1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

VW golf IV bez klimy

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika romano, 26-12 14.

  1. romano

    romano Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    53
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Rzeszów
    Golf 1,9 tdi GT 5D
    Auto z 1999r robione jako moje pierwsze bodajże w 2008r

    1. Ściana grodziowa
    2. Wygłuszenie wewnętrzne
    3. Wygłuszenie zewnętrzne
    4. Silnik wycieraczek (uchwyt mocowania można przerobić i bedzie ok)
    5. Ramiona wycieraczek
    6. Podszybie
    7. Przekładnia kierownicza+przewody
    8. Lampy
    9. Pedały
    10. Deska kompletna ze schowkami bokami
    11. Belka pod deskę
    13. Wykładzina podłogi (opcjonalnie, po angielskiej zostaja 2 otwory które byly pod pedałami
    14. Nagrzewnica kompletna
    15. Boczki drzwi
    16. Male boczki progów
    17. Rączka maski (linka ta sama wraz z zamkiem maski,trzeba ja zalozyc z drugiej strony)
    18. Obudowa filtra wlotu powietrza
    19. Tunel środkowy
    20. plastiki wykończeniowe tunelu i deski
    21. Serwo (w wersji uk jest grube , nie miesci się)
    22. Przewody hamulcowe (2 szt i od sprzegła hydr.)
    23. Lusterka

    Gdybym coś pominął-dopisywać.


    Opis:
    Auto jako pierwsze do przekładki wtedy wydawalo sie trudne ale pewno inni sie zgodzą, że jedno z łatwiejszych. Całą taka sama historie do przekładki maja inne auta z tej rodziny: Robiłem min. Octavie I lift 2006r, A3 2000r, Ibiza 2002r.
    Do pomocy wziąłem wtedy, "elektronika", który jak sie okazało nie dal rady.
    Gość wziąl dosłownie główną wiązkepod deską i calą uciął, zeby potem przedłużac na drugą stronę, jak połączyl okazalo sieę że coś pomieszał i po podpięciu nawet prądów nie było, coś porobił na drugi dzien i auto zapalilo ale choinka na zegarach. Brak wskazan termometru zewn, temp. silnika, brak stopów , i pare innych kominkatów, Po Vagu chyba bylo z 15 blędów.
    Co zrobilem
    Kupilem calą instalacje do golfa tdi
    I jakoś chyba parę tygodni każdą usterkę kabel po kablu udalo mi się naprawić, nawet nie wiem jakim cudem.
    Piszę to żeby nie robić tak jak ja wtedy, bo katastrofa wyszła
    Robiłem golfa IV w tamtym roku w benzynie z klimą
    I teraz elektrykę załatwilem tak: i zawsze tak robię, całą wiązke zawijam, na lewa strone i przedlużam tylko przewody do drzwi z lewo na prawo i z prawo na lewo i zawsze jest ok.

    Jeśli chodzi reszte roboty to raczej bez duzych trudności
    Ścianę starą niestety trzeba wykręcić (10 śrub dookoła) i co o wiele trudniejsze wyciąć z kleju, bo jest sklejana takim klejem co do szyb. Jest to wkur.....Zyłką nie chce zabardzo iść, troche brecha trochę śrubokręt lub przecinak i ostrożnie trzeba podważać. 2-3 godziny wyjęte...
    Jak juz mamy scianę wyjętą to juz półmetek. Ja staram sie kupować zawsze w tym modelu ściane gotową już zdemontowaną (mniej czasu zmarnowanego)
    Teraz trzeba koniecznie wymienić magiel-najlepszy jest dostęp, sanki w dół, stary magiel won, nowy wkładamy sanki w górę az najdzie nam na otwór w scianie i skręcamy oraz od razu przewody.
    Sciane wkladamy na kleju i skręcamy na srubach. Potem wygłuszenia, pedały+serwo.
    Elektryke można robic zaraz po włożeniu nowej ściany albo przed. Wiązkę od strony silnika należy umieścić w otworze sciany grodziowej.
    Trzeba trochę czasu poświęcić na odpowiednie ulokowanie przekaźników i złącz prądowych pod kiero z lewej strony, bo jest tam ciasno i musi ładnie pasować.
    Cała kolumna i kiero jest od uk
    Żeby się nie namęczyc zalecam montowac kokpit po części najpierw sama górę potem schowki obudowy itp
    Co do elektryki jeszcze , tzw Fusebox, czyli bezpieczniki, które są w boczku kokpitu jesli inst. zostaje stara trochę niechcą się wpasować w miejsce. Na to ja rady narazie nie mam.
    Jak macie jakis pomysł dajcie znać
    Ważną rzeczą jest prawidłowe zamontowanie obudowy filtra wlotu powietrza w podszybiu-Dobrze tam uszczelnić. Ja to zrobiłem za szybko i musiałem poprawiac potem , bo przyszły ulewy i kapała woda do srodka.
    Ważną rzeczą od strony silnika jest ECU
    TRZEBA go wykręcic nie ma rady bo kable są za krótkie. Mocuje go na śrubkach do blachy
    Po montażu wszystkiego w środku,
    trzeba:
    -przepinować lusterka,
    -sterowniki szyb (same wtyki bez silniczków-wystarczy troszke podtuningować zatrzaski) ja zamieniam z lewej na prawo wraz związkami drzwi i jest na 100% pewne że bedzie działać
    -przepinować też trzeba przyciski podnoszenia szyb (pamiętam przewód czerwony z paskiem zamienic na zielony z paskiem i eureka)
    Tylne szyby bez zmian
    To chyba tyle
    PS.Zrobię też post n/t wersji z klimą
     

Poleć tę stronę