1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Przekładka Audi A5 Sportback 2014r. Lista części i opis...

Dyskusja w 'AUDI' rozpoczęta przez użytkownika roberth_80, 4-05 20.

  1. roberth_80

    roberth_80 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    lublin
    Części do przekładki Audi A5 Sportback 2014r.
    • Maglownica elektryczna
    • Opcjonalnie krzyżak pod sankami
    • Drążek od maglownicy do kolumny kierowniczej
    • Pedały w zależności od wersji manual albo automat
    • Wybierak biegów automat
    • Przewody od nagrzewnicy wraz z dodatkowa pompa wody
    • Przewody hamulcowe
    • Mechanizm wycieraczek
    • Obudowa komputera
    • Wlot powietrza do nagrzewnicy
    • Przewód do servo z czujnikiem
    • Uchwyt syreny alarmu
    • Kpl podszybie
    • Ramiona wycieraczek
    • Rurki od klimy( można wymienić jedna główna po rozpięciu na łącznikach )
    • Ściana grodziowa
    • Wygłuszenie ściany
    • Belka pod deskę
    • Nagrzewnica w polifcie jest inna oraz należy zwrócić uwagę czy klima jedno czy trzy strefowa
    • Deska rozdzielcza wraz z kratkami - inne w polifcie
    • Dekory w desce ( tak samo ten od strony kierowcy z kratka nawiewu w polifcie jest inny dokładnie chodzi o pokrętło od zamykania i otwierania nawiewu )
    • Mocowanie licznika i ekranu MMI
    • Mocowanie modułu komfortu oraz sterowników pod deska
    • Uchwyt otwierania maski wraz z linka
    • Uchwyty bezpieczników w belce pod deską
    • Wyłącznik awaryjnych ( należy zwrócić uwagę czy mamy możliwość wyłączenia poduszki pasażera wtedy włącznik jest inny)
    • Obudowa włącznika świateł
    • Obudowa stacyjki
    • Obudowa pod kierownicą
    • Schowek
    • Panel MMI, wraz z włącznikiem start/stop oraz parktronik ( polift jest inny)
    • Panel klimatronik ( polift jest inny )
    • Włącznik ręcznego hamulca oraz tzw schowek na monety.
    • Kratka nawiewu środkowa również inna jest w polifcie
    • Gałka zmiany biegów jeśli automat
    • Dywan sportback i coupé są inne ( do sportback idealnie pasuje od A4B8)
    • Uchwyty montażowe tylnej kanapy
    • Osłony progów przednie
    • Boczki drzwi
    • Lusterka
    • Lampy ewentualnie same soczewki albo przeróbka lamp
    • pewnie coś zapomniałem... to należy dopisać.

    Opis:
    1 - jak już mamy graty to przekładkę zaczynamy od odessania czynnika z układu klimatyzacji, potem demontaż środka, ściany grodziowej, maglownicy itd.

