1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[PRZEŁOŻONE] Golf V

Dyskusja w 'ZAKOŃCZONE I PRZEŁOŻONE' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 3-02 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam

    w moim garazu pojawila sie dzis V generacja Golfa :) z silniczkiem 1,9 TDI manualna skrzynia biegów podstawowa wersja klimatyzacji tzw "klimatik" oraz przednimi szybami elektrycznymi, auto wyposazone bylo rowniez w uboższa wersje zegarów mały "wyswietlacz".

    Wstepnie z tego co widze i z tego co przyniosł klient lista czesci wyglada nastepujaco:

    - lampy przednie (nie sprawdzałem jeszcze jak jest z tylnimi swiatłami w razie czego uaktualnie);
    - przewody do klimy;
    - malgownica z silnikiem (w wersji ktora mialem wspomaganie bylo elektryczne wiec zostaja kable);
    - serwo + pompa ze zbiorniczkiem + przewody hamulcowe (2szt od pompy do ABS);
    - wytlumienie sciany grodziowej od strony komory silnika;
    - sciana grodziowa + dodatkowa blacha ze sciany;
    - wytlumienie sciany od srodka;
    - metalowa stopka mocujaca komp na podszybiu;
    - mechanizm wycieraczek + ramiona (z moim przypadku silnik z czujnikiem deszczu);
    - plastikowe podszybie;
    - obudowa filtra powietrza;
    - rura wzmacniajaca pod deske;
    - mocowania poduszki powietrznej bo belki;
    - nagrzewnica kpl -
    - kompletna deska rozdzielcza (schowek/ maskownica po bokach deski/ dekiel pod kierownice/ maskownice pod nogi kierowcy)
    - ramka przełacznika i regulacji świateł;
    - tulen srodkowy i reczny jest taki sam jak w europie (ja zmieniałem na wersje z podłokietnikiem);
    - boczki drzwi z panelami do sterowania szybami i lusterkami;
    - silniki szyb przednich (ja ich niestety nie posiadam);
    - zamek drzwi lewych;
    - raczka do otwierania maski + linka + zamek;
    - plastiki na progi + plastik pod raczke otwierania maski;
    - plastiki maskujace słupki przednie z miejscami na przyciski serwisowe;
    - kolumna kierownicza;
    - pedała sprzegła z pompka + przewod do zbiorniczka + przewod do wysprzeglnika;
    - pedał hamulca;
    - pedał gazu;
    - zaslepka otworu kolumny kierowniczej;
    - dywan;
    - zegary;
    - lusterka lub Europejskie wkłady lusterek;

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    (W moim przypadku bede zmieniał uboższa wersje klimaticka na klimatronick) wtedy opcjonalnie potrzeba dodatkowo:
    czujnik temp pasażera;
    modul sterujący klimatronik;
    panel radia dla klimatronika (choc na pierwszy rzut oka wygladaja tak samo jak zwykly panel);
    czujnik nasłonecznienia z deski;

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    nagrzewnice w silnikach TDI posiadaja dodatkowy element grzewczy (PTC) zasilany elektrycznie - mozna go przelozyc jesli przekladka tego nie ma,
    Dodatkowo potrzebna jest przewód (skrętka) łaczaca PTC z wtyczka wentylatora.(załacze odpowiednie zdjęcia)


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jutro przejrze jeszcze dokładnie graty w razie czego uaktualnie jeszcze ta liste bo chyba jeszcze cos tam dojdzie - pisze z pamieci - hehe a raczej przez bezsennośc ;)

    Na chwile obecna mam niesmiała prosbe o nie zadawanie pytań w tym temacie bo porobi sie bałagan a chciał bym go opisac w jednym poście - no chyba ze potem moderatorzy umożliwią Mi edycje tego postu - w ten sposób temat bedzie w miare spójny.

    Autko przyjechalo dzisiaj po poludniu wiec narazie tylko porozbierane czesciowo - pod koniec tygodnia umieszcze fotki sciany i jakis wiekszy opis.

    Generalnie na pierwszy rzut oka wyglada ze niczym nie rózni sie od swoich poprzednikow - podszybie ma dwa otwory - w jednym wtyczki komp, z drugiej filtr pyłkowy i wentylator, sciana grodziowa przykrecana i uszczelniana, odatkowo jest jeszcze blacha - umieszcze fotki dokladnie o co z nia chodzi.


    w załaczeniu kilka fotek


    hehe to zdumiewajace jaki czlowiek bywa wylewny przed 2 w nocy :krzeslo: :krzeslo: :krzeslo: :lol: :lol: :haha: :haha:
     

    Załączone pliki:

  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. stunt125

    stunt125 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-11 09
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZ
    sciana grodziowa jest odkrecana ?
     
  4. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    tak ściana jest odkręcana

    Pozdro
    Rafał
     
  5. stunt125

    stunt125 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-11 09
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZ
    a jak z podszybiem i mocowaniem wycieraczek ? trzeba cos rzeźbić czy też odkręcane ?
     
