1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Opel Astra II

Dyskusja w 'OPEL/VAUXHALL' rozpoczęta przez użytkownika KM Servis, 19-04 09.

  1. KM Servis

    KM Servis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-04 09
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Piaseczno
    -ściana grodziowa razem z podszybiem
    -maglownica
    -linka z raczka do otwierania maski
    -servo
    -przewody hamulcowe
    -wykladzina
    -pedały z tym że przy pedale gazu z potencjometrem zostawiam angielski potencjometr
    -mata zewnetrzna i wewntrzna
    -stelarz pod deske
    -mieszalnik
    -rurki klimy
    -krzyżak
    -kokpit kompletny
    -tunel środkowy kompletny
    -boczki drzwi przednich
    -klamka ,zamek
    -mechanizm z ramionami wycieraczek
    -podszybie plastikowe
    jak cos brakuje to dopisujcie ostatnia robiłem z rok temu moge czegoś nie pamitac.
    Przekladke miło wspominam ,bez zadnych komplikacji.
    Proste w przekładce
     

    Załączone pliki:

  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. bajan733

    bajan733 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-10 10
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Włocławek
    Witam,temat stary ale może komuś się to przyda, oto moja lista.

    -Lampy przednie
    -gril
    -przekładnia kierownicza z wspornikiem do pompy wspomagania
    -serwo z pompą hamulcową i zbiorniczkiem mechanizmu wycieraczek
    -podszybie
    -ramiona wycieraczek
    -pompa sprzęgła z przewodem do skrzyni biegów
    -przewody hamulcowe
    -ściana grodziowa
    -wygłuszenie
    -przedni dywan
    -kpl pedałów
    -nagrzewnica
    -belka
    -wspornik do mocowania rączki otwierania maski i podobny na prawą stronę
    -rączka otwierania pokrywy
    -deska ze schowkiem
    -plastik na tunel z ramką mieszka i popielniczką
    -daszki przeciwsłoneczne
    -zamki i klamki drzwi przednich
    -lusterka zewnętrzne
    -metalowe wsporniki łączące deskę z tunelem
    -plastiki na słupki przednie
    -wyciszenia pod schowkiem i przy pedałach

    Tapicerki drzwi nie trzeba zmieniać wystarczą nakładki w których są włączniki. Do deski wystarczy mieć boczne nawiewy, srodkowa konsola jest taka sama.
    Nagrzewnice są dwa rodzaje delphi i behr, każda ma inny panel sterowania wiec albo kupujemy taką jaka była w angliku albo drugą w komplecie z panelem.
    Wiązka elektryczna jest łatwa do przeróbki. We wnętrzu jest za długa, trzeba pociągnąć ją do tunelu i zawinąć z powrotem na lewą stronę. Przerzucić kabel od poduszki pasażera i podświetlenia schowka na prawą stronę. Od poduchy idzie z tunelu więc wystarczy go wyciągnąć z wiązki.Schowek i nagrzewnica do przedłużenia. W drzwiach wystarczy zamienić stronami. W lusterkach tak naprawdę też inne są tylko podstawy. Jakies roztrzaskane lusterka dostaniemy za grosze.
    Wracamy do wiązki.
    W komorze silnika przedłużamy kable od wspomagania ukł. kierowniczego, skracamy od zbiorniczka płynu hamulcowego i silniczka wycieraczek.
    W wersji europejskiej miejsce łączenia wiązek na grodzi jest trochę dalej dlatego ona będzie troche za krótka.Trzeba przesunąć ją w tym plastiku na lewym fartuchu. Najpierw przykręcić ją do ściany, potem rozpiąć plastik, wymierzyc i złożyc z powrotem. To tyle odnośnie wiązki.

    Jak widzę niektórzy robia to na skróty.
    U mnie to wyglądało tak:
    [​IMG]
    [​IMG]

    To jest stan do którego trzeba rozbebeszyć auto. Teraz włożenie ściany. Niestety jest tam za ciasno i bez rozparcia przednich słupków sie nie obejdzie.
    Po włożeniu sciany konieczne jest załozenie drzwi bo moze wyjść taka sytuacja, że źle będą leżały do tylnich, a co za tym idzie otwór na szybę bedzie za duży na dole.

    Po spasowaniu tych elementów - spawanie.
    Nastepny krok to uchwyty do mocowania deski na dole.
    Z lewej strony wpina się w niego rączke do otwierania pokrywy silnika. Pospawane elementy trzeba teraz pomalować. Najpierw oszlifowac spawy, zeszlifować spalony lakier i odtłuścić. We wszystkie możliwe szczeliny dobrze jest napuścić podkładu antykorozyjnego, który zabezpieczy przed rdzą. Robię to pędzlem aż podkład wypłynie z drugiej strony łączenia. Wszelki nadmiar wycieram od razu aby nie zasechł. Matuje całą przegrodę i podkładuje podkładem epoksydowym dwuskładnikowym w miejscach przetarć do gołej blachy. Ma on tą zaletę ze po paru minutach jest suchy i mogę nakładać pastę. Należy bardzo dokładnie uszczelnić wszystkie złącza i zostawić do następnego dnia. Nazajutrz jeszcze raz przejżeć łączenia i w razie potrzeby poprawić.
    Od tego zależy czy będziemy póżniej pisać po różnych forach: Woda w środku auta. Skąd?!
    No i malowanie. Komora silnika jest w macie. Pomalowanie samą bazą nie daje żadnego zabezpieczenia dlatego pierwsza warstwę malujemy bazą. Na nastepną trzeba do bazy dolać trochę bezbarwnego w stosunku ok. 5:1. Nieraz nawet mniej.
    Po wyschnięciu to już tylko składanie: wygłuszenia, pedały, nagrzewnica, belka z instalacją,rączka, dywan.

    //Tekst sformatowany do w miare przyjaznego oku formatu, na przyszłość proszę pisać w sposób nie wymagający dekodera do odczytania tekstu.
     
    Misiek lubi to.
  4. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    hmmm ja nigdy nie wyciągam samej belki miedzy słupkami przednimi - jest przecież taka sama w angliku unikam w ten sposób sytuacji ze mi się "rozejdzie" nadwozie. Wydaje mi się że niepotrzebnie Sobie roboty narobiłeś :)

    A czemu silnik wyciągałeś ???? :/ hmmm czy ja inne Astry przerabiałem?? :)

    hehhe wiesz domyślam się ze chciałeś mieć dobry dostęp do pomalowania ściany - ja np. zawsze maluje ścianę wstępnie przed wstawieniem a potem zapylam tylko w aucie po uszczelnieniu masą.

    pozdrawiam :)
     
  5. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Marek dobrze mówi
    Belka pod szybą jest taka sama więc bez sensu ją wymieniać
    Ja nie wyjmuje w tym modelu ani silnika ani szyby

    Narobiłeś sobie dodatkowej roboty zupełnie nie wiem po co

    Pozdrawiam
    Rafał
     
  6. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  7. bajan733

    bajan733 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-10 10
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Włocławek
    Tak, to nie było konieczne ale wyjęcie silnika to raptem 3 godziny .a praca o wiele wygodniejsza no i chyba dokładniejsza.Szyba i tak była pęknięta.Po wstawieniu całej przegrody z górną belką nie ma praktycznie śladów które by wskazywały na jakąkolwiek przeróbkę.
     

Poleć tę stronę