    2 - Elektryka - zaczynamy od rozwinięcia z izolacji całej wiązki z prawej i lewej strony od przednich słupków po tylna kanapę... potem przenosimy wiązke prawa tj. 4 kostki i przedłużany o ok. 4,5 metra bodajże ok 20 -30 kabli ( czarna kostka modułu komfortu) idących do m.in do prawej lampy itp. Przedłużamy tez ok 10 przewodów idacych do prawego fotela. Zostawiamy na miejscu instalacje idąca do prawych drzwi, brązowe przewody od masy oraz kable od nagłośnienia 2 piny z jasno brązowej kostki, odwijamy i przeciągamy cała wiązkę w korytach pod tylna kanapa na lewa stronę oczywiście długość wiązki z prawej na lewa będzie nie wystarczająca i będzie trzeba ja przedłużyć o ok 150cm żeby wystarczyła. Warto tez wypiąć cała wiązkę idąca po prawym słupku do dachu daszkow czujnika świateł oświetlenia kabiny... wpiąć w tym samym położeniu na lewym słupku - będzie jak oryginał.
    Z lewej strony z czarnej kostki od elektryki fotela przeciągamy na prawo dwa piny, kable zielony i czarny tj od czujnika zajętości fotela... ( tutaj jeszcze do sprawdzenia i ewentualnie przepinowania wtyczka od airbag ponieważ auto dalej widzi fotel pasażera jako fotel kierowcy i wola o zapięcie pasów, podobno trzeba zamienić piny 54 i 55.)
    Od lewego słupka przedłużamy ok kilka kabli m.in pomarańczowe i ciągniemy na prawa stronę te kilka kabli i wszystkie trzy kostki... pamiętając aby zostawić po lewej kable od nagłośnienia poprzez wypięcie pinów z jasno brązowej kostki.
    Pod deska zostawiamy instalacje angielska, odwracamy ja tylko z prawej na lewa i pasuje... do przedłużenie jedynie 6 kabli od pedału gazu i jeden o ok 70 cm od wiązki kierownicy... wtyczki od czujników temperatury zostawiamy na miejscu... wystarczy przepinowac w kostce od klimatronika.
    Wiązki na tunelu tez zamieniamy miejscami z prawej na lewa
    Wiązki z drzwi do zamiany włącznie z modułami z prawych na lewe i odwrotnie.
    Wiązki drzwi tylnich zostają na swoich miejscach.

    3 - Ściana grodziowa - po demontażu wszystkiego z podszybia możemy odwiercac ścianę... w górnej części na podszybiu jest klej także tam najlepiej podgrzać opalarką. Pamiętać należy ze jeszcze do odwiercenia zaślepka na drążek kolumny kierowniczej z lewej strony a z prawej koniecznie zaślepienie. Przekładamy te blaszki z prawej na lewa i jest ok. Wstawiamy ścianę EU, tutaj trochę precyzji i wyjdzie jak oryginał, pamiętamy o ustawieniu lewego mocowania wycieraczek ,potem masa uszczelniająca, lakier w kolor.

    4 - Maglownica i najlepiej kompletna, angielski sterownik nie będzie chodził..., opcjonalnie krzyżak pod sankami bo jest inny nr części tzn 8K2... ale jak się zostawi w niczym nie przeszkadza.

    5 - Środek składamy zaczynajac od wygłuszenia ściany ( ja dodatkowo zrobiłem wytłumienie ściany matami koszt niewielki a naprawdę cichutko w aucie ), nagrzewnicy i instalacji która układamy po dopasowaniu belki, potem pedały uchwyty i mocowania modułu komfortu, raczka otwierania maski nie zapominając o przeciągnięciu linki do zamka maski. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zakładamy dywan, osłony słupków i progów.
    Czas na montaż deski, schowków i panelu MMI oraz klimatronik. Panel MMI można zmienić sam front, będzie taniej jeśli się uda kupić, to samo z panelem klimatronik tylko potem trzeba się pobawić z długim kodowaniem ( u mnie poszło na tym 342102E000 - pozostał jeden błąd od niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji co jest logiczne bo czynnik został spuszczony ). Zakładamy tunel środkowy, podłokietnik.
    Drzwi jeśli chodzi o tapicerkę najlepiej zakupić drugie boczki, mniej zabawy. Instalacja wraz ze sterownikami do zamiany stronami i tam tez kodowanie w na LHD. Zamki do wymiany na LHD, wkładka i klamka pasuje z prawej na lewa. Lusterko prawe do wymiany na LHD, można tez i lewe lecz nie jest to konieczne.
    Licznik wymieniany na EU, wpisujemy długie kodowanie z wersji UK, trzeba zdjąć ochronę komponentu i ustawić prawidłowy przebieg.

