1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Land Rover Freelander 2

Dyskusja w 'W trakcie przekładki' rozpoczęta przez użytkownika Arek_Land, 7-12 16.

  1. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    https://zapodaj.net/e1ecfb9a26cb5.jpg.html
    https://zapodaj.net/bf283f73da7eb.jpg.html
    https://zapodaj.net/292434a7f802e.jpg.html
    https://zapodaj.net/68a6dc83b9664.jpg.html
    https://zapodaj.net/54bf7bb061a88.jpg.html

    Rocznik 2007 pierwsza rej 2008.
    Przebieg 106.000 mil.
    Auto ma uszkodzony silnik zerwał się pasek.
    https://zapodaj.net/907527a31ec35.jpg.html
    https://zapodaj.net/86d6ded00bf1e.jpg.html

    Zapadła decyzja o zakupie fabrycznie nowego słupka silnika z gwarancją dealera.
    Cena 5000zł

    Auto robi e dla siebie i planuję je potrzymać 4-5 lat.

    Na tą chwilę zakupiłem:
    - Przednie boczki drzwi
    - Nowe lampy EU (Odrzut produkcyjny uszkodzona taśma do silniczka regulacji generowały błąd CAN) Wystarczy jednak przełożyć elektronikę ze starych lam i mamy praktycznie nowe sprawne.
    Cena śmieszna bo dałem za nie 440zł
    - Poszło też zamówienie do UK a w nim uszczelki i graty niezbędne do przezbrojenia silnika:
    1 x LR007158, CLUTCH MASTER CYLINDER 2.2L DSL FL2
    1 x LR005364, INTAKE MANIFOLD GASKET SET - 2.2L FREELANDER 2
    1 x LR000680, WASHER - SEALING
    4 x LR000684, FUEL INJECTOR SEALING WASHER 2.2L FREELANDER 2
    1 x LR009028, FUEL INJ PUMP GASKET 2.2L DIESEL FL2
    1 x LR025920, GASKET - EXHAUST MANIFOLD
    1 x LR023175, GASKET
    2 x LR013022, SEAL - TURBO OIL FEED PIPE 2.2L SINGLE TURBO - FREELANDER 2 - EVOQUE
    1 x LR023208, GASKET
    1 x LR000998, GASKET - EGR VALVE - 2.2L SINGLE TURBO - EVOQUE - FREELANDER 2
    1 x LR009412, CYLINDER HEAD FRONT COVER SEAL 2.2 FREELANDER 2 - EVOQUE

    Czekam też na telefon od kolegi z Francji w sprawie deski z poduszkami.
    Od weekendu zaczynam rozbrajanie komory silnika.
    W miarę możliwości będę wrzucał zdjęcia.
    Wieczorem zrobię opis jak naprawiłem elektronikę w lampach.
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Udało mi się kupić za 35 funtów zestaw nowiutkich przewodów wspomagania razem z mocowaniami ;)

    Przynajmniej w zestawie jest wszystko co potrzeba bez pierniczenia się że a to brakuje mocowania a to uszczelki itp.
    Śmiać mi się chce jak widzę te ceny używanych części w PL
    Lanunie odwijane z latarni kupowane od Turasa.
    W paczce przychodzi powyginane często nie nadające się do montażu.
    Zamawiam wszystko nowe z UK - Taniej i lepiej.

    Poszło kolejne zamówienie do miłośników herbatki.
    A w nim:
    LR000911
    LR005816G
    LR000996
    LR000067 x2
    LR000645
    LR001297 x4
    LR003688

    Zamówiłem też od zestaw nagrzewnicy z silniczkami regulacji i stelażem pod deskę.

     
    Ostatnio edytowano: 7-12 16
  4. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Zamków zdecydowałem się nie ruszać ponieważ z pozycji pilota można ustawić sterownik na całkowite odblokowanie auta za jednym naciśnięciem pilota.
    Aby w danym samochodzie wyłączyć funkcję odblokowywania tylko drzwi kierowcy i tym samym aktywować pełne odblokowanie auta za jednym naciśnie ciem pilota trzeba:
    - Odblokować pojazd
    - Natychmiast po odblokowaniu nacisnąć na pilocie na 3 sek. jednocześnie przycisk odblokowania i zablokowania pojazdu.
    Drzwi zostaną zablokowane po czym odblokowane wszystkie na raz a sterownik zapamięta ustawienie.
    Światła awaryjne powinny mignąć dwa razy.
    Aby ponownie włączyć otwieranie tylko jednych drzwi należy powtórzyć procedurę.
    Nie widzę zatem sensu wymiany klamek zamków i całego tego ustrojstwa.
     
