1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Renault Laguna I i II

Dyskusja w 'RENAULT' rozpoczęta przez użytkownika Marlena, 9-03 09.

  1. Marlena

    Marlena Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 433
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    Części do przekładki Laguna I:

    -lampy przednie
    -lusterka (przynajmniej prawe)
    -Stelaż siedzenia kierowcy
    -Licznik
    -Kokpit (kompletny ze schowkiem, airbagiem, półeczką, kratką zasłaniającą bezpieczniki, przełącznikiem regulacji wysokości świateł)
    -Ramka na licznik
    -Wajcha do otwierania maski przedniej
    -Kompletna nagrzewnica
    -Belka pod kokpitem
    -Wygłuszenia wszelkie czyli od strony silnika i od wewnątrz
    -Pedały (gaz, hamulec, sprzęgło)
    -Uchwyty w tapicerkę drzwiową, w których mieszczą się przełączniki szyb elektrycznych i lusterek
    -Mechanizm i ramiona wycieraczek
    -Podszybie
    -Mocowanie filtra pyłkowego wraz z daszkiem
    -Przekładnia kierownicza czyli tz. maglownica wraz z wężami
    -dywaniki przednie
    -Serwo hamulcowe
    -Linka do otwierania maski

    Części do przekładki Laguna II:

    -deska z nakładką
    -dwa plastiki po bokach deski (zaślepka bezpieczników, zaślepka w której jest przycisk do wyłączania poduszki)
    -dwa plastiki pod deską, lewy i prawy (przy tunelu środkowym)
    -panel przycisków ESP-tempomat-mowa (sam plastik)
    -obudowa licznika
    -popielniczka
    -licznik
    -przednie lampy
    -panel czytnika karty
    -kompletna nagrzewnica
    -stelaż deski
    -pionowa podpora stelaża
    -mechanizm wycieraczek
    -ramiona wycieraczek
    -podszybie
    -drążek kierowniczy
    -pedały hamulec-sprzęgło-gaz
    -serwo
    -zbiorniczek płynu hamulcowego wraz z przewodem od pompki sprzęgła
    -przewód od pompki sprzęgła
    -maglownica z przewodami
    -wygłuszenie środka "kabiny"
    -dywan
    -wygłuszenie komory silnika
    -ścianka grodziowa
    -prawy boczek drzwi
    -obudowa przycisków do podnoszenia szyb
    -linka otwierania maski
    -lusterka
    -pompka sprzęgła

    Ściana jest przykręcana.

    Proszę dopisywać jak o czymś zapomniałam.

    Laguna II za wysokie obroty -należy wymienić wężyk podciśnienia do Serwa.
    Jeśli wolno schodzi z obrotów -to wina np. czujnika sprzęgła.

    Gdy szyby i lusterka działają odwrotnie:
    Przełącznik od szyb zamienia się A2 z A4 i B3 z B5 (oczywiście jeśli ma się impulsowy), da radę to zrobić bez zamieniania pinów... lub zamienić silniczki lewy z prawym od podnoszenia szyb.
    Co do lusterek to jeśli masz wersję bez składania to zamieniasz piny: A1 z B2 i A3 z B1. Jeśli masz składane to: 6 z 7 i 8 z 9
    Piny we wtyczce są opisane więc nie powinno być problemu

    Przekładanie elektroniki:
    http://forum.angliki.info/przekladanie-elektroniki-vt378.htm

    Klima, a klimatronik:
    http://forum.angliki.info/klima-a-klimatronik-laguna-2-vt278.htm

    Sterowanie szybami i zmiana wyświetlanych dzwi na komp.:
    http://forum.angliki.info/renault-l...ana-wyswietlanych-dzwi-na-komp-vt897.htm#3733
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. maciek1630

    maciek1630 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-04 09
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nasielsk
    w lagunie II lusterka nie koniecznie, można rozebrać je i przełożyć same szkła są symetryczne więc można obrócić je o 180stopni żeby pasek sferyczny był po zewnętrznej stronie max 10min roboty:)
     
  4. Burcys

    Burcys Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 09
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Wadowice
    Co Do lusterek W Lagunie 2 To potwierdzam słowa kolegi
    Kąty lusterek są te same trzeba zamienić szkła stronami i dodatkowo przenieść czujnik temperatury z prawego lusterka do lewego
     
  5. Marek664

    Marek664 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-05 09
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Miedzyrzecz
    Ok na starym forum był ładny opis co i jak więc i na nowym forum nie może tego zabraknąć dołąćże wiecej zdjęc
    Przekładka Laguna L I PH II:
    Przekładka była robiona w 04.2008 roku:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Posiadam zdjecia również dalszej pracy ale w telefonie dodam jak zapisze na kompie
    Ogólnie przeróbka nie jest skomplikowana ale czasochłonna jeśli chce sie to zrobić dobrze a robie to pierwszy raz i wiele rzeczy musze sie sam domyślać kolumna kierownicz oczywiście pasuje od angola bez problemu ,serwo niestety jest inne za krótki trzpień ,instalacje trzeba dosłownie obrócić po uprzednim odlączeniu z 4 drzwi i z komory silnika (instalacja z drzwi przednich również ,trzeba przedłużyć tylko 2 podwójne kabelki jeden do podświetlania schowka a drugi do czujnika pedału hamulca około 15 -20 cm ,całe podszybie niestety musi byc od europy (silniczki od wycieraczek są te same .U mnie troche sie to wydłuża troche z lenistwa a troche z tego ,że chce mieć to dopracowane ,pozdrawiam