    6 - Podszybie pod maska, ściana grodziowa , składamy zaczynajac od obudowy komputera gdzie po wpięciu kostek i ułożeniu samego komputera pamiętamy aby przedłużyć o ok 20 cm wtyczkę do czujnika servo. Instalacja od kompa będzie dłuższa dlatego trzeba ja umiejętnie podwinać pod servem i na pewno nie będzie przeszkadzać. Potem po kolei montujemy servo przewody hamulcowe, przewód klimy ( nie trzeba wymieniać całego... rozpinany umiejętnie na tych plastikowych złaczkach pamiętając żeby przy składaniu do kupy zastosować nowe oringi ). Zakładamy przewody od nagrzewnicy EU wraz z dodatkowa pompa, syrenę alarmu stosując uchwyt EU, oraz obudowy wlotu do nagrzewnicy. Mechanizm wycieraczek montujemy i zmieniamy piny we wtyczce tzw odbicie lustrzane heh, potem wlew na płyn do spryskiwaczy. Zakładamy blachę od strony silnika, pozostałe plastiki podszybia, ustawiamy ramiona wycieraczek

    7 - Lampy przednie... jeśli bixenon to po demontażu ( nie ma potrzeby demontażu przedniego zderzaka) rozklejamy po podgrzaniu opalarka. Zdejmujemy klosz i przy użyciu długiego śrubokręta torx odkręcamy 4 śrubki soczewki od tylu lampy i 4 od przodu żeby oddzielić soczewkę od przesłony. Po takiej akcji swobodnie wyjmujemy przesłonę na zewnątrz, jeśli się ma europejskie soczewki to tylko przekładamy przesłony, a jeżeli nie to trochę rzeźbienia przed nami ( w sumie to trzeba przegiąć przesłonę w druga stronę i wszystkie uchwyty i potem złożyć do kupy - sprawdzone ze działa prawidłowo ). Składamy w odwrotnej kolejności i sklejamy lampe przy użyciu nowego kleju, po wcześniejszym wyczyszczeniu ze starego kleju

    8 - Odpowietrzania hamulców i układu chłodzenia... ewentualne wymiana filtrów oleju itp (dobra okazja na serwis), kodowanie wszystkich sterowników gdzie tylko się da z RHD na LHD. Po odpaleniu, kodowaniach i adaptacjach w klimatroniku, nie powinno być praktycznie żadnych błędów no poza układem wspomagania który sam zgaśnie po kilkuminutowej przejażdżce... Nabijamy klime, robimy zbierznosc, i jeździmy ciesząc się z własnego sukcesu heh
    Będzie chwila to wrzucę trochę zdjęć z całej pracy.
     
    rys00 lubi to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. HiRide

    HiRide Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-05 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    To się nazywa opis;);)
    Tych części potrzeba więcej niż myślałem.
    Mam parę pytań do Ciebie.
    Czy wszystkie części pasują od A4 b8?

    • Maglownica elektryczna - obojętnie jaki numer fabryczny ?
    • Przewody od nagrzewnicy wraz z dodatkowa pompa wody - masz zdjęcia jak to wygląda?
    • Przewody hamulcowe- które przewody?
    • Wlot powietrza do nagrzewnicy- jak masz poproszę zdjęcie.
    • Przewód do servo z czujnikiem - ten przewod z dwóch stron na wtyczki?
    • Rurki od klimy- o których rurkach mowa? Często na zdjęciach nagrzewnicy widać rurki srebrne.
    • Wyłącznik awaryjnych ( należy zwrócić uwagę czy mamy możliwość wyłączenia poduszki pasażera wtedy włącznik jest inny) - mam w schowku wyłącznik poduszki pasażera więc jak włącznik mam zastosować?
    • Panel klimatronik ( polift jest inny)- sam panel wystarczy wymienić?
    • Dywan sportback i coupé są inne ( do sportback idealnie pasuje od A4B8)- sedan czy avant?
    • Uchwyty montażowe tylnej kanapy- co tutaj jest inne w angliku ?
    • Boczki drzwi - można wymienić tapicerkę i konstrukcje stronami?
     
