1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wąż wspomagania Mondeo MK3 2.0 pb

Dyskusja w 'FORD' rozpoczęta przez użytkownika m1to, 10-03 12.

  1. m1to

    m1to Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-10 09
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    KR
    Witam,
    mam takie pytanie, uszkodzony u mnie jest wąż wspomagania, a dokładnie ktoś na stałe pospawał tą śrubę przy w samej pompie i nie da się tego wykręcić, a leci płyn i to dość obficie. Mam więc pytanie, czy wąż z anglika będzie pasował? Moje auto to oryginał, z kierownicą po "normalnej stronie" ;)
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Bart30

    Bart30 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 11
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Dąbrowa Górnicza
    wątpie żeby pasował ,ale jak coś to bym miał taki tylko wyślij jakąś fotkę żebym wiedział jaki.
     
  4. apollo

    apollo Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-04 09
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    67
    Miasto:
    Konin
    Adres strony:
    Wąż nie będzie pasował angielski ponieważ jego długość jest inna, do maglownicy jest wkręcany bardziej po prawo jak wiadomo. Jednak jego początek od pompy jest taki sam w RHD i LHD. Więc jeśli potrzebujesz tylko część która jest przykręcana do pompy możesz użyć np. 10 cm angielskiego i dolutować mosiądzem do Twojego przewodu od którego najpierw odcięte zostało 10 cm z uszkodzoną końcówką.
     
  5. insider696

    insider696 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 12
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Toruń
    BTW - nigdy a przenigdy nie spawa ani nie lutuje sie przewodow hydraulicznych, poniewaz moze powstac a czesto powstaje przewezenie przewodow na spawie, co utrudnia przeplyw oleju a co za tym idzie, niszczy pompe wspomagania.... a zeby doszczelnic nakretke przy pompie wspomagania, nalezy wymienic nakretke na wezu ktora jest 1-krotnego uzytku, chyba ze nowy przewod, to koszt w aso niecale 670 zł....
     
  6. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 947
    Docenione treści:
    278
    Miasto:
    Wadowice

    nastepny kto gada glupoty
    robiles kiedys z hydraulika ???
    powyzej 400 atmosfer koncówki sa spawane ze wzgledów takich ze pierscionki nie wytrzymuja a spaw TAK

    akurat w hydraulice wspomagania niema az takich cisnien ale rurki mozna spawac
    i wcale nie ma zadnych PRZEWEZEN jak piszesz
     
  7. insider696

    insider696 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 12
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Toruń
    w hydraulice akurat wiem jakie wystepuja cisnienia.... i wiem z doswiadczenia ze nie mozna spawac... ale jak kto woli, prosze bardzo.... zawsze znajdzie sie ktos kto powie ze mozna wszystko.... tylko ze w hydraulice silowej pracuje od 15 lat i to w regeneracji przekladni kierowniczych i pomp wspomagania, wiec z autopsji wiem co mozna a co nie.... a Ty gdybac tylko mozesz, a pozniej do nas przyjezdzaja klienci z problemami wlasnie po takim spawaniu.... no chociaz nie wszyscy spawaja jak partole, i uda sie pospawac dobrze, ale to wymaga doswiadczenia zeby nie bylo przewezenia na rurce.... i wiem co mowie.... rocznie przez nasza firme przechodzi 4 000 przekladni po naprawie... wiec nie pisz ze glupoty pisze...
     
  8. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 361
    Docenione treści:
    231
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Jaro ma 100% rację i nie masz się o co ciskać
    Węże można spawać i ma to miejsce dość często właśnie przy siłówce
     
  9. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 947
    Docenione treści:
    278
    Miasto:
    Wadowice


    wiem bo robiłem pare lat przy zasilaczach hydraulicznych, wszystko powyzej 320-400 atmosfer koncówki
    do rurek grubosciennych (powyzej320 atm) jest spawane

    po za tym
    rurki czy weze w zasilaniu przekladni maja wieksze FI niz gniazdo (zawór ) na maglu
     
  10. apollo

    apollo Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-04 09
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    67
    Miasto:
    Konin
    Adres strony:
    Kolego Insider696 w jednym poście piszesz że "nigdy przenigdy..." a w drugim że "...uda się pospawać dobrze, ale to wymaga doświadczenia".
    Czy nie lepszy był by Twój post gdybyś napisał że należy unikać spawania, ale jeśli się już spawa to tak żeby nie było przewężenia?
    I nikt by się wtedy na siebie nie denerwował.
    Co do meritum to się nie wypowiadam bo takich wieloletnich doświadczeń nie posiadam i sam skorzystam z Waszej wiedzy.
    Pozdrawiam.
     
  11. insider696

    insider696 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 12
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Toruń
    jak ktos umie spawac to niech spawa, ale wiemy z doswiadczenia jakie moga byc tego efekty, bo w wiekszosci przypadkow jest tak, ze jednak nastepuje przewezenie na przewodzie... w przekladni (zwanej potocznie maglownicy) nie tylko wazne jest cisnienie zasilania ale i wartosc przeplywu oleju.. btw - cisnienie oleju podaje sie w barach....

    btw - reasumujac - nie zaleca sie kompletnie spawania rurek - tylko kazdy wykonuje to na wlasna odpowiedzialnosc i tyle.... jak komus to nie przeszkadza, to czemu nie....
     
  12. warsztat24

    warsztat24 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    158
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    jelenia Góra
    Adres strony:
    Ciężko się postronnej osobie z waszej dyskusji coś wyrozumieć:) Rozumiem, że konkluzja jest taka: Można spawać ale na własne ryzyko?
     
  13. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 361
    Docenione treści:
    231
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    konkluzia jest taka że nawet oryginalne przewody mają spawane końcówki
     
  14. insider696

    insider696 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 12
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Toruń
    my nigdy nie spawamy przewodow hydraulicznych tylko dorabiamy nowe jak jest taka potrzeba.... a spawac mozna... na wlasne ryzyko.... tylko z doswiadczenia wiem, ze czesto klienci mieli przez tego typu praktyki spore wydatki....

    abstrachujac od tematu, z 2 miesiace temu trafil do nas dodge caliber po dzwonie.... ktos w partacki sposob rurki pospawal, a jak nie szlo pospawac, to dal weze gumowe i na opaski zacisnal.. powstawaly przewezenia w przekroju przewodu.... a 2 - ze przewody gumowe delikatnie ale delikatnie puchna pod wplywem cisnienia, nie ma wtedy stabilnej pracy na sterowaniu w przekladni kierowniczej i przekladnia wspomagala.... ale przy pewnej predkosci obrotu kolem kierownicy przeplyw oleju byl niewystarczajacy i przekladnia az drżała.... Wymieniono przewody na nowe i problem zniknal....
     
  15. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  16. hydromarhkefg

    hydromarhkefg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-09 19
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    nie sądzę aby pasowała, to trochę jak z hydrauliką musi być ten sam rozmiar
     

Poleć tę stronę