• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Renault Laguna I i II

Marlena

Zaufany warsztat
Dołączył
5.03.2009
Postów
1431
Punktów
80
Miasto
Rawa Mazowiecka
WWW
www.przekladkianglikow.pl
Części do przekładki Laguna I:

-lampy przednie
-lusterka (przynajmniej prawe)
-Stelaż siedzenia kierowcy
-Licznik
-Kokpit (kompletny ze schowkiem, airbagiem, półeczką, kratką zasłaniającą bezpieczniki, przełącznikiem regulacji wysokości świateł)
-Ramka na licznik
-Wajcha do otwierania maski przedniej
-Kompletna nagrzewnica
-Belka pod kokpitem
-Wygłuszenia wszelkie czyli od strony silnika i od wewnątrz
-Pedały (gaz, hamulec, sprzęgło)
-Uchwyty w tapicerkę drzwiową, w których mieszczą się przełączniki szyb elektrycznych i lusterek
-Mechanizm i ramiona wycieraczek
-Podszybie
-Mocowanie filtra pyłkowego wraz z daszkiem
-Przekładnia kierownicza czyli tz. maglownica wraz z wężami
-dywaniki przednie
-Serwo hamulcowe
-Linka do otwierania maski

Części do przekładki Laguna II:

-deska z nakładką
-dwa plastiki po bokach deski (zaślepka bezpieczników, zaślepka w której jest przycisk do wyłączania poduszki)
-dwa plastiki pod deską, lewy i prawy (przy tunelu środkowym)
-panel przycisków ESP-tempomat-mowa (sam plastik)
-obudowa licznika
-popielniczka
-licznik
-przednie lampy
-panel czytnika karty
-kompletna nagrzewnica
-stelaż deski
-pionowa podpora stelaża
-mechanizm wycieraczek
-ramiona wycieraczek
-podszybie
-drążek kierowniczy
-pedały hamulec-sprzęgło-gaz
-serwo
-zbiorniczek płynu hamulcowego wraz z przewodem od pompki sprzęgła
-przewód od pompki sprzęgła
-maglownica z przewodami
-wygłuszenie środka "kabiny"
-dywan
-wygłuszenie komory silnika
-ścianka grodziowa
-prawy boczek drzwi
-obudowa przycisków do podnoszenia szyb
-linka otwierania maski
-lusterka
-pompka sprzęgła

Ściana jest przykręcana.

Proszę dopisywać jak o czymś zapomniałam.

Laguna II za wysokie obroty -należy wymienić wężyk podciśnienia do Serwa.
Jeśli wolno schodzi z obrotów -to wina np. czujnika sprzęgła.

Gdy szyby i lusterka działają odwrotnie:
Przełącznik od szyb zamienia się A2 z A4 i B3 z B5 (oczywiście jeśli ma się impulsowy), da radę to zrobić bez zamieniania pinów... lub zamienić silniczki lewy z prawym od podnoszenia szyb.
Co do lusterek to jeśli masz wersję bez składania to zamieniasz piny: A1 z B2 i A3 z B1. Jeśli masz składane to: 6 z 7 i 8 z 9
Piny we wtyczce są opisane więc nie powinno być problemu

Przekładanie elektroniki:
http://forum.angliki.info/przekladanie-elektroniki-vt378.htm

Klima, a klimatronik:
http://forum.angliki.info/klima-a-klimatronik-laguna-2-vt278.htm

Sterowanie szybami i zmiana wyświetlanych dzwi na komp.:
http://forum.angliki.info/renault-l...ana-wyswietlanych-dzwi-na-komp-vt897.htm#3733
 

maciek1630

Gaduła
Dołączył
26.04.2009
Postów
87
Punktów
0
Miasto
Nasielsk
w lagunie II lusterka nie koniecznie, można rozebrać je i przełożyć same szkła są symetryczne więc można obrócić je o 180stopni żeby pasek sferyczny był po zewnętrznej stronie max 10min roboty:)
 

