demontujemy deskę rozdzielczą i umieszczone w niej urządzenia (np. licznik, panel sterowania nawiewami itp.)


2. Następnie demontujemy nagrzewnicę, instalację elektryczną, pedały, dywan podłogowy, fotele, oraz mechanizm wycieraczek.
Kolejnie krokiem jest usunięcie „angielskiej” belki wzmacniającej widocznej na zdjęciu.

3. Kolejnym i najważniejszym krokiem podczas przekładki jest przełożenie uchwytów kolumny kierowniczej ze strony lewej na prawą, przyspawanie uchwytów, wycięcie szyby oraz wycięcie „angielskiej” ściany grodziowej.

4. Potem musimy dopasować i przyspawać europejską ścianę grodziową razem z podszybiem metalowym oraz belkę wzmacniającą pod kierownicę. Zabieg ten musi zostać przeprowadzony bardzo dokładnie ponieważ przez kanał w podszybiu przepływa woda spływająca z szyby. W razie jakiegokolwiek błędu woda może przeciekać do kabiny kierowcy oraz powodować korozję spawów.


5. Po udanym dopasowaniu i przyspawaniu ściany grodziowej należy zabezpieczyć antykorozyjnie wszystkie spawy i uszczelnić wszelkie nieszczelności.
6. Montaż pedałów (gazu sprzęgła i hamulca), nagrzewnicy i przewodów elastycznych płynu chłodniczego, przewodów hamulcowych i klimatyzacji oraz przewodów wspomagania układu kierowniczego.
7. Montowanie instalacji elektrycznej. Należy przedłużyć niektóre wiązki kabli, instalacja elektryczna zostaje angielska ponieważ samochody różnią się od siebie wyposażeniem i problem stanowi dostępność części z samochodu o identycznym wyposażeniu. W każdym z pakietów wyposażenia wykorzystywano różne rodzaje wiązek kabli oraz przełączników, dlatego w samochodzie należy zamontować jak najwięcej elementów elektrycznych pochodzących z „anglika” ponieważ nie ma pewności czy element pochodzący z innego samochodu będzie współpracował z instalacją elektryczną naszego auta.
8. Podłączenie instalacji elektrycznej do komputera, nagrzewnicy oraz czujnika światła hamulca do pedału hamulca,
9. Montaż europejskiej deski rozdzielczej, zamontowanie i podłączenie umieszczonych w niej urządzeń.
10. Zamontowanie pozostałych elementów wnętrza samochodu typu dywan podłogowy, fotele itp..
11. Wklejenie szyby przedniej.
12. Montaż mechanizmu i ramion wycieraczek.
13. Montaż świateł i lusterek.
14. Uzupełnienie płynu chłodniczego, oleju we wspomaganiu układu kierowniczego, płynu chamulcowego oraz nabicie klimatyzacji
A tak wyglada auto po przekładce:

