1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Passat B5FL 2.8 Benzyna 2002r FULL OPCJA 4motion

Dyskusja w 'ZAKOŃCZONE I PRZEŁOŻONE' rozpoczęta przez użytkownika Soldier13, 23-05 12.

  1. Soldier13

    Soldier13 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Czajków k.Kalisz
    Witam
    Jakiś miesiąc temu zakupiłem passka w full opcji z ładnym silnikiem i napędem na 4.
    Miała byc kiera po lewej, ale trafiła się po prawej :)
    Mamy z bratem już pewne doświadczenie w grzebaniu w samochodach, także się tego nie wystraszyliśmy. Samochód jest jeszcze uszkodzony z przodu, pas przedni i zderzak ale nie o to chodzi przecież :)
    niestety nie mam zdjęcia jak wyglądało auto przed przekładką, teraz już jesteśmy w trakcie. ale daje przykładowe :)
    [​IMG]
    do auta długo szukałem przekładki, trochę było ciężko bo to full opcja ze skórami i grzanymi stołkami(chciałem taką instalacje) niestety nie udało się dopasować w 100%
    boczki muszę obszyć a co z instalacją do grzanych stołków to nie wiem.
    Przekładka została zakupiona od passka 1.6 ale za to w dobrej cenie i niezniszczona :)
    przez kilka dni wraz z bratem wyciągałem srodki, skupiliśmy się na tym co jest pod deską rozdzielczą, wszystko wyjęliśmy, potem strona od silnika ściany grodziowej.
    Potem zabraliśmy się za ściane, kilka popołudni i wstawiona nowa, oto foto:
    [​IMG]
    [​IMG]
    na tym prace staneły na tydzien, z bratem mamy prace w innych godzinach i nie da rady robić.
    Stan przekładki? hmm
    przełożona małgownica
    ten jeden przewód nie pasował od 1.6, ten dłuższy, musieliśmy powyginać trochę tego od anglika, ale dało rade, po prostu silnik 2.8 ma gdzie indziej pompe wspomagania.
    przełożona ściana działowa dużo roboty, bez szlifierki, wiertarki i migomatu się nie obędzie, miejsca spawów zakryliśmy masą spawalniczą i pomalowaliśmy narazie sprejem.
    przewody klimy przełożone, pasowało ładnie od 1.6
    przewody do sprzęgła przerobilismy te od anglika

    dywan narazie tylko wycięty z przodu troche zeby był dobry dostęp, narazie trzeba przód ogarnąć chyba :)


    Na start mam kilka pytań
    Problem 1
    klucziki z całą kolumną wrzuciliśmy do bagażnika, niestety go zamknąłem i teraz nie mamy do niego dostępu bo przecież niema prądu, macie jakieś wskazówki jak się do niego dostać?
    problem 2 pod dywanem z prawej strony jest skrzynka z elektroniką(chyba) a po lewej jest styropian, co to jest? czy to trzeba przełożyć czy kable przedłużyć?
    problem 3 a jak z kablami od kompa? trzeba je uciąć(skrócić) i przylutować tak?
    problem 4w nowej instalce którą dostaliśmy od 1.6 niema opcji grzania foteli, czy to da rade jakoś przełożyć? a jak nie przełożymy to bedzie cos jeszcze nie działać czy tylko grzane stołki? czy moze bedzie swiecic jakaś kontrolka na liczniku?
    problem 5 a jesli chodzi o licznik to wydaje mi sie ze trzeba zmienic tarcze i w kompie zmienic zeby wyswietlało w km tak?

    to chyba wszystkie problemy jakie napotkaliśmy dotychczas, wszystko po kolei bedę się starał udokumentować zdjęciami :)

    mysle ze jakoś razem z wami damy rade to zrobić, robimy to pierwszy raz :)
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Piko666

    Piko666 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-03 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tuchola


    Problem 1: Sadze,że w obecnej chwili najprościej można dostać się do bagażnika przez tylnie oparcie czy tam kanape.
    Problem 2: Ta puszka to nazywa się moduł komfortu i może zostać.
    Problem 3: Można skrócić i lutować albo mozna cala wiązke załamać pod zbiornikiem wody wedle uznania.
    Problem 4: Nie radziłbym przekładac instalacji bo pewnie jeszcze kilkoma innymi rzeczami(opcjami, funkcjami) się różni, lepiej przerobić angielska, szybciej to powinieneś zrobić.
    Problem 5: Jak wymienisz tarcze to będzie Ci przekłamywał chyba ze masz europejską tarcz tak samo wyskalowana jak angielska. Jak chcesz mieć europejski licznik to trochę wiecej zabawy Cie z tym czeka, ale jest to do zrobienia.