  6. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    wszystko jak w poprzednim golfie - mocowania wycieraczek sa- podszybie ma otwory po obu stronach - po niedzieli wrzuce dalsze zdjecia z opisem :)
     
  7. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Mały uaktualnienie tematu Golfika -

    w załączeniu kilka fotek z wnętrza (nie mogę się zebrać żeby temat poopisywać do końca może w weekend chwila jakaś przy kawie się znajdzie)

    pokrótce temat wygląda dalej tak:

    Instalacja elektryczna nie przypomina poprzednich modeli golfa, wiązka przechodzi przez ścianę grodziową w dwóch miejscach (symetrycznie po obu stronach)

    w lusterkach są kierunkowskazy wiec piny idące do nich trzeba wypiąć i zostawić na swoim miejscu, do przedłużenia jest troszkę więcej niż w starszych modelach. Ale tragedii też nie ma.

    Ciężki dostęp jest do klamek i zamków - żeby się do nich dostać trzeba rozebrać zewnętrzne poszycie drzwi - chociaż przez głośnik można się też dostać to klamki i zamka.

    na razie tyle w niedziele postaram się znaleźć chwile żeby opisać temat dalej :) i dołączę dalsze fotki

    Na razie walczę z podłączeniem klimatronika
     

    Załączone pliki:

  8. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
  9. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam witam jestem już :) miałem małe problemy z internetem

    Tak wiec reasumując cała przekladkę:

    po pierwsze to troszkę muszę zmodyfikować listę części. Dodam ja na końcu.

    Strona mechaniczna:

    Kolumna kierownicza do zmiany w całości - dolna cześć Europejskiej jest dłuższa od ang o ok 1,5 - 2 cm angielskiej nie nałożymy na wieloklin od maglownicy.

    ściana mechaniczna odkrecana i klejona (troszke slabiej przyklejona niż w poprzednich modelach - albo mi sie tak trafiło - odeszła bez większego trudu)

    Pompa ABS musi iść na druga stronę, wiec potrzeba wszystkie nowe przewody hamulcowe i stopkę pod pompę

    żeby wyciągnąć magiel trzeba odkręcić sanki, maglownica ze wspomaganiem elektrycznym.

    Trochę zabawy jest z drzwiami - żeby wymienić zamek i klamkę trzeba rozebrać zewnętrzne poszycie drzwi od środka nic sie nie dostanie :) ale to tylko zabawa


    Dd strony elektrycznej trochę gorzej nią w poprzednich modelach dużo roboty :/

    Sporo kabli do przylutowania, puszka bezpieczników do przepięcia i w zasadzie trzeba wszystkie przewody przedłożyć, + kilka kostek do modułów, wtyczka do pedału gazu/wtyczka do pedału sprzegła (jest od strony komory silnika) i do zbiorniczka z płynem hamulcowym, wtyczka do silnika wycieraczek.

    Szyby przód -

    - Wiązki do drzwi zostają na swoich miejscach, zmieniamy jedynie wiązki przy silnikach które idą do przycisków.

    - Nie miałem w przekładce europejskich modułów ani europejskiego przełącznika sterowania szybami i lusterkami. Więc sytuacja była taka - po przełożeniu modułów silników z lewej na prawa działały odwrotnie kierunki. Po zostawieniu ich na swoim miejscu wszystko działało dobrze jedynie przełącznik sterował szybami na odwrót (mama elektrykę tylko na przodzie) - na razie tak zostawiłem. Zastanawiam czy zmiana pinów przy przełączniku coś zmieni :ke:

    autko zostanie w rodzinie wiec jest robione tak z doskoku "na raty" można powiedzieć - jak tylko trafia się wolna chwila pod koniec dniówki.

    Druga sprawa zmiana Climatika na Climatronic - generalnie sprawa dość prosta, sytuacja podobna do francuzów (przynajmniej os strony kabelkowej) - wszystkie wtyczki są w wiązce, należy pamiętać o podłączeniu dodatkowego czujnika temp który znajduje się w kratce po stronie pasażera i Climatronic siedzi - potem trzeba zakodować moduł tym będę się bawił dzisiaj

    procedura: (zapożyczone z Ross-tech)

    [Wybierz]
    [08 - ogrzewanie / klimatyzacja]
    [Ustawienia podstawowe - 04]

    Grupa 001
    [Idź!]
    Włącz ustawienie podstawowe.
    [ON / OFF / Dalej]
    Ustawienie podstawowe trwa około 40 sekund.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]


    Kodowanie drzwi kierowcy:

    +0000001 = Rear Lid Remote Unlock Button (E233)
    +0000002 = Ambient Mirror Illumination
    +0000004 = Mirror Turn Signals
    +0000008 = Interior Door Handle Illumination installed
    +0000016 = Automatic Run active
    +0000032 = Mirror Heater installed
    +0000064 = Door Exit/Warning Light installed
    +0000128 = 5-Door Chassis
    +0000256 = Seat Memory installed
    +0000512 = Right Hand Steering
    +0001024 = Safe-Motor not installed
    +0002048 = Pinch Protection inactive

    Kodowanie drzwi pasażera

    +0000002 = Ambient Mirror Illumination
    +0000004 = Mirror Turn Signals
    +0000008 = Interior Door Handle Illumination installed
    +0000016 = Automatic Run active
    +0000032 = Mirror Heater installed
    +0000064 = Door Exit/Warning Light installed
    +0000128 = 5-Door Chassis
    +0000256 = Seat Memory installed
    +0000512 = Right Hand Steering
    +0001024 = Safe-Motor not installed
    +0002048 = Pinch Protection inactive


    Dzisiaj po pod koniec dniówki będę się z tym bawił.

