1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Frontera B

Dyskusja w 'OPEL/VAUXHALL' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 21-01 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam

    przerabiałem ostatnimi czasy Frontere B Long 2,2 DTI a ze udalo sie udokumentowac troszkeczke ta przekładce postanowiłem ja opisać :) temat pokrewny do tematu kolegi Slawquu =>> klik <<==

    tak wiec sytuacja wyglada następująco:

    Witam

    Lista cześci: (Frontera B 2003 rok, bez klimatyzacji, wersja LONG)

    - lampy przednie;
    - zamek maski + linka + raczka (w zasadzie to wszystko mozna zaadoptowac z anglika - linka i raczka sa takie same zamek mozna przerobic bez specjalnego trudu - wystarczy ruszyc głową ;-)
    - wklad prawego lusterka;
    - mechanizm wycieraczek (silnik zostaje taki sam) - trzeba zwrocic uwage aby prawidłowo ustawić oś mechanizmu + ramiona wycieraczek;
    - plastikowe podszybie maskujace;
    - maglownica + przednia belka przekladnia kierownicza;
    - przewody do wspomagania;
    - przewody chamulcowe (2szt);
    - serwo+pompa chamulcowa;
    - pompka sprzegla (Europejska pompka ma wejscie na przewod do wysprzeglinka z boku Angielsa od gory mozna niczym poza tym sie nie roznia);
    - przewod do wysprzeglnika;
    - kompletne pedały EU (sprzeglo, gaz, chamulec)
    - wytlumienie sciany grodziowej od str silnika (a własciwie to jej dolnej czesci)
    - wytlumienie sciany grodziowej od wnetrza;
    - kompletna nagrzewnica z plastikami, silnikiem, ciegnami;
    - wiazka elektryczna pod deske (wpinana przy slupkach na kilka kostek, bardzo fajnie sie ja przekłada);
    - panel sterowania nawiewami (w Eu wersji inaczej wchodza ciegna jednak mozna dopasowac angielski panel gdybysmy nie mieli Eu odpowiednika);
    - poczatkowa czesc tunelu z otworem na lewarki skrzyni biegów;
    - tunel srodkowy z uchwytami na napoje, otwor recznego(jesli zmieniamy);
    - dzwignia recznego;
    - dywan;
    - kokpit z zaslepka poduszki powietrznej.
    - schowek;
    - obudowa licznika;
    - obudowa panele radia i wyswietlacza komp pokladowego (taka sama jest w angliku), zaslepka bezpiecznikow, zaslepka pod kierownice blacha;
    - kolumna kierownicza (do przełozenia stacyjka);
    - plastiki - obydowa kolumny kierowniczej;
    - maskownica deski pod kierownice;
    - zegary;
    - panele z drzwi przednich z przyciskami do szyb i Centralnego;


    Autko jest bardzo proste w przekładce:

    (ja przekładke miałem z wersji z klima)

    od strony elektrycznej:

    - do przedłuzenia przewody idace do wentylatora, pedału gazu (jeśli elektryczny), zbiorniczka płyny chamulcowego;

    - wiazka pod deska jest wypinana (kilka kostek przy slupkach) - bardzo faine sie wymienia i nic nie trzeba lutowac; (pod warunkiem ze mamy wiazke z podobnego auta) jesli bedzie inaczej to rowniez wiazka nie jest trudna do przerobienia do przedluzenia bedzie moze ze 20 kabelkow.

    - wiazki z drzwi przekladamy miejscami i wpinamy w kostki przy slupkach (wszystko powinno działać)

    - w wersji ktora mialem tylne swiatla przeciwmgielne byly po obu stronach wiec nic nie musialem zmieniac (auto mialo w polsce zakladanego haka i widzialem ze byly poprzeciagane przewody miedzy lampami wiec mozliwe ze przy montazu ktos to przeciagnol albo Ople z tych rocznikow maja po obu stronach)


    od strony mechanicznej pojazd nie jest rowniez zbyt skomplikowany:


    - do wymiany jest belka do ktorej mocowana jest maglownica (aczkolwiek mozna przerobic angielska do przespawania sa wtedy uchwyty do przykrecenia magla), wraz z maglownica musimy miec rowniez zwrotnice oraz kolumne kierowniczą. No i oczywiscie przewody do wspomagania generalnie do wszystkiego doskonały dostęp.

    - sciana grodziowa nie jest uniwersalna, w wersji Europejskiej w innym miejscu wchodza min: weze do nagrzewnicy,

    - na podszybiu rowniez do dorobienia jest wlot powietrza skad bedzie zasysał wentylator (najlepiej jest przespawac go razem z "kominkiem" z europejskiej sciany) po drugiej stronie zaslepic otwor blacha.

    - do wymiana dolna czesc sciany grodziowej wymiena sie ja dosc fajnie - w szczegolnych warunkach mozna wyciagnac silnik - ja to robilem jednak z motorem pod maska i nie przeszkadzał mi w tym zbytnio.

    - ciekawostka dotyczaca lamp przednich - uzywane lampy do tego modelu to koszt ok 500 zł - ja orginalne nowe ( w zaprzyjaznionym sklepie z lekkim upustem) kupiłem za 600 zł

    - do wymiany jest rowniez wklady lusterek - ja na zyczenie klienta przekladalem tylko europejski wklad do prawego lusterka (koszt 24 zł) element grzewczy przelozylem z orginalnego lusterka (podobnie jak w innych autach da sie go odzyskac podgrzewajac opalarka i delikatnie odklejajac)

    - w przekładce miałem pedał gazu "na linke" z silnika benzynowego natomiast auto miało elektroniczny pedał gazu (diesel) - generalnie mocowanie obu pedałów tzw "podstawka" jest dokladnie takie samo, pedał angielski to kawałem pręta połącznego z potencjometrem - pedał europejski to pret zakonczony zaczepem na linke z latwoscia mozna było zaadoptować pret z Eu do elektronicznego angielskiego poprostu dospawujac ladnie odcinek Eu do angielskiego - postaram sie gdzies odnależc zdjecie jak to wygladało bo zrobiłem napewno.

    wazna informacja: podczas przekładki tego auta zdarzyła mi się taka sytuacja (sprawa dotyczyła maglownicy i układu hydraulicznego wspomagania) przy odpalonym silniku i minimalnym ruszeniu kierownica, kolo kierownicze obracało sie od lewej do prawej strony (kierownice wrecz wyrywało z rąk i ciężko ja było utrzymać) wykazujac objaw jak by zapowietrzenia. Okazało sie (w tym miejscu należy sie piwo dla kolegi Slawquu ktory wczesniej walczył z podobnym problemem) ze trzeba było zamienić miejscami przewody na maglownicy (zaznaczone na zdjeciu w czerwonym kólku) po zmianie ich miejscami uklad od razu zaczol pracowac poprawnie
     

    Załączone pliki:

  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  4. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 273
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Witam
    Fronterka B to auto przyjemne w przekładce
    Występuje kilka rodzajów instalacji kabinowej przez co bardzo ciężko trafić na dokładnie taką jak potrzebujemy
    W przypadku gdy nie mamy instalacji jest trochę pracy przy elektryce
    Od strony mechanicznej najwięcej roboty jest przy wymianie sanek przednich wraz z maglownicą i przekładnią
    W przypadku Frontery B po lifcie duży problem z dostępnością części do przekładki
    Jak już nawet trafimy ładny komplet to jego cena nie jest niska i wynosi około 5500 zł
    Ciężko także o nagrzewnice z klimatyzacją
    Ogólnie auto fajne w pracach jednakże pracochłonne

    Poniżej klika fotek z przekłądki Frontery B 2.2 dti z 2003 roku

    Pozdrawiam i zapraszam do warsztatu
    Rafał


    DSCF1265.jpg DSCF1266.jpg DSCF1267.jpg DSCF1268.jpg DSCF1279.jpg
     

Poleć tę stronę