• Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Citroen Xsara Picasso

Misiek

VIP
Dołączył
5.03.2009
Postów
1781
Punktów
82
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Lista części do przekładki:

kompletna deska z belką
obudowa skrzynki bezpieczników
przekładnia
komplet pedałów
dywan przedni
hamulec ręczny
pompka sprzęgła
linka
pokrywy schowka
osłona bezpieczników
lampy przednie
węże od wspomagania
linka gazu
linka sprzęgła jeśli mamy autko na mechanicznym sprzęgle

Instalacja elektryczna:
http://angliki.info/f28/xsara-picasso-2002-instalacja-elektryczna-293.html

bardzo ważna rzecz otwór w angliku na serwo jest 3cm wyżej i trzeba go obniżyć i jeśli chce się zostawić sterowanie hydrauliczne sprzęgła trzeba wykroić otwór na pompę wzmocnić go,można to zrobić tak:





lub wydać 90 zł na orginalne wzmocnie (nr w serwisie 7150 CJ )
polecam to drugie rozwiązanie:



Zdjęcia by rys00.

Przestrzeń miedzy silnikiem a scianą to jedyne utrudnienie w tym aucie, reszta naprawde przyjemna w robocie, sciany nie ruszamy, nie odkrecamy nagrzewnicy i wyciszenia, robimy nowe mocowanie na serwo i trzeba przeniesc i przyspawac gorny wspornik deska-belka-kolumna i to do milimetra.
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
Citroen Xara Picasso 1,8 16V 2001

Witam serdecznie

autko jest już w zasadzie przełożone :) jednak pochwale się nieco swoimi potyczkami z ta cytrynka w tym dziale ;-) temat już jest opisany w dziale "opisy" więc podejdę do tematu trochę z innej stronki :)

autko wyposażone w 2 elektryczne szyby, ręczna klimatyzację .. i w zasadzie tyle :) nie licząc pilota w kierownicy.

hmmm dzień pierwszy ;-) Sobota


rozbieramy autko :) podnosimy, koła na bok, magiel OUT, serwo z pompa hamulcowa również wywalamy :) ze środka "prujemy" fotele, deskę dywan - nagrzewnice zostawiam - wydaje mi się że nie ma potrzeby jej demontowania, rozbieramy przednie boczki (jeśli mamy mechanizmy Europejskie podnoszenia szyb), rozbieramy podszybie (tylko w przypadku kiedy zmieniamy mechanizm wycieraczek na Europe)

1181324485_4.jpg P180510_12.17[01].JPG P180510_12.17[02].JPG

koniec pracy - kiedyś trzeba odpocząć - auto rozebrane, wszystko zdemontowane :) w poniedziałke ruszam dalej do walki :)

Dzien drugi :) poniedziałek - zaczynamy prace od ..... nastawienia czajnika z woda na kawe i właczenia radia :) hehe

w związku z pewnymi trudnościami w znalezieniu części do autka - sprawa troszkę sie przeciąga - swoją drogą to chyba nikt nie zaczyna auta nie mając do niego cześci ale cóż - można i tak heheh

autko które do mnie trafiło posiadało jeden trudny do zdobycia element - chydrauliczne sprzęgło. W zasadzie w tych rocznikach nie wystepują takie. Większość przekładek jest oferowanych ze sprzegłem na linke - wtedy dochodzi nam przerobienie wybieraka skrzyni - kupe roboty z wyjęciem skrzyni w "przednionapedówce" - w tak przyjemnym autku do przekładki jak Picasso chyba szkoda by było czasu na takie kombinacje - więc czekamy ;-)

W miedzy czasie kiedy szukałem cześci w autku zrobiłem elektrykę żeby zaoszczedzić czasu - co przerobić w instalacji było na forum w dziale 'opisy' :) instalacja jest bardzo przyjemna w przekładce - dodam ze biorąć przekładkę warto "powalczyc" o mechanizmy podnoszenia przednich szyb z silnikami w ten sposób zaoszczedzimy Sobie czasu z kombinacją i automat szyby kierowcy będzie działał jak trzeba.

