1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[PRZEŁOŻONE] BMW e46 320D 2000r.

Dyskusja w 'ZAKOŃCZONE I PRZEŁOŻONE' rozpoczęta przez użytkownika Sydnej, 17-06 10.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Witam! Postanowiłem założyć ten temat, ponieważ wielkimi krokami zbliżam się do przekładki mojej e46. W związku tym mam kilka pytań do znawców tematu, ale najpierw podam kosztorys.

    -Za auto dałem 950 funtów, z uszkodzoną uszczelką pod głowicą.
    -Transport 1500zł pod dom.
    -Naprawa głowicy, tzn wykręcenia zerwanych świec żarowych 300zł (100zł sztuka), Planowanie głowicy 50zł, sprawdzenie szczelności 90zł.
    -Nowe świece NGK 55zł sztuka (4*55zł=220zł)
    -Uszczelka pod głowice Victor Reintz 190zł
    -Śruby 100zł
    -Olej i filtr 160zł
    -Płyn chłodniczy 40zł

    Auto mam ubezpieczone na miesiąc i zrobiłem nim już 800km, lecz spalanie jest dosyć wysokie 29mil/galon. Prawdopodobnie do wymiany przepływomierz.

    Przekłade kupiłem od 3 osób (Od jednej cały komplet, ale okazało się że deska jest szara i dywan, mieszki i listwy nie w tym kolorze) więc musiałem dokupić czarną deske i czarny schowek od innej i jeszcze od innego handlarza dywan i klamkę od strony kierowcy (żeby kupić tą klamkę to trzeba mieć naprawdę szczęście! ) Łącznie koszt całej przekładki wyjdzie około 3050zł.

    Teraz moje pytania:

    Wiązke elektryczną wydaje mi się że najlepiej będzie ją wyjąć obrócić o 180 stopni w poziomie, czyli tak jakby lustrzane odbicie i wtedy trzeba będzie tylko przedłużyć przewody do złącza instalacji pod maską oraz przewody do złącz okablowania w progach. Pytanie numer 1 tyczy się wiązki elektrycznej instalacji AirBag. Czy zostawić ją w pierwotnej pozycji i tylko przełożyć przewód od maty zajętości fotela pasażera, oraz zamienić stronami przewody od poduszki kierowcy i pasażera ? Ale wtedy też muszę zamienić przewody od napinaczy prawda? Jak to jest z poduszka w drzwiach tzw. "Bocznych" gdzie one mają sensor ?? bo jeżeli w drzwiach to pewnie nie ma to wpływu na prawidłowe działanie systemu. Nie chciał bym aby wystąpiła np taka sytuacja że odpala poduszka kierowcy i poduszka boczna po prawej stronie pojazdu kiedy nie ma pasażera (wtedy strona pasażera jest zdezaktywowana).

    Pytanie 2 tyczy się świateł. Już o to pytałem tu na forum, chodzi dokładnie o światła. Dostałem odpowiedź aby kupić europejskie reflektory a angielskie sprzedać. Rozmawiałem z gościem co robi przekładki i mówi że w tym BMW odbłyśniki są takie same jak w europie i wystarczy na śrubie regulacyjnej (w poziomej płaszczyźnie) przestawić kąt. Czy to prawda ? Bo odbłyśniki mam praktycznie za darmo, ale jeżeli są rzeczywiście takie same to przekładanie ich było by bezsensu.

    Pytanie 3. Jak najlepiej rozwiercać otwory w grodzi, czy mogę sobie kupić taki brzeszczot w kształcie okręgu montowany na wiertarkę, a może lepiej jest to robić wyrzynarką z brzeszczotem ? Czym zaślepić oryginalne otwory ? Wyciąć zaślepkę i przykleić na klej do szyb ?

