1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] SHARAN II 1,9 TDI skrzynia automat - NAVI, ESP, Climatronick

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 29-06 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam serdecznie ostatnio pracowałem nad bardzo przyjemnym autkiem - mianowicie Sharanem II 2003 rok z dieslem 1,9 w "automacie"

    W trakcie przekładki dodałem do fabrycznego wyposażenia autka ESP oraz klimatronick, fabryczną "navi" oraz zmieniałem całkowicie kolor wnętrza - cześći i życzenie klienta ;-)

    Lista cześci:

    - lampy przednie;
    - przewody do klimy;
    - magiel z przewodami do wspomagania;
    - mechanizm wycieraczek (opcjonalnie moze zostać angielski);
    - wytlumienie sciany grodziowej opd strony silnika;
    - serwo + pompa hamulcowa + przewody 2 szt (do pompy ABS)
    - ściana grodziowa;
    - pedała kompletne (w zależności od wersji hamulec i gaz opcjonalnie sprzęgło)
    - przewód do wysprzeglnika + pedał z pompką (w przypadku skrzyni manualnej)
    - wytlumienie na ściane grodziową od środka (2 szt góra i doł)
    - obudowa filtra pyłkowego;
    - maskownica otwóru na drugą strone (pasuje angielska, obudowa filtra zreszta chyba tak samo będzie pasowała na drugą stronę)
    - nagrzewnica kompletna z wentylatorem,wiązka;
    - górna cześci nagrzewnicy (tunele rozprowadzające powietrze pod deska);
    - licznik
    - górna czesc deski rozdzielczej ze schowkami i kratkami;
    - srodkowa czesc deski ze schowkiem;
    - ozdobny listwy maskujące łaczenia deski.
    - obudowa bezpieczników z drzwiczkami i otworami na przełacznik od świateł;
    - rura wzmacniająca pod deskę ze wspornikiem mocowanym do belki;
    - kolumna kierownicza górna i dolna cześć (górna przykrecana do belki dolna łaczaca z maglem)
    - tunel środkowy jest taki sam.
    - dźwignia zmiany biegów (tyko w przypadku automatu)
    - wytłumienie na podłogę - przednia cześć;
    - dywan - przednia cześć;
    - przednie cześci obu progów;
    - klamka otwierania maski z linka (zamek jest taki sam jak angielski)
    - boczki drzwi przednich z panelami od szyb, lusterk.


    W moim przypadku lista czesci wygladała troszke inaczej (ponieważ wzbogacaliśmy wersję) potrzebowałem dodatkowo:

    Do prawidłowego działania ESP

    - serwo i pompa hamulcowa z czujnikami ciśnienia;
    - pompa ABS obsługująca ESP;
    - czujnik skrętu kolumny kierowniczej - najlepiej mieć go w komplecie z manetkami;
    - czujnik przeciążeń poprzecznych (umieszczany pod lewym fotelem przednim)

    Do podłaczenia Klimatronick;

    - kompletna nagrzewnica klimatronick;
    - panel sterowania klimatronick;
    - rezystory tylniej nagrzewnicy;
    - silniczek klapki tylniej nagrzewnicy (choć podejrzewam że spokojnie można przelutować wtyczkę i zostawic oryginalny z manualnej klimy -ale to jeszcze dopisze)


    Do podłaczenia Navi:

    - radio z Navi oczywiście
    - antenka odbiornika GPS montowana na dachu + wiażka połaczeniowa
    (w moim przypadku wsadzałem cała wiazke z auta które posiadała taka opcje wiec poprostu popodpinałem wszystko i działało.
    Pod antenę trzeba przewiercic dziurę w dachu - następnie ją zabezpieczyć
    )


    OPIS


    Od strony elektrycznej:

    generalnie autko jest baaardzo przyjemne w przekładce - w moim mimo że wzbogacaliśmy wersje w zasadzie nic poza kodowaniem i programowaniem ESP nie sprawiło Mi problemu gdyz przekładałem cała wiążke elektryczna (od komory silnika po lampy tylnie) z dokładnie takiego samego auta które jednak posiadała cała tą dokładana opcję.

    Wiązka elektryczna w europejskiej ścianie grodziowej przechodzi przez grodz w podobnym miejscu jak to jest w golfie IV czy Octavii. W angliku oryginalna wiązka przechodzi przez ściane z prawej strony z boku bagrzewnicy obok pedałów.
    Z przerobieniem takiej oryginalnej wiążki z pewnościa było by trochę roboty.

    Po zmianie wiazki zamieniłem tylko wiązki z przednich dżwi - i wszystko działa - komputer pokazuje prawidłowo otwarte dzwi, pikacz jest po dobrej stronie ;-)

    Problemu przysporzyła Mi jedynie tylnia nagrzewnica która troszke inaczej wyglada w klimatronicku i w manualu (w oryginalne była klima ręczna)

    W zegarach siedzi Immo na "Volkswagenowską modę"- więc albo do programowania nowe zegary albo do zmiany tarcze

    Od strony mechanicznej

    autko bardzo proste- ściana odkrecana, dodatkowo podklejana. Żeby wyciągnać magiel trzeba opuścić sanie - to tylko 4 śruby a zaoszczedzimy Sobie sporo kombinacji.
    W zasadzie jedynym utrudnieniem jest ograniczona ilość miejsca w komorze silnika, co przeszkadza w manewrach - Ja np. wytłumienie włozyłem od środka - dopiero potem wsadziłem ściane.

    hmmm rozpisałem się troche -hehe zawsze wieczorami mam wene do pisania tych postów hehehe


    W załaczeniu kilka fotek z przekładki tego sympatycznego autka.
     

    Załączone pliki:

    deluxe, rys00, zweckform and 2 innych lubią to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Zapomniałem dodać do tego tematu.

    W przypadku automatycznej skrzyni razem z europejskim manipulatorem do biegów trzeba mieć odpowiednia linkę od blokady - o dziwo ta angielska nie pasowała - miała inny zaczep i mocowanie. Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem
     
  4. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  5. cyranek

    cyranek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-04 09
    Postów:
    373
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Wadowice
    a ja dodam że europejska kolumna jest nie potrzebna, ponadto potrzebny jest taki twardy dywan pod wierzchnim dywanem głównym (ma inne wycięcia)
     

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. sharan przekładka na manuala