• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Volkswagen Passat B6 2005- / Passat CC 2008- DUŻO ZDJĘĆ!

UK Cars

Początkujący
Dołączył
13.12.2009
Postów
21
Punktów
1
Miasto
Łódź
Lista części i opis przekładki Volkswagen Passat B6 2005- / Passat CC



Lista części niezbędnych i uniwersalnych:
3C1 804 011 A - ściana grodziowa (najlepiej nowa, trudno ją wymontować bez uszkodzeń)
3C1 611 301 - zbiorniczek płynu hamulcowego
3C1 614 739 A, 3C1 614 740 C - rurka hamulcowa między pompą hamulcową i agregatem abs
3C1 614 235 B - uchwyt pompy ABS
3C1 614 723 A, 3C1 614 725 A, 3C1 614 726 A, 3C1 614 724 - przewody hamulcowe wszystkie (ewentualnie można dorobić z metra a tylne przedłużyć)
3C1 863 353 D - wygłuszenie komory silnika
3C1 863 909 C - wytłumienie podszybia
3C1 863 247 D - wygłuszenie ściany grodziowej wewnętrzne
3C1 863 864 C - wygłuszenie ściany grodziowej i podłogi
3C1 863 367 C - wykładzina podłogi
3C1 863 484 E - przedni prawy słupek
3C1 863 483 C - przedni lewy słupek
1J1 823 533 C - rączka otwierania maski
1K1 823 633 B - wspornik rączki otwierania maski
3C1 823 531 - linka otwierania maski
3C1 823 509 D - zamek maski
3C1 971 262 A - wspornik nagrzewnicy
3C1 858 045 C - belka deski rozdzielczej
3C1 614 019 - dwusekcyjna pompa hamulcowa
3C1 819 701 F - kratka nawiewów lewa
3C1 819 702 F - kratka nawiewów prawa
3C1 962 125 B - przełącznik centralnego zamka lewy
1K1 423 055 F - przekładnia kierownicza
3C1 419 501 N - kolumna kierownicza
3C1 955 409 C - ramię wycieraczki lewe
3C1 055 410 B - ramię wycieraczki prawe
3C1 955 023 E - mechanizm wycieraczek z silniczkiem

Lista części niezbędnych zależnych od wersji wyposażenia, numery z mojego samochodu:
3C1 721 453 - wężyk od pompki sprzęgła do zbiorniczka płynu hamulcowego 165mm
3C1 721 465 F - przewód hydrauliczny od pompki sprzęgła do wysprzęglika (odcinek do pierwszego łącznika)
1K1 721 142 D - pedał hamulca
1K1 721 115 J - wspornik mocujący pedały
3C1 614 105 AJ - serwo
3C1 857 200 G - osłona pod kierownicę
1K1 721 503 L - pedał gazu
3C1 820 003 - nagrzewnica
3C1 857 004 A - deska rozdzielcza
3C1 857 921 L - schowek kierowcy
3C1 857 101 H - schowek pasażera
3C1 863 081 B - osłona pod deską rozdzielczą
3C1 867 011 DN - lewa przednia tapicerka drzwi
3C1 867 012 DK - prawa przednia tapicerka drzwi
3C1 867 171 A - panel przełączników drzwi
3C0 941 005 J - reflektor halogenowy przedni lewy
3C0 941 006 J - reflektor halogenowy przedni prawy

Lista części opcjonalnych (ja je wymieniałem):
1K0 857 551 L - osłona przeciwsłoneczna lewa
1K4 881 105 GJ - stelaż siedzenia kierowcy
3C5 945 093 E - lampa tylna lewa ze światłem przeciwmgłowym
3C5 945 094 E - lampa tylna prawa ze światłem cofania

Mam nadzieję, że nic nie pominąłem, jeśli tak to proszę dać znać, uzupełnię.