    Oczywiście mam więcej pytań i pewnie pojawią się nowe w trakcie, ale o tym będę pisał na bieżąco.
    Z góry dziękuje za zainteresowanie moim tematem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    ---------- Dodano 17-06-2010 o 23:32 ---------- Poprzedni post napisano 15-06-2010 o 13:47 ----------

    Z góry przepraszam moda za to, że piszę post pod postem, ale wydaje mi się że opisując etapy każdego dnia w oddzielnym poście, temat będzie przejrzysty. wczoraj około godziny 17 do godziny 20 zacząłem rozbierać wnętrze, dzisiaj od 9-17 i praktycznie środek jest rozebrany. Problemy jakie napotkałem to: problem w demontażu kierownicy, okazało się poduszka w niej nie jest przykręcana tylko na zatrzaski, które trzeba odważyć. Dla tych co się za to zabierają polecam opisywać sobie każdą wtyczkę bo jest ich masa, oraz opróżnić klime z czynnika, ja o tym nie pomyślałem i cały czynnik poszedł się jeb*ć :-(. Całą skrzynkę od nawiewu wyciąga się odkręcając 4 sróby pod podszybiem od strony silnika. Jutro dalsza część odwiercania stelarzy, oraz będe wiercił otwory na serwo i magiel, zdecydowałem się na zakup odpowiednich otwornic do metalu firmy DEDRA. Koszt to około 20zł za uchwyt, 25 zł za otowrnice 64mm i 35zł za 73 mm. Potem byłem na zakupach w sklepie sieci Lidl i zobaczyłem że mają cały komplet takich otwornic za 50 zł tyle że pewnie jakościowo nie najlepsze :wako2: . Jutro chciałbym zakończyć temat klamek i zamku, oraz zamontować silnik wycieraczek. Jak starczy czasu przełożę wiązki w drzwiach. Pytanie do znawców czym zalepić otwory po odwiercaniu stelaży ? Może je zaspawujecie ? Sylikon, szpachla i żywica nie wchodzi w grę, ma być zrobione to solidnie, zastanawiałem się nad klejem do szyb, bo on nie traci swoich wartościowości po czasie. Dodam jeszcze na koniec taką myśl dnia, jeżeli ktoś zna się na elektryce, ale przeciętnie, to niech nawet się do tego nie zabiera. Ja jestem technik-elektronik z wykształcenia i zamiłowania ale to co tam się dzieje, to czuje że to będzie robota od świtu do zmierzchu. :happy: Przemyślałem to z tym wyciąganiem i przekręcaniem to bezens. Lepiej poprzecinać opaski i rozpleść wiąche na aucie i patrzeć co skracać/przedłużać, tak będzie najrozsądniej i najłatwiej :happy:




    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Misiek i rys00 lubią to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 221
    Docenione treści:
    451
    Miasto:
    łódzkie
    smiało mozesz wrzucac zdiecia 800x600
     
  4. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Dobrze, że mówisz bo bym nie zrucił uwagi, imageshack sam mi zmienił na 640x480. Zaraz wrzucę na nowo.
     
  5. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 221
    Docenione treści:
    451
    Miasto:
    łódzkie
    wrzucaj bezposrednio na forum nie musisz imagiem
     
  6. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Okej bo dopiero poznaje te forum od tej strony zwyczaj byłem jego czytelnikiem niż współautorem, na innych forach zaraz krzyczą jak im na serwer wrzucisz zdjęcie, widzę że tu jest inaczej :thumb:
     
  7. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 221
    Docenione treści:
    451
    Miasto:
    łódzkie
    jak coś pożytecznego to nie krzyczą ale jak coś nie w tym miejscu co powinno to zaraz opitol :box:
     
