1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Touareg 2006 rok 2,5 TDI w manualu oraz 3,0 V6 automat + przeróbka na model po FL

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 20-02 11.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i kolegów z zaprzyjaźnionych warsztatów :) troszkę ostatnimi czasy zaniedbałem się w pisaniu postów na forum ale ... hmm zęby się nie tłumaczyć to powiem że po prostu jakoś tak wyszło ;) hehe no i postaram się szybko odrobić zaległości w pisaniu

    ----------------------------------------------------------------------------------


    Tak więc zaczynam ten temat od krótkiego opisu aut które do mnie trafiły do przekładki - jedno to VW Touareg z 2006 roku z silnikiem 2,5 TDI ręczna, skrzynia biegów, klimatyzacją ręczna i kontrolą trakcji + ABS i w zasadzie tyle z jakiegoś z wypasu no i najważniejsza sprawa - auto trafiło w wersji "cieżarowej" z podłoga z tyłu, pozaslepianymi tylnymi szybkami


    Drugie autko jest z tego samego roku jedyna różnica to ta że posiadało silnik 3,0 TDI i skrzynie automatyczną!! wyposażenie identyczne - również w wersji ciężarowej - z tym mam o tyle większy problem że trafiło do Mnie rozebrane przez inny warsztat - porozkręcane dosłownie na części pierwsze - układ przeniesienia napędu silnika !!! Masakra - długo zajęło doprowadzenie tego auta do stanu w którym można by zacząć przekładkę!!

    Tak więc od początku

    Lista cześć (dotyczy modelu już skończonego z silnikiem 2,5 tdi i skrzynia manualną)

    - lampy przednie;
    - zamek maski + linka ze złaczką;
    - maglownica (są dwa typy z czujnikiem i bez czujnika ciśnienia);
    - przewody do maglownicy;
    - mechanizm wycieraczek z silnikiem + ramiona wycieraczek;
    - plastikowe podszybie (+ mała zaślepka nad puszkę bezpieczników i przekaźników);
    - kominek na otwór do wentylatora;
    - przewody do klimatyzacji + przewody do nagrzewnicy;
    - pompa hamulcowa z czujnikami + serwo ;
    - przewód do wysprzęglnika;
    - przewody hamulcowe;
    - ściana grodziowa - (odkręcana)
    - wytłumienie ściany grodziowej od strony wnętrza (zewnętrzne wytłumienie na około grodzi może zostać angielskie);
    - nagrzewnica kpl z silniczkami, wentylatorem i czujnikami oraz wiązką + dwa kominki kierujące nadmuch na nogi z lewej i prawej strony;
    - pedaliera z kompletem pedałów - sprzęgło z pompką + hamulec + pedał gazu;
    - ramka mocowania czujników sprzęgła i hamulca;
    - metalowa rura wzmacniająca pod deskę ze wszystkimi uchwytami z pedałem hamulca nożnego;
    - linka hamulca nożnego + mechanizm hamulca mocowany na tunelu środkowym - pod aluminiowym "koszyczkiem"
    - deska konsola (składa się z wielu elementów):
    - konsola górna nakładka
    - daszek nad zegary + ramka nad zegary
    - ramka maskująca dół zegarów z łącząca się z górną częścią obudowy manetek;
    - środkowa cześć deski wraz z dużym schowkiem pasażera;
    - Lewa cześć konsoli z raczka i linką do zwalniania hamulca ręcznego;
    - listwy ozdobne z konsoli (duża nas schowek + 2 małe po obu stronach kierownicy w tym 1 z otworem na stacyjkę)
    - tunel środkowy + małe zaślepki przednie;
    - duża ramka tunelu środkowego z otworami pod przyciski od napędu, regulacji lusterek
    - plastikowy dekiel - obudowa od spodu deski pod kolumnę kierownicza i schowek;

    - dywan przednia cześć;
    - obudowy słupków przednich lewa, prawa strona!
    - mechanizm otwierania maski + raczka do otwierania maski + linka;
    - boczki drzwi przednich;
    - silniczki podnoszenia szyb przednich;
    - zamek drzwi przednich (są dwa typy zamków - zwykłe i do wersji z domykaniem drzwi)




