1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Przekładka Vovlo s60 2,3 T5

Dyskusja w 'VOLVO' rozpoczęta przez użytkownika omarek86, 14-12 11.

  1. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Witam.

    Mierze się z zamiarem samodzielnego przełożenia mojego Volvo s60. Jest to wersja z 2001r climatronic. Czy jest na forum ktoś kto się tym zajmował może mi pomóc na forum, podpowiedzieć. Mam garaż z kanałem. wszystkie potrzebne narzedzia. Zdolności manualne również. Bardzo byłbym wdzieczny za podanie jakiegoś namiaru na opis przekładki.

    pozdrawiam
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
  4. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Szukałem i widzialem ten temat. Ja bym potrzebował jakiejs dyskusji na temat przekładki. Same zdjecia duzo pomagaja ale dla mnie to za mało. :)
     
  5. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    najpierw zacznij potem pytaj

    nie mozna opisac wszystkiego bo to by troszke zajeło
     
  6. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    belka.jpg

    mam problem z pozbyciem sie belki wzmacniajacej. odkrecilem srobu mocujace po obu stronach belki, i pośrodku belki przy tym stelazu i nagrzewnicy. Ale coś jeszcze mocno trzyma. Prosze o pomoc, gdzie trzeba szukac problemu. zalaczam zdjecie jednego uchwytu ktory tez trzyma i chyba go odkrecic od strony komory silnika.

    Aha i jak zdemontowac rurki te aluminiowe idace od grodzi (podejrzewam ze to od klimy)
     
  7. Gumi$

    Gumi$ Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-06 09
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    kuj-pom
    rurek od klimy nie musisz demontowac tylko rozkręć je na łączeniu z nagrzewnicą, tą srubę co masz na fotce musisz odkręcic od podszybia
     
  8. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Bardzo ci kolego dziekuje.

    ---------- Dodano 13-02-2012 o 16:43 ---------- Poprzedni post napisano 11-02-2012 o 23:03 ----------

    Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak zdemontować angielski magiel w tym samochodzie?
     
  9. sherves

    sherves Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-09 09
    Postów:
    493
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    UK
    Co prawda S60 nie robiłem ale podejrzewam jak każdym aucie - odkręcasz mocowania i wyjazd w którąś stronę, zapewne będzie to łatwiejsze,kiedy już usuniesz starą ścianę grodziową
    Powodzenia
     
  10. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    musisz obciac blache oslaniajaca glowice magla
    inaczej nie wyciagniesz
     
  11. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    taki też mam zamiar, żeby to zrobić jak usune starą grodź

    JARO dzieki

    ---------- Dodano 14-02-2012 o 19:21 ---------- Poprzedni post napisano 13-02-2012 o 17:44 ----------

    Mam znajomego co przełozyl s80. twierdził, że starą grodź rozgrzewał i wgrzał nową. Czy w s60 tez tak moge zrobić. Martwie sie o ocynk, zeby mi to potem nie korodowało. powiedzcie z jak instalowaliście EU ścianę grodziową. Czy trzeba spawać spawem ciągłym czy spawać punktowo i uszczelnić masą uszczelniajacą lub klejem do szyb.
     
  12. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    roswierc zgrzewy fi8
    wyczysc dokladnie miejsca przylegania sciany, zeby niebylo teflonu( ocynku) , bo bedziesz mial kijowo spawać

    sciana EU fchodzi elegancko, i spawaj tam gdzie masz punkty odwiercania, potem znowy wyczysć i zakonserwuj masa na pedzel
    najlepiej ROSCH -a , jest z dodatkiem aluminium
     
  13. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Wielkie dzięki JARO. W tym tygodniu powinna już ściana siedzieć na swoim miejscu w wersji EU. Prace idą powoli ze wzgledu na to że jestem w domu tylko 3 dni w tygodniu (ale czego sie nie robi dla własnej satysfakcji) poza tym amatorom polecam Volvo VIDA.

    ---------- Dodano o 21:48 ---------- Poprzedni post napisano o 06:48 ----------

    Jak wyjąć to cholerna belke, co prawda prace zaczalem dopiero dzisiaj po prawie tyg przerwie i robilem raptem 3 godziny. ale nie chce spedzic kolejnego dnia i nie wiele zrobic z tym autem. dzisiaj zdjalem podszybie mechanizm wycieraczek odkrecilem srube trzymajaca belke od strony komory silnika i wymontowalem kolumne kierownicza. belka sobie niby lata ale za cholere nie moge jej wyjać. może trzeba najpierw instalacje wyjać bo troche przeszkadza, ale szczerze mówiąc wole wyjać napierw belke potem nagrzewnice i dopiero zastanawiać nad instalka. Co radzicie? Pomocy!!! :D

    ---------- Dodano o 21:55 ---------- Poprzedni post napisano o 21:48 ----------

    jutro bede mial komplet czesci i chcialbym w miare sprawnie dotrzec do tej sciany grodziowej i ja wybebeszyc

    ---------- Dodano 16-02-2012 o 18:13 ---------- Poprzedni post napisano 15-02-2012 o 21:55 ----------