  8. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Witam. Dzisiaj się troche obijałem, byłem w sklepach na zakupach, i dopiero o godzinie 13 30 zabrałem się za auto. udało mi się dzisiaj odwiercić stelaże, zrobić otwór na servo, oraz na wężyk do pompy sprzęgła. Przełożyłem wiązki w dzwiach i zaczołem przekladać wycieraczki, tzn odwierciłem mocowanie i odrysowałem sobie gdzie mają być otworki i wstępnie ponawiercałem. Przebiłem mocowanie syreny alarmowej i zabezpieczyłem powłoką antykorozyjną miejsca w których wierciłem. Suma summarum chciałem zrobić więcej, ale okazało się że zamki nie są uniwersalny, a na wymianę miałem tylko jeden w dodatku okazało się że po lifcie, tak że lipa. W tym miejscu spytam się Was jak wyciągnąć zamki z drzwi ? Muszę wyciągać cały mechanizm szyb w tym celu ? Poniżej kilka fotek.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Misiek lubi to.
  9. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Dzisiaj sobota i zbytnio nic nie robiłem przy aucie, jedynie co to zaślepiłem otwory po servo i przewodzie płynu do pompy sprzęgła, oraz otowry po wycieraczkach. W celu zaślepienia otworu po servo i po wężyku wyciąłem sobie z blachy dwa kwadraty jeden o długości boku 7cm, drugi 11cm. Potem odtłuściłem ściane grodziową oraz blache i na klej do szyb przykleiłem te kwadraty. Klejem do szyb załatałem również otwory po odwiercaniu, które wczoraj zabezpieczyłem środkiem antykorozyjnym. Po odczekanie około 3 godzin nakleiłem na wszystko mate bitumiczną-wygłuszającą i ładnie ułożyłem i dokleiłem opalarką. Takie rozwiązanie wydawało mi się najbardziej optymalne, zaraz po spawaniu. Dodam że matą oklejałem obie strony ściany grodziowej.
     

    Załączone pliki:

  10. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Dziś niedziela - nic dziś nie robiłem, trzeba było iść na wybory :wack: Ale nasuwa się pytanie z mojej strony skierowane do KM Servis, chodzi o pedał gazu, bo jest dosyć duża rozbieżność wypowiedzi. Poniżej zdjęcia pedału w wersji europejskiej oraz w wersji angielskiej. Troszkę to pedalskie jest :lol: . Na pierwszym foto mój pedał z anglika na drugim zdjęcie znalezione na allegro.
     

    Załączone pliki:

  11. KM Servis

    KM Servis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-04 09
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Piaseczno
    zgadza sie niemasz wbudowanego potencjometru w pedal tylko na stelazu ,mosisz zamontowac europejski,ale to juz chyba wiesz.pozdrawiam
     
  12. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Dzięki KM Servis, z pedałem się domyśliłem, lecz sprzedawca przekonywał mnie że pedał zostaje i zacząłem się zastanawiać czy jest jakiś patent i może trzeba coś przerobić, żeby pasowało ale był to dla mnie jakiś absurd. Ogólnie mam trochę Sajgon bo jutro mam egzamin i nie miałem kiedy przysiąść do autka, wczoraj zaholowałem je na garaż z kanałem, a dziś wymieniłem magiel i podłączyłem go do obwodu pompy. Założyłem już podgrzewacz wody i przełożyłem przewód hydraulicznego sprzęgła na europejskie. Niestety nie maiłem ze sobą aparatu, tak że zdjęć z tej operacji nie będzie, ale nie ma tam zbytnio komplikacji i robi się to dziecinnie prosto wystarczy odkręcić dwie śruby, dwa węże, i końcówki drążków, oraz trzeba odkręcić przekładnie i magiel jest nasz. Potem zmieniamy przewody i wkładamy magiel europejski i skręcamy w odwrotnej kolejności. Zero filozofii, jedynie trzeba potem ustawić zbieżność. PYTANIE: Jak to jest z zamkami? Można je sobie przerobić w jakiś sposób, tzn przełożyć bebechy z lewego do prawego i na odwrót, żeby obeszło się bez zakupu nowych zamków ?? Klamki już mam od europy.
     
  13. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Witam, po krótkiej przerwie. Auto jest już prawie zrobione, z elektryką zeszło mi troche dłużej niż myślałem, ale to chyba ze względu na to iż zabrałem się od DU*Y strony. Mam mały problem, ma ktoś może schemat całej instalacji elektrycznej do tego autka ? Mam taki problem, że ciągle świeci mi się kontrolka ciśnienia oleju (olej jest i czujnik też się przełącza po odpaleniu). Kolejny problem to taki iż mam zamienione na wyświetlaczu w zegarach drzwi tylne tzn. jak otworze lewe to pokazuje ze prawe. Ostatni kłopot to taki że komputer nie chce się połączyć z systemem AirBag. Jeżeli ktoś ma jakieś materiały to bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
     