  4. roberth_80

    roberth_80 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    lublin
    Hej zdjęcia gdzieś mam ale lepiej sobie użyć ETKI Audi i tam masz pełne schematy części wraz z numerami co ułatwi ewentualne poszukiwania części...
    - maglownica - nie wiem czy inne nr podchodzą bez problemów, tam głównie chodzi o wgrany soft, dlatego lepiej poszukać o takim samym nr części jak u Ciebie tylko wersje na EU z nr początkowym 8K1....
    - przewody od nagrzewnicy - nr części 8k1819374E, ( zdjęcia coś nie wchodzą )
    - przewody hamulcowe od pompy hamulcowej do pompy abs, w wersji EU są krótsze i do wymiany dokładnie 2 szt.
    - przewód Servo u mnie akurat był z czujnikiem... nr części 8K1611931N
    - rurka, przewód aluminiowy klimatyzacji nr części 8K1260712
    - włącznik awaryjnych w tym przypadku musisz założyć ten z kontrolka airbag
    - panel klimatyzacji - da radę wymienić sam panel potem kodowania, panel musi być z polifta
    - dywan do sportback nr. części 8K1863021 - pasuje z każdej A4B8
    - uchwyty, mocowanie tylnej kanapy nr części 4L0886373, potrzebne dlatego ze przy rozbieraniu do przekładki na pewno je połamiesz,
    - boczki drzwi - teoretycznie po demontażu raczek uchwytów angielskich i zamontowaniu europejskich będą pasowały ale weź pod uwagę ze w prawym boczku tj angielskiego kierowcy zostanie otwór po lampce od alarmu oraz po wyłączniku monitorowania wnętrza pojazdu..., potem jeszcze jeśli masz pełna skore ciężko będzie Ci ogarnąć te podłokietniki w boczkach, bo ta część akurat jest inna w wersji EU a UK....
    - zapomniałem jeszcze dodać w poprzednim poście ze trzeba jeszcze przerzucić matę zajęcia fotela z fotela angielskiego pasażera na pasażera EU, albo ewentualnie zakup fotela pasażera z wersji europejskiej...
     
    apollo i rys00 lubią to.
  5. gregjag

    gregjag Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-09 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kielce
    Witam.
    Kolego roberth_80 jakim wiertłem rozwiercałeś te zgrzewy przy ścianie.
    Bo słyszałem że jest tam twarda blacha na zgrzewach i trzeba użyć specjalnego wiertła
    A po wymianie ściany spawałeś tylko w tych miejscach gdzie były zgrzewy?
     
  6. HiRide

    HiRide Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-05 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Gdzieś ktoś pisal o wiertle do zgrzewów devalt za około 280 zł ....
     
  7. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    ja u siebie kupowałem wiertła do zgrzewów wurtha
    poszło z 4 szt
    kupiłem to za 280 wierci jak szatan
    ale raz złapało zadrę i h... do wywalenia
    wurth daje radę
    ściana jest na żywicy trzeba ją podgrzać .
    sa 2 otwory pilotowe u góry około 12 -15 mm i to pozwala fajnie ustawić sćianę
    spawamy ostrożnie u góry na podszybiu ( u mnie była pianka wciśnięta )
    tam tylko gdzie rozwierane było po śladach
    potem podkład epoksyd , klej do łączeń - ja brałem Sika 527 A . pamiętaj o dokładnym uszczelnieniu ściany na łączeniach nie żałuj kleju . Ja nawaliłem 3 katusze ale do dziś sucho
    potem baza i gotowe
     
  8. HiRide

    HiRide Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-05 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Masa wurth na pędzel się nada?
     
  9. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    masa na pędzel wurtha nie wzbudza za bardzo mojego zaufania
    stosowałem ja w naprawach podłóg ale dupy nie urywa
    znacznie lepsze efekty daje klej i szczeliwo wurtha lub sika
     
  10. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  11. roberth_80

    roberth_80 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    lublin
    Ja używałem wierteł devolt extreme... poszło mi 2 sztuki. Na górnym pasie podszybia pomimo zgrzewow jest klej i tam trzeba dobrze podgrzać opalarką, w tym miejscu z uwagi na cieńsza blachę lepiej użyć rozwiertaka do zgrzewow żeby nie narobić dziur na wylot... Przy składaniu również klej i spawanie w miejscach po nawiertach
     

Poleć tę stronę