1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[OPIS] PRZEKŁADKA S60 PORADNIK

Dyskusja w 'VOLVO' rozpoczęta przez użytkownika omarek86, 7-04 12.

  1. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Witam.
    Jestem posiadaczem Volvo S60 w wersji T5. Auto zostalo sprowadzone z Anglii w grudniu ubiegłego roku w wersji RHD jak wiadomo.
    Po krotkim przemysleniu i sporym sledzeniu rozmów na temat przekładek ogarnąłem cała pozyskaną wiedze i sklepałem to wszystko do kupy. Oczywiscie nie obylo sie bez dodatkowych pytań dotyczących demotażu pewnych podzespołów ( i tutaj kieruje podziekowania dla sąsiada MateuszLKR z Volvoforum) a także kristoff, zwerkform, I JARO
    Auto jest dość proste w przekładce kierownicy i wystarczy troche wyobraźni, zdolności manualnych, i cierpliwości.
    Nie jestem mechanikiem, moje doświadczenie z mechanika samochodową ograniczało sie do wymiany płynu hamulcowego i wymiany tulei w wahaczach. Nie jest to szczegółowy opis przekładki, ale wszystkwie kluczowe kroki sa opisane. no ale dobra do rzeczy.
    A wieć tak. Narzedzia jakie będą nam potrzebne to:
    Zestaw kluczy torx od T25 w górę.
    Zestaw kluczy rurkówych lub grzechotka 8,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19.
    Bosch plus zestaw tarcz ok 5-6szt plus tarcza do czyszczenia metalu, druciana i przydałaby sie nylonowa (ale nylonowa nie jest konieczna)
    Wiertarka i zestaw wiertel do metalu 6,8,10
    Benzyna ekstrakcyjna, farba podkladowa, i masa uszczelniająca (BITGUM lub ROSCH lub inna dobra masa.)
    Dwa podnośniki, Najlepiej jeden hydrauliczny bo bedzie sporo podnoszenia i opuszczania.
    Chyba niczego nie ominąłem.
    A wiec zaczynamy:)
    Odłaczamy akumulatór bo nie bedzie nam potrzebny przez nastepne 10 dni ;P
    Zdejmujemy kierownice, najpierw trzeba zdjac poduszke, z tyłu kierownicy są dwa otwory w które trzeba wsadzi płaski śrubokret i odchylić dźwigienki i poduszka sama odskoczy,( uwaga przy odpinaniu poduszek bo wtyczki sie bardzo łatwo łamią) nastepnie odkrecamy kierownice kluczem rurkowym lub grzechotką (klucz 18stka) nastepnie zdejmujemy manetke .
    Demontaż konsoli.
    Odkrecamy po dwie śruby 10tki bodajże po lewej i prawej stronie pod plastikowymi oslonami przy przednim slupku. Demontujemy panel klimatyzacji i radio i odkrecamy torxy pod nimi ktore trzymaja konsole. demotujemy głośnik centralny, lub jego zaślepke na środku konsoli i tam jest śruba 10tka która również trzeba odkrecic. Demontujemy zegary, ściagają kolejno obudowe plastikowa w okół zegarów a nastepnie daszek. Odkrecamy zegary, trzymaja je 4ry torxy t25 albo t30 nie pamietam dokladnie. Pod zegarami jest jeszcze jedna śruba 10tka która trzyma konsole.
    Demontaż tunelu środkowego.
    zdejmujemy plastik pod lewarkiem w schowkutym wiekszym z tyłu trzeba wyjać wkład i pod nim są znowu dwa torxy(odkrecamy) i odpinamy gniazdo zapalniczki. Zaciągamy reczny maxymalnie do góry.
    zdejmujemy dwa platiki po obu stronach tunelu, najlepiej to wszystko zrobic po wyjeciu foteli czego nie bede opisywał bo szkoda czasu, a pozatym jest to takie proste ze kazdy sobie z tym poradzi.
    Wyjmujemy ostroznie tunel, a nastepnie wyjmujemy konsole, pociagając ja energicznie do siebie i umiejetnie nia operować przy demontażu (najlepiej zdjąć gałke zmiany biegów bo ją zniszczymy przy wyjmowaniu konsoli. Pamietaj, żeby odpiąć wszystkie kostki przy konsoli (światła, OBD, awaryjne, poduszka pasażera, jeśli jest, oswietlenie nóg itd)
    Demotaż belki wzmacniającej.
    po jednej i po drugiej stronie mamy po śrubie 14stka, okrecamy.
    przy nagrzewnicy u góry sa śruby 10, odkrecamy, a u dołu przy wylotach z nagrzewnicy sa po dwie śruby 14stki. Przy zbiorniku nagrzewnicy sa równiez dwie 10tki które trzymaja ta nagrzewnice przy belce. oczywiscie odkrecamy kolumne kierownicza od belki i kladziemy ja na podlodze. po odkreceniu tego całego dziadostwa wyciagamy belke (troche sie z nia nameczycie bo łatwo nie odejdzie :)
    Otwieramy maske, spuszczamy w powietrze czynnik z klimatyzacji, lub "odsyśnie" nam ją firma ktora sie trudni klimatyzacjami. odkrecamy czarne przewody klimy (10tka) przy grodzi. i odpinamy dwa inne przewody idace do nagrzewnicy przekrecając zatrzaski w nasza lewą bodajże. po tym nagrzewnica ładne nam wychodzi w środku auta. Zanim ją wyjmiemy, musisz odpiać instalacje od nagrzewnicy, pedałów i podszybia i położyć ja na tył auta żeby Ci nie przeszkadzała. Sciagamy wygłyszenie sciany wewnatrz kabiny. i odkrecamy pedały i wszystko co jest przymocowane do ściany grodziowej. Przy demontazy pedałów jedna śruba bedzie do odkrecenia w podszybiu, wiec bedzie trzeba je zdemontować.
