1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

VW Sharan II 1.9 tdi 2002r klima manual

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika romano, 26-12 14.

  1. romano

    romano Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    53
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Rzeszów
    Auto robiłem w tym roku
    Stopien trudności jak w golfie IV, a3 octavia I
    Jedynie co to miejsca od silnika jest zaj..... mało a w środku dośc dużo

    - lampy
    - boczki drzwi przednich z panelami od szyb,
    - lusterka są obydwa "duże" ale pasowałoby wymienić (ja narazie jeżdzę nim to przygiąłem i jest ok)
    - maglownica z przewodami
    - wygłuszenia wew+zewn+podszybia
    - serwo z pompą i przewodami
    - ściana grodziowa skręcana+wklejana
    - pedały (sprzęglo moze zostać)
    - obudowa filtra wlotu powietrza do kabiny+blenda na druga strone po wyjeciu z uk
    - nagrzewnica przednia (sharan ma dwie)
    - przewody do klimy
    - listwy progów
    - klamka otwierania maski z linka (zamek jest taki sam jak angielski, przekładamy linkę)
    deska rozdzielcza wraz z dolotami powietrza oraz schowki i blendy boczne +listwy frontowe do dechy
    - wzmocnienie pod deskę
    - dolna część kolumny kierowniczej
    - dywan z podkładem- przednia cześć

    Robocizna:
    Tak jak wspominalem miejsca jest malutko, trzeba mieć krasnala rączki a długie jak u goryla:)
    Ja Rozkręciłem doloty i turbosprężarkę wyjąłem
    Do zmiany magla tradycyjnie w tych typach najlepiej sanki opuscić
    Ściana odkręcana i sklejana na kleju. Zero spawania,tylko pamiętam że przy wkładaniu ściany włożyłem sobie już serwo bo sie obawiałem że potem musze coś z silnika rozbierać żeby je tam wepchać.
    Troche się namęczyłem z przewodami klimy-biegną one tuz przy kołach napędowych silnika i trzeba wszystko do cm spasować
    Instalację zostawiłem starą bo nie mogłem znaleźć z takim samym wyposażeniem i prawdę mówiąc nie bardzo mi się chciało wszystko aż do tyły wydzierać.
    Instalacja jest długa, więc ja zawinąłem i przedłużyłem instalacje z progów lewy na prawy i na odwrót. Miejsca na nią też jest dużo i cały space na przekaźniki i bezpieczniki jest wystarczający, wszystko ładnie weszło.
    Wiązki z drzwi pozamieniać
    Trzeba pozamieniać czujniki otwierania drzwi żeby dobrze pipczało otwarcie
    Aha sterowników nie zamienimy jak np w golfie czy octavii, są śmiesznie łączone z silnikiem poza tym są przykręcone śrubami od strony szyby a nie od str tapicerka. Ich wymiana to gwarantowane poobdzierane paluszki:) Trzeba kupić te same nr seryjne. Ja miałem elektryki tylko przód więc są takie albo inne do szyb elekt x4
    Ale udalo się, Wszystko hula
    Na vagu zero błedów
    Dla mnie to nowość:
    Co ciekawe oprócz zmiany pinów na sterowanie szyb, czeka nas zmiana przy sterowaniu nagrzewnicą
    Po podlączeniu odwrotnie działał nawiew dół góra oraz zimne cieple, trzeba pozamieniać parę przewodów oraz silniczek sterowania przepustnicą dolotu powietrza w nagrzewnicy trzeba obrócić o 180 stopni żeby mu sie wydawało że jak otwiera to zamyka a jak zamyka to otwiera. ( silniczek był oryginalny z nagrzewnicy euro, pokrętła z uk )
    W zegarach zmieniłem tylko tarcze na km i przekodowanie mil na km
     
    rys00 lubi to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. mamolo

    mamolo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    KRAKÓW
    Mam właśnie taki problem w już przełożonym, czy mógłbyś mi powiedzieć które przewody zpinować i czy muszę ściągać całą deskę?
     
  4. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    czy ktoś wie które przewody trzeba pozamieniać żeby poprawnie działały nawiewy ?
     
  5. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 821
    Docenione treści:
    272
    Miasto:
    Wadowice
    no jasne
     
  6. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    Jaro czy można prosić o wytłumaczenie jak usunąć ten problem ?
     
  7. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 098
    Docenione treści:
    429
    Miasto:
    łódzkie
    pozamieniaj piny w 3 kostkach opisy masz na forum
     
  8. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    przekopałem już chyba całe forum i nigdzie nie mogę znaleźć takiego opisu.
     
  9. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 098
    Docenione treści:
    429
    Miasto:
    łódzkie
    Są tam chyba wtyczki 2 rzędowe pomarańczowe jeśli tak to zamieniasz piny skrajne środkowy zostaje 1z3 i 4z6
     
  10. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    witam ponownie, dzisiaj skończyłem przekładkę mojego sharana ale dalej nie wiem jak odwrócić piny żeby nawiewy działały prawidłowo i ciełpo-zimno. Zrobiłem zdjęcie moich wtyczek, proszę o wyjaśnienie które przewody mam pozamieniać.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 098
    Docenione treści:
    429
    Miasto:
    łódzkie
    Wtyczki przy silniczkach, możesz w panelu ale bez schematu nie dasz rady
     
  12. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    aaa no to mnie oświeciłeś dzięki. mam jeszcze jeden problem w jaki najprostszy sposób zmienić odwrotne wyświetlanie przednich drzwi (otwieram lewe a pisze passenger door open) ?
     
  13. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 098
    Docenione treści:
    429
    Miasto:
    łódzkie
    w liczniku (17) zmien 3 od końca 4 na 1 w (46) komfort odejmujesz 128 od sumy
     
  14. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    w liczniku mam już zmienione ale nie mogę nić zrobić w komforcie bo nie łączy się z nim wyskakuje komunikat
    "no response from controller !" jak rozwiązać taki problem ?
     
  15. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 098
    Docenione treści:
    429
    Miasto:
    łódzkie
    a czym to robisz pewnie chińczykiem ? , pogmeraj z ustawieniami np. w ustawieniach portu zmniejsz szybkość do 9600 i menedżerze urządzeń , "latency" na wartość 1 , przestaw też na COM 1
     
  16. drekke

    drekke Gość

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    752
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    W tym aucie nie ma komfortu , kodujemy tylko licznik , w pierwszym poście masz odpowiedź .
     
  17. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    a to ci dopiero zaskoczenie takie proste rozwiązanie aż musiałem od razu to sprawdzić - drzwi pokazują się już poprawnie :) wielkie dzięki za pomoc.
     
  18. szymek-24

    szymek-24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 16
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    0
    czy silniczek który trzeba obrócić to ten zaznaczony na zdjęciu ?

    [​IMG]
     
  19. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  20. drekke

    drekke Gość

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    752
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Wystarczy wszystkie kostki przerobić jednakowo . Trzeba je obrócić o pół obrotu , albo jak kto woli tyłem do przodu . Wystarczy nożyk do tapet . Potem trzeba je zabezpieczyć przed przypadkowym wypieciem . Można do tego użyć kleju w sztyfcie .
     

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. sharan silniczek sterowaniem ciepło zimno