    Tak rozwiazałbym Twoje problemy, ale poczekaj jesczce z decyzjami bo moze ktoś inny się wypowie.
    Pozdrawiam
     
  4. magik

    magik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-04 09
    Postów:
    613
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    gdzieś w polsce
    to zostaje na swoim miejscu
    najlepiej skrócić przynajmniej wygląda to estetycznie niż zawijać pod zbiornikiem wyrównawczym
    lepiej przerobić tą wiązkę pod deska niż wymieniać całą instalacje wyjecie i ułożenie całej instalacji europejskiej zajmie ci tyle samo czasu co przerobienie wiązki pod deska
    co do tarczek daj se spokój z europejska będzie oszukiwać o 30 km bo jak się przyjrzysz to w angolu na dwunastej masz 130 a w a europie 100 lepiej kup zamienniki tarczek albo kodowanie zegarów :zdrowie:

    ---------- Dodano o 16:39 ---------- Poprzedni post napisano o 16:35 ----------

    po za tym pewnie niedługo zapytasz co z szybami lusterkami i lampami ale to na pewno znajdziesz na forum :zdrowie:
     
  5. kristoff

    kristoff Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-03 09
    Postów:
    1 326
    Docenione treści:
    270
    Miasto:
    Wrocław
    Niestety Piko 666 co do punktu 1 nie masz racji w tej wersji Passata za oparciami tylnych foteli jest pelna sciana (z malym otworem za podlokietnikiem - do przewozu nart )
     
  6. qplanetq

    qplanetq Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 09
    Postów:
    390
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Szczecinek
    Adres strony:
    Jesli masz vag tacho albo chociaz jakiegos commandera to mozesz wrzucic wsad na forum i nr licznika podac to Ci go przerobie tak zeby pokazywal prawidlowo predkosc po zmianie tarczki na europe
     
  7. Soldier13

    Soldier13 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Czajków k.Kalisz
    1 problemnadal nie rozwiązany bo tak jak kristoff bagażnik jest oddzielony blachą, a może jak całe auto poskładamy i podłączymy prąd to wtedy da rade otworzyć? co myslicie?
    2problem dzieki chłopaki, ale trzeba bedzie troche chyba kable przedłużyć od tej puszki, się zobaczy :)
    3problem też tak myślałem że niema co zawijać tych kabli, ale poł dnia lutowania tych kabli :p
    4probleminstalacje chyba zostawie od anglika, tylko po prostu ją obróce o 180stopni w poziomie, dobrze mysle?
    5problemmysle ze poszukam na allegro zamienników zeby skala była taka sama, a co do vaga to własnie musze kupić tylko nie moge sie zebrać, bo mam w domu kilka aut z grupy vag, a3, a4.
    qplanetq mozesz mi napisać czy da rade kupić coś do 100zł zeby działało i w passacie i w audi a3? żebym tym programem ten licznik zrobił? czasem jakiś błąd znalazł w razie "w".

    za dalsze pracę bierzemy się w poniedziałek z bratem chyba :)

    dzięku chłopaki za szybką pomoc :) brat się trochę bał tej roboty, to ja go popychałem na początku do przodu, choc sam jestem troche niepewny, może się uda :)
     
  8. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 907
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice


    wyjmij wtyczke A z modułu komfortu
    bedzie tam NIEBIESKI przewód na pinie 18
    podłacz 12 Volt na ten ze pin , a minus na mase auta
    powinna sie otwozyc klapa
     
  9. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    instalację do silnika najlepiej skrócić jest to ok 3 godz roboty a wygląda jak oryginał, zamienniki tarcz dostępne w necie są do d....
     
  10. Soldier13

    Soldier13 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Czajków k.Kalisz
    będę dzisiaj z tym kombinował, jestem ciekaw czy bedzie to jakoś ponumerowane te piny

    ---------- Dodano 27-05-2012 o 17:43 ---------- Poprzedni post napisano 25-05-2012 o 08:01 ----------

    Klapa otwarta
    potwierdzam słowa JARO 18pin niebieski kabelek, ta większa wtyczka jak coś, lekkko poszło, mozna powiedziec magia! :)

    ale jest inny problem, z tą instalacją
    jak obrocilismy ją dzisiaj z bratem i mielismy zamiar powpinać do całęj nagrzewnicy, tej ramy co trzyma nagrzewnica itd, ogolnie cały srodkie. Wszystko w miare pasowało.
    No ale potem chcielismy zobaczyc jak w srodku jak to sie obroci ale te kostki przy słópkach zupełnie inne, czy to bedzie trzeba całkiem przerabiac?
    tak mysle ze przeciez w jednym progu i w drugim idzie cos innego, np z prawej od angola idzie w progu od słupka sterowanie bagaznikiem itd.
    macie jakies sugestie?
    boje się że tej instalacji nie zrobimy sami.

