1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Volkswagen Passat B6 2005- / Passat CC 2008- DUŻO ZDJĘĆ!

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika UK Cars, 13-12 09.

  1. UK Cars

    UK Cars Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 09
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Łódź
    Lista części i opis przekładki Volkswagen Passat B6 2005- / Passat CC

    [​IMG]

    Lista części niezbędnych i uniwersalnych:
    3C1 804 011 A - ściana grodziowa (najlepiej nowa, trudno ją wymontować bez uszkodzeń)
    3C1 611 301 - zbiorniczek płynu hamulcowego
    3C1 614 739 A, 3C1 614 740 C - rurka hamulcowa między pompą hamulcową i agregatem abs
    3C1 614 235 B - uchwyt pompy ABS
    3C1 614 723 A, 3C1 614 725 A, 3C1 614 726 A, 3C1 614 724 - przewody hamulcowe wszystkie (ewentualnie można dorobić z metra a tylne przedłużyć)
    3C1 863 353 D - wygłuszenie komory silnika
    3C1 863 909 C - wytłumienie podszybia
    3C1 863 247 D - wygłuszenie ściany grodziowej wewnętrzne
    3C1 863 864 C - wygłuszenie ściany grodziowej i podłogi
    3C1 863 367 C - wykładzina podłogi
    3C1 863 484 E - przedni prawy słupek
    3C1 863 483 C - przedni lewy słupek
    1J1 823 533 C - rączka otwierania maski
    1K1 823 633 B - wspornik rączki otwierania maski
    3C1 823 531 - linka otwierania maski
    3C1 823 509 D - zamek maski
    3C1 971 262 A - wspornik nagrzewnicy
    3C1 858 045 C - belka deski rozdzielczej
    3C1 614 019 - dwusekcyjna pompa hamulcowa
    3C1 819 701 F - kratka nawiewów lewa
    3C1 819 702 F - kratka nawiewów prawa
    3C1 962 125 B - przełącznik centralnego zamka lewy
    1K1 423 055 F - przekładnia kierownicza
    3C1 419 501 N - kolumna kierownicza
    3C1 955 409 C - ramię wycieraczki lewe
    3C1 055 410 B - ramię wycieraczki prawe
    3C1 955 023 E - mechanizm wycieraczek z silniczkiem

    Lista części niezbędnych zależnych od wersji wyposażenia, numery z mojego samochodu:
    3C1 721 453 - wężyk od pompki sprzęgła do zbiorniczka płynu hamulcowego 165mm
    3C1 721 465 F - przewód hydrauliczny od pompki sprzęgła do wysprzęglika (odcinek do pierwszego łącznika)
    1K1 721 142 D - pedał hamulca
    1K1 721 115 J - wspornik mocujący pedały
    3C1 614 105 AJ - serwo
    3C1 857 200 G - osłona pod kierownicę
    1K1 721 503 L - pedał gazu
    3C1 820 003 - nagrzewnica
    3C1 857 004 A - deska rozdzielcza
    3C1 857 921 L - schowek kierowcy
    3C1 857 101 H - schowek pasażera
    3C1 863 081 B - osłona pod deską rozdzielczą
    3C1 867 011 DN - lewa przednia tapicerka drzwi
    3C1 867 012 DK - prawa przednia tapicerka drzwi
    3C1 867 171 A - panel przełączników drzwi
    3C0 941 005 J - reflektor halogenowy przedni lewy
    3C0 941 006 J - reflektor halogenowy przedni prawy

    Lista części opcjonalnych (ja je wymieniałem):
    1K0 857 551 L - osłona przeciwsłoneczna lewa
    1K4 881 105 GJ - stelaż siedzenia kierowcy
    3C5 945 093 E - lampa tylna lewa ze światłem przeciwmgłowym
    3C5 945 094 E - lampa tylna prawa ze światłem cofania

    Mam nadzieję, że nic nie pominąłem, jeśli tak to proszę dać znać, uzupełnię.