  14. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
  15. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Wiesz misiek wakacje te sprawy. Szczerze to wróciłem przedwczoraj z wysp po kilkutygodniowym pobycie. Auto skończone jeżdżę nim, myślę o sprzedaży i o kupnie Coupe z 3l motorem oczywiście w wersji angielskiej. Przy przeróbce elektryki bardzo pomocna była mi strona http://spaghetticoder.org/bmw/wds/ gdzie są praktycznie wszystkie schematy do większości BMW. Przed przekładką polecam podjechać gdzieś i ściągnąć czynnik z klimy, ja za nabicie zapłaciłem 150zł po znajomości. Poniżej kilka zdjęć. Uchwyty pospawane wg mnie solidnie, sam nie spawam bo się nie nauczyłem jeszcze, zleciłem to gościowi co produkuje bramy. Na zdjęciach są one już zakonserwowane i pomalowane. Na wieczór dodam zdjęcia gotowego auta.
     

    Załączone pliki:

  16. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Jak wrzucisz juz wszystkie zdjecia to przydaloby sie ogarnac ten temat w jeden post i wrzucic w "Opisy przekladek", jak cos to moge to zrobic za Ciebie.
     
  17. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    co do nabicia klimy itd to też kombinowałem, żeby jechac spuścić w maszynę i po przekładce spowrotem nabić i zapłacić za usługę to koleś mi krzyknął, że przed spuszczeniem mam im zapłacić 130zł za obsługę oni dadzą mi wydruk i jak przyjadę to mi nabiją i niby już nic wiecej za obsługę nie będę płacił. Coś nie bardzo było mi ufać kolesiowi bo znając życie po nabiciu też by krzyknęli jakąś kasę a koleś wyglądał na cwaniaczka. Normalnie do auta wchodzi ok 1kg czynnika chłodzącego za ok 70zł + życzą sobie za obsługę 130zł. Jak znajdę kogoś spoko komu można zaufać to będę tak robił póki co idzie w powietrze...
     
  18. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    No ja akurat mam dobrego kolego co ma aparaturę do nabijania. Do diesla wchodzi bodajże 650 gram do benzyny 750. Czynnik bardzo podrożał (około 3 krotnie) i teraz sobie za 100 gram liczą około 17zł, a za obsługę 100zł. Ja zapłaciłem za wszystko 150, ale to po koleżeńsku. Właśnie jadę zrobić opinie rzeczoznawcy bo bez nikt mi nie chce zrobić przeglądu. Jak wrócę dodam foty i dam znać co i jak.

    EDIT:

    Już wróciłem od rzeczoznawcy, godzina czasu i dwie kartki A4 za 244zł ;/ Trudno... Poniżej obiecane zdjęcia z efektu końcowego, brak mieszka bo czekam na niego jeszcze, zegary nie przełożone bo te co mam po lifcie piszczą cały czas i nie da się wytrzymać ! No i brud na podłodze powstały w wyniku dzisiejszego załatwiania spraw, a wczoraj dopiero co odkurzałem :-( Dobra misiek jak byś mógł mi pomóc to wszystko scalić i przenieść do opisu przekładek to by było ekstra.

    EDIT:

    Miałem jeszcze dopisać śmieszną rzecz, rzeczoznawca stwierdził że mój wydech jest angielski i mam go sciąć tak aby spaliny, które idą w kierunku ziemi były skierowane do osi jezdni... Nie wiem co o tym myśleć ?
     

    Załączone pliki:

  19. KZ1

    KZ1 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Katowice
    w liczniku wystarczy zamienić same tarcze i przeprogramować na kompie =] ja też tak zrobiłem
     
  20. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    a jak wygląda ta Twoja opinia rzeczoznawcy w miejscu kto przekładał auto widniejesz Ty jako osoba prywatna? i jesli tak to jak to się ma potem do przeglądu nie czepiają się że ma to robić jakiś warsztat?
     
  21. Sydnej

    Sydnej Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 10
    Postów:
    90
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Szczecin
    Nie ma nic w opini kto to robił, pokaże Ci jak to wygląda
     

    Załączone pliki:

    • opinia.jpg
      opinia.jpg
      Rozmiar pliku:
      142,4 KB
      Wyświetleń:
      453
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć tę stronę