    [​IMG]
    [​IMG]
    No i efekt końcowy
    [​IMG]
    Dodam ,ze z autkiem nie mam żadnyh problemów auto nadaje sie jak najbardziej do przekładki polecam
     
  6. duszekm

    duszekm Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-05 09
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Siemka napisze troche ważnych spraw o które trzeba zwrócic uwage przed przełożeniem lagunki II i w trakcie przekładania:

    Najważniejsze jest to kupic dobra instalację elektryczna to znaczy przed kupnem instalacjii europejskiej trzeba ja dokładnie obejzec chodzi o wszystkie kostki czy nie są poprzecinane i zwrucic uwage na kable od abesu muszą być całe!!! No i aby zaoszczedzic sobie czasu i problemu to kupic taka instalacje z takim samym wyposażeniem .Wersje wyposażenia macie napisane w dowodzie lub w schowku pasażera.

    Najlepiej jakby w komplecie przekładki były silniczki do sterowania szyb przednich jesli ich nie ma to wystarczy przełożyc sam moduł sterujący wycieraczek tzn z lewej na prawą silniczki zostaja w tych samych miejscach.Jesli po złozeniu jakas szyba nie działa to zawsze mozna pociagnąc plua i minusa z innego miejsca.

    Nie radze patrzec na okazyjne oferty cenowe przekładek bo potem sie okazuje ze połowe kabli i przewodów np. od wspomagania kierownicy i wysprzeglika są poucinane a wtedy to tylko nerwy i strata czasu oraz pieniedzy.
    Sprawdzic również nagrzewnice czy nie cieknie czy jest w dobrym stanie bo potem po przełożeniu trzeba nabić klimatyzacje i była by troche lipa jak by była nie sprawna i trzeba bedzie cała deske zciagac aby ja naprawic.

    W trakcie przekładki najlepiej akumulator podłaczyc po skaczeniu przekładki zeby uniknac takich problemów jak nie potrzebne błedy w komputerze np. poduszki powietrznej tu pamiętać o tym ze w siedzeniach też sa poduchy !! wiec i je przykrecic zanim podepnie sie akumulator.I radził bym jesli ktos długo bedzie przekładał to nich przed podłaczeniem akumulatora niech go najpierw podładuje bo słaby akumulator to również wyskoczenie błedu o poduszkach. Oczywiscie nie zawsze musi wyskoczyc bład a jak wyskoczy to nieraz sam znika po parokrotnym uruchomieniu silnika a jak nie to tylko komputer i wykasowanie błedu.
    Drobny szczegół ale sie zdarza nie zwlekac z założeniem linki od otwierania maski bo potem sie przypadkiem zamknie zanim sie ja załozy i bedzie nielada problem aby otworzyc maske :))
    Narazie tyle jak sobie coś przypomne to dopisze pozdro i powodzonka
     
  7. lato8

    lato8 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-10 09
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    W przypadku Laguny 1 ph2 3.0 V6 dodatkowo potrzeba:

    - wąż idący między siłownikiem sprzęgła, a pompką przy pedałach
    - linki zmiany biegów ( jedna jest dłuższa )
    - zaślepkę na dziurę w podłodze po maglownicy, da się przełożyć angielską z lewej na prawą, ale ona ma dziurę na linki zmiany biegów. W angielskiej tamtędy idą linki, a w europejskiej idą przez ścianę grodziową.
     
  8. adambiker

    adambiker Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 09
    Postów:
    210
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    stalowa wola/irlandia
    co do laguny I po lifcie tak jak kolega pisal z linkami do zmiany biegow to samo jest w lagunie z silnikiem 1,9 DCI tez linki i podowbny problem z tym ze ja linki zostawilem te co byly(angielskie)
     
  9. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    świetokrzyskie
    Do części potrzebnych do przekładki zarówno do laguny I jak i II niezbędna jest również kolumna kierownicza europejska gdyż po zamontowaniu angielskiej kierownica jest przestawiona o prawie pół obrotu a to dyskfalifikuje ustawienie zbieżności , oczywiście da sie to zrobic ale według mnie jest to druciarstwo bo w takim wypadku jedna koncówka drązka musi zostac sporo wkręcona a druga prawie na max wykręcona co jest niebezpieczne po drugie zmniejszy sie po takim zabiegu kąt skrętu .
     
