1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Opel Vectra B

Dyskusja w 'OPEL/VAUXHALL' rozpoczęta przez użytkownika Marlena, 9-03 09.

  1. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 338
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    A w jakim mondeo wymienia się ścianę?
    Tylko w najnowszym ale wontpię abyś miał te na myśli

    Ja w vectrze wymieniam całą ścianę, dużo lepiej to wygląda tzn jest nie do poznania

    Pozdrawiam
    Rafał
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    On chyba mial na mysli ze nie trzeba wymieniac sciany, czyli ze jest to auto podobne w przerobce do mondeo. Ja to tak zrozumialem :)
     
  4. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    świetokrzyskie
    zweckform po kiego grzyba ciąc auto jak mozna fajnie sciane przerobic nie widze potrzeby wycinania całej sciany jak lewa strona jest taka sama
     
  5. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    no to Miś się zrozumieliśmy :D

    Czyli grodź to dość łatwa sprawa . A jak wygląda to miejsce na pedały ?! Co z nagrzewnicą ?!



    wontpię ... jak już to wątpię . To tak na marginesie . ;->
     
  6. micab

    micab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-03 09
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k/szczecina
    nagrzewnicę zmieniasz na europejską, nie wiem czy angielską da się jakoś sensownie przerobić,
    pedały przychodzą w miejsce tej największej dziury, przykręca się tam czarną blachę, którą musisz mieć z europejczyka i do niej mocowane są pedały,

    jak będziesz szukał przekładki to polecam kupić cały odcięty przód, wtedy będziesz miał dobrze widoczne co i jak powinno być przerobione,

    planujesz zakupić vectre przed czy po lifcie ?
     
  7. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    A ma to jakieś znaczenie ?! Czy przed czy po jest ?
     
  8. micab

    micab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-03 09
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k/szczecina
    po lifcie są inne zegary i ich obudowa,
    i jeszcze sprawa z pedałem gazu, jest albo na linkę, albo z potencjometrem, nie wiem dokładnie, w których modelach jaki rodzaj występuje, ale w mojej benzynie po lifcie jest z potencjometrem, a w przekładce z benzyny przed liftem miałem pedał na linkę,
     
  9. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 338
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Wymiana całej ściany to 30 minut roboty
    Ciekawe ile zajmuje jej przerobienie tak aby wszystko dokładnie dopasować
    Po wymianie całej ściany nie ma śladu po przekładce
    Odchyl wygłuszenie z takiej co tylko kawałek poszedł do przerobienia :)

    Każdy ma swoje sposoby
    Zrobiłem około 40-50 vectr B i tylko w pierwszej sztukowałem po kawałku

    Pozdrawiam
    Rafał
     
  10. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    świetokrzyskie
    kazdy ma swoj sposób jesli ty wcinasz sciane z anglika i wsapwujesz sciane eu w 30 minut to gratuluje tepa pracy ja poswiecam na to troche wiecej czasu ale kazdy robi jak uważa

    a wycinasz razem z podszybiem czy tylko sciane ?
     
  11. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 338
    Docenione treści:
    228
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Wycinam samą ścianę.
    W miejsce serwa gb wstawiam kawałek podszybia z eu

    Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt

    Rafał
     
  12. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    świetokrzyskie
    no to jednak przerabiasz przeciez w dieslu musisz jescze uchwyt na kompa zamontowac bo jest z drugiej strony a jesli chodzi o serwo to robie dokłądnie tak jak ty czyli wstawiam eu ale słyszałem ze niektórzy robią to zwykłą płaska blachą co jest dla mnie co najmniej smieszne .
     
