1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Renault Megane '99

Dyskusja w 'RENAULT' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 5-11 09.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam

    co prawda autko dośc stare i pewnie mało przekładane ale jako że ostatnio takim się zajmowałem postanowiłem umieścić mała relacje.

    (temat pokrewny z tematem Scenica zamieszczonym przez Marlene http://forum.angliki.info/lista-czesci-renault-scenic-vt50.htm)

    LISTA CZESCI:

    - Lampy przednie;
    - linka otwierania maski + raczka;
    - linka gazu (opcjonalnie mozna założyc angielska z tym ze jest spory nadmiar);
    - linka sprzegła;
    - mechanizm wycieraczek+ silnik +ramiona;
    - podszybie plastikowe;
    - kompletny kokpit ze schowkiem, poduszka powietrzna, plastikami itp;
    - zegary;
    - sciana grodziowa (dolny fragment)
    - przewody hamulcowe (2 szt. od pompy do ABS)
    - serwo ze zbiorniczkiem na płyn + pompa hamulcowa;
    - pedał sprzegla i hamulca (całośc jako jedna konstrukcja);
    - pedał gazu;
    - maglownica z przewodami do wspomagania;
    - podparcie kolumny kierowniczej (rurka podpierajaca kolumne przykrecana do tunelu)
    - wytlumienie na sciane grodziowa od wewnatrz;
    - dywan;
    - fotel kierowcy (europejski)
    - panele z przyciskami do sterowania szybami i lusterkami elektrycznymi (boczki zostaja)
    - szklo lusterka (opcjonalnie)

    chyba tyle jeśli chodzi o cześci

    OPIS

    Auto dosc proste do przekładki.

    Od strony mechanicznej wyglada to tak. Utrudniony dostep do przewodow wspomagania przy maglu.

    Pedały, serwo i pompe hamulcowa zdemontowalem od wewnatrz dopiero po odcieciu sciany z dolu praktycznie nie ma tam dostepny jak siedzi silnik.

    Do przespawania dolna czesc sciany grodziowej i uchwyt kolumny kierowniczej do belki podszybia.

    Od strony komory silnika podszybie bez zmian, akumulator, obudowa wentulatora zostaja na swoim miejscu, zmieniamy jedynie mechanizm wycieraczek z silnikiem, uchwyty sa fabrycznie przybotowane.

    Kolumna kierownicza podobnie jak nagrzewnica zostaje angielska.

    Jesli chodzi o instalacje to jest to sprawa bardzo prosta. przenosimy strone kierowcy na druga strone, przedłozamy przewody z wtyczki drzwi pasazera i przenosimy na druga strone.

    Wiazki do foteli zamieniamy miejscami puszczamy pod dywanem (pamietajac aby podłaczyć rownież odwrotnie napinacz pasa znajdujący sie w slupku idzie do niego oddzielny kabelek obok wiazki do fotela).

    Ja z fotelami zrobiłem tak
    ze wiazki zostały przelożone z angielskiego fotela kierowcy do eu fot. kierwowcy a z angielskigo pasazera do ang fot kierwowcy czujnik zapiecia pasow miałem razem z zapieciem a fotelu Eu ale mozna przełożyc najprawdopodoniej z angielskiego fotela.

    Wiazki drzwi do zamiany oczywiście po obruceniu przedniej czesci instalacji. W zasadzie poza przewodami idacymi do wtyczki przy spupku drzwi pasazera nie trzeba prwaie nic lutowac (jakies kable do schowka jeszcze moga brakowac)

    Czujnik temp do przełozenia do drugiego lusterka,

    Wklady lusterk mozna przełozyc lusterka sa takie same jak w lagunie (ja akurat mialem z przekladka nowe lustra wiec przelozylem ale wyglada ze sytuacja jest taka sama jak w lagunie I ze mozna wklady zamieniac miejscami)

    jeśli lusterka działaja odwrotnie:

    do zamiany piny w kostce: (jeśli zostawiamy Eu przełacznik)

    A3 z B2
    A1 z B1

    w zalaczeniu schemat:

