1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[OPIS] Przełącznik lusterek

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 5-03 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam

    jako że trafiła Mi się przekładka do passata B5 bez modułów silników szyb przednich stanołem w obliczu przerobienia angielskich modułów (co na forum było opisywane) napotkałem również ten sam problem co pewnie większość z nas miała chociaż raz. Czyli przełącznik lusterek sterował odwrotnie, zabrałem się do walki z tym niesfornym elementem i przy okazji postanowiłem opisać swoje potyczki bo na forum wielokrotnie powstają posty na ten temat -
    jaśniej już chyba nie można tego opisać :)




    Na początek trochę teorii zgodnie ze schematem wyboru lusterka w przełączniku sterowania widać że proces ten odbywa się przez zwarcie obwodu przez opór o odpowiedniej dla danego lusterka wartości (załączony schemat) :eek:kulary:

    Aby rozebrać przełącznik należy delikatnie wypiąć podstawkę oddzielając dżojstik od podstawki z płytką. Następnie delikatnie poodginać piny wchodzące w płytkę (nie są lutowane - mimo że przypomina to druk dwustronny to piny są jedynie pozaginane - jak się dobrze przyjrzymy to widać to)

    Gdy oddzielimy podstawkę od płytki i obrócimy ja do góry nogami ujrzymy druk na którym znajduje się 5 oporników SMD rozmieszczonych w dwóch rzędach - naszym celem jest para rezystorów w górnym rzędzie. (Odpowiednio o wartościach 680 Ohma [6800] oraz 1,5k Ohma [1501])

    należy je przylutować zamieniając miejscami.

    Składamy wszystko w odwrotnej kolejności - jeśli ktoś ma chociaż jedna prawą rękę to z tym opisem Sobie poradzi ;-)


    mam nadzieję że ten post będzie pomocny :eek:kulary:

    Przede Mną jeszcze jeden etap do pokonania - otóż nie mam w przekładce również Europejskiego panela sterowania szybami - okaże się czy da się przystosować angielski tak żeby wszystko działało prawidłowo. :t3: :t3: :t3: :t3:
     

    Załączone pliki:

  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. tommy999

    tommy999 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-06 09
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    Przecież Panel szyb jest taki sam różni sie tylko nakładka... Zamieniasz piny i wszystko okey
    Co do lusterek to jeszcze te dwa dolne od lewej trzeba zamienić bo będzie pokręcone góra dol z prawo lewo
     
    marekfl lubi to.
  4. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 228
    Docenione treści:
    451
    Miasto:
    łódzkie
    tommy999 czy możesz zaznaczyc które z lewej ?
     
  5. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    dziś bawiłem się trochę lusterkami i oprócz tych dwóch górnych trzeba jeszcze przelutować te dolne (tam gdzie są 3)miejscami oporniki o wartościach 2700 i 8200 Omów, tylko niech mi ktoś powie czemu przed i po przelutowaniu gdy steruję lusterkiem lewym jednocześnie tak samo steruje mi się lusterko prawe? sterowanie prawym działa normalnie
     
  6. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 228
    Docenione treści:
    451
    Miasto:
    łódzkie
    tak jest ustawione fabrycznie jak wsiada kierowca innej postury to ustawia jednoczesnie oba lustra
     
  7. xys

    xys Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-10 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    efekt: pokręcone góra-dół, lewo-prawo (ja: "w górę", a lustra w dół; ja: "w lewo", a lustra w prawo i na odwrót)

    efekt: góra-dół OK, ale lewo-prawo dalej odwrotnie (ja: "w lewo", a lustra w prawo).

    poszedłem za jeszcze inną radą:
    W joysticku od sterowania lusterkami rozłóż wtyczkę. Są tam dwa rzędy pinów. W jednym 5 przewodów, w drugim 1 przewód. Przełóż ten pojedynczy przewód z jednego końca na drugi.

    efekt: prawe lustro chodzi OK, ale lewe dalej na odwrót (lewo-prawo).

    co teraz?

    niektórzy piszą, żeby w rzędzie z trzema, zamienić rezystory skrajne ze sobą, ale moim zdaniem to sprawi, że to zamieni góra-dół z lewo-prawo.
     
  8. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    spróbuj zamienić kable na samych silniczkach skoro strony są dobrze góra i dól też tylko prawo i lewo odwrotnie
     
  9. xys

    xys Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-10 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    wyjalem ten mechanizm
    [​IMG]
    ale za cholere nie potrafie tego dalej rozlozyc (chyba ten bialy element musi wyjsc pierwszy)

    nie moge po prostu zamienic pinow we wtyczce, bo oba silniki maja wspolna mase
     
  10. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 922
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Wadowice
    musisz obrucic stojan na danym silniku o 180 st
     
  11. xys

    xys Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-10 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    nie mam pojecia, jak sie do nich dostac.
    nie ma prostrzego sposobu?

    niektórzy piszą, żeby w rzędzie z trzema, zamienić rezystory skrajne ze sobą, ale moim zdaniem to sprawi, że to zamieni góra-dół z lewo-prawo.

    co myślicie o tym?
     
  12. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 922
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Wadowice
    mozesz zmienic rezystory
     
  13. xys

    xys Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-10 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    które?
    napisałem, że zamieniłem już 6,8K z 1,5K i 2,7K z 8,2K
     
  14. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 228
    Docenione treści:
    451
    Miasto:
    łódzkie
    odkręć 3 czarne śróbki,podnieś całe to kółko z silniczkami,od spodu masz blaszki dolutowane do silniczków, przetnij blaszki i dolutuj do nich 2-3cm kabelki które wlutuj na krzyż, to zmieni ci biegunowosc silniczka
     
  15. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  16. xys

    xys Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-10 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    złote śrubki dawno odkręcone (trzymały to kółko w stelażu lustra).
    ale zainspirowany twoim postem przyjrzałem się jeszcze raz denku, szarpnąłem za nie i odskoczyło. zabieram się do lutowania, dzięki.

    wszystko gra. szkoda, że nikt nie wspomniał, że prawe lustro ma chodzić odwrotnie (w kierunku lewo-prawo), gdy ustawia się lewe - oszczędziłbym sobie pracy.

    dla potomnych:
    silniczka prawego lustra nie trzeba rozbierać i przelutowywać. można go przebiegunować w ten sposób:
    W joysticku od sterowania lusterkami rozłóż wtyczkę. Są tam dwa rzędy pinów. W jednym 5 przewodów, w drugim 1 przewód. Przełóż ten pojedynczy przewód z jednego końca na drugi.
     

Poleć tę stronę