    Lista niezbędnych narzędzi:
    - klucze płaskie: 8, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 36 (największy do drążków kierowniczych)
    - klucze oczkowe: 8, 10, 13, 17, 18, 19
    - klucze nasadowe ˝: 8, 10, 13, 17, 18, 19
    - klucze nasadowe ź: 6, 8, 10, 13
    - grzechotka ˝, ź
    - przedłużki ˝, ź (ok. 30cm, szczególnie przydatne przy demontażu zderzaka)
    - śrubokręty płaskie różne szerokości i grubości
    - śrubokręty krzyżakowe
    - TORXy: T20, T25, T30, T35, T40, T55 (ten najgrubszy do odkręcenia kierownicy)
    - kombinerki
    - obcęgi
    - lutownica
    - cyna
    - kalafonia
    - ok. 150 metrów przewodu
    - klocki pod koła
    - lewarek
    - oczywiście młotek, większy młotek, przecinak, siekiera, łom, kilof itp.

    Opis przekładki:

    Całą operacje proponuję zacząć od podłączenia samochodu pod VAGa. Ja tego nie zrobiłem i żałuję, dużo by mi to ułatwiło. Po odczytaniu i skasowaniu ewentualnych błędów przystępujemy do dalszych kroków.

    Od razu mając podłączonego VAGa możemy przekodować licznik sterowniki drzwi.

    W VCDS wchodzimy w (17-Instruments) i ustawiamy co nam pasuje.

    W kodowaniu sterowników drzwi musimy odjąć po 512 bajtów.

    Następnie zwalniamy hamulec ręczny, ustawiamy kierownicę na wprost i przy włączonym zapłonie odpinamy akumulator. Wszelkie inne prace wykonujemy na odłączonym akumulatorze.

    Możemy przystąpić do demontażu wnętrza. Na początku wyjmujemy fotele, po cztery śrubki TORX na fotel. Później pora na tunel środkowy, odkręcamy wszystkie śrubki, wyjmujemy mieszek i unosimy całość tyłem do góry. UWAGA, ostrożnie, żeby nie wyrwać kabli. Odpinamy kostki od przełączników i idziemy dalej. Przekręcamy kierownicę o 90 stopni w lewo wkładamy od tyłu płaski śrubokręt i odginamy sprężynę poduszki jednocześnie pociągając poduszkę, jeśli nam odskoczy to przekręcamy ją o 180 stopni w prawo i to samo robimy z drugiej strony. Odpinamy kostkę od poduszki. Odkręcamy kierownicę (klucz torx T55), później wystarczy pociągnąć ją do siebie i schodzi bez problemu. Demontujemy obudowę kierownicy, później przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek.

    Dalej wyciągamy przełącznik świateł w następujący sposób. Ustawiamy go w pozycji zero, wciskamy do środka, przekręcamy w prawo i pociągamy, odłączamy kostkę. Pod przełącznikiem świateł mamy jedną ze śrubek do osłony pod kierownicą. Odkręcamy resztę śrub i wyjmujemy osłonę. Wyjmujemy schowki, tej mniejszy jest tylko na wciskach a ten większy na kilku śrubkach i zatrzaskach. Wyciągamy wszystkie listwy deski rozdzielczej. Większość jest wciskana, tylko ta nad schowkiem pasażera jest przykręcona od dołu. Potem wyciągamy popielniczkę, radio, panele ogrzewania itp. Odkręcamy śrubkę pod znaczkiem airbag na słupkach przednich i wyciągamy osłony z wcisków. Odkręcamy i wyciągamy zegary do siebie. Dość ciężko wychodzą, ale trzeba szarpnąć. Odpinamy kostkę od poduszki pasażera i odkręcamy resztę śrubek trzymających deskę. Możemy już wyjąć ostrożnie całą deskę.

    Przyszła pora pozbyć się siedziska tylnej kanapy. Należy pociągnąć przód kanapy do góry, następnie docisnąć w dół tył kanapy i przesunąć całość do przodu. Demontujemy plastikowe progi i dolne słupki (prawie same wciski. W tej chwili dywan nie jest już przez nic trzymany, ale niech sobie leży bo po co rysować podłogę. Wykręcamy kolumnę kierowniczą, belkę.

    Pora przejść pod maskę. Podnosimy przednie koła, demontujemy je. Demontujemy nadkola, dolną osłonę silnika, atrapę, zderzak, akumulator, lampy, obudowę akumulatora, rurę dolotu, wraz z obudową filtra powietrza. Wypuszcza gaz z klimatyzacji (taki sam zawór jak wentyl samochodowy). Spuszcza płyn chłodzący i hamulcowy. Potem odpina przewody od nagrzewnicy i wymontowuje pompę ABS.