Lista niezbędnych narzędzi:
- klucze płaskie: 8, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 36 (największy do drążków kierowniczych)
- klucze oczkowe: 8, 10, 13, 17, 18, 19
- klucze nasadowe ˝: 8, 10, 13, 17, 18, 19
- klucze nasadowe ź: 6, 8, 10, 13
- grzechotka ˝, ź
- przedłużki ˝, ź (ok. 30cm, szczególnie przydatne przy demontażu zderzaka)
- śrubokręty płaskie różne szerokości i grubości
- śrubokręty krzyżakowe
- TORXy: T20, T25, T30, T35, T40, T55 (ten najgrubszy do odkręcenia kierownicy)
- kombinerki
- obcęgi
- lutownica
- cyna
- kalafonia
- ok. 150 metrów przewodu
- klocki pod koła
- lewarek
- oczywiście młotek, większy młotek, przecinak, siekiera, łom, kilof itp.

Opis przekładki:

Całą operacje proponuję zacząć od podłączenia samochodu pod VAGa. Ja tego nie zrobiłem i żałuję, dużo by mi to ułatwiło. Po odczytaniu i skasowaniu ewentualnych błędów przystępujemy do dalszych kroków.

Od razu mając podłączonego VAGa możemy przekodować licznik sterowniki drzwi.

W VCDS wchodzimy w (17-Instruments) i ustawiamy co nam pasuje.

xx?0x: Country-Setting

Note: Germany is coded as Europe, but 0 is a valid for germany.

1 - Europe
2 - USA
3 - Canada
4 - Great Britain
5 - Japan
6 - Arabian States
7 - Australia

W kodowaniu sterowników drzwi musimy odjąć po 512 bajtów.

Następnie zwalniamy hamulec ręczny, ustawiamy kierownicę na wprost i przy włączonym zapłonie odpinamy akumulator. Wszelkie inne prace wykonujemy na odłączonym akumulatorze.

Możemy przystąpić do demontażu wnętrza. Na początku wyjmujemy fotele, po cztery śrubki TORX na fotel. Później pora na tunel środkowy, odkręcamy wszystkie śrubki, wyjmujemy mieszek i unosimy całość tyłem do góry. UWAGA, ostrożnie, żeby nie wyrwać kabli. Odpinamy kostki od przełączników i idziemy dalej. Przekręcamy kierownicę o 90 stopni w lewo wkładamy od tyłu płaski śrubokręt i odginamy sprężynę poduszki jednocześnie pociągając poduszkę, jeśli nam odskoczy to przekręcamy ją o 180 stopni w prawo i to samo robimy z drugiej strony. Odpinamy kostkę od poduszki. Odkręcamy kierownicę (klucz torx T55), później wystarczy pociągnąć ją do siebie i schodzi bez problemu. Demontujemy obudowę kierownicy, później przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek.

Dalej wyciągamy przełącznik świateł w następujący sposób. Ustawiamy go w pozycji zero, wciskamy do środka, przekręcamy w prawo i pociągamy, odłączamy kostkę. Pod przełącznikiem świateł mamy jedną ze śrubek do osłony pod kierownicą. Odkręcamy resztę śrub i wyjmujemy osłonę. Wyjmujemy schowki, tej mniejszy jest tylko na wciskach a ten większy na kilku śrubkach i zatrzaskach. Wyciągamy wszystkie listwy deski rozdzielczej. Większość jest wciskana, tylko ta nad schowkiem pasażera jest przykręcona od dołu. Potem wyciągamy popielniczkę, radio, panele ogrzewania itp. Odkręcamy śrubkę pod znaczkiem airbag na słupkach przednich i wyciągamy osłony z wcisków. Odkręcamy i wyciągamy zegary do siebie. Dość ciężko wychodzą, ale trzeba szarpnąć. Odpinamy kostkę od poduszki pasażera i odkręcamy resztę śrubek trzymających deskę. Możemy już wyjąć ostrożnie całą deskę.

Przyszła pora pozbyć się siedziska tylnej kanapy. Należy pociągnąć przód kanapy do góry, następnie docisnąć w dół tył kanapy i przesunąć całość do przodu. Demontujemy plastikowe progi i dolne słupki (prawie same wciski. W tej chwili dywan nie jest już przez nic trzymany, ale niech sobie leży bo po co rysować podłogę. Wykręcamy kolumnę kierowniczą, belkę.