  13. apollo

    apollo Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-04 09
    Postów:
    319
    Docenione treści:
    66
    Miasto:
    Konin
    Adres strony:
    Mój sposób na Vectre B jest taki: Ściana grodziowa w angliku jest jak gdyby modyfikacją europejskiej. Po stronie Angielskiego kierowcy wyraźnie widać że część ściany jest obcięte i w to miejsce zamontowano element umożliwiający montaż pedałów angielskich. To samo jest w części podszybia gdzie znajduje się serwo hamulcowe. Tak więc przeróbka ściany angielskiej na europejską to jak gdyby powrót to stanu wyjściowego. Do przeróbki więc potrzebna jest europejska ściana, a przynajmniej jej fragmenty.
    Po stronie europejskiego kierowcy jest przetłoczenie i każdy wie że tam należy wyciąć miejsce na pedały. Z tym że ja dodatkowo wycinam z dawcy obszar który po za tym "pedałowym" obejmuje także otworki za pomocą których przykręcone są pedały, oraz otwór przez który przechodzi lewa wiązka kabli. Element ten przyklejam na angielską ścianę. Dzięki temu dokładnie wiem gdzie wywiercić otwory, otwór na wiązkę jest ładnie zaokrąglony i nie "rani" wiązki i przede wszystkim zamocowanie pedałów jest bardziej umocnione.
    Jest to mój pierwszy post na tym forum więc pragnę zaznaczyć że nie chcę w najmniejszym stopniu podważać innych sposobów, wręcz przeciwnie czekam na krytykę bo bardzo mi zależy na wysokiej jakości.
    Jeśli ktoś ma pytania dotyczące przekładki to proszę pisać lub dzwonić. Przełożyć też mogę. tel. 607 06 47 83.
     
  14. micab

    micab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-03 09
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k/szczecina
    nie wiem czy ktoś jeszcze przerabia takie tanie auta jak vectra b, ale zamieszczam kilka zdjęć z moich prac, zaznaczam, że nie posiadam profesjonalnego warsztatu przerabiającego angliki, auto robię w garażu na własne potrzeby,

    ściana w trakcie przeróbki:
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    i elementy wycięte z europejskiej ściany, które będą użyte w angliku (brakuje jeszcze blachy na zaślepkę otworu na komputer w angielskim podszybiu):
    [​IMG]
     
  15. Marlena

    Marlena Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 433
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    Jakbyś wymienił całą ścianę na europejską byś miał 2x mniej roboty.
     
  16. micab

    micab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-03 09
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k/szczecina
    różnie piszą co do wymiany ściany, jedni polecają, inni piszą, że lepiej przerobić, ja postanowiłem przerobić, nie ma aż tak dużo roboty,
    rozwiercić całą ścianę i później spawanie też mi się wydaje że trochę pracy pochłania,
     
  17. Marlena

    Marlena Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 433
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    My wstawiamy europejska gdyż już wszystkie otwory i wzmocnienia na niej są.
     
  18. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    świetokrzyskie
    ja tez wole przerobić sprawia mi to wiecej satysfakcji niż wymiana całej po drugie nie widze potrzeby wycinania lewej strony jak w europie jest taka sama ale jak ktos chce zrobić szybciej to zgodze sie z marleną ze szybciej jest wymienic całą
     
  19. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    Ma ktoś zdjęcie podszybia przygotowanego do przerobienia ?!
     
  20. micab

    micab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-03 09
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k/szczecina
    na razie mam tylko takie, usunięte angielskie mocowania silniczka wycieraczek i nie do końca usunięta czapka na angielskie serwo:
    [​IMG]
     
  21. Mihó

    Mihó Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-05 09
    Postów:
    39
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    Mam pytanie odnośnie demontażu nagrzewnicy i mam nadzieję, że dobrze trafiłem :)

    Mam VB 1997 i muszę wymienić kompletną nagrzewnicę. Wiem, że czeka mnie demontaż deski i wzmocnienia pod nią. Czy muszę oddzielać deskę od belki ? Czy wystarczy jak odkręcę śruby w słupkach ? Rozumiem, że kolumna kierownicza zostaje przy belce, tak ?
     
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet

Poleć tę stronę