1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Przekladka Mondeo MKIII- stacyjka, weze i inne...

Dyskusja w 'FORD' rozpoczęta przez użytkownika gieniek, 12-12 10.

  1. gieniek

    gieniek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-12 10
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Kobyłka
    Witam,
    Zwracam sie z prosba o pare rad, otoz przekladam mondeo 2.0 tddi, juz go prawie rozebralem i mam pare pytan?

    pierwsze dotyczy stacyjki, czy da rade przelozyc stacyjke i bebenek zamka z anglika, ogolnie chodzi mi o to czy bede mogl korzystac z oryginalnego angielskiego kluczyka?

    druga sprawa to klimatzyacja, moglby mi ktos podpowiedziec jak sie wypuszcza czynnik chlodzacy z ukladu, jak sie rozpina przewody, i czy przewody klimy beda pasowac od anglika, czy musze wymieniac przewody, jak tak to na jakie i dlaczego?

    nastepna sprawa, jak wyglada podlaczenie wezy wspomagania, jakie weze trzeba wymienic i dlaczego?

    nastepna rzecz, to czy otwory po osprzecie anglika trzeba zaspawywac, czy da sie je jakos inaczej zaslepic?

    czy rurki powietrza idace od nagrzewnicy pod fotelami przednimi beda pasowac od anglika?

    czy ciezko sie wykreca maglownice? i na co zwrocic uwage?

    narazie to wszystko co mi przychodzi do glowy, bede wdzieczny za pomoc

    pozdrawiam
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Kolego
    Nie chcę być niemiły ale daruj sobie przekładanie aut
    Nawet nie chce Ci się poszukać informacji a są tu chyba wszystkie

    Po pytaniach które zadajesz wnioskuje że nie zabardzo u Ciebie z wiedzą mechaniczną

    Oddaj auto do warsztatu i śpij spokojnie

    Pozdro
    Rafał
     
    Paweł2008 lubi to.
  4. kristoff

    kristoff Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-03 09
    Postów:
    1 309
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Wrocław
    1.stacyjka razem z kolumna kierownicza zostaje z anglika.
    2.rozepnij przewody ,gaz sam wyleci,zeby je rozpiac na rurkach od klimy sa okragle plastikowe opaski ,ktore nalezy wcisnac w druga czesc rurek (w kierunku silnika)po podniesiu sprezynek rozlacz rurki.rurki europejskie sa krotsze ,dlatego trzeba je wymienic .
    3.otwory najlepiej zaspawac i uszczelnic masa uszczelniajaca,potocznie zwana "guma:
    4.tak zostaja angielskie
    5.nie problemow z wyjeciem maglownicy,natomiast przy montazu zwroc uwage na uszczelnienie miedzy maglem a rurkami

    ---------- Dodano o 21:13 ---------- Poprzedni post napisano o 21:04 ----------

    Kolega Rafał ma racje,niemniej majac troche czasu odpowiedzialem na pytania forumowicza.
     
    gieniek i Misiek lubią to.
  5. gieniek

    gieniek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-12 10
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Kobyłka
    Dzieki za odpowiedz, ale troche sie z Toba nie zgodze,
    nie chce byc rowniez nie mily, ale co do mojej wiedzy nie mam zastrzezn, jak nawalila mi pompa paliwa to prz pomocy probowki i 2 kluczy doszedlem co to za usterka, kiedy spece w renomowanym serwisie diesla z testerami i nnymi cudami swterdzili ze to pompa wtryskowa.

    Warsztaty tez przyspozyly mi sporo bezsennych nocy i dlatego od dluzszego czasu samochod naprawiam sobie sam, przekladke tez zrobie bo nie czuje zeby to mnie przeroslo, anie robie tego w celach zarobkowych tylko dla siebie.

