1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Opel Vectra B

Dyskusja w 'OPEL/VAUXHALL' rozpoczęta przez użytkownika Marlena, 9-03 09.

  1. Marlena

    Marlena Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 432
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    Lusterko w vectrze B gdy sterowanie jest ręczne: pod lusterkiem znajduję się mechanizm regulacji. Mechanizm zawiera 2 linki, na których znajdują się 2 zatrzaski. Aby było w porząsiu trzeba zamienić miejsce linek w zatrzaskach.
    W elektryku da się ustawić w silniczkach i wymienić lustro.


    Czujnik od sterowania poduszek powietrznych znajduję się sterowniku między siedziami.


    W Vectrze B występują dwie kostki do centralnego zamka:
    Są one w wersji 8-pin oraz 10-pin. Żeby ogarnąć temat centralnego zamka konieczne będzie przeniesienie pinów i teraz:
    1/ w wersji 8 pinów przekładamy sposobem "odbicie lustrzane" czyli: drzwi pasażera zajęte maja 3 piny przy jednym brzegu. Sa to dwa boczne piny + jeden obok nich. Przekładamy je w takiej samej konfiguracji tylko ze na drugi bok (w poziomie).
    U kierowcy robimy analogicznie to samo tylko ze tam mamy zajęte 6 pinów (jeden wolny).
    2/ Wersja 10-pinowa. U pasażera zajęte trzy piny - w tej wersji kostki przekładamy je nie w poziomie ale w pionie - jakby przenosimy je na druga stronę obracając kostkę.
    U kierowcy robimy dokładnie to samo tylko ze tam będziemy mieli zajęte 7(8?) pinów które przekładamy również obracając kostkę do góry nogami.

    Potencjometr gazu:
    http://forum.angliki.info/potencjometr-gazu-vt140.htm

    Instalacja elektryczna, serwo, hamulec i śruba przy kolumnie kierowniczej:
    http://forum.angliki.info/opel-vectra-b-insalacja-elektryczna-vt268.htm
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    czyli z opisu wynika ze trzeba zmieniac te piny w wiazkach w drzwiach czy w module na prawym słupku ?

    nie trzeba zamieniac wiązek z drzwiu miejscami jak w omedze ?
    i drugie pytanko to jesli w angolu mam w tylnych drzwiach korby to czy po zamontowaniu elektryki szyb tj, siłowników i musze cos przerabiac w instalacji zeby były 4el szyby?
     
  4. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    1/ wiazke zostawiasz ta co idzie do progu. Zamienisz piny i wszystko bedzie smigac
    2/ puszczasz sterowanie i zasilanie do tylnych szyb od glownego silniczka sterowania szybami i centralnym zamkiem.
     
  5. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    jeszcze jedno pytanko chodzi o lusterka elektryczne.
    w angolu mam manulane lusterka a z przekłądka dostałem elektryczne i teraz jak rozebrałem boczki to okazało sie ze jest instalacja na elektryczne lusterka i po podłaceniu elektrycznych nic nie działa niewiem co to moze byc bezpiecznik i przekaznik jest w skrzynce bezpieczników ale niema zasilania po stacyjce na przełączniku moze wiecie co jest?
     
  6. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    A plus jest pociagniety do bezpiecznikow? Widzialem Vectre co byla przystosowana do przelozenia manualnych lusterek na elektryczne ale nie miala pociagnietego plusa do bezpiecznikow.
     
  7. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    no włąsnie niema plusa
     
  8. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
  9. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    noi niestety co sie okazało w angliku jest przygotowana instalacja w drzwiach ale nie wenątrz auta juz mówie o co biega , co sie okazało po stronie sterowania lusterek powinno byc 21 kabli w wiązce która wychodzi z auta i łączy sie szybkozłaczka z drzwiami a w angliku jest po 16 kabli z obu stron ( w europejskiej instalacji skąd były lusterka w wiązce od kierowcy było 21 kabli a po stronie pasażera 16 ) wiec lusterek nie da sie zamontowac trzeba by było miec poliftowa instalacje z wnetrza auta wychodzi na to ze wiazki z drzwi sa takie same zarówno w wersji z el. lust. jak i z manualnymi
     
  10. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    Może głupie pytanie trochę ? Jak ciężko przerabia się vectre B ? Dużo mieszania jest z grodzią ? Bo planuje sobie na zajączka właśnie coś takiego zakupić i się pobawić w garażu .

