1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Skoda Octavia II

Dyskusja w 'INNE' rozpoczęta przez użytkownika schumik, 11-11 11.

  1. schumik

    schumik Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-12 09
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tarnowskie Góry
    Witam,
    jako użytkownik forum chciałbym podzielić się pomocą w formie opisu przekładki Skoda Octavia II.


    [LISTA CZĘŚCI]
    1- 1Z1 857 007 Deska rozdzielcza
    2- 1Z1 858 418 Listwa ozdobna deski rozdziel.
    3- 1Z1 858 415D Nakładka
    4- 1Z1 858 417D Ramka przełącznika
    5- 1Z1 857 053A Nakładka obudowy przyrządów
    6- 1Z1 863 837A Wytłumienie
    7- 1Z1 857 920B Osłona pod deska rozdzielcza
    8- 1Z1 857 197 Schowek
    9- 1K1 863 129B Nakładka kolumny kierownicy
    10 -1Z1 863 367AH Wykładzina podłogi
    11- 1K1 864 777B Nakładka na podpórkę stopy
    12- 1K1 863 353T Wygłuszenie ściany grodziowej zewn.
    13- 1Z1 863 247 Wygłuszenie ściany grodziowej wewn.
    14- 1K1 863 864D Wytłumienie ściana przednia zewn.
    15- 1K1 804 011N Ściana grodziowa
    16- 1Z1 863 212 Rama (ręczna skrzynia bie.)
    17- 1Z1 863 241 Konsola środkowa na tunelu
    18- 1Z1 857 962B Popielniczka obudowa
    19- 1Z1 863 045A Nakładka lewo
    20- 1Z1 863 046A Nakładka prawo
    21- 1Z1 867 011 Tapicerka drzwi
    22- 1Z1 867 012 Tapicerka drzwi
    23- 1Z1 867 171 Obudowa uchwytu cz. Górna
    24- 1Z0 867 198 Nakładka na uchwyt prawo
    25- 1Z1 867 435 Blenda głośnika
    26- 1Z1 867 436 Blenda głośnika
    27- 1Z1 863 483 Pokrycie słupek
    28- 1Z1 863 484 Pokrycie słupek prawo
    29- 1K1 906 216D Uchwyt sterownika / 1K0 906 216D
    30- 1K1 941 397A Uchwyt
    31- 1Z1 955 409 Opływowe ramie wycieraczki lewo
    32- 1Z1 955 410 Opływowe ramie wycieraczki prawo
    33- 1Z1 955 601 Os wycieraczki z popychaczem
    34- 1Z1 955 633A Uchwyt
    35- 1Z1 959 565A Przełącznik elektr. Ustawiania lusterek
    36- 1Z0 959 856 Przełącznik elektrycznego podnoszenia- opuszczania szyb
    37- 1k1 971 262K Uchwyt
    38- 1K1 614 406 Wzmacniacz siły hamowania
    39- 1K1 614 019L Dwusekcyjna pompa hamulcowa
    40- 1K1 614 739D Rurka hamulcowa miedzy pompa hamulcowa i agregatem ABS
    41- 1K1 614 740D Rurka hamulcowa miedzy pompa hamulcowa i agregatem ABS
    42- 1K1 614 235B Uchwyt
    43- 1K1 721 321B Pedal sprzęgła
    44- 1K1 721 465M Przewód hydr.wezyk/rurka
    45- 1K1 721 503L Dźwignia nożna gazu z modułem elekt.
    46- 1K1 721 115M Wspornik mocujący pedaly/1K1 721 142C Pedal hamulca
    47- 1Z1 819 655 Kierownica powietrza
    48- 1Z1 819 363A Krociec łączący
    49- 1K1 819 151B Kierownica powietrza na nogi lewa
    50- 1K1 819 152B Kierownica powietrza na nogi lewa
    51- 1Z1 857 509 Kierownica powietrza
    52- 1Z1 857 946 Kierownica powietrza
    53- 1Z1 815 159C Kratka ozdobna wlotu powietrza
    54- 1J1 823 533C Uchwyt cięgna otwierania maski silnika
    55- 1J1 823 633A Wspornik łożyskowy
    56- 1Z1 819 415F Tapicerka ramy okna
    57- 1K1 858 045K Belka deski rozdzielczej
    58- 1Z1 858 692C Blacha wspornik (strona pasażera)
    59- 1Z1 858 691D Blacha wspornik (strona kierowcy)
    60- 1K1 858 783B Podpora (strona kierowcy)
    61- 1K1 858 784C Podpora (strona pasażera)
    62- 1Z1 858 897B Łącznik
    63- 1Z1 858 505B Uchwyt tablicy przyrządów
    64- 1Z1 858 506B Uchwyt tablicy przyrządów
    65- 1k1 858 765 Podpora sztywna
    66- 1Z1 857 697B Kątownik mocujący
    67- 1K1 857 022D Wspornik poprzecznicy (strona pasażera)
    68- 1K1 857 021D Wspornik poprzecznicy (strona kierowcy)
    69- 1K1 419 293G Podpora
    70- 1Z1 419 502A Kolumna kierownicza
    71- 1K1 423 055CX Przekładnia kierownicza
    72- 1Z1 880 271A Uchwyt poduszki bezpieczeństwa