Pora przejść pod maskę. Podnosimy przednie koła, demontujemy je. Demontujemy nadkola, dolną osłonę silnika, atrapę, zderzak, akumulator, lampy, obudowę akumulatora, rurę dolotu, wraz z obudową filtra powietrza. Wypuszcza gaz z klimatyzacji (taki sam zawór jak wentyl samochodowy). Spuszcza płyn chłodzący i hamulcowy. Potem odpina przewody od nagrzewnicy i wymontowuje pompę ABS.

Schodzimy do kanału, odkręcamy całe sanki. Śrub jest sporo. Musimy odkręcić częściowo wahacze. Śrubki zaznaczyłem na zdjęciu. Ja osobiście podstawiłem lewarek hydrauliczny pod sanie dzięki temu delikatnie opuszczałem sobie całe sanie a potem bez problemu i siłowania całość podniosłem do góry.

Maglownica trzyma się na 4 śrubkach od dołu. Wyjmujemy razem z drążkami kierowniczymi przez nadkole. Tak samo wkładamy nową. Do tego potrzeba co najmniej dwóch osób, więc wołamy kolegę z kabiny, który pewnie nie zdążył jeszcze odkręcić kolumny kierowniczej od maglownicy, także najpierw ma to zrobić. Jedna osoba z kanału podnosi maglownice a druga wyciąga ją przez nadkole. W trakcie tej operacji trzeba ją obracać. Nie zapomnijmy odpiąć kabli przed wytarganiem maglownicy.

Wyciągamy wygłuszenie ściany grodziowej, odkręcamy wszystkie śrubki, które ją trzymają i przechodzimy do środka samochodu. Wyciągamy wszystko co przeszkadza w dostaniu się do ściany grodziowej, nagrzewnice, pedały, wygłuszenia itp.

Teraz są dwa sposoby na usunięcie ściany, podgrzewanie i wypalanie kleju (uszkadza lakier) i wyrywanie po kawałku. Ja wybrałem drugi sposób. Musimy podważać ścianę i wyginać ją do środka. Nie jest to proste, ale da się zrobić.

Półmetek za nami. Teraz usuwamy pozostałości kleju, na który była wklejona ściana. Pokrywamy nową ścianę uszczelniaczem do karoserii i wklejamy w miejsce starej. Szybko dokręcamy śrubkami, bo klej szybko schnie. Zakładamy wygłuszenie, podnosimy sanie, przykręcamy wszystko. Montujemy pompę ABS na nowym miejscu, pedały, serwo itp.

Przeróbka instalacji elektrycznej nie jest przyjemna. Do przedłużenia ok. 150 kabli. Od pompy Pod maską mamy 4 wiązki, możemy je puścić podszybiem. Od pompy ABS 21 przewodów i trzy drobne wiązki, dwie do zbiorniczka płynu hamulcowego i jedna do sprzęgła. Trzeba też przedłużyć wiązkę wycieraczek i zamienić PINy w kostce (1 z 4 i 2 z 3). W środku, Wiązka świateł 25 przewodów, wiązka VAGa 7 przewodów, wiązka stacyjki, wiązka kolumny kierowniczej. Da się zrobić, ale dwa dni roboty.

Podłączamy przewody hamulcowe, nowe lampy, zamek maski, przekładamy linkę, składamy wszystko pod maską i przechodzimy do środka.

Zakładamy nowe wygłuszenia, wkładamy nagrzewnicę, belkę, wymieniamy dywan, składamy wszystko "do kupy" w odwrotnej kolejności.

Tapicerkę drzwi zdejmujemy odkręcając śrubki od dołu i wyciągając zatrzaski. Zamieniamy prawy silniczek na lewy i zmieniamy boczki.

