1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] PEUGEOT 406 d9 (model po FL) 1999 rok.

Dyskusja w 'PEUGEOT' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 12-05 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam

    autko dość starawe konstrukcyjnie nie mniej jednak jako że przerabiałem ostatnio takowy egzemplarz postanowiłem się podzielić informacjami na forum - choć pewnie wszyscy znacie to autko :) tak czy inaczej

    LISTA CZEŚCI


    - lampy przednie;
    - lusterka;
    - zegary;
    - przewody do wspomagania (można zostawić angielskie zmieniając jedynie zakończenia - wkręcane - od strony magla)
    - maglownica;
    - gumowa osłona otworu kolumny kierowniczej w podłodze;
    - kolumna kierownicza (w zasadzie to tylko dolna część górną można przekręcić angielską, odchodzi zabawa z wymianą stacyjki)
    - ściana grodziowa (najlepiej jest mieć europejską choć jak się ktoś uprze można przerobić angielska - choć wydaje mi się że to więcej roboty i niepotrzebnej kombinacji);
    - serwo + pedała;
    - linka pedału sprzęgła lub przewód do wysprzęglnika (w zależności od wersji);
    - pedał gazu;
    - linka gazu (nie spotkałem się z elektronicznym pedałem gazu moze w nowszych dieslach pod koniec produkcji)
    - wytłumienie ściany grodziowej od środka (ani w angliku ani w przekładce nie spotkałem się z wytłumieniem od strony komory silnika )
    - nagrzewnica kompletna z wentylatorem;
    - rury/tunele pod deskę do nawiewów bocznych + kolanka przy kratkach;
    - konsola;
    - przełącznik świateł awaryjnych lub zegarek w zależności od wersji
    - metalowa belka wzmacniająca pod konsole + wspornik przykręcany do rury i do podłogi
    - odwiercone od europejskiej podłogo mocowanie do przykręcenia w/w wspornika.
    - plastikowa ramka mocowania BSI/skrzynki bezpieczników pod kolumnę kierowniczą;
    - zaślepka pod kolumnę kierownicza z "drzwiczkami do bezpieczników'
    - osłonka pod nogi kierowcy - od dołu;
    - schowek;
    - wykończenie listwy progowej pod schowkiem prawa strona;
    - stopka pod lewa stopę;
    - raczka do otwierania maski + linka + zamek;
    - dywan - przednia cześć;
    - linka do otwierania wlewu paliwa + raczka z plastikami maskującymi;
    - stelaż fotela kierowcy Europa;
    - mechanizm wycieraczek + silnik + ramiona;
    - szerokie podszybie plastikowe (w dwóch częściach);
    - podszybie zewnętrzne (to na które przykręcane są wycieraczki)
    - mechanizmy podnoszenia szyb przód;
    - panel sterowania szybami EU;



    OPIS

    Elektryka:

    przyznam się szczerze że nie sądziłem ze w tak starym aucie będzie tyle przedłużania przy przerabianiu angielskiej instalacji. Auta z modelu przejściowych i po FL mają już częściowo instalację CAN.

    Ogólnie rzecz pisząc, wszystko do przeniesienia na drugą stronę - na szczęście za nagrzewnią jest kupę miejsca na przewody :) wiązki drzwi do przeniesienia, kostki ze słupków przenosiłem na drugą stronę - sporo kabelków :/ od strony silnika przedłużamy jedynie wtyczkę do silnika wycieraczek.

    Mechanizmy i silniki podnoszenia szyb przednich są niestety do zmiany, silnik kierowcy ma wtyczke 4 pinowa pasażera 2 pinowa generalnie samych angielskich silników nie udało mi sie przerobić - zakupiłem kompletne europejskie odpowiedniki wraz z przyciskami do ich sterowania - angielskich nie próbowałem przerabiać.

    Istotny jest przycisk świateł awaryjnych - w modelach po lifcie umieszczony jest w trójkąciku z prawej strony licznika - przy przekładce potrzeba jego lustrzane odbicie - opcjonalnie w tym miejscu był zegarek :)

    Mechanika:

    Ściana grodziowa najlepiej do wymiany, jest trochę roboty z podszybiem trzeba przenieść otwór dla wentylatora obsadzić w nim obudowę filtra i ramkę od drugiej strony - generalnie wypadało by również wymienić podszybie :/ ja tym razem przerabiałem ale następnym razem wymienię w całości.

    Do wycięcia otwór na drążek kierowniczy w podłodze.

    Przewody do magla mogą zostać angielskie do wymiany jedynie same zakończenia (od strony magla) które są skręcane (przewód zasilający) i złączane na opaskę (przewód powrotny)

    Przewody do klimy również pasują angielskie - wymiennik klimatyzacji wychodzi ze ściany grodziowej w tym samym miejscu;

    Pompy hamulcowej nie ruszamy jest po "dobrej" tzn europejskiej stronie - zmieniamy jedynie samo serwo na Europejskie.

    Tunel i ręczy są takie same w angliku jak i w europie.

    Boczki drzwi zostają oryginalne, tak samo można wykorzystać oryginalne panele pod przyciski przenosząc je z lewej na prawa i wymieniając jedynie same przyciski.

    Auto generalnie pracochłonne mogę powiedzieć :)

    Śmiem twierdzić ze wszystkie części ze "zwykłego" modelu będą pasowały co Coupe, z pewnymi szczegółami typu - konsola w Coupe nie ma drewnianych dodatków. Inne też pewnie będą podnośniki szyb przednich, boczki ... pewnie znalazło by się jeszcze kilka szczegółów ;-) za to spokojnie można przełożyć model po FL na częściach od d8 czyli z przed liftu

    W załączeniu przesyłam kilka fotek z przekładki auta - dzisiaj zdjęcia z końcowego etapu przekładki. Ale dodam więcej wkrótce.
     

    Załączone pliki:

    magik, rys00 oraz Misiek lubią to.

Poleć tę stronę