    Zastanawiam sie nad jedna sprawa czy nie dało by sie zostawić pompy ABS na swoim miejscu - podłączając ja do pompy hamulcowej przewodami od Octavi I czy Golfa IV - bo jak się ja odrobiny obniży to pasuje tam wszystko - nie trzeba by się bawić z kołami. :ke: :ke: :ke:

    Był bym wdzięczny za jakiś pomysł co do tych szyb przednich ewentualnie jakiś schemat w WorkshopDatcie nie mam schematu tej części instalacji.

    ZMODYFIKOWANA I UAKTUALNIONA LISTA CZEŚCI

    - lampy przednie;
    - przewody do klimy - wydaje mi się ze angielskie sa takie same i nie ma ich potrzeby zmiany - wchodzą w to samo miejsce;
    - malgownica z silnikiem (w wersji ktora mialem wspomaganie bylo elektryczne wiec zostaja kable);
    - serwo + pompa ze zbiorniczkiem + przewody hamulcowe (2szt od pompy do ABS);
    - stopka pod pompe ABS + przewody hamulcowe (pompa idzie na druga strone)
    - wytlumienie sciany grodziowej od strony komory silnika;
    - sciana grodziowa;
    - wytlumienie sciany od srodka;
    - metalowa stopka mocujaca komp na podszybiu;
    - mechanizm wycieraczek + ramiona (z moim przypadku silnik z czujnikiem deszczu);
    - plastikowe podszybie;
    - obudowa filtra powietrza kratka na podszybie (jest taka sama jak angielska);
    - obudowa wtyczek komputera na podszybiu (chodzi o hermetyczna obudowe pod która łaczą sie wtyczki z komutera z wnętrzem pojazdu - angielska nie pasuje;-)
    - rura wzmacniajaca pod deske;
    - nagrzewnica kpl
    - kompletna deska rozdzielcza (schowek/ maskownica po bokach deski przy tunelu/ dekiel pod kierownice/plastik pod przelacznik świateł/ maskownice pod nogi kierowcy/ maskownice pod nogi pasażera) tunel środkowy jest taki sam jak w Europie - ręczny równiez zostaje na swoim miejscu;
    - listwy ozdobne z konsoli;
    - boczki drzwi z panelami do sterowania szybami i lusterkami;
    - silniki szyb przednich (ja ich niestety nie posiadam);
    - zamek drzwi kierowcy;
    - raczka do otwierania maski + linka + zamek;
    - plastiki na progi + plastik pod raczke otwierania maski;
    - plastiki maskujace słupki przednie z miejscami na przyciski serwisowe;
    - kolumna kierownicza;
    - pedała sprzegła z pompka + przewod do zbiorniczka + przewod do wysprzeglnika;
    - pedał hamulca;
    - pedał gazu;
    - zaslepka otworu kolumny kierowniczej;
    - przednie wytłumienie z wtopionym wzmocnieniem pod stopkę lewej nogi
    - dywan plus plastikowa stopka pod lewa nogę na dywan;
    - zegary;
    - wkłady lusterek;
     

    Załączone pliki:

  10. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
  11. sawik

    sawik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-04 09
    Postów:
    657
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    pabianice
    coś ty zrobił z tymi drzwiami ??
     
  12. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    zeby dobrac się do zamka i klamek trzeba zdjać poszycie drzwi - od wnetrza nie ma dostepu wogole :) plat jest przykrecany na około do ramy drzwi
     
  13. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    2004, wersja 5 drzwiowa/ elektryczne szyby tylko w drzwiach przednich
     
  14. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Mały update:

    - z szybami poradziłem sobie przepinając miejscami dwa kabelki we wtyczce przy przełaczniku (mam tylko 2 elektryczne szyby wiec nie mailem specjalnie kombinacji) na foto załaczyłem które to


    kilka fotek jeszcze w zalaczeniu.
     

    Załączone pliki:

  15. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Oj, mialem Ci wrzucic te schematy wczoraj ale kompletnie zapomnialem i dopiero teraz sobie przypomnialem ale widze ze juz sobie poradziles. Jak skonczysz przekladke to Twoj temat ładnie zbiore do kupy i przeniesiemy go do Opisów :thumb2:
     
  16. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  17. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    może w Sobotę po zamknieciu poskładam go do reszty - mam problem z klimatronickiem jeszcze bo wogole nie moge sie z nim połaczyć zeby zakodować :/ nie wiem czy VAG CAN PRO sobie nie radzi z nia czy to coś innego :/
     

Poleć tę stronę