    [​IMG]



    FOTOREKLACJA
    [​IMG]

    podszybie

    [​IMG]
    [​IMG]

    sciana grodziowa wersja EU

    [​IMG]

    w trakcje prac

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    generalnie autko dosc proste, jako elementy trudniejsze uwazam utrudniony dostep do serwa i pompy hamulcowej po stronie angielskiej (ja poodkrecalem to wszystko dopiero po wycieciu sciany)

    Sciane mozna zrobic na kilka sposobow, albo wyciac calosc i wspawac EU albo wyciac fragment po stronie EU pod pedała i wspawac go do angielskiej sciany.

    Przerabiałem wersje 5 drzwiowa Megane bez klimatyzacji. W przyszlym tyg bede przerabiał coupe z klimatyzacja Wiec uaktualnie temat o model 3 drzwiowy :)

    podejrzewam ze nie powinno byc wiekszych roznić technologicznych. :) z tego co widze na dzien dziejejszy to inny jest dywan na podlodze (krótszy) oraz inne sa fotele. Dokladnie rozeznam sie jeszcze jak to bedzie w przypadku nagrzewnicy z klimatyzacja i wzystko opisze za tydz :)
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 230
    Docenione treści:
    452
    Miasto:
    łódzkie
    odkręć pompe od serwa i wyciagaj osobno,powinno wyjść po nadkolu, :thumb:
     
  4. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    teraz bede zabieral sie za megan coupe z tego samego roku wiec postaram sie "mniej inwazyjnie" wyciagnać. Przeciez musieli jakoś przewidzieć dostep do serwa i jego ewentualna wymiane - chyba ze jest to czynnosc (w angliku) wymagająca wyjecia silnika.
     
  5. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 230
    Docenione treści:
    452
    Miasto:
    łódzkie
    w megance jest trudno ale byś zobaczył serwo angielskie w Toledo 2.3 V5 ja mam taki patent że najpierw odkrecam pompe a poźniej wciskam pedałem hamulca trzpień serwa i blokuje go od strony pompy szczypcami płaskimi,później dopiero odkrecam serwo i odpinam pedał,robi sie krótki ryjek i w miare spoko wychodzi :)
     
  6. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  7. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Renault megane Coupe (model po FL)

    mała aktualizacja tematu przekładki poliftingowej Renault Megane I generacji w wersji Coupe

    [​IMG]

    sciana grodziowa, nagrzewnica, deska rozdzielcza jest taka sama jak w modelu wyzej opisanym - poza zegarami ktore maja biale tarcze, fotelami (oczywiscie musza miec skladane oparcia) oraz krutszym dywanem na podloge nie ma roznic w czesciach do przekładki

    [​IMG]

    [​IMG]

    Instalacje elektryczna przerabiamy dokladnie tak samo jak w przypadku wyzej opisanego modelu (po rozpłataniu wiazki i wypleceniu kabelków zostaje nam do przedłużenia dwie kostki wiazka do drzwi do prawego slupka, oraz jedna wtyczka łaczaca wiazke z komora silnika)

    [​IMG]

    [​IMG]

    ** Dodano: 28-01-2010, 16:16 **
    małe sprostowanie w temacie Megan I, napisałem ze deska rozdzielcza jest taka sama w modelu Coupe i Hatchbacka czy kombi - robiłem ostatnio kolejna taka Meganke gdzie mialem deske z Coupe i wkladalem do hatchbacka - okazało ze roznia sie jednym malenkim szczególem - inny jest przycisk swiateł awaryjnych - tym samym inny jest otwor pod niego w desce mimo ze na zewnatrz przycisk jest tem sam.

    żeby wsadzic przycisk awaryjnych do deski z wersji 5drzwiowej trzeba dociac otwor pod niego - samych przyciskow nie da sie ze soba pozamieniac bo maja zupelnie inne kostki. To taki mały szczegól pewnie nawet mało istosnt a dopiero teraz na niego zwrocilem uwage :)
     

Poleć tę stronę