  10. adambiker

    adambiker Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 09
    Postów:
    210
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    stalowa wola/irlandia
    "kriskos997" nie zgodze sie z Twoim stwierdzeniem ze potrzebna jest kolumna kierownicza w lagunie jedynce i wdojce, zawsze zostawiam kolumne kierownicza angielska nigdy nie mialem problemow z ustawieniem zbieznosci, nigdy tez nie bnylo potrzeby aby kombinowac z drazkami kierowniczymi i koncowkami drazka.
     
  11. stunt125

    stunt125 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-11 09
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZ
    zbierznosc mozna ustawic ale auto ma wtedy w lewo 1 obrot wiecej a w prawo jeden mniej :) czyli auto staje sie mniej sterowne
     
  12. adambiker

    adambiker Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 09
    Postów:
    210
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    stalowa wola/irlandia
    nie zgodze sie z teoria ze auto staje sie mniej sterowne. nie wiem czego ale nigdy nie mailme problemow z ustawieniem kierownicy na prosto, zawsze jest tyle samo obrotow kierocnica w prawo i w lewo,
     
  13. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    świetokrzyskie
    uwierz mi ze pisze z własnego doswiadczenia a teraz kilka faktów
    numery kolumn :
    angielska kolumna laguna I - 77 00 417 894
    europejska kolumna laguna I - 77 00 417 895

    angielska kolumna laguna II - 82 00 002 220
    europejska kolumna laguna II - 82 00 002 221

    zarówno w jedynce jak i w dwójce kolumny róznią sie tylko ostatnią cyfrą ale po zamontowaniu europejskich kolumn koło kierownicy jest na wprost tak jak byc powinno dziwne ???? dla mnie nie sprawdziłem to dokłądnie i organoleptycznie wiec wiem co pisze wiadomo ze mozna zbieżność ustawić nie polemizuje z tym ale pytanie czy wykręcanie drązka jest profesjonalizmem czy druciarstwem i narazaniem na niebezpieczenstwo na to pytanie niech kazdy odpowie sobie sam ja nie miałem zamiaru brac udziały w procederze takim jak przy ferdkach na maglu opla .

    w lagunie II kolumna angielska ma szarą skrzynke a europejska czarna to tak dla tych co beda szukac na allegro .
     
    rys00 lubi to.
  14. stunt125

    stunt125 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-11 09
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZ
    tak drazki sie roznią troche dlatego trzeba eurpoejskie zakladac i nie uprawiac lipy
     
  15. adambiker

    adambiker Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 09
    Postów:
    210
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    stalowa wola/irlandia
    dopisze o lusterkach w lagunie I po lifcie lusterka zamienia sie B1 z A1 i B2 z A3 i tyle :) przy pzrelaczniku od lusterek, bylo to jzu pisane ale dzis sam tego potzrebowalem, pierwsza rzecza to tu zajrzalem ale tu nie bylo, poszperalem i znalazlem wiec pomyslalem ze warto to tu umiescic
     
  16. guzik0802

    guzik0802 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 09
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    OSTROW WLKP

    Jezeli linki zostawiasz z anglika to pieknie robisz przekladki, nie wiem jak w lagunie 1 ale w 2 kolumna jest do wymiany. przerobili mi lagune bez wymiany kolumny i wiem co to znaczy. tak jak napisal KRISKOS997 kolumne trzeba wymienic jezeli tego nie robisz to jest DRUCIARSTWO
     
  17. bench77

    bench77 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-11 10
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Katowice
    Dokladnie kolumna jest do wymiany roznią sie dugoscią jak na rysunku

    [​IMG]
     
  18. maciek1630

    maciek1630 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-04 09
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nasielsk
    kolumna jak kolumna, ale ten krzyżak przed kolumną od maglownicy trzeba wymienić potwierdzam to. Auto dużo lepiej się prowadzi i pojawia sie blokada kierownicy
     
  19. damian510

    damian510 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 11
    Postów:
    64
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    aktualnie uk
    LAGUNA II moje spostrzezenia

    Witam własnie skonczylem przekładke Laguny II - i co zauważyłem

    przewody od maglownicy mozna powyginac w taki sposob ze pasuja z anglika i nie trzeba wtedy dospawowywac czujnika skretu ktorego nie ma w wersji przewodow europejskich

    sciane grodziowa sciagamy tylko i wylacznie podgrzewajac palnikiem i jednoczesnie ciagnac do siebie doslownie 5 minut roboty

    wysprzeglnik sprzegla wraz z przewodem pasuje od anglika wystarczy wyciagnac sprezyne z pedalu sprzegła wersji europejskiej

    przewody otwierania szyb można pozamieniac miejscami aby szersza zolta wtyczcka pasowala do europejskiej
     
  20. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  21. djharnas

    djharnas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-11 11
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    grybów/birmingham
    Wstawiam tutaj krotki filmik ze zdjeciami z mojej przekladki w 2011 roku :)

     
    antek1007 lubi to.

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. laguna 2 anglik części

    ,
  2. laguna 2 przekładka silnika z nowszej wersji