1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[OPIS] Suzuki Vitara 2000r

Dyskusja w 'INNE' rozpoczęta przez użytkownika michcron, 15-09 11.

  1. michcron

    michcron Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-08 11
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Postanowiłem zabrać się do przeróbki vitary sam. Jestem z pierwszego wykształcenia mechanikiem, ale że tak powiem nie praktykującym. Postaram się podzielić swoimi wrażeniami z prac nad vitarą. Może ktoś z tego kiedyś skorzysta. A może ktoś inny mi coś podpowie. Pewnie znajdą się tu głosy, że "tylko wyspecjalizowany warsztat to może zrobić". Ale ja uważam, że nie święci garnki lepią.
    Narzędzia jakie są potrzebne to na pewno migomat, bez niego ani rusz. Szlifierka kontowa i podstawowe klucze i inne młotki.
    Tu trochę fotek zamieściłem Foto galeria

    A więc rozpocząłem od chaosu, czyli rozkręcania co się da :)

    Rozkręcona vitara
    [​IMG]

    W miejscu mocowania serwa, kolumny kierowniczej i pedałów gródź jest wzmocniona dodatkową blachą
    [​IMG]

    Przygotowana blacha wzmacniająca na "naszą stronę"
    [​IMG]

    ta sama blacha już na miejscu w aucie
    [​IMG]

    C.D.N.

    ---------- Dodano o 18:47 ---------- Poprzedni post napisano o 18:30 ----------

    Postanowiłem wykorzystać angielskie pedały. Minusem takiego rozwiązania jest zmiana mocowania linki sprzęgła w grodzi.
    Czerwonym znakiem zaznaczyłem przetłocznie w którym powinna być linka sprzęgła. A na zielono jest miejsce gdzie będzie zamocowana linka.
    Miejsce to dodatkowo wzmocniłem wspawaniem trzech blaszek, jednej prostokątnej i dwóch trójkątnych. A to w celu co by blacha w tym miejscu nie pracowała przy korzystaniu ze sprzęgła.
    [​IMG]

    [​IMG]

    ---------- Dodano o 18:51 ---------- Poprzedni post napisano o 18:47 ----------

    No i zamontowane dwa pedały i serwo
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. michcron

    michcron Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-08 11
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Pedał gazu wymagał trochę wygięcia, ciecia i spawania
    [​IMG]

    ---------- Dodano o 20:31 ---------- Poprzedni post napisano o 20:08 ----------

    Do montażu przekładni kierowniczej i wspornika drążków kierowniczych potrzeba małej modyfikacji ramy. rama w miejscu montażu wymienionych części jest wzmocniona od środka i posiada przetłoczenia. Więc wiadomo gdzie wiercić otwory. Jeśli ktoś ma dostęp do tokarki to odpowiednie sworznie do montowania przekładni kierowniczej najlepiej wytoczyć. Ja nie mam tokarki, więc użyłem nagwintowanej rurki. Na rurkę nabiłem dużą nakrętkę i zespawałem je.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Do montażu 3 sztuk takich rurek, zrobiłem otwór rewizyjny w ramie (od strony koła). Rurki umieściłem w środku ramy, przykręciłem i przyspawałem do wewnętrznej blachy wzmacniającej w tym miejscu ramę. Po spawaniu poprawiłem gwinty w rurkach.

    otwór rewizyjny w ramie (już zaspawany, mogłem fote zrobić jak był otwarty-dałem ciała)
    [​IMG]

    i od strony ramy zamontowane rurki
    [​IMG]

    Wspornik drążków kierowniczych przykręcany jest tylko do nakrętek wspawanych wewnątrz ramy do wzmocnienia po przeciwnej stronie przekładni(tak też jest oryginalnie).
    Przekładnie i wspornik przykręciłem śrubami klasy 10.9, momentem ... z dużą siłom ;-)

    C.D.N.
     
  4. michcron

    michcron Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-08 11
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Do przełożenia wycieraczek potrzeba tylko nowych ramion. Reszta elementów z mechanizmu wycieraczek z "aglika" jest ok. Otwory na wycieraczki w podszybiu są symetryczne, więc wystarczy przełożyć prawą wycieraczkę na lewą (patrząc od środka auta). Środkowa wycieraczka zostaje na miejscu.
    Na silniku wycieraczek przełożyłem też dźwignię o 180 stopni. A to dlatego, że w wersji angielskiej silnik na początku ciągnie cięgno wycieraczek, a w naszej wersji pcha to cięgno. Ciekawe czy zmieniając bieguny w silniku wycieraczek osiągnął bym to samo?

    ---------- Dodano o 21:44 ---------- Poprzedni post napisano o 21:40 ----------

    W instalacji elenktycznej przedłużałem przewody:
    Włącznik świateł hamowania przy pedale hamulca
    Przewody do dmuchawy i do silnika i do oporników
    Przewód do czujnika poziomu płynu hamulcowego
    Głośnik w konsoli

    Reszta dała się naciągnąć. Kostki w instalacji przy konsoli są "idioto odporne" czyli różne kształty i kolory. Ciężko coś pomylić ;)
     
  5. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  6. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 229
    Docenione treści:
    452
    Miasto:
    łódzkie
    wygasły zdięcia jak możesz wklej ponownie
     

Poleć tę stronę