• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Peugeot 407

ghostwriter

Uczestnik
Dołączył
24.03.2009
Postów
29
Punktów
5
Miasto
Tarnów
Zacznijmy od listy części potrzebnej do przełożenia samochodu Peugeot 407 z wersji angielskiej na europejską:
* konsola
* rura pod konsolę
* pedały (sprzęgło, hamulec, gaz - co do pedału gazu trzeba niezwykle uważnie go dobierać ponieważ wersje silnika 2.0 hdi i 2.0 hdi z automatyczną skrzynią biegów oraz 1.6 hdi z manualną posiadają pedał gazu z tzw. overboost powodującym chwilowy przyrost momentu obrotowego, odczuwany przez kierowcę, jako tak zwane „kopnięcie” po gwałtownym wciśnięciu pedału „gazu”. Bardzo prosto je odróżnić gdyż ten z tzw. overboost'em posiada od spodu plastikowy guzik ulokowany na spodzie pedału gazu, nie posiadają tego wersje benzynowe.)
* wodzik serwa hamulca (angielski jest krótszy o ok. 2 cm i nie połączymy go z pedałem hamulca)
* wysprzęglik ( angielski się nie nadaje gdyż ma za krótki wodzik i brakuje jakieś 1.5 cm)
* przewód wysprzęglika ( angielski jest dłuższy poprowadzony tylną częścią komory silnika od strony lewej do prawej /gdy stoimy przed maską/. Nie oznacza to że wcale się nie da go przerobić, w sklepach z hydrauliką powinni posiadać złączki którymi łączy się przewody np. w autobusach, wtedy operacja polega na ucięciu przewodu w odpowiednim miejscu i skręceniu go za pomocą złączki, nie ma opcji żeby się rozpiął, ponieważ konstrukcja złączki zaprasowuje przewód z obu stron. )
* wykładzina
* boczki drzwi, kierowcy i pasażera
* maglownica
* przewody maglownicy, wysokiego ciśnienia, oraz powrót.
* ramiona wycieraczki, prawa ,lewa
* lampy (da się przerobić)

Opis przekładki

Cała operację zaczynamy od odpięcia akumulatora tak, aby po ponownym podłączeniu nie powyskakiwały błędy w systemie. Zaczynamy od wnętrza, czyli demontujemy fotele, kierowcy i pasażera, które są przykręcone czterema śrubami, a pod fotelami - w zależności od wersji - znajdują sie kable od poduszek bocznych(zielona kostka ), czujnik zapięcia pasów i regulacja elektryczna. Ważne jest żeby nie rozpinać kostek na siłę tylko je obejrzeć i delikatnie porozpinać - są tam niewielkie zatrzaski które trzeba wcisnąć jakimś małym śrubokrętem i wszystko bez problemu sie poodpina. Następnie otwieramy schowki, odkręcamy śrubki przytrzymujące schowek po czym delikatnie wypinamy podświetlenie schowka i końcówkę nawiewu wpiętą w górną część schowka. Wyciągamy go na zewnątrz, dokładnie tą samą czynność powtarzamy po drugiej stronie koło kierownicy uważając aby nie wyrwać kabla od regulacji lamp.
Rozpinamy kable od poduszki kolanowej (jeżeli takową posiadamy). Koła kierownicy nie musimy demontować, odkręcamy jedynie plastikową osłonę kolumny kierowniczej, rozpinamy wszystkie przewody od przełącznika zespolonego. Kolumna mocowana jest czterema śrubami do belki pod konsolą, oraz jedną śrubą do maglownicy i dodatkowo zabezpieczona specjalnym klipsem. Ważne jest jednak, żeby ustawić koła w pozycji na wprost przed rozpięciem akumulatora i zdemontowania kolumny kierownicy (jest to potrzebne gdyż jeżeli wersja naszego samochodu posiada ESP to zaoszczędzimy wiele problemów z kalibracją i ustawieniem czujnika znajdującego się wewnątrz przełącznika). Jeżeli będziemy mieć ją prawidłowo ustawioną, blokujemy kierownicę wyciągając kluczyk ze stacyjki. Po zdemontowaniu kierownicy powinniśmy odłożyć ją w miejsce gdzie nie będzie wilgoci ponieważ przełącznik zespolony jest podatny na uszkodzenia, a koszt nowego w serwisie to ok. 1500 zł.