    Demontaz podszybia i mechanizmu wycieraczek.
    Wycieraczki sprawiły mi nie lada problem. odkrecamy śruby trzymajace wycieraczki na mechanizmie i energicznie pociagamy je do siebie, ale nie do góry tylko tak jakbysmy chcieli recznie przeczysci nimi szybe. wtedy one odskocza i wyjda do góry. zdejmujemy plastikowa oslone podszybia( kilka plastikowych zatrzasków) demontujemy mechanizm wycieraczek i odkrecamy srube pod mechanizmem co trzyma nam jeszcze pedały.
    odkrecamy kolumne kierownicza od krzyżaka (jedna śruba 13stka) i ja wyjmujemy.
    wyjmujemy dywaniki i jak juz mamy cala sciane czysta trzeba ja teraz wyciać. Czyscimy ja z kleju na łaczeniach do okoła szczotka drucianą przymocowana do Boscha, lub tarcza nylonowa. tarcza nylonowa nie ruszy nam lakieru tylko zedrze sam klej, ale i tak bedzie trzeba łaczenia wyszlifowac pod spawanie. Jak ja oczyscimy z kleju, rowiercamy sciane na zgrzewach i Ja wydzieramy.
    Demontaz Maglownicy
    podnosimy auto stawiamy je na "klockach" dość wysoko, tak żebyśmy mogli wejsc pod auto. odkrecamy koła z jednej i z drugie strony odkrecamy drążki kierownicze. i po prawej stronie auta okrecamy i dołu łacznik stabilizatora.
    pod maska trzeba odkrecic ta rozpórke ktora trzyma silnik, potem wchodzimy pod auto i odkrecamy poduszke skrzyni biegów która siedzi na sankach. podnosimy silnik od strony sciany grodziowej tyle ile możliwe. opuszczamy sanki pod sciana grodziowa odkrecaja po trzy sruby z lewej i prawej. klucz 14scie i 18scie, 18stki beda bardzo cieżko szły, ale pójdą. przy opuszczonych sankach odkrecamy rurkami mocowanie maglownicy i zbedna w wersji UK osłone trzpienia maglownicy., odkrecamy przewody maglownicy i wyciagamy magiel przez prawe nadkole, i potem wsadzamy europejski magiel tą samą stroną i przekrecamy do sanek, przykrecamy europejskie przewody maglownicy, skrecamy łącznik stabilizatora i podnosimy saneczki. Opuszczamy silnik i przykrecamy poduszke skrzyni do sanek. Wstawiamy europejska sciane(wspawujemy punktowo w miejscach zgrzewów MIGOMATEM). Bez obaw wchodzi idealnie na miejsce. Szlifujemy na laczeniach otluszczamy zabezpieczamy podkladem i uszczelniamy masa uszczelniajaca. (Masa w odpowiednich warunkach[temp.pokojowa] schnie dobe)
    Montaż serwa.
    Trzeba odkrecic pompe ABS aby serwo weszlo na miejsce. Montujemy pedały pompke sprzegła i koniecznie musi byc europejski pedał gazu. Jesli macie czesci z diesla trzeba przerobic pedał gazu ze wzgledu na potencjometr. I skrecamy wszystko solidnie do kupy. Nastepnie wsadzamy europejska nagrzewnice montujemy i teraz zabieramy sie za elektryke.
    Instalacja elektryczna.
    Sporo z nia pracy, nie da sie ukryć. Trzeba ciąć i koniec.
    A wieć ucinamy instalacje przy przednim slupku (za kostkami ktore ida do drzwi) a wiazki w progach zostawiamy na swoim miejscu. Cała instalacje ktora byla pod konsola obracamy z lewej na prawo i przedluzamy kabelek po kabelku. Kazdy ma swoj sposob na to aby sie nie pomylic, niektorzy kable oznaczaja numerami a inni inaczej robia. Ja obcinalem kabelek po kabelku i za kazdym cieciem odrazu przedluzałem. Potrzebne sa dodatkowe kable do przedluzania o dlugosci ok 150cm. Lutujemy i zabiezpieczamy koszulkami termokurczliwymi. Pamietajcie, zeby sie nie pomylic przy lutowaniu, to ważne, bo potem mogą byc cyrki. Kable w instalacji zdarzaja sie takiego samego koloru., po zlutowaniu przenosimy wiazki przedni drzwi z lewej na prawo i odwrotnie i podpinamy wszystko ladnie.
    Pod podszybiem rowniez przedluzamy wiazke idaca do kostki na lewa strone auta. I przedluzamy kilka kabelków idacych do serwa i zbiorniczka z plynem hamulcowym. Kiedy juz wszystko polutujemy podlaczamy wszystkie kostki i masy, NIE MA MOWY ZEBY JAKAS KOSTKA SOBIE WISIAŁA NIE PODLACZONA!!!
    W Volvo wszedzie mamy CANik wiec lepiej nie ryzykować błedu SRS. Podlaczamy akumulator i chwila prawdy ;) bez obaw, jesli wszystko dobrze polutowalismy pierwsza proba wypadnie pomyslnie. Przy zalanym plynie od wspomagania odpalamy auto. Jesli wszystko gra, skladamy pojazd odpowietrzamy sprzegło i hamulcei jedziemy na zbiezność i programowanie szyb i lusterek do ASO lub kogos kto ma VIDA + DICE :D