    Informacji szukalem, ale nie znalazlem tego co mnieintersuje, jakbys poczytal troche tematow to zauwazylbys ze jest masa sprzecznych informacji, zreszta forum jest po to zeby dzielic sie informacjami, po za tym dobyr fachowiec z jakiejkolwiek dziedziny poglebia wiedze, a ja akurat nie wstydze sie pytac, bardziej bym sie wstydzil jakbym skleil jakiegos dziwolaga po przekladce, a takich tworow warsztatow naogladalem sie az za duzo, dlatego sam zrobie to tak jak powinno byc zrobione

    mam nadzieje ze nie wezmiesz tego do siebie
     
    Misiek lubi to.
  6. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    ------nastepna sprawa, jak wyglada podlaczenie wezy wspomagania, jakie weze trzeba wymienic i dlaczego?-------

    przy takim koncowym pytaniu to faktycznie masz wiedze jak cholera
    po drugie bez spawarki ani rusz
    zreszta jak cos to kup sobie nitownice i montuj na nitach moze cos z tego bedzie:jee:
     
  7. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    nie wezmę tego do siebie i na pewno jak będziesz miał z czymś problem to możesz do mnie zadzwonić a podpowiem to i owo
    dziwi mnie jednak że pytasz o tak podstawowe informację jak np spuszczenie czynnika z klimy
    w każdym aucie robi się to w ten sam sposób

    rozumiem że pytasz jak rozpiąć klimę bo dla kogoś kto nie miał wcześniej do czynienia z fordami może to być jakiś problem

    PS
    Jarku mk3 dało by radę zrobić na nity i to myślę że wyszło by to bardzo fajnie

    Pozdrawiam
     
  8. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Ja pierwsze MK3 robilem na nitach i rzeczywiscie wyszlo bardzo fajnie.

    A odnosnie tematu to zgadzam sie z gienkiem - forum jest po to aby pytac, kazdy kiedys zaczynal, a tym bardziej jak ktos robi dla siebie to nie ma czego sie wstydzic.

    Czynnik spuszcza sie w kazdym aucie, mozesz spuscic go sobie do pojemnika to potem mniej zaplacisz przy nabijaniu bo uzyjesz tego samego.
     
  9. gieniek

    gieniek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-12 10
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Kobyłka
    ok chlopaki, zakladam ze Ci ktorzy maja zamiar mnie krytykowac, znaja sie na wszystkich samochodach, znaja ich wszystkie wady, umieja wszystkie przekladki zrobic w jeden albo pol dnia bez zadnego problemu i przy tym wszystko wiedza i nie musza sie nikogo o nic pytac,
    rozumiem ze posiadacie wiedze lepsza niz grupa inzynierow ktora projektuje auta, ale ja nawet nie jestem mechanikiem, i sie nie przechwalam ze jestem fachura,a jednak sam sobie naprawiam samochody, bo nie cierpie byc oszukiwany przez takich nadetych mechaniorow ktorzy mysla ze pozjadali wszystkie rozumy, a pytam dlatego zeby uniknac czegos co moze byc zbedne, jak napisalem jest wiele sprzecznych informacji, ale zapomnialem ze ty kolego Jaro wszystko wiesz i onic nie musisz pytac ani nic nie musisz czytac, wiec skad mialbys o tym wiedziec????:gora: wspolczuje tym co przyprowadzaja do Ciebie samochod do naprawy wlascicielu zaufanego warsztatu.

    Mam prosbe jak juz ktos ma zamiar leczyc swoje kompleksy to niech robi to gdzie indziej i nie zasmieca tego tematu, bo mam nadzieje ze informacje jakie tu beda przydadza sie niejednej osobie.

    tak na marginesie mam juz dwie wersje odpowiedzi na jedno z moich pytan.


    zweckform: z rozlaczaniem klimy nigdy nie mialem doczynienia bo nie mialem takiej potrzeby, domyslam ze czynnik sie spuszcza, ale nie wiem ktoredy.
    w kazdym razie dzieki za pomoc i zrozumienie.


