1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Volvo S40

Dyskusja w 'VOLVO' rozpoczęta przez użytkownika Misiek, 11-05 09.

  1. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Auto przed przekładką:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Części potrzebne do przekładki:

    -Deska rozdzielcza
    -Ściana grodziowa + podszybie
    -Kolumna kierownicza
    -Mechanizm wycieraczek
    -Ramiona wycieraczek
    -Przewody hamulcowe, klimatyzacji, wspomagania układu kierowniczego
    -Lampy
    -Lusterka
    -Belka wzmacniająca pod kierownice
    -Nagrzewnica
    -Komplet nawiewów
    -Dywan podłogowy
    -Wygłuszenie deski rozdzielczej i ściany grodziowej
    -Pedały gazu hamulca i sprzęgła
    -Licznik
    -Podszybie plastikowe
    -Sanki

    Przekładka:

    1. Najpierw demontujemy deskę rozdzielczą i umieszczone w niej urządzenia (np. licznik, panel sterowania nawiewami itp.)
    [​IMG]
    [​IMG]

    2. Następnie demontujemy nagrzewnicę, instalację elektryczną, pedały, dywan podłogowy, fotele, oraz mechanizm wycieraczek.
    Kolejnie krokiem jest usunięcie „angielskiej” belki wzmacniającej widocznej na zdjęciu.
    [​IMG]

    3. Kolejnym i najważniejszym krokiem podczas przekładki jest przełożenie uchwytów kolumny kierowniczej ze strony lewej na prawą, przyspawanie uchwytów, wycięcie szyby oraz wycięcie „angielskiej” ściany grodziowej.
    [​IMG]

    4. Potem musimy dopasować i przyspawać europejską ścianę grodziową razem z podszybiem metalowym oraz belkę wzmacniającą pod kierownicę. Zabieg ten musi zostać przeprowadzony bardzo dokładnie ponieważ przez kanał w podszybiu przepływa woda spływająca z szyby. W razie jakiegokolwiek błędu woda może przeciekać do kabiny kierowcy oraz powodować korozję spawów.
    [​IMG]
    [​IMG]

    5. Po udanym dopasowaniu i przyspawaniu ściany grodziowej należy zabezpieczyć antykorozyjnie wszystkie spawy i uszczelnić wszelkie nieszczelności.

    6. Montaż pedałów (gazu sprzęgła i hamulca), nagrzewnicy i przewodów elastycznych płynu chłodniczego, przewodów hamulcowych i klimatyzacji oraz przewodów wspomagania układu kierowniczego.

    7. Montowanie instalacji elektrycznej. Należy przedłużyć niektóre wiązki kabli, instalacja elektryczna zostaje angielska ponieważ samochody różnią się od siebie wyposażeniem i problem stanowi dostępność części z samochodu o identycznym wyposażeniu. W każdym z pakietów wyposażenia wykorzystywano różne rodzaje wiązek kabli oraz przełączników, dlatego w samochodzie należy zamontować jak najwięcej elementów elektrycznych pochodzących z „anglika” ponieważ nie ma pewności czy element pochodzący z innego samochodu będzie współpracował z instalacją elektryczną naszego auta.

    8. Podłączenie instalacji elektrycznej do komputera, nagrzewnicy oraz czujnika światła hamulca do pedału hamulca,

    9. Montaż europejskiej deski rozdzielczej, zamontowanie i podłączenie umieszczonych w niej urządzeń.

    10. Zamontowanie pozostałych elementów wnętrza samochodu typu dywan podłogowy, fotele itp..

    11. Wklejenie szyby przedniej.

    12. Montaż mechanizmu i ramion wycieraczek.

    13. Montaż świateł i lusterek.

    14. Uzupełnienie płynu chłodniczego, oleju we wspomaganiu układu kierowniczego, płynu chamulcowego oraz nabicie klimatyzacji

    A tak wyglada auto po przekładce:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. przemek20011

    przemek20011 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-04 09
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    krosno
    Super opis :klaszcze: mam pytanko ile czasu zajęła taka przekładka oraz czy przekładka laguny II bardzo różni się od tego w opisie??
     
  4. niko123

    niko123 Gość

    Online
    przekladka V40 jak widze z opisu i zdjeć bardzo podobna do mitsubishi carisma, space star . Ta sama sytuacja z belką która jest na stałe i wzmocnienia oraz pozostałe podzespoły .W końcu te auta produkowane były wspolnie w zakładach w Holandii kooperacja Volvo -Mitsubishi
     
  5. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 256
    Docenione treści:
    222
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Misiek,
    Jak rozwiązałeś sprawę numeru vin w v40 jest on chyba na podszybiu?
    Jeszcze na starym forum jak pytałem o v40 ktoś wspominał że sanki także idą do wymiany?

    Rafał
     
  6. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    VIN jest rzeczywiscie na wewnetrznej stronie podszybia i jest z nim niestety rzezba na koniec i to jest minus tego auta.
    Sanki sa do wymiany, juz dopisalem do listy czesci potrzebnych do tego auta. Dzieki za zwrocenie uwagi :)
     
  7. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    misiek a nieda sie sciany wyciąc po zgrzewach bo szczerze mówiąc na zakładke to jakos tego nie widze
     
  8. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  9. niko123

    niko123 Gość

    Online
    nie wyciagałem szyby zostawiłem sciane z numerami , przecialem ja od dołu gdzie kończyla sie jej symetryczność. do niej zalozylem wlasnie na zakladke sciane europejska tym samym pole numerowe zostało nienaruszone od przodu . Tak było w mitsubishi-volvo bedzie miało identycznie-widze to ze zdjec
     

Poleć tę stronę