1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Peugeot Partner II 2004 (płyta podłogowa to samo co Citroen Berlingo II)

Dyskusja w 'PEUGEOT' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 19-04 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam ostatnio przerabialiśmy autko wymienione w tytule a mianowicie Peugeota Partnerka 2004 (van'a) z silnikiem diesla 1,9. (jest to bliźniacze auto do CITROENA BERLINGO - wszystkie wymienione elementy pasują dokładnie do obu aut)

    temat jest rozwinieciem tematu założonego chłopaków z jumpol http://angliki.info/f76/[lista-czes...ner-citroen-berlingo-ii-2002-2006-a-1644.html

    Autko mimo wydawało by się prostej konstrukcji jest bardzo pracochłonne!!!!

    A oto lista elementów które w/g Mnie są potrzebne do przekładki.

    - Lampy przednie;
    - maglownica z przewodami do wspomagania;
    - mechanizm wycieraczek z silnikiem (można zastosowac angielskie) + ramiona wycieraczek
    - podszybie plastikowe;
    - pompa hamulcowa może zostać angielska (ja w swoim przypadku tak zrobiłem bo miałem auto bez ABS a przekładka miala pompe pod ABS)
    - przewody hamulcowe (w przypadku takim jak ja miałem potrzebny był tylko przewód do prawego przedniego koła - pozostały można było cofnąć i nawet całkiem ładnie powyginać)
    - serwo z pedałem hamulca;
    - pedał sprzęgła z linką;
    - stopka mocowania pedału gazu do ściany grodziowej i sam pedał gazu - Uwaga sa dwa rodzaje, elektroniczny i na linkę, jeśli na linkę to oczywiście dodatkowo sama linka też jest potrzebna - choć angielską można spokojnie zostawić w razie czego;
    - wytłumienie ściany grodziowej od strony komory silnika oraz od wnętrza;
    - wspornik kolumny kierowniczej;
    - obudowa stacyjki;
    - guma wyciszająca wokoło drążka kierowniczego (otwór w podłodze);
    - nagrzewnica wraz ze wszystkimi tunelami do nawiewów + europejskie węże do nagrzewnicy (wersja w zależności od silnika jaki mamy) zwrócić uwagę czy nie jest ułamany odpowietrznik;
    - panel sterowania linkami od nagrzewnicy (co prawda przyglądałem się ze panele są uniwersalne i maja zaczepy na linki zarówno w wersji RHD jak i LHD);
    - deska rozdzielcza (kompletna z zaślepkami koło przycisków regulacji świateł i lusterka oraz schowkiem ewentualnie poduszka powietrzna);
    - daszek nad zegary;
    - zegary;
    - tunel środkowy jest taki sam jak w angliku;
    - dywan - przednia cześć;
    - lusterka zewnętrzne (prawe regulowane elektrycznie/ lewe ręcznie);
    - trójkąciki- zaślepki na drzwi te przy lusterkach (z jednej strony z otworem na regulacje ręczna, z drugiej całkiem zaślepione na lusterko elektryczne);
    - osłonki przeciwsłoneczne;
    - fotele przednie i przynajmniej fotel kierowcy z napinaczem oraz czujnikiem zapięcia pasów. (można przerobić angielskie w razie czego.)
    - ściana grodziowa a właściwie kilka blach - jeden z trudniejszych elementów;


    Krótki opis:

    linke do otwierania maski zostawiłem po lewej stronie - czyli teraz po stronie kierowcy.
    W oryginalne auto miało rączkę do otwierania maski pod schowkiem w nogach pasażera - takie było ustalenie z klientem uważam że wygodniejsze rozwiązanie ;-)

    Auto od strony mechanicznej bardzo trudne do zrobienia, ściana grodziowa składa się z kilku blach, pozakładanych ze sobą na zakładki, strasznie ciężko dostać się do niektórych blach na podszybiu - silnika może nie koniecznie trzeba wyciągać - przynajmniej w tej wersji co ja miałem z dieslem 1,9 było tam , mnóstwo miejsca nie Mniej jednak szyba przeszkadza w wymianie samego podszybia.

    Od środka musimy wykonać podparcie pod mocowanie wspornika kolumny kierowniczej (dwie tulejki) przespawać uchwyty mocujące deskę oraz kolumnę do nadwozia (po bokach).

    Otwory pod drążek kierowniczy są w podłodze - wystarczy wybić zaślepkę a drugą stronę zaślepić.

    Wymieniając cała ścianę otwory pod wiązkę idąca spod maski do wnętrza i otwór zasysania do wentylatora pojawią się już razem z nowa ściana - chyba ze zdecydujemy się wymienić tylko środkowy fragment ściany wtedy trzeba dorobić otwory

    (ściana grodziowa wygląda inaczej w wersji z klimatyzacji inaczej w wersji bez klimatyzacji to istotny fakt)

    Od strony elektrycznej auto wręcz banalne. Wiązka pod deską jest uniwersalna można ja obrócić. Obracamy wiązkę, do przedłużenia tylko kilka kabelków.

    Wiązkę silnika zawijami i wprowadzamy do środka po drugiej stronie przez nowy otwór. Do przeniesienia wtyczki do czujnika i napinaczy pod fotelami do zmiany miejscami.

    Same fotele można spróbować przerobić, wiąże się to z przespawaniem jednego uchwytu, wycięciem otworów pod napinacze, powierceniem nowych otworów pod śruby - jest to do zrobienia ale polecam wsiąść oryginalne fotele.

    Ja akurat kombinowałem z tymi fotelami - ale to wynikało z umowy z klientem - dało się to zrobić.

    Generalnie jeszcze raz podkreślę że mimo prostej konstrukcji auto bardzo pracochłonne z uwagi na ściane grodziową

    W załączeniu przesyłam kilka zdjęć
     

    Załączone pliki:

    rys00, piasekk1, Misiek oraz 1 osoba lubią to.

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. citroen berlingo przekladka