Burcys

Gaduła
Dołączył
31.03.2009
Postów
73
Punktów
2
Miasto
Wadowice
Co Do lusterek W Lagunie 2 To potwierdzam słowa kolegi
Kąty lusterek są te same trzeba zamienić szkła stronami i dodatkowo przenieść czujnik temperatury z prawego lusterka do lewego
 

Marek664

Uczestnik
Dołączył
16.05.2009
Postów
28
Punktów
0
Miasto
Miedzyrzecz
Ok na starym forum był ładny opis co i jak więc i na nowym forum nie może tego zabraknąć dołąćże wiecej zdjęc
Przekładka Laguna L I PH II:
Przekładka była robiona w 04.2008 roku:





Posiadam zdjecia również dalszej pracy ale w telefonie dodam jak zapisze na kompie
Ogólnie przeróbka nie jest skomplikowana ale czasochłonna jeśli chce sie to zrobić dobrze a robie to pierwszy raz i wiele rzeczy musze sie sam domyślać kolumna kierownicz oczywiście pasuje od angola bez problemu ,serwo niestety jest inne za krótki trzpień ,instalacje trzeba dosłownie obrócić po uprzednim odlączeniu z 4 drzwi i z komory silnika (instalacja z drzwi przednich również ,trzeba przedłużyć tylko 2 podwójne kabelki jeden do podświetlania schowka a drugi do czujnika pedału hamulca około 15 -20 cm ,całe podszybie niestety musi byc od europy (silniczki od wycieraczek są te same .U mnie troche sie to wydłuża troche z lenistwa a troche z tego ,że chce mieć to dopracowane ,pozdrawiam



No i efekt końcowy

Dodam ,ze z autkiem nie mam żadnyh problemów auto nadaje sie jak najbardziej do przekładki polecam
 

duszekm

Początkujący
Dołączył
13.05.2009
Postów
8
Punktów
0
Miasto
Kraków
Siemka napisze troche ważnych spraw o które trzeba zwrócic uwage przed przełożeniem lagunki II i w trakcie przekładania:

Najważniejsze jest to kupic dobra instalację elektryczna to znaczy przed kupnem instalacjii europejskiej trzeba ja dokładnie obejzec chodzi o wszystkie kostki czy nie są poprzecinane i zwrucic uwage na kable od abesu muszą być całe!!! No i aby zaoszczedzic sobie czasu i problemu to kupic taka instalacje z takim samym wyposażeniem .Wersje wyposażenia macie napisane w dowodzie lub w schowku pasażera.

Najlepiej jakby w komplecie przekładki były silniczki do sterowania szyb przednich jesli ich nie ma to wystarczy przełożyc sam moduł sterujący wycieraczek tzn z lewej na prawą silniczki zostaja w tych samych miejscach.Jesli po złozeniu jakas szyba nie działa to zawsze mozna pociagnąc plua i minusa z innego miejsca.

Nie radze patrzec na okazyjne oferty cenowe przekładek bo potem sie okazuje ze połowe kabli i przewodów np. od wspomagania kierownicy i wysprzeglika są poucinane a wtedy to tylko nerwy i strata czasu oraz pieniedzy.
Sprawdzic również nagrzewnice czy nie cieknie czy jest w dobrym stanie bo potem po przełożeniu trzeba nabić klimatyzacje i była by troche lipa jak by była nie sprawna i trzeba bedzie cała deske zciagac aby ja naprawic.