P250510_17.40.JPG P180510_12.15.JPG View attachment P150510_15.18.JPG P150510_15.17.JPG P250510_17.41.JPG

Mechanizm przednich wycieraczek nie jest już tak obligatoryjny - to juz kwestja ustalenia z klientem co ma być w przekładce.

Po przekładce do przepięcia piny przy module komfortu: (niebieska wtyczka 26 pinowa)

- piny nr 5 z pinem nr 8 (opis wtyczki w załaczniku)

schemat_xara.jpg

kilka dni pózniej ;-)

Są cześci - jechałem za nimi ponad 300km :) ale mam wszystko co trzeba a nawet więcej

rura pod deske ze wspornikiem, dywan, wytlumienie oryginalny, wzmocnienie pod serwo, pedała, serwo, konsola, schowek,obudowa pod kolumne kierownicza, magiel z przewodami, mechanizm wycieraczek, podnosniki szyb europa, fotel kierowcy europa hmmm co tam jeszcze --- <skleroza> ;)

Składamy wszystko do kupy, instalacja jest już przerobiona więc w zasadzie tylko składamy wszystko, magiel, podłaczamy przewody, montuje blache wzmacniająca pod serwo, spawamy uchwytem rury do belki. Montujemy pedała, dywan, skłądamy deskę :) wymieniamy lampy przednie

Zalewamy płynami, odpowietrzamy - pierwszy odpał - odpowietrzamy wspomaganie - jak narazie wszystko gra :)

hehe zostaje tylko dobrze posprzatać w autku i ustawić zbieżność i gotowe :)

P260510_18.00.JPG P270510_10.52.JPG P270510_10.52[01].JPG P280510_16.22[01].JPG P290510_15.56[01].JPG P290510_15.56.JPG

aha zapomniał bym :) wchodząc w menu w zegarach możemy zmienić wyświetlane jednostki km/h mile/h spalanie, temp itd :) więc licznik zostaje oryginalny :)

Przekładka autka bardzo prosta i bardzo miła. Mechanizmy podnoszenia szyb, fotel kierowcy, mechanizm wycieraczek są opcjonalne - zostawiając angielskie w zasadzie nie stracimy nic na funkcjonalności auta :)
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3422
Punktów
481
Miasto
łódzkie
Marku,serwo to chyba z nudów odkręcałeś :alko:ja dziś też skończyłem picasso jutro zbiezność i przegląd,niestety nie udało mi sie kupić pedaliery na wysprzęglik i żmudna robótka z przerabianiem na linke jak znajde troche czasu wrzuce fotki jak i co
 

marekfl

Zaufany warsztat
Dołączył
14.06.2009
Postów
299
Punktów
57
Miasto
Kielce
WWW
www.mserwiskielce.pl
hehe no faktycznie Rysiu - chyba bardziej z rozpędu je wykręciłem niż z potrzeby :) chociaż bez niego robi się tam znacznie dużo miejsca :)

---------- Dodano o 05:20 ---------- Poprzedni post napisano o 05:18 ----------

A swoją droga z tymi wysprzęglikami to masakra po prostu jest :/
 

rys00

Zaufany warsztat
Dołączył
20.03.2009
Postów
3422
Punktów
481
Miasto
łódzkie
dodaje foto z przeróbki lamp w picasso
na zdięciu 4 i 5 światło tylko po przerobieniu gniazda żarówki wystarczy by lekko oświetlać prawą strone i nie razić innych za mało dla skrupulatnego diagnosty
aby lampy świeciły jak na foto 6 trzeba zmodernizować przesłonke żarówki i bok odbłyśnika ale to już więcej pracy


picasso 02r 158.jpg picasso 02r 159.jpg picasso 02r 160.jpg picasso 02r 162.jpg picasso 02r 163.jpg
 

Załączniki

  • FOTO 6.JPG
    FOTO 6.JPG
    95,5 KB · Wyświetleń: 113
Do góry Bottom