    Schodzimy do kanału, odkręcamy całe sanki. Śrub jest sporo. Musimy odkręcić częściowo wahacze. Śrubki zaznaczyłem na zdjęciu. Ja osobiście podstawiłem lewarek hydrauliczny pod sanie dzięki temu delikatnie opuszczałem sobie całe sanie a potem bez problemu i siłowania całość podniosłem do góry.

    Maglownica trzyma się na 4 śrubkach od dołu. Wyjmujemy razem z drążkami kierowniczymi przez nadkole. Tak samo wkładamy nową. Do tego potrzeba co najmniej dwóch osób, więc wołamy kolegę z kabiny, który pewnie nie zdążył jeszcze odkręcić kolumny kierowniczej od maglownicy, także najpierw ma to zrobić. Jedna osoba z kanału podnosi maglownice a druga wyciąga ją przez nadkole. W trakcie tej operacji trzeba ją obracać. Nie zapomnijmy odpiąć kabli przed wytarganiem maglownicy.

    Wyciągamy wygłuszenie ściany grodziowej, odkręcamy wszystkie śrubki, które ją trzymają i przechodzimy do środka samochodu. Wyciągamy wszystko co przeszkadza w dostaniu się do ściany grodziowej, nagrzewnice, pedały, wygłuszenia itp.

    Teraz są dwa sposoby na usunięcie ściany, podgrzewanie i wypalanie kleju (uszkadza lakier) i wyrywanie po kawałku. Ja wybrałem drugi sposób. Musimy podważać ścianę i wyginać ją do środka. Nie jest to proste, ale da się zrobić.

    Półmetek za nami. Teraz usuwamy pozostałości kleju, na który była wklejona ściana. Pokrywamy nową ścianę uszczelniaczem do karoserii i wklejamy w miejsce starej. Szybko dokręcamy śrubkami, bo klej szybko schnie. Zakładamy wygłuszenie, podnosimy sanie, przykręcamy wszystko. Montujemy pompę ABS na nowym miejscu, pedały, serwo itp.

    Przeróbka instalacji elektrycznej nie jest przyjemna. Do przedłużenia ok. 150 kabli. Od pompy Pod maską mamy 4 wiązki, możemy je puścić podszybiem. Od pompy ABS 21 przewodów i trzy drobne wiązki, dwie do zbiorniczka płynu hamulcowego i jedna do sprzęgła. Trzeba też przedłużyć wiązkę wycieraczek i zamienić PINy w kostce (1 z 4 i 2 z 3). W środku, Wiązka świateł 25 przewodów, wiązka VAGa 7 przewodów, wiązka stacyjki, wiązka kolumny kierowniczej. Da się zrobić, ale dwa dni roboty.

    Podłączamy przewody hamulcowe, nowe lampy, zamek maski, przekładamy linkę, składamy wszystko pod maską i przechodzimy do środka.

    Zakładamy nowe wygłuszenia, wkładamy nagrzewnicę, belkę, wymieniamy dywan, składamy wszystko "do kupy" w odwrotnej kolejności.

    Tapicerkę drzwi zdejmujemy odkręcając śrubki od dołu i wyciągając zatrzaski. Zamieniamy prawy silniczek na lewy i zmieniamy boczki.

    Po skończeniu jedziemy na nabicie klimatyzacji i przegląd zerowy :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Za wszystkie błędy przepraszam, jestem tylko człowiekiem, jak coś to mnie poprawcie. Mam nadzieje, że nieźle to opisałem. Chciałem podziękować ludziom dzięki którym udało mi się przełożyć ten samochód, oni wiedzą o kogo chodzi... Fotki z dalszych etapów prac mam, dorzucę w przyszły weekend.​
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. tommy999

    tommy999 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-06 09
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    Opis bardzo ładny. Sam miałem już dawno wrzucić tylko zawsze jak robie b6 to nie mam przy sobie aparatu. Zapomniałeś dodać, że trzeba wymienic kolumne kierownicza ale immo musi zostac stare. reflektory mozna przerobić. Instalację do absu lepiej w srodku poprzedluzac niż na zewnatrz (chociaż każdy ma swój sposób). Mam nadzieje, że to wszystko jest poizolowane w jedna całość chodzi o instalace ze środka masakrycznie to wyglada troszki :) Już kilka takich poprawiałem :)
    Pamietać o wycieraczkach jesli macie z czujnikiem deszczu to taki mechanizm nalazy zakupic jesli bez to tez bez.
     