    Pozdrawiam
     
  11. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Poza sciana grodziowa ktora jest do spawania reszta jest banalnie prosta. Sama elektryka to kaszka z mleczkiem z tego wzgledu ze jest symetryczna czyli wiazka z lewych drzwi jest taka sama jak z prawych.

    Dodatkowym atutem sa wzglednie niskie ceny za czesci do przekladki.

    Jedynym "utrudnieniem" sa znaczki ktore vauxhalla ktore trzeba wymienic ;->
     
  12. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    dokładnie tylko z grodzia jest zabawy ja przerabiałem ale niektórzy wymieniaja cała
     
  13. czarny

    czarny Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-04 09
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    UK
    Ja tak może z innej strony zacznę ,
    widząc że zajmujecie się bardziej tymi sprawami to pytam w tym modelu Vectra B 97 kombi jak wygląda cenowo przekładka, na ile można się spodziewać ?
    koszty przekładki i części do tej przekładki mianowicie razem do zapłaty ( gdzies wyczytałem ze za przekładkę chcą 3000 zł i do tego części i teraz aż się zastanawiam ile to może kosztować
     
  14. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    Ma ktoś może jakieś zdjęcia tej grodzi ? Czy koniecznie trzeba ją spawać ?
     
  15. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    http://angliki.info/koszty-jakie-poniesiemy-przekladajac-anglika-vt22.htm

    Vectra jest popularnym autem takze przekladka 3000 + czesci 3000 to jak najbardziej realna cena.
     
  16. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    spawanie jest konieczne niemozna inaczej pozniej wrzuce jakies foto grodzi
     
  17. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    Znalazłem takie zdjęcie grodzi anglika .


    Czy do przespawania grodzi trzeba wyciągać silnik oraz szybę ?!
     

    Załączone pliki:

  18. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Nie trzeba
     
  19. kriskos997

    kriskos997 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-03 09
    Postów:
    335
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    świetokrzyskie
    [​IMG]

    masz sciane z angola silnika nie musisz wyjmowac jedynie zeby wyjąc magiel bez opuszczania zawieszenia przedniego trzeba odwiercic osłone magla na foto jest juz odwiercona po takim zabiegu wyjmujesz magiel do góry pozniej wkładasz euro i dopiero wtedy wspawujesz osłone .
     
  20. micab

    micab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-03 09
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k/szczecina
    przerabiam sobie teraz vectre b, u mnie magiel wyszedł bez opuszczania zawieszenia i odcinania osłony, aż sam byłem zaskoczony, że tak łatwo poszło, silnik 1.8 rok `01, ale na pewno po odcięciu osłony wychodzi już całkiem na luzie,

    nie wiem jak wygląda sprawa przy większych silnikach, ale w 1.8 nie ma sensu wyjmować silnika bo jest dobry dostęp do wszystkiego, szyba też zostaje,

    całej grodzi nie zmieniasz, tylko zaspawujesz angielskie otwory, wstawiasz europejską osłonę magla i wycinasz dziurę na pedały,

    co do cen za przekładkę, z tego co mi wiadomo, w dobrym warsztacie trzeba zapłacić 5500zl za robotę z częściami, same części to ok. 2000-2500zl wersja z klimą,

    tak wygląda europejska ściana:
    [​IMG]
     
  21. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    czyli całej grodzi nie trzeba zmieniać , tak jak w mondeo .
    Chociaż jeden pozytyw .

    Dzięki i pozdrawiam .
     
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet

Poleć tę stronę