Kolejnym krokiem będzie zabranie się do rozmontowania centralnej części deski rozdzielczej, czyli radia, panelu klimatyzacji, wyświetlacza. Panel radia posiada dwa małe otwory po prawej i lewej stronie, tam znajdują się śruby na klucz torx. Wykręcamy śruby i rozpinamy kable, pamiętając o tym, iż radio przysłania pozostałe śruby od klimatyzacji i wyświetlacza, które również wykręcamy. Wyciągamy również popielniczkę, która zasłania dwie śruby łączące deskę z tunelem środkowym. Tunel środkowy możemy wyjąć, nie będzie nam on przeszkadzał podczas demontażu deski rozdzielczej. Deska przymocowana jest do wzmocnienia, które przykręcone jest z prawej i lewej strony przy drzwiach dwoma śrubami, odsłaniając boczki konsoli będziemy je widzieć. Dodatkowo belka konsoli przykręcona jest do nagrzewnicy trzema śrubami, a dwie z nich znajdziemy w otworze po wyświetlaczu( trzeba się trochę nagimnastykować żeby je odkręcić), a trzecia przykręcona do bocznej ściany tunelu po stronie prawej (kierowca angielski).
Pozostaje jeszcze jedna śrubka, znajdująca się pod licznikiem. Licznik osadzony jest na wcisk, więc podważamy go delikatnie od góry, sam wyskoczy. Wyciągamy konsolę ze wzmocnieniem, przekręcamy poduszkę pasażera do konsoli europejskiej.

Odkręcamy pedały ze strony prawej, wyjmujemy angielski wysprzęglik i zaślepiamy pozostałe otwory. Po lewej stronie (pasażer angielski) znajduje się wspornik wraz z serwem hamulca, do którego przykręcona jest rura biegnąca pod nagrzewnicą na stronę prawą, gdzie łączona jest z pedałem hamulca (angielskim). Aby wyciągnąć rurę nie trzeba demontować nagrzewnicy, nie trzeba jej również wymieniać, wystarczy jedynie przeciąć rurę przy nagrzewnicy z lewej i prawej strony a wyjdzie bez problemu. Demontujemy wspornik, następnie odkręcamy śruby mocujące całe serwo. Kolejno od strony silnika wyciągamy cały mechanizm demontując wcześniej przewody od pompy ABS. Po tej czynności wymieniamy wodzik bądź całe serwo, wycinając otwornicą od wnętrza otwór na pompkę sprzęgła. Zakładamy europejski odpowiednik, oraz przewód do sprzęgła i zasilanie pompki ze zbiornika płynu hamulcowego, zakręcamy serwo, wstawiamy całą nakładkę z pedałami. Dalej zatrzaskujemy wodzik wysprzęglika na bolec, a wodzik serwa łączymy specjalnym klipsem z pedałem hamulca.

Teraz kwestia kabli.
W 407 kable są długie, dzięki czemu skrzynka bezpieczników znajduje się po stronie lewej, czyli europejskiej. Będziemy potrzebować przeniesienia wiązki kabli do kierownicy ze strony prawej na lewą. W tym celu dobrze jest ściągnąć izolację którą owinięta jest wiązka, dopasować długość która będzie potrzebna nam po lewej stronie i ponownie zaizolować. Podobnie postępujemy z wiązką kabli idącą do poduszki pasażera, a także wiązką oświetlenia schowka. Pozostaje jeszcze kwestia kabli od potencjometru gazu, przeciągamy całą wiązkę pod nagrzewnicą na stronę lewą. Kabli które biegną pod fotelami niezamieniany stronami, wszystko później przestawimy w BSI. Wiązki drzwi zamieniamy miejscami, są łączone za pomocą kostki. Po podniesieniu szarego klipsa cała kostka schodzi sama bez użycia większej siły.

Wymiana maglownicy.
Odkręcamy koła, przy czym wyciąganie silnika jest zbędne. Najpierw odkręcamy sanki zawieszenia od nadwozia pojazdu, które mocowane jest czterema śrubami z prawej jak i z lewej strony. Odkręcamy śruby trzymające przekładnię kierownicy, przewody wysokiego ciśnienia, oraz powrót. Aby opuścić sanki w sposób ułatwiający wymianę maglownicy angielskiej na europejską, należy również odkręcić poduszkę silnika mocowaną do sanek. Po podwindowaniu samochodu i opuszczeniu zawieszenia na maksimum, maglownicę możemy wyciągnąć zarówno z lewej jak i prawej strony. Wymieniamy przewody od wspomagania na europejskie, wycinamy otwór po lewej stronie na trzpień maglownicy, angielski otwór maskujemy. Podpinamy przewody wspomagania, dokręcamy maglownicę, poduszkę silnika i całe sanki do nadwozia.