    daje jescze raz zdjęcia jak przełożyliśmy tą sciane działową do potomnych
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 907
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    ja osobiscie nie obracam wiazki w b5 za duzo roboty
    tym bardziej ze masz wypinana pod konsola i ta musisz przerobic
     
  12. qplanetq

    qplanetq Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 09
    Postów:
    390
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Szczecinek
    Adres strony:
    odwracasz wiazka na belce odwijasz izolacje przeciagasz kostki z prawej na lewa oczywiscie te co sa potrzebne i tak samo robisz w podlogowej tyle ze jej nie odwracasz a wyplatasz kable z prawej strony i przekladasz na lewo zostaje jakies 7 kabelkow do lutowania bylo sporo na forum
     
  13. Piko666

    Piko666 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-03 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tuchola
    ale chyba juz widzę ze otwór w scianie do klimy jest zbyt nisko(nie ma wgłebienia tak jak w wersji angielskiej) prawdopodobnie moze przedostawać sie tam woda do wnętrza auta... dobrze uszczelni to miejsce, taka moja rada....
     
  14. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 907
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice


    w to miejsce powinienes wspawac kawalek z EU
     
  15. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    polecam przeróbkę wiązek w podłodze, przykrywasz dywanem i wszystko bardzo dobrze wygląda i pod deską nie ma plątaniny i wszystko idealnie pasuje na oryginalnej wiązce
    Jak kiedyś trafi Ci demontować deskę to docenisz to. Raz tylko przerobiłem wiązke pod deską i dla mnie to zdecydowanie dużo więcej pracy, w podłodze wiązki zamienia mi się o wiele szybciej zwłaszcza gdy prawa praktycznie cała ładnie się przekłada na lewą stronę bez przedłużania nie licząc kielku kabelków które idą do tyłu auta(w zależności od wyposażenia auta), z lewej jest trochę kabelków do przedłużenia na prawą ale jak się ma gotowy kabel w szpulce o odpowiednich przekrojach to idzie to sprawnie

    ---------- Dodano o 08:26 ---------- Poprzedni post napisano o 08:17 ----------

    widzę, że nie przeniosłeś jeszcze przewodów od wody
     
  16. Soldier13

    Soldier13 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Czajków k.Kalisz
    a te przewody do wody tez trzeba przenosic? wydaje mi sie ze będą pasować od anglika, troche będą naciągnięte, szczerze to nie mam innych przewodów ale mam 2sztuki a3 na czesci to moze tam bym cos znalazł...
     
  17. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    Jak zostawisz tak jak teraz to będą zagięte przez podstawę od akumulatora. Powinien być wycięty nowy otwór a stary zaślepiony. Wtedy(jak będą w nowym otworze) będziesz widział czy trzeba przedłużać czy nie. Zależy od tego jaki masz silnik bo w niektórych starczają spokojnie a niekiedy trzeba albo wymieniać albo przedłużać.
     
  18. Soldier13

    Soldier13 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Czajków k.Kalisz
    to mysle ze nie bedzie najwiekszy problem

    walcze teraz z instalacją, takie pytanie moze głupie ale chce sie upewnic, wszystkie brązowe to masa tak?

    a wiecie moze jak ruszac szybami w drzwiach jak instalacja nie podpieta? jest jakis łatwy sposób? cos takiego jak z tym bagaznikiem?
     
  19. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    zostaw te szyby na koniec, zrobisz wiązki podłogowe, założysz dywan i deskę wtedy na chwilę podepniesz tą czarną kostkę od szyb opuścisz je sobie odkręcisz blachy i zamienisz wiązki miejscami:)
     
  20. Soldier13

    Soldier13 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-04 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Czajków k.Kalisz
    tez tak z bratem wymyśliliśmy,

    wiązke na podłodze dzisiaj troche przerobiliśmy, a pod konsolą będziemy przerabiać, tak doradził Jaro, za co mu dziękuje i sory za stracony czas.

    bedzie nam mysle wszystko działać, ale chyba bedzie duzo roboty, no coz...

    a jesli chodzi o ten brąz to tak jak mowiłem ze masa tak?
     
  21. romuś

    romuś Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-04 12
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Spalona
    Podepnij do brązowego masę a do czerwonego plus,to te dwa grube kable w kostce od drzwi jak to podłączysz to szyba pojedzie po naciśnięciu klawisza,jednakowo po prawej jak i po lewej
     
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet

Poleć tę stronę