    Dodatkowo w moim przypadku z dość ubogiej wersji ciężarowej przerabialiśmy auto na
    5 osobowe z klimatronickiem 2 strefowym, elektrycznie regulowanymi podgrzewanymi fotelami przednimi z pamięcią oraz wnętrzem w dwu kolorowej skórze :) musiałem dokupić


    - wiązkę elektryczną wnętrza auta;
    - nagrzewnice klimatronick + panel sterowania + czujnik nasłonecznienia z deski!
    - całe wnętrze w skórze;
    - system mocowania tylnej kanapy i siedziska;
    - napinacze i pasy tylne;
    - klamry zapinające do tylnich pasów!!
    - tylni dywan (w wersji cieżarowej nie ma go wcale!)
    - roleta bagaznika;


    po krotce opis autka: (pojazd bazuje na płycie podłogowej Porsche Cayane wykorzystuje ją również audi Q7 jednak cześć od tego drugiego nie pasują w większości do Touarega - elementy pasujące od Touarega zaczynają się od 7L0 lub 7L6 dla modelu po lifcie)

    od strony mechanicznej:

    autko bardzo przyjemne w przekładce - ściana grodziowa odkrecana, w moim przypadku mechanicznie mialem wiecej roboty niż przy tradycyjnej przekładce bo musieliśmy sporo dołożyć do auta czego nie było więc - spory nakład pracy po stronie mechanicznej - wyrywanie podłogi dostawczej montowanie kanapy, napinaczy - wymiana wiązki, odblokowywanie zaślepionych tylnich szyb!!!

    po stronie elektrycznej sytuacja wygląda następująco:

    bezpieczniki występują po obu stronach deski symetrycznie - w razie przerabiania oryginalnej instalacji jest do prze lutowania dosłownie kilkanaście- kilkadziesiąt kabelków.

    Ja zmieniałem cała wiązkę elektryczną w związku z doposażeniem auta! Wiązało się to potem z lekką praca z komputerem :)

    Silniki szyb przednich niestety nie da się przełożyć i zaprogramować (chyba że w modelu po lifcie coś się zmieniło) trzeba wymienić na europejski.

    Licznik (przynajmniej w obu autach które do mnie trafił był wyskalowany w KM - przyjechały do mnie z IRL) wiec ten element nie jest potrzebny do przekładki- jedynie po zmianie silników szyb przednich będą działały odwrotnie drzwi na FIS'ie - da się to przeprogramować VAG'iem zmieniając kraj

    --------------------------------------------------------------------------------
    A tutaj coś dla oka ;-) do pooglądania

    P201110_12.15.JPG - ściana grodziowa w tym aucie jest odkręcana!

    Rozbieralismy autko dość dokładnie - w zasadzie to wymiana wiązki elektrycznej i doposażenie wymusiło taką "demolkę"

    P201110_12.15[02].JPG 100_8798.jpg P271110_13.43.JPG Pokaż załącznik P271110_15.16.JPG
    P201110_13.54.JPG 100_8801.jpg 100_8799.jpg Pokaż załącznik P271110_12.18.JPG
    P201110_13.53[01].JPG



    Troszkę zdjęć w trakcie
    Pokaż załącznik P261110_18.55[01].JPG P271110_12.29.JPG Pokaż załącznik P301110_13.19[01].JPG P271110_13.42.JPG
    Pokaż załącznik P301110_13.19[02].JPG P031210_16.55.jpg Pokaż załącznik P271110_12.18[01].JPG


    Tutaj już powoli zaczyna wyłaniać się efekt końcowy!

    P031210_16.54.JPG P271110_16.37.JPG P301110_13.20[01].JPG
    P301110_13.20.JPG P271110_16.37[01].JPG P301110_13.19.JPG


    Efekt końcowy

    A.JPG Pokaż załącznik G.JPG P070211_16.55[01].JPG
    C.JPG B.JPG I.JPG
    H.JPG
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  4. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Opis przekładki modelu 3,0 V6 TDI i przeróbkę na model po FL opiszę w następnym poście nie mam teraz dokumentacji zdjęciowej na komp :/
     

Poleć tę stronę