    Uwazam ze forum nie powinno sluzyc do wysmiewania takich jak, bo ja nie mam powodow do wstydu bo nie jestem mechanikiem, powinno sie krytykowac tych co sie tym zajmuja zarobkowo i maja takie pojecie jak ja, albo nie rzadko mniejsze.

    co do mojego pytania np odnosnie wezy wspomagania, to domyslam sie ze weze moge w jakis sposob nie pasowac, bo jak slyszalem sa za dlugie, ale moze jest mozliwosc zeby je inaczej ulozyc, stad moje pytanie, to dotyczy kazdego mojego pytania, jestem zwolennikiem wykorzystywania tego co juz jest w samochodzie zamontowane, oczywiscie pod warunkiem ze nie bedzie to wymagalo cudow, ale czasem wystarczy jakas rurke delikatnie podgiac, albo waz inaczej ulozyc i to niczemu nie przeszkadza
     
  10. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    przewody wspomagania wymień nie jest to trudne zwłaszcza że i tak opuszczasz sanki do wyjęcia maglownicy

    czynnik z klimy się odsysa w warsztatach zajmujących się klimatyzacjami a jak już jest na to za późno to niestety idzie w powietrze
    na przewodach od klimy masz takie zaworki po zaworze na przewód
    zdejmij kapsel i pod nim będziesz miał coś na zasadzie wentyla w samochodzie czy rowerze
    naciśnij na trzpień w środku i czynnik zacznie uciekać
    uważaj na ręce bo można sobie poparzyć

    Pozdro
    Rafał
     
  11. greg10

    greg10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-04 10
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Witam
    Mam problem z nagrzewnica, nie mam pojecia jak ją zdemontowac zeby dostać się do przewodów klimy. Podacie mi jakis pomysł na to? Z góry dzięki za wyrozumiałość.
     
  12. drekke

    drekke Gość

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    794
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Żeby dostać się do przewodów klimy musisz podnieść maskę,na środku ściany grodziowej są owe a nagrzewnica jest pod konsolą.
     
  13. greg10

    greg10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-04 10
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Właśnie, to już zlokalizpwałem. Niestety nie ma tam żadnych zawleczek ani tym podobnych elementów. Wyglądają na połączone na stałe, tak jakby możliwość rozłączenia była tylko od środka nagrzewnicy.
     
  14. drekke

    drekke Gość

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    794
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Te pierścienie na przewodach przy ścianie to złącza które rozczepisz przyrządem do przewodów lub wykorzystując blaszkę z np puszki po piwie wciskając ją pod pierścienie uniesiesz zabezpieczenia wewnątrz i rozumiesz rurki
     
  15. greg10

    greg10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-04 10
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Ok. Teraz rozumiem. Dziękuję za jasne przetłumaczenie.
     
  16. czapliniak

    czapliniak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 13
    Postów:
    857
    Docenione treści:
    90
    Miasto:
    Działdowo
    No bez jaj bierzesz sie za przekladke nie majac podstawowego pojecia ?
     
  17. greg10

    greg10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-04 10
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Sprawa wyglada tak,że mam europejska wersje i musze tylko wyciagnac wszystkie elementy z niego. Przekładka zajmoe się profesjonalna firma
     
  18. czapliniak

    czapliniak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 13
    Postów:
    857
    Docenione treści:
    90
    Miasto:
    Działdowo
    No chyba ze tak
     
  19. greg10

    greg10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-04 10
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    Myślałem o tym żeby zrobić przekładkę osobiście :) zmieniłem zdanie w połowie roboty :D
     
  20. greg10

    greg10 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-04 10
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Radom
    O i jeszcze jedna sprawa, wsporniki wycieraczek. W jakiej postaci muszą być wyjęte z wersji europejskiej?
    Czy trzeba je wyciąć szlifierką razem z częścią blachy podszybia czy inaczej?
     
  21. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 160
    Docenione treści:
    435
    Miasto:
    łódzkie
    możesz wyciąć kątówką ale do spawania odwierć je na zgrzewach
     
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet

Poleć tę stronę