Wnętrze Cd
Zakręcamy kolumnę kierownicy, podpinamy wszystkie przewody do przełącznika zespolonego, zakładamy plastiki osłaniające kolumnę kierownicy, a także schowek wraz z regulacją kąta lamp. Kolejnym krokiem jest podpięcie poduszki kolanowej ( nie uwzględniłem jej w liście części , można oczywiście ją kupić gdyż posiada inne mocowania od poduszki angielskiej. Jednak większość osób powinna poradzić sobie z przerobieniem mocowań). Po stronie pasażera zakładamy schowek wraz z oświetleniem.
Zakładamy licznik, pamiętając o wcześniejszym przykręceniu śruby za licznikiem. Zakładamy tunel środkowy, podpinamy wyświetlacz, popielniczkę, panel klimatyzacji, a na końcu radio. Wstawiamy fotele, podpinając wszystkie przewody do odpowiednich kostek ( po stronie pasażera nie podpinamy kostki od czujnika zapięcia pasów. Spowodowane jest to tym, iż czasie jazdy komputer będzie sygnalizował brak niezapięcia pasów przez pasażera którego de facto tam nie będzie, a jeżdżenie z zapiętym pasem bez obecności pasażera jest na dłuższą metę uciążliwe i nieco śmieszne. Oczywiście da się to zrobić, ale należy wymienić matę w fotelu lub kupić nowy fotel). Zakładamy boczki drzwi. Gdy upewnimy się, że wszystko zostało podpięte, zalewamy samochód płynami i podpinamy akumulator.
Przekręcamy kluczyk w stacyjce tak, aby komputer mógł zrobić check ok” , silnik zastartował, ale nie zapalamy, powtarzamy to kilka razy (chodzi o zassanie płynu przez pompę wspomagania). Następnie zapalamy samochód i chwilkę czekamy (nie kręcimy na siłę kierownicą, gdyż w przeciwnym razie możemy rozszczelnić maglownicę). Po chwili samochód będzie miał wspomaganie, a maglownica sama się odpowietrzy.
Udajemy się do serwisu Peugeota, tam prosimy aby zmienili sterowanie w BSI z prawej na lewą stronę, po takim zabiegu wszystko będzie działać.

Opiszę jeszcze jeden dość ważny element.
Czasami zdarzyć się może że po odpaleniu silnika wyskoczy błąd ESP/ASR system faulty. Spowodowane jest to tym, iż przełącznik zespolony może się przestawić stąd trzeba uważać przy ściąganiu całej kolumny kierownicy i pod żadnym pozorem po jej ściągnięciu nie należy kręcić kołem kierownicy bo istnieje możliwość zerwania taśmy. W razie czego możemy to naprawić, ustawiając kierownicę na wprost, ściągamy poduszkę kierownicy. Pod kierownicą jest mały otwór, wkładamy tam dość długi płaski śrubokręt i gdy wyczujemy opór to dość energicznie wciskamy (ale nie do przesady), poduszka powinna sama wyskoczyć z zaczepów. Następnie odpinamy kable, odkręcamy śrubę mocującą koło kierownicy i ściągamy. Gdy mamy już przed sobą przełącznik patrzymy co znajduje się w okienku w prawym dolnym rogu. Przełącznik da się skalibrować jeżeli przy prostych kołach i „kierownicy na wprost” w okienku pojawi się symbol 0 lub D. Jeżeli pojawią się symbole DD i bodajże G, nie da się skalibrować czujnika i ESP/ASR działać nie będzie. Ściągamy delikatnie osłonę taśmy, nie wyciągamy pod żadnym pozorem białego zwijacza pod osłoną. Teraz pozostaje tylko przyjrzeć się, w którą stronę trzeba zwinąć biały zwijacz tak, aby po założeniu osłony taśmy w okienku pojawiły się wyżej wspomniane wartości. Pamiętajmy, że taśma w przełączniku zespolonym przy prostych kołach może rozwinąć się 2 i pół obrotu w prawo jak i w lewo, co nie odpowiada możliwości wykonania obrotu kołem kierownicy, gdyż ta może wykonać 1,75 obrotu w prawo i w lewo, więc nie ma obawy zerwania taśmy.
 

DarekK

Początkujący
Dołączył
3.01.2013
Postów
12
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
Łódź
Wielki szacunek dla kolegi za opis, mam jeszcze kilka pytań
1. Co z zamkami w drzwiach, czy mogą zostać te co są, będą działać po wymianie klamek? (może jest na to inny sposób)
2. Czy wiązki w drzwiach też zamieniamy stronami?
3. Wycieraczki, podobno wystarczy wymienić ramiona ale z tego co widzę ta górna staruje wcześniej, i obawiam się że po wymianie mogą się pogryźć.
 

zweckform

Zaufany warsztat
Dołączył
16.03.2009
Postów
3478
Punktów
245
Miasto
Grodzisk Mazowiecki
zamków jak nie chcesz nie wymieniaj
tak wiązki zamieniasz miejscami
wymieniasz ramiona i programujesz

Pozdrawiam
Rafał
 

czapliniak

Anglikomaniak
Dołączył
19.02.2013
Postów
1015
Punktów
102
Wiek
39
Miasto
Działdowo
Jeśli można...
Przewodów do pedałów nie trzeba ani przedłużać ani skracać. Wystarczy użyć oryginalnej długości przewodów i kostek znajdujących się w instalacji.
 

Załączniki

  • 407.JPG
    407.JPG
    453,6 KB · Wyświetleń: 299
Do góry Bottom