  4. UK Cars

    UK Cars Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 09
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Łódź
    Tak, dokładnie, musimy przełożyć płytkę elektroniki ze starej kolumny.

    Co do instalacji to każde połączenie jest zabezpieczone słomką termokurczliwą, później całość jest zaizolowana w jedną wiązkę. Nie da się niestety wszystkiego pokazać na fotkach. Autko nie jest jeszcze do końca zrobione, oczywiście instalacja pod deską tak nie wygląda, wrzucę fotki w przyszłym tygodniu.

    edit:
    Opisz przeróbkę reflektorów.
     
  5. tommy999

    tommy999 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-06 09
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    OK. Tylko widzialem ze siedzi belka a instalacja nie jest zaizolowana.
     
  6. UK Cars

    UK Cars Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 09
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Łódź
    Belka była jeszcze później wyjmowana :)
     
  7. tommy999

    tommy999 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-06 09
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    Rozbierasz reflektory wyciagasz soczewke i musisz spiłować blaszkę na której trzyma się przysłonka która robi kąt. Później zakładasz odwrotnie przysłonkę robi się wtedy kąt europejski skrecasz sklejasz reflektor i gitara :) Najtrudniej jest go rozkleić ponieważ jest zgrzewany ale na którymś zdjęciu widziałem, że posiadasz stacje hot-air więc dasz radę :)
     
  8. UK Cars

    UK Cars Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 09
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Łódź
    To w wolnej chwili przerobię lampy i wrzucę fotki, żeby obrazować sprawę.
     
  9. sawik

    sawik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-04 09
    Postów:
    657
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    pabianice
    skoro auto nie jest skończone to skąd wiesz że zadziała wszystko ???
    jaki masz moduł w drzwiach ???
    szyby , lusterka działają dobrze ??? domykanie z kluczyka ??
    lampy na klapie ???
     
  10. UK Cars

    UK Cars Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 09
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Łódź
    Bo deska była między innymi po to zamontowana, żeby odbyć jazdę próbną. Wszystko działa jak należy.
     
  11. UK Cars

    UK Cars Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 09
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Łódź
    Doszedłem dzisiaj jak wyłączyć powiadamianie o niezapiętych pasach. Należy do kodowania licznika dodać 2000. Nic więcej nie musimy robić.
     
    gumis lubi to.
  12. cyranek

    cyranek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-04 09
    Postów:
    373
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Wadowice
    ja tam wymieniałem całą instalację na europejską, musiałem tylko dorobić szyper dach bo tamta instalka nie miała i po sprawie, śmiga aż miło
     
  13. piotreldiablo

    piotreldiablo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Włocławek
    Powiedz mi jakim interfejsem i programem przekodować licznik z mil na km ? W GIV zwykły vag wystarczał a tu ?
     
  14. kristoff

    kristoff Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-03 09
    Postów:
    1 319
    Docenione treści:
    270
    Miasto:
    Wrocław
    Tutaj też zwykłym Vagiem ogarniesz.
     
  15. Mattes

    Mattes Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    DORTMUND - NIEMCY
    Zdjecia sa niestety nie widoczne :-/
     
    kubakuba93 lubi to.
  16. qplanetq

    qplanetq Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 09
    Postów:
    382
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Szczecinek
    Adres strony:
    Czy ktoś może uzupelnic liste?

    Zamki
    licznik
    podszybie
    uchwyty belki
    Klamka lewa ?

    Wydje mi się ze czegos tutaj brakuje
     
  17. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  18. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 175
    Docenione treści:
    435
    Miasto:
    łódzkie
    więc watro uzupełnić :)
    zamek lewy do wymiany
    licznik jak kto woli
    uchwyty belki zostają
    podszybie do wymiany
    klamka zostaje przekłada się tą małą część na wkładke
    wkładka zostaję bębenek do przerobienia
    jeśli gałka od DSG to też w prosty sposób do przerobienia trzeba tylko wysunąć i przełożyć przycisk na kciuk
    podstawa pompy ABSu europa
     
    qplanetq lubi to.

Poleć tę stronę