W trakcie przekładki najlepiej akumulator podłaczyc po skaczeniu przekładki zeby uniknac takich problemów jak nie potrzebne błedy w komputerze np. poduszki powietrznej tu pamiętać o tym ze w siedzeniach też sa poduchy !! wiec i je przykrecic zanim podepnie sie akumulator.I radził bym jesli ktos długo bedzie przekładał to nich przed podłaczeniem akumulatora niech go najpierw podładuje bo słaby akumulator to również wyskoczenie błedu o poduszkach. Oczywiscie nie zawsze musi wyskoczyc bład a jak wyskoczy to nieraz sam znika po parokrotnym uruchomieniu silnika a jak nie to tylko komputer i wykasowanie błedu.
Drobny szczegół ale sie zdarza nie zwlekac z założeniem linki od otwierania maski bo potem sie przypadkiem zamknie zanim sie ja załozy i bedzie nielada problem aby otworzyc maske :))
Narazie tyle jak sobie coś przypomne to dopisze pozdro i powodzonka
 

lato8

Uczestnik
Dołączył
3.10.2009
Postów
37
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Kielce
WWW
www.energymotors.pl
W przypadku Laguny 1 ph2 3.0 V6 dodatkowo potrzeba:

- wąż idący między siłownikiem sprzęgła, a pompką przy pedałach
- linki zmiany biegów ( jedna jest dłuższa )
- zaślepkę na dziurę w podłodze po maglownicy, da się przełożyć angielską z lewej na prawą, ale ona ma dziurę na linki zmiany biegów. W angielskiej tamtędy idą linki, a w europejskiej idą przez ścianę grodziową.
 

adambiker

Anglikomaniak
Dołączył
22.05.2009
Postów
210
Punktów
5
Miasto
stalowa wola/irlandia
co do laguny I po lifcie tak jak kolega pisal z linkami do zmiany biegow to samo jest w lagunie z silnikiem 1,9 DCI tez linki i podowbny problem z tym ze ja linki zostawilem te co byly(angielskie)
 

kriskos997

Anglikomaniak
Dołączył
15.03.2009
Postów
335
Punktów
12
Miasto
świetokrzyskie
Do części potrzebnych do przekładki zarówno do laguny I jak i II niezbędna jest również kolumna kierownicza europejska gdyż po zamontowaniu angielskiej kierownica jest przestawiona o prawie pół obrotu a to dyskfalifikuje ustawienie zbieżności , oczywiście da sie to zrobic ale według mnie jest to druciarstwo bo w takim wypadku jedna koncówka drązka musi zostac sporo wkręcona a druga prawie na max wykręcona co jest niebezpieczne po drugie zmniejszy sie po takim zabiegu kąt skrętu .
 

adambiker

Anglikomaniak
Dołączył
22.05.2009
Postów
210
Punktów
5
Miasto
stalowa wola/irlandia
"kriskos997" nie zgodze sie z Twoim stwierdzeniem ze potrzebna jest kolumna kierownicza w lagunie jedynce i wdojce, zawsze zostawiam kolumne kierownicza angielska nigdy nie mialem problemow z ustawieniem zbieznosci, nigdy tez nie bnylo potrzeby aby kombinowac z drazkami kierowniczymi i koncowkami drazka.
 

stunt125

Gaduła
Dołączył
29.11.2009
Postów
76
Punktów
0
Miasto
PRZ
"kriskos997" nie zgodze sie z Twoim stwierdzeniem ze potrzebna jest kolumna kierownicza w lagunie jedynce i wdojce, zawsze zostawiam kolumne kierownicza angielska nigdy nie mialem problemow z ustawieniem zbieznosci, nigdy tez nie bnylo potrzeby aby kombinowac z drazkami kierowniczymi i koncowkami drazka.

zbierznosc mozna ustawic ale auto ma wtedy w lewo 1 obrot wiecej a w prawo jeden mniej :) czyli auto staje sie mniej sterowne
 

adambiker

Anglikomaniak
Dołączył
22.05.2009
Postów
210
Punktów
5
Miasto
stalowa wola/irlandia
nie zgodze sie z teoria ze auto staje sie mniej sterowne. nie wiem czego ale nigdy nie mailme problemow z ustawieniem kierownicy na prosto, zawsze jest tyle samo obrotow kierocnica w prawo i w lewo,
 

