1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Peugeot Expert/Citroën Evasion/Fiat Ulysse/Peugeot 806/Lancia Zeta/Citroën Jumpy/Fiat Scudo 95-06

Dyskusja w 'PEUGEOT' rozpoczęta przez użytkownika AdiS22, 23-01 15.

  1. AdiS22

    AdiS22 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-01 15
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Części potrzebne do przekładki

    Kompletna deska rozdzielcza
    Stelaż pedałów z serwem
    Maglownica z przewodami
    Wykładzina
    Stelaż fotela kierowcy
    Uchwyt ręcznego
    Lampy
    Mechanizm wycieraczek
    Wzmocnienia między kierownicą a podłogą
    Stelaż trzymający kolumnę kierownicy
    Wycięty uchwyt spod nagrzewnicy
    Wygłuszenie wewnętrzne
    Wycięty wzór pod stelaż pedałów, wzór mocowania stelaża kierownicy
    Wybierak biegów

    Samochód Peugeot Expert I

    Po demontażu deski, nagrzewnicy i wygłuszenia ukazuje sie sciana grodziowa w 90% przystosowana do przekładki. Należy roznitować miejsce w którym powinny być europejskie pedały, ukaże sie serwo które należy rozpiąć belke od hamulców. Serwo wykręca sie od strony silnika i po odpowiednim ułożeniu można je przełożyć do kabiny. Po wyciągnięciu serwa należy wyciąć dolny kawałek ściany według wzoru stelaża- dziura jest prawie idelnie dopasowana, po spasowaniu całości należy wyciąć dolny fragment. Od strony kierowcy należy zdemontować pedały oraz belke w której przeprowadzony jest przewód do pompy hamulcowej. Do montażu maglownicy nie ściągaliśmy sanek, zmieśćiło sie na milimetry ale weszło. Do montażu przewodów od wspomagania pomogły nam otwory w miejscu na pedały europejskie. Otwór po angielskich pedałach należy zaślepić. Od strony europejskiego kierowcy należy wywiercić otwory pod mocowanie stelaża kierownicy. Otwór w którym wychodzą przewody od nawiewów należy przedłużyć o około 10cm w strone pasażera. W miejscu starego mocowania nagrzewnicy (środek podłogi) należy wspawać lub zanitować nowe mocowanie.

    Montaż stelaża pedałów można rozwiązać na różnymi sposobami- my jednak wybraliśmy prosty sposób wycięliśmy nieco szerszy otwór i włożyliśmy serwo ze stelażem a później wspawaliśmy całość. Wybraliśmy ten sposób ze względu na to że nie chcieliśmy demontować silnika. Mając zamontowany stelaż można przejść do montażu wygłuszenia wewnętrznego a później do montażu nagrzewnicy. Po poszerzeniu otworu przesuwamy przewody tak aby dopasować je do nagrzewnicy. Zakładamy belkę miedzy słupkami i skręcamy nagrzewnicę na gotowo. Montując kolumnę kierownicy trzeba zmienić jej stelaż od wersji europejskiej, stelaż ma minimalnie inny kąt ustawienia. Do przedłużenia jest około 25 kabelków, głównie od licznika. Można teraz zająć sie montażem deski rozdzielczej. Mechanizm wycieraczek niestety nie ma otworów po stronie europejskiej dlatego trzeba odpowiednio wymierzyć lub posiadając wzór wyznaczyć i wywiercić otwornicą otwory a następnie zamontować mechanizmy. Linki ręcznego należy odwrócić z lewej na prawą, jest dostosowane do montażu. Następnie należy wyciąć otwór w podłodze na wyprowadzenie linki i zmontować nowy stelaż razem z ręcznym. Montaż lamp i gotowe.

    Uwagi: przy zakupie stelaża pedałów należy zwrócić uwagę na to czy sprzęgło jest hydrauliczne czy na linke.

    Przekładka prosta, nam się przedłużyła ze względu na dostęp części. W tej chwili możemy ją zrobić w 48-72h . Możemy sie podjąć kolejnej przekładki tego modelu samochodu.
     

Poleć tę stronę