    Dostałem się do ściany grodziowej, zdjąłem wygłuszenia i czas zacząć rozwiercanie, teraz takie pytanie. Właśnie odebrałem części do przekładki. Pochodzą one z s60 diesel. Ja mam benzyne i takie pyatnie mam. czy wiązka z diesla może podejść do benzyniaka? byloby to dla mnie duzo łatwiejsze bo jedynie wymieniłbym wiązke na europejska i wszystko popodpinał. Poradźcie
     
  14. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    raczej w VOLVO nie kombinuj bo sie nabawisz potem stresu
     
  15. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    chodzi o to Jaro że wersja wyposażeniowa z modelu ktorego pochodza czesci jest ta sama

    ---------- Dodano o 18:25 ---------- Poprzedni post napisano o 18:23 ----------

    sprawdze oznaczenia wiazki, jesli nie bedzie dobrze to pojdzie na allegro albo na skup metali kolorowych

    ---------- Dodano o 22:02 ---------- Poprzedni post napisano o 18:25 ----------

    Czym usuwacie mase uszczelniającą ze ściny grodziowej. Planuje jutro zakup tarczy nylonowej bo podobno bardzo dobrze sobie z tym radzi i czyści blache z tej masy. A wy? może macie jakieś inne skuteczne i nie wymagające poswiecenia cale dnia na usuwanie tego cholerstwa.
     
  16. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    przerób angielską wiązkę
    ściane można oczyścić nawet tarczą drucianą na wiertarkę lub kontówke jest wiele sposobów
     
  17. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Otóż koledzy właśnie przewertowałem schematy, mozna spokojnie zamienić wiązkę z angielskiej na europejska. minusem beda odwrotnie otwierajace sie szyby i odwrotnie dzialajace lusterka. Instalacje są uniwersalne.
     
  18. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 887
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    Już nic nie powiem , uparty jestes
    ale daj znac co z tego wyszlo
     
  19. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Dzisiaj jeszcze przejrzałem i porównałem szczegółowo instalacje. instalacja wewnatrz auta może byc z powodzeniem zamieniona,Wiązka na podszybiu zostaje angielska, dlatego ze europejska ktora dostalem jest ucieta w miejscu gdzie przewody ida do komputera, bede kombinował i zdam relacje co i jak:)

    ---------- Dodano 18-02-2012 o 22:33 ---------- Poprzedni post napisano 17-02-2012 o 13:48 ----------

    sciana siedzi na miejscu, wspawana migomatem (punktowo) oczysczona otłuszczona, podklad naniesiony, i uszcelniona masa. pomalowana w w podobnym kolorze bo akurat mialem na stanie. teraz czeka mnie koszmar wyciagniecia magla, bo nie zdazylem go wyciagnac zanim spawacz przyjechal (a mu sie spieszylo) no i serwo musze wcisnac

    ---------- Dodano 19-02-2012 o 14:39 ---------- Poprzedni post napisano 18-02-2012 o 22:33 ----------

    Jak wiadomo magiel jest również przymocowany do poduszki skrzyni biegów. czy mógłby ktoś poradzić mi jak odkręcić ta poduszke od góry lub od dołu. a jeśli ktoś jest w stanie wytlumaczyc, to powiedzcie mi jaka jest procedura wymontowania magla. wiem ze jak sie juz magiel odkreci to pieknie wychodzi lewym nadkolem
     
  20. kristoff

    kristoff Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-03 09
    Postów:
    1 309
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Wrocław
    Napewno w volvo nie wyciaga sie a tym bardziej nie wklada magla lewym nadkolem tylko prawym . Zeby wyjac magiel odkrecasz poduszke silnika od dolu jest sruba na klucz 14 od gory nakretka na klucz 15 . Po odkreceniu poduszki odkrecasz wozek i opuszczasz go na dol a silnik podnosisz do gory ( podpierasz go pod obudowe skrzyni biegow jak najblizej wozka , aby sie lekko obrocil ) po czym odkrecasz magiel i go wyciagasz ( prawa strona )Teraz mozesz odkrecic prawe mocowanie stabilizatora od wozka i wyjac zbedna oslona magla z wersji angielskiej ( po odkreceniu ) Przykrec stabilizator i wloz "europejski" magiel ( tez prawa strona ) i wszystko skrec ponownie . W razie pytan sluze pomoca Kristoff
     
  21. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    kristoff dobrze powiadasz. dzieki opuszczeniu wozka magiel swobodnie wyszedł. nawet bardzo sie z nim nie siłowałem. Fakt cala operaca zajeła mi bardzo duzo czasu, ale przez to ze przy mocowaniu wózka 18stki nie chcialy sie ruszyć i powykrzywialem pare kluczy. Teraz pytanie... jak wsadzic serwo na miejsce. nie chce mis ie zmiescic. mimo ze mam opuszczony silnik to przeszkadza mi pompa hamulcowa dolot powietrza i gorna lapa silnika. Macie jakieś patenty na to?
     
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet

Poleć tę stronę