Po skończeniu jedziemy na nabicie klimatyzacji i przegląd zerowy :)

















































































Za wszystkie błędy przepraszam, jestem tylko człowiekiem, jak coś to mnie poprawcie. Mam nadzieje, że nieźle to opisałem. Chciałem podziękować ludziom dzięki którym udało mi się przełożyć ten samochód, oni wiedzą o kogo chodzi... Fotki z dalszych etapów prac mam, dorzucę w przyszły weekend.​
 

tommy999

Anglikomaniak
Dołączył
24.06.2009
Postów
155
Punktów
4
Miasto
Lublin
Opis bardzo ładny. Sam miałem już dawno wrzucić tylko zawsze jak robie b6 to nie mam przy sobie aparatu. Zapomniałeś dodać, że trzeba wymienic kolumne kierownicza ale immo musi zostac stare. reflektory mozna przerobić. Instalację do absu lepiej w srodku poprzedluzac niż na zewnatrz (chociaż każdy ma swój sposób). Mam nadzieje, że to wszystko jest poizolowane w jedna całość chodzi o instalace ze środka masakrycznie to wyglada troszki :) Już kilka takich poprawiałem :)
Pamietać o wycieraczkach jesli macie z czujnikiem deszczu to taki mechanizm nalazy zakupic jesli bez to tez bez.
 

UK Cars

Początkujący
Dołączył
13.12.2009
Postów
21
Punktów
1
Miasto
Łódź
Tak, dokładnie, musimy przełożyć płytkę elektroniki ze starej kolumny.

Co do instalacji to każde połączenie jest zabezpieczone słomką termokurczliwą, później całość jest zaizolowana w jedną wiązkę. Nie da się niestety wszystkiego pokazać na fotkach. Autko nie jest jeszcze do końca zrobione, oczywiście instalacja pod deską tak nie wygląda, wrzucę fotki w przyszłym tygodniu.

edit:
Opisz przeróbkę reflektorów.
 

tommy999

Anglikomaniak
Dołączył
24.06.2009
Postów
155
Punktów
4
Miasto
Lublin
OK. Tylko widzialem ze siedzi belka a instalacja nie jest zaizolowana.
 

tommy999

Anglikomaniak
Dołączył
24.06.2009
Postów
155
Punktów
4
Miasto
Lublin
Rozbierasz reflektory wyciagasz soczewke i musisz spiłować blaszkę na której trzyma się przysłonka która robi kąt. Później zakładasz odwrotnie przysłonkę robi się wtedy kąt europejski skrecasz sklejasz reflektor i gitara :) Najtrudniej jest go rozkleić ponieważ jest zgrzewany ale na którymś zdjęciu widziałem, że posiadasz stacje hot-air więc dasz radę :)
 

sawik

Anglikomaniak
Dołączył
4.04.2009
Postów
712
Punktów
25
Wiek
43
Miasto
pabianice
skoro auto nie jest skończone to skąd wiesz że zadziała wszystko ???
jaki masz moduł w drzwiach ???
szyby , lusterka działają dobrze ??? domykanie z kluczyka ??
lampy na klapie ???
 

cyranek

Anglikomaniak
Dołączył
18.04.2009
Postów
373
Punktów
9
Miasto
Wadowice
ja tam wymieniałem całą instalację na europejską, musiałem tylko dorobić szyper dach bo tamta instalka nie miała i po sprawie, śmiga aż miło
 
P

piotreldiablo

Powiedz mi jakim interfejsem i programem przekodować licznik z mil na km ? W GIV zwykły vag wystarczał a tu ?
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3428
Punktów
481
Miasto
łódzkie
więc watro uzupełnić :)
zamek lewy do wymiany
licznik jak kto woli
uchwyty belki zostają
podszybie do wymiany
klamka zostaje przekłada się tą małą część na wkładke
wkładka zostaję bębenek do przerobienia
jeśli gałka od DSG to też w prosty sposób do przerobienia trzeba tylko wysunąć i przełożyć przycisk na kciuk
podstawa pompy ABSu europa
 

Beni0

Początkujący
Dołączył
15.10.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
LDZ
Oj... Kilka lat w Vagu i jak czytam to się we mnie gotuje. Wszystkie VW maja inne lusterka, długość podstawy w Eu i UK jest inna w zależności od strony i zakres pracy silnika. Do wymiany lusterka. Moduły w drzwiach do wymiany, muszą być zgodne ew do wymiany wiązki. Ogólnie można kupić tanie 3aa ale razem z wiązkami.