    Zdjecia ktore mało wnosza do poradnika zamieszcze wieczorem :D

    Podsumowanie: Auto fajnie w przekladce. Z checia bym przerobił nastepnego.
    Nie bójcie się w końcu do odważnych świat należy.
     
    rys00 lubi to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 867
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    no pieknie zes to opisal BRAWO
     
  4. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Dziekuje.
    Wydaje mi się, że zawarłem wszystko to co najważniejsze, a o pierdoły zawsze można się dopytać na forum :)

    Poradnik w wersji PDF do pobrania
     

    Załączone pliki:

  5. omarek86

    omarek86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-11 11
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Zaklików
    Badzcie bardzo ostrożni kiedy bedziecie montować koło kierownicy, żeby nie urwać taśmy przy kreceniu kierownica. Znajduje sie ona w manetce kierunkowskazów i kreci sie 2,5 obrotu w lewo i 2,5 obr w prawo. Ja swoją urwałem a uzywana 100zl+ przesylka

    pozdrawiam
     
  6. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 146
    Docenione treści:
    433
    Miasto:
    łódzkie
    tasme zakłada sie zawsze na koncu po maglu i drążkach i na wyprostowanych kołach, zazwyczaj jest znaczek/oczko ale policzyć obroty nie zaszkodzi
     
  7. nitay

    nitay Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-09 11
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    HARIBOL
    Adres strony:
    a czy serwo zostaje na swoim miejscu czy przenosimy na druga strone? sorry za lamerskie pytanie
     
  8. kristoff

    kristoff Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-03 09
    Postów:
    1 290
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Wrocław
    Servo przenosimy na druga strone
     