  5. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Zakupiłem deskę z zestawem poduszek.
     
  6. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 881
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Wadowice
    za ile
     
  7. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    2200zł od mojego stałego dostawcy części.
    Zostały do kupna ściana grodziowa maglownica i rurki.
    Lampy już mam założone EU.
    Tunel środkowy zmieniony.
    Boczki tapicerki i sterowanie szybami zrobione.

    Z tego co czytam to są różne pedały gazu sprzęgła i trzeba to dobierać zakresami VIN.

    W tygodniu jadę jeszcze w okolice Kalisza gdzie mają w dobrej cenie mechanizm wycieraczek z ramionami oraz rurki do klimy, przewody wspomagania itp.
    No nic zobaczymy.
    Szukam ściany grodziowej w dobrej cenie jak coś ktoś to pisać.

    Klimę myślę robić dopiero na wiosnę.
    Na ten moment chcę go zrobić tak by bezpiecznie się nim poruszać.
    Mam Freelandera 1 na sprzedanie i dopiero jak go sprzedam to będę dopieszczał Freelka 2

    Z lampami jest taki myk że silniczki regulacji są kodowane po CAN.
    Jak się tak po prostu wstawi lampy EU to masz wywalony błąd CAN.
    Na szczęście dość prosto można przełożyć całą elektronikę w lampie razem z silniczkami regulacji i wszystko wtedy działa tak jak powinno.

    Znalazłem jeszcze za 800zł stelaż pod deskę razem z całą nagrzewnicą.
    Nie wiem czy to dobra cena ?? Brać ??
     
    Ostatnio edytowano: 12-12 16
  8. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Ale numer
    Połowa części pasuje albo od Forda Mondeo MK4 albo od Volvo XC60
     
  9. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Aktualizacja listy posiadanych części:
    - Deska rozdzielcza z kompletem poduszek w tym poduszka kolanowa
    - Stelaż pod deskę
    - Nagrzewnica (Jest identyczna jak w Mondeo MK4)
    - Ramiona wycieraczek
    - Lampy EU już przełożone
    - Dołożone DRL w zderzak wmontowane w oprawki halogenów które dorwałem po .. 30zł :)
    - Pompka sprzęgła nowa
    - Rurka serwa
    - Mocowanie uchwyt podszybia
    - Dźwignia i tunel hamulca ręcznego
    -Przewody klimatyzacji EU
    - Przewody wspomagania EU
    - Maglownica EU
    -Przewód sprzęgła EU
    - Mechanizm wycieraczek
    - Przewody hamulcowe

    Dopisz proszę co jeszcze potrzeba.
     
  10. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Dzisiaj przywiozłem:
    - Ściana grodziowa (Ściana, ława dolna, wytłoczki pod szybą, wytłoczki wewnętrzne i wszystkie mocowania)
    - Wszystkie rurki nawiewów
    - Wygłuszenie komory silnika
    - Wygłuszenie pod deskę
    - Dywan przednia część
    - Obudowa licznika
    - Dolne maskownice deski
    - Mocowanie poduszki od deską
    - Wiązka el. spod deski
     
  11. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Zastanawiam się jakiej grubości matę butylową położyć pod fabryczne wygłuszenia.
    Po wstawaniu wszystkiego chcę to oszlifować ładnie prysnąć podkładem lakierniczym i na to dla uszczelnienia dać matę butylową.
    Tylko jaka grubość ??
    Myślę że 2mm będzie OK ??

    Połowę przodu mam już rozebraną.
    Wiązkę silnika odmoczyłem w Izopropanolu i teraz sobie dosycha.
    To samo wszystkie czujniki.
    Osprzęt silnika zdjęty odmoczony w płynie Plak do mycia silnika, dokładnie wyczyszczony.
    Mocowania wyczyszczone i pryśnięte na nowo lakierem.
    Silnik będę składał na nowych uszczelkