1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Opel Astra III H

Dyskusja w 'OPEL/VAUXHALL' rozpoczęta przez użytkownika tommy999, 15-02 10.

  1. tommy999

    tommy999 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-06 09
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    Lista części:
    -ściana grodziowa razem z podszybiem (najlepiej ucięty kawałek auta, aby można było to sobie ładnie dopasować później)
    - blacha kszałtowa na ścianę (ta do której trzymają się pedały i serwo
    -maglownica plus przewody do niej (są dwa rodzaje benzyna ma inne przewody niż diesel oraz końcówki drążków które w dieslu mają mniejszy gwint)
    -kosz mocujący pompę wspomagania (można przerobić angielski)
    -linka z raczka do otwierania maski
    -serwo
    -pompa hamulcowa ze zbiorniczkiem
    - przewody hamulcowe (od pompy hamulcowej do absu)
    -wykladzina
    -pedał gazu sprzęgła hamulca
    -wygłuszenie zewnętrzne i wewnętrzne
    -stelaż pod deske
    -krzyżak lub cała kolumna (stacyjkę bardzo łatwo się podmienia)
    -konsola
    - schowek
    - półka pod konsole
    - obudowa wokół kierownicy
    - panel środkowy (ten co siedzi w nim radio itp)
    - mieszek zmiany biegów wraz z obudową
    -mechanizm z ramionami wycieraczek
    -podszybie plastikowe
    - kompletna nagrzewnica
    - licznik
    - reflektory przednie (nie da sie angielskich przerobić)
    - lusterka (w lewym wystarczy wkład, prawe trzeba całe zmienić)
    - zamek do drzwi kierowcy

    Auto w przekładce nie jest trudne (można nawet powiedzieć, że jest bardzo podobny do astry II). Aby wyjąć belkę musimy zdemontować drzwi przednie ponieważ jest skręcana długimi śrubami po bokach i nie sądzę aby one wyszły bez ściągania drzwi. Ściana do wymiany cała wraz z podszybiem. Składa się ona z dwóch części środek i podszybie. Najpierw spawamy podszybie później środek odwrotnie się rozwierca. Da radę wszystko ładnie rozwiercić nie trzeba nic ciąć. Musimy przyspawać też uchwyty do wycieraczek (angielskie są inne).

    Maglownica wychodzi bez problemu do środka tylko musimy odkręcić jeden drążek i łapę silnika. Kosz z pompą wspomagania do przeniesienia na drugą stronę.

    Serwo wyciągamy razem z blachą kształtowa to samo mocujemy europejskie

    Instalacja elektryczna to robota na góra 2h. Pod silnikiem mamy do przedłużenia od pompy wspomagania i zbiorniczka hamulcowego. W środku pod deską zawijamy z prawej strony do lewej i mamy do przedłużenia przewody od schowka i wiązka 6 przewodów od nagrzewnicy. W podłodze wiązka drzwi jeśli mamy 4 elektryczne to do lutowania jest 30 kabelków w tym 20 do skrócenia. Jeśli mamy na 2 szyby to nic nie ruszamy. Instalacje z drzwi do zamieniania miejscami. Boczki pasują bez problemu musimy tylko zamienić stronami łódki z przełącznikami.

    Do przekładki dobrze jest wyciąć przednią szybę wtedy jest bez problemu dostęp do podszybia i nie musimy się martwić, że coś się z nią stanie jak np będziemy spawać mocowanie wycieraczek...
     

    Załączone pliki:

    • 1_187.jpg
      1_187.jpg
      Rozmiar pliku:
      61,6 KB
      Wyświetleń:
      578
    • 2_913.jpg
      2_913.jpg
      Rozmiar pliku:
      66,7 KB
      Wyświetleń:
      586
    • 4_863.jpg
      4_863.jpg
      Rozmiar pliku:
      66,4 KB
      Wyświetleń:
      564
    • 5_419.jpg
      5_419.jpg
      Rozmiar pliku:
      95,3 KB
      Wyświetleń:
      536
    • 6_728.jpg
      6_728.jpg
      Rozmiar pliku:
      124,2 KB
      Wyświetleń:
      530
    • 7_199.jpg
      7_199.jpg
      Rozmiar pliku:
      132,7 KB
      Wyświetleń:
      567
    • 8_107.jpg
      8_107.jpg
      Rozmiar pliku:
      91,6 KB
      Wyświetleń:
      563
    • 9_915.jpg
      9_915.jpg
      Rozmiar pliku:
      137,8 KB
      Wyświetleń:
      595
    • 10_248.jpg
      10_248.jpg
      Rozmiar pliku:
      112,8 KB
      Wyświetleń:
      565
    • 11_110.jpg
      11_110.jpg
      Rozmiar pliku:
      130,8 KB
      Wyświetleń:
      578
    • 12_408.jpg
      12_408.jpg
      Rozmiar pliku:
      86,7 KB
      Wyświetleń:
      568
    • 13_138.jpg
      13_138.jpg
      Rozmiar pliku:
      128,5 KB
      Wyświetleń:
      592
    • 15_936.jpg
      15_936.jpg
      Rozmiar pliku:
      116,6 KB
      Wyświetleń:
      669
    • 17_110.jpg
      17_110.jpg
      Rozmiar pliku:
      119,7 KB
      Wyświetleń:
      653
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. oktawian

    oktawian Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    483
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Zielona Góra
    Czyli szybę też trzeba pruć ?
     
  4. tommy999

    tommy999 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-06 09
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    Ogólnie nie bo ona trzyma się w tym miejscu którego akurat nie wymieniamy, ale tak dla bezpieczeństwa wyciągania podszybia i spawania uchwytów ktore akurat wypadają w miejscu kleju od szyby
     
  5. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 278
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Autko robi się identycznie jak Astrę G
    My nie wycinamy szyby ani w G ani w H

    Pozdrawiam
    Rafał
     
  6. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    Astra H wg mnie jest autem prostym do przekładki. Sporo zabawy jest w wymianą ściany grodziowej, która w brew temu co napisane jest na forum nie jest symetryczna, konkretnie chodzi o podszybie od strony komory silnika. Podszybie które łączy się z częścią półki pod szybą ma inne wytłoczenia z prawej i lewej strony i albo trzeba to sobie wykształtować bo inaczej nic nie pasuje do siebie albo wyciąć szybą i wymienić całe podszybie wraz z półką pod szybą.

    Instalacja elektryczna jest wręcz banalna, pod deską do przedłużenia(w wersji z 2 elektrycznymi szybami) 1 kabel od oświetlenia schowka i 4 kable od nagrzewnicy(pozostałe wyplatamy w kilka sekund) ja dodatkowo jeszcze przedłużyłem 2 kable od czujnika sprzęgła bo były ciut za krótkie. Wiązki drzwiowe do zamiany miejscami, w drzwiach kierowcy do zamiany 4 kable by szyby dobrze chodziły stronami. Jeśli mamy nagrzewnicę europejską konkretnie od tej samej wersji wraz z okablowaniem to nic nie pinujemy wszystko działa prawidłowo. Pod komora silnika do przedłużenia tylko 5 przewodów od pompy wspomagania, pozostałe czyli doi wycieraczek i czujnika płynu hamulcowego były wystarczającej długości. W lampach tylnych by światło przeciwmgielne było po właściwej stronie trzeba przełożyć jeden kabelek z prawej lapmy do lewej.

    Do wymiany zamek lewych drzwi(od polifta pasuje do przedlifta pomimo tego że ma 1 pin mniej wszystko działa).Zaślepki klamek do zamiany miejscami, żeby działało otwieranie kluczykiem z 2 strony musimy przenieść dźwigienkę od bębenka wraz z cięgnem, są one symetryczne.

    Takie rzeczy jak reflektory przednie, serwo z pedałami, belka pod deską, deska, schowki pasują od polifta do przed lifta.

    Angielskie przewody klimatyzacji i przewody od płynu chłodzącego nagrzewnicy są takie same i pasują idealnie i w angliku i w Europie.

    Na liście części umieszczonej wyżej przez innego użytkownika zbędny jest mieszek zmiany biegów wraz z obudową gdyż są one identyczne i nie trzeba tego wymieniać.

    Kilka istotnych różnic przed i po lifcie:

    - maglownice mają inaczej mocowane przewody wspomagania i inne są też same pompy wraz z koszykami. Chcąc połączyć to z sobą trzeba mieć 2 zestawy przewodów i połączyć je z sobą, dodatkowo koszyk z przed lifta nie pasuje do polifta i trzeba przerabiać angielski

    - nagrzewnice są inne i panele sterowania nimi wraz z okablowaniem. Po lifcie dochodzi tryb Auto. Nagrzewnice mają inne rodzaje silniczków i inne rezystory. Nie są wymienne między sobą.

    - instalacja eletryczna spod deski
     
    rys00 lubi to.
  7. angeelo

    angeelo Forumowy grafik Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-05 09
    Postów:
    1 259
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Działdowo Warm-Maz
    Kilka fotek 1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG 7.JPG 8.JPG 9.JPG 10.JPG
     
    rys00, czapliniak oraz guzik0802 lubią to.
  8. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  9. kristoff

    kristoff Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    26-03 09
    Postów:
    1 328
    Docenione treści:
    271
    Miasto:
    Wrocław
    Pinowanie szyb:

    Biały z zielonym paskiem <-> żółty z zielonym paskiem
    Szary <-> żółty z brązowym paskiem

    Pinowanie lusterek:

    Biały z niebieskim paskiem <-> niebieski z czarnym paskiem
    Zielony z białym paskiem <-> zielony z czarnym paskiem

    Brzęczek kluczyka i świateł:

    Biały z szarym paskiem z prawych drzwi <-> szary z lewych drzwi
    W/w przewody zamieniamy na lewym progu pod plastikową osłonką instalacji.
     
    czapliniak, rys00 oraz Marlena lubią to.

Poleć tę stronę