kriskos997

Anglikomaniak
Dołączył
15.03.2009
Postów
335
Punktów
12
Miasto
świetokrzyskie
uwierz mi ze pisze z własnego doswiadczenia a teraz kilka faktów
numery kolumn :
angielska kolumna laguna I - 77 00 417 894
europejska kolumna laguna I - 77 00 417 895

angielska kolumna laguna II - 82 00 002 220
europejska kolumna laguna II - 82 00 002 221

zarówno w jedynce jak i w dwójce kolumny róznią sie tylko ostatnią cyfrą ale po zamontowaniu europejskich kolumn koło kierownicy jest na wprost tak jak byc powinno dziwne ???? dla mnie nie sprawdziłem to dokłądnie i organoleptycznie wiec wiem co pisze wiadomo ze mozna zbieżność ustawić nie polemizuje z tym ale pytanie czy wykręcanie drązka jest profesjonalizmem czy druciarstwem i narazaniem na niebezpieczenstwo na to pytanie niech kazdy odpowie sobie sam ja nie miałem zamiaru brac udziały w procederze takim jak przy ferdkach na maglu opla .

w lagunie II kolumna angielska ma szarą skrzynke a europejska czarna to tak dla tych co beda szukac na allegro .
 

stunt125

Gaduła
Dołączył
29.11.2009
Postów
76
Punktów
0
Miasto
PRZ
tak drazki sie roznią troche dlatego trzeba eurpoejskie zakladac i nie uprawiac lipy
 

adambiker

Anglikomaniak
Dołączył
22.05.2009
Postów
210
Punktów
5
Miasto
stalowa wola/irlandia
dopisze o lusterkach w lagunie I po lifcie lusterka zamienia sie B1 z A1 i B2 z A3 i tyle :) przy pzrelaczniku od lusterek, bylo to jzu pisane ale dzis sam tego potzrebowalem, pierwsza rzecza to tu zajrzalem ale tu nie bylo, poszperalem i znalazlem wiec pomyslalem ze warto to tu umiescic
 

guzik0802

Anglikomaniak
Dołączył
2.08.2009
Postów
724
Punktów
15
Miasto
OSTROW WLKP
co do laguny I po lifcie tak jak kolega pisal z linkami do zmiany biegow to samo jest w lagunie z silnikiem 1,9 DCI tez linki i podowbny problem z tym ze ja linki zostawilem te co byly(angielskie)


Jezeli linki zostawiasz z anglika to pieknie robisz przekladki, nie wiem jak w lagunie 1 ale w 2 kolumna jest do wymiany. przerobili mi lagune bez wymiany kolumny i wiem co to znaczy. tak jak napisal KRISKOS997 kolumne trzeba wymienic jezeli tego nie robisz to jest DRUCIARSTWO
 

maciek1630

Gaduła
Dołączył
26.04.2009
Postów
87
Punktów
0
Miasto
Nasielsk
kolumna jak kolumna, ale ten krzyżak przed kolumną od maglownicy trzeba wymienić potwierdzam to. Auto dużo lepiej się prowadzi i pojawia sie blokada kierownicy
 

damian510

Bywalec
Dołączył
21.05.2011
Postów
64
Punktów
0
Miasto
aktualnie uk
LAGUNA II moje spostrzezenia

Witam własnie skonczylem przekładke Laguny II - i co zauważyłem

przewody od maglownicy mozna powyginac w taki sposob ze pasuja z anglika i nie trzeba wtedy dospawowywac czujnika skretu ktorego nie ma w wersji przewodow europejskich

sciane grodziowa sciagamy tylko i wylacznie podgrzewajac palnikiem i jednoczesnie ciagnac do siebie doslownie 5 minut roboty

wysprzeglnik sprzegla wraz z przewodem pasuje od anglika wystarczy wyciagnac sprezyne z pedalu sprzegła wersji europejskiej

przewody otwierania szyb można pozamieniac miejscami aby szersza zolta wtyczcka pasowala do europejskiej
 
Do góry Bottom