    Opcjonalnie:
    - Instalacja
    - Licznik
    - Lewy Zamek


    [OPIS]
    Skoda Octavia II wprowadzona na rynek w 2004 roku, jest samochodem w którym można nie wnikając w strukturę karoserii dopuścić się przerobienia układu kierowniczego prawostronnego na lewostronny. Forumowicze którzy przerabiają większą ilość samochodów tak jak ja, wiedzą że struktura jego budowy jest bardzo przybliżona do VW Golfa V. A mianowicie:

    - * ściana grodziowa jak widać na załączonych zdjęciach jest przykręcana na śruby,

    - * przekładnia kierownicza jest przykręcana do trawersu zawieszenia w te same otwory co w wersji angielskiej (nie trzeba niczego ciąć, spawać)

    - * instalacja elektryczna: jeśli ktoś znajdzie europejską identyczną jak angielska (ma farta!) jest do wymiany cała od reflektorów z przodu aż do reflektorów z tyłu, więc lepiej z głową odizolować angielską i pokrzyżować (jak ktoś robi to sprawnie to nawet nie musi za wiele kabelków przedłużać!)

    - * sterowniki szyb można przekodować tak aby migacze w lusterkach nie działały odwrotnie:wako2:

    - * pompa ABS musi być przeniesiona na drugą stronę co za tym idzie trzeba wymienić 6 przewodów hamulcowych (modele po 2008 roku mają inne)

    - * opcjonalna wymiana lewego zamka (nie trzeba) brak miejsca na wkładkę zamka,

    - * licznika również nie trzeba wymieniać, można go przekodować z mil/h na km/h (skala również w km/h)

    Jeśli czegoś nie wymieniłem proszę o dopisanie/poprawkę. Pozdrawiam Przemek

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 910
    Docenione treści:
    275
    Miasto:
    Wadowice
    tego nie rozumiem , mozna go wymienic
    normalnie nie da sie wymienic , chyba po zgraniu immo i wgraniu do EU
     
  4. schumik

    schumik Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-12 09
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tarnowskie Góry
    Jaro chodziło mi o to, żeby wkładkę przełożyć z prawych drzwi do lewych należy wymienić zamek lewy (z miejscem pod wkładkę), ale nie jest to niezbędne, niektórzy to zostawiają.
    Z kolei z licznikiem chodzi o FIS - wyświetlacz, dane są zmieniane z mil/galonów na kilometry/litry - poprzez zmianę kodowania, tarczka prędkościomierza ma drugą podziałkę (jest w milach i kilometrach) :)
     
  5. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  6. piotreldiablo

    piotreldiablo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Włocławek
    Jeśli ma full FIS to przypuszczam że po kodowaniu na km tempomat na wyświetlaczu zostanie w milach jak w B6
     

Poleć tę stronę