  9. rzuku90

    rzuku90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-06 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kielce
    Cześć wszystkim.
    Na wstępie dziękuje za opisy przekładki i podpowiedzi dotyczące Volvo S60.
    Swoją przekładkę mam już za sobą i poniżej opiszę swoje spostrzeżenia i to czego jeszcze nie udało mi się ogarnąć.
    1. Po demontażu poduszki kierowcy jest fabryczne miejsce ma cienki wkręt w obudowie taśmy. Wkręcając go blokujemy w jednej pozycji i nic się z tą taśmą nie stanie.
    2. Po demontażu maglownicy połóżcie sobie ją na płaskiej powierzchni i zaznaczanie ołówkiem środki otworów do mocowania oraz obrysujcie końcówki drążków kierowniczych. Pozwoli wam to po ich odkręceniu ustawić zbieżność kół w takiej samej pozycji jak były. Mi zbieżność wyszła idealnie.
    3. Jeżeli wymieniacie klosze lamp to polecam oryginalne (ja kupiłem zamienniki i są do d***)
    4. Na podszybiu jest wiecej pracy niż jest to w opisach, które znajdziecie na tej stronie:
    - trzeba przespawać mocowanie wycieraczek (to małe)
    - trzeba odciąć otwory montażowe angielskiej puszki elektrycznej
    - trzeba dorobić te otwory po lewej stronie samochodu żeby europejska puszka nie latała
    - od strony ściany grodziowej trzeba wykonać 3 otwory do mocowania pedałów oraz belki pod deskę rozdzielczą.
    - trzeba dorobić jeszcze gniazdo na śrubkę M6 do mocowania mechanizmu wycieraczek
    5. Mechanizmy do otwierania maski są dwa i trzeba je poobracać o 180 stopni, żeby zgrać z europejską linką
    6. Instalacja elektryczna:
    - na podszybiu rozebrać trzeba plastikowe korytka w których lecą przewody, porozcinać gumy uszczelniające i rozwinąć (rozplątać) wiązkę - okazuje się że z całej masy przewodów jest do przedłużenia ok 25 szt. UWAGA: nie trzeba przecinać również przewodów od pompy hamulcowej i zbiorniczka na płyn - wystarczy wyciągnąć je z wiązki i przeciągnąć na drugą stronę.
    - instalacja wewnętrzna to sytuacja analogiczna do tej z podszybia do przedłużenia jest tylko wiązka która idzie po prawej stronie auta w progu. Tutaj mała uwaga - wszystkie czarne oraz brązowe (chyba żę jest to strętka) przewody to masa - nie trzeba ich przedłużać tylko podpiąć pod karoserie.
    -Skrętki pomarańczowe - to elementy układu SRS airbag
    Skrętka biało - zielona to sygnał CAN brak jego sygnału w jakimkolwiek module powoduje jego wyłączenie - nawet jak będzie doprowadzona masa, zasilanie +12V itd.
    Ja posiadałem instalacje z samochodu z rocznika 2001 (mój 2002), która nie działała z moim samochodem. Co ciekawe na gotowej instalacji europejskiej licznik angielski nie działał. Klimatronik działał mimo wyciągniętego kluczyka itp.
    Po przerobieniu angielskiej instalacji nie działał licznik europejski, natomiast angielski bez problemu (musiałem przełożyć samą tarcze - UWAGA nie dotykać powierzchni tarczy bo zmieni delikatnie kolor)
    Europejskie sterowanie szyb, również nie działało z angielską instalacją - nawet jak zmienicie panel kierowcy na angielski a zostawcie po stronie pasażera europejski drzwi nie będą działać.
    7. Zamki drzwi do przełożenia - delikatnie trzeba zmodyfikować wkładkę angielską (trzeba odwrócić taką mosiężną część z tyłu wkładki i delikatnie podszlifować samą wkładkę). Jeżeli nie dostaniecie do przekładki europejskiego cięgna wkładki trzeba będzie przegiąć angielskie na zasadzie lustrzanego odbicia.
    8. Jak ktoś miał zamontowane w wersji angielskiej LPG to prawdopodobnie będzie musiał zamienić miejscami parownik z serwem i trochę pokombinować z przewodami od tej instalacji.

    Ogólnie przy tym modelu dużo dużo więcej pracy niż może się wydawać. Plusem jest dobrze przemyślane rozwiązania dotyczące montażu całego wnętrza. Wszystko jest na dobrej jakości kliki, spinki, zatrzaski itp. Jak ściągniecie to nie ma problemu z ponownym założeniem, jak na przykład w renault, gdzie rozbierając cokolwiek ma się wrażenie, że jest to jednorazowe.
    Mi zostało do ogarnięcia programowanie szyb i licznika oraz zapanowanie nad czujnikiem zapięcia pasa, który pozostał na miejscu pasażera...
    Pozdrawiam
     
  10. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 867
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    jakie programowanie
    w volvo mozesz pomazyc zeby cos przepogramowac
    licznik zostaje
    panel szyb do przerobienia,jezeli sa lusterka z pamiecia to jeszcze wiekszy problem ale do zrobienia

    ogółem sprawa jest prsta jak drut w tym modelu
     
  11. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  12. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    licznik można założyć europejski o ile jest ten sam nr seryjny, działa bez żadnych problemów
     

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. demontaż schowka volvo s60