Deska b6/b7 różni się faktura i kolorem trochę ale pasuje po lekkiej przeróbce, tunel od b7 wejdzie do b6 tylko trzeba kabelki zrobić.

Ogólnie Passat to wdzięczne auto bo w b6 można przy okazji przekładki zrobić lift do b7. Kodowanie nie wiele da, można tylko zrobić panel klimatyzacji i inne duperele. Moduły drzwi są w b6 3 generacji, 1wsza tył po Can, druga i 3 po lin. Trzeba patrzeć też na ilość pinów w module gdyż od tego zależy co mają lusterka, czy są składane, czy mają lampki itp. Temat rzeka. Jak będa problemy z VW SEAT Skoda służę pomocą. Jak ktoś chce zrobię też lift wnętrza b6 na b7, włoże zegary białe zamiast czerwonych, nowa kierownice 12 przycisków zamiast 8 itp. A w b7 praktycznie mogę pomóc doposazyc w pdc kamery itp.

Pozdrawiam

P. S. Nie wiem czemu się bawicie w wiązki jak łatwiej kupić wiazke od cc b7 i złożyć, za kilka setek bawić się i męczyć z kabelkami? To nie przeróbka Touarega z przedlifta na polifta gdzie zmienia się can z 1.6 na 2.0 i trzeba 300 kabli lutowac.... ;)
 

Beni0

Początkujący
Dołączył
15.10.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
LDZ
A kodowanie kąta skrętu w przypadku b6 może się skończyć wypadkiem. Tak można robić w b7 przy nowym module, liczba błędów, prowizorek jest tak wielka w tym opisie, że nie jedno takie auto poprawiłem. Po takich modyfikacjach trzeba zrobić wszystkie adaptacje zgodnie z procedurami. Wiązki są długie wystarczy je rozkleic i na nowo ułożyć, większości kabli nawet nie trzeba lutowac. Wiązka od CC na długość jest duższa od kombi, taka ciekawostka. Zakładając sanki warto mieć bolce ustalające bo do śmierci nie ustawicie zbieżności. Magiel można założyć nowszy nawet 3aa w b6 co da więcej opcji i możliwości a wystarczy zakupić przejściówkę lub nowe wtyczki. W b6 jest Bordnetz a w b7 Bcm, ilość miejsc gdzie trzeba przekodwac z UK na Eu to praktycznie w każdym sterowniku. W przypadku b6 nie warto kupować nagrzewnicy na 2 klapy bo są bardzo awaryjne tylko na 1 i wymienić panel climatronic na nowszego typu aby zapobiec cykaniu silniczkow nastawnych. Nawet jeśli już cykaja to zmiana panelu plus adaptacja może to wyciszyć. Oczywiście po przekładce trzeba zrobić adaptacje klap w klimatyzacji.

Takich dupereli jest więcej. Jak znajdę chwilę to opiszę dokładnie co i jak. Można znacząco obniżyć koszta przekładki jak się wie co i jak a nie kupować na palę numery takie same z tego samego rocznika itp. A jak kupujesz lusterka to kup już składane i z lampkami i kilka takich innych przykładów.

W Passacie w odróżnieniu od innych vagow w liczniku nie ma immo więc kupujesz na allegro wkładasz i działa. W czerwonych przebieg zrobisz sam w białych i kolorowych lub 3d trochę trudniej. A jeśli pojazd ma asystentów takich jak ParkAssisst, Lane assist ew ACC to po takiej przekładce jak w opisie czeka nas droga wizyta w serwisie ;) poza tym przekładając b6 warto założyć deskę i tunel od b7 gdyż mamy mniej roboty z kabelkami bo wszystko idzie w tunel, a pozbywamy się guzika ręcznego z deski który często się psuje i wywala błąd i trzeba kupić nowy za 140 zł, w dodatku schodzi z niego farba co też nie wygląda atrakcyjnie. I chyba tyle co mi o tej porze przyszło do głowy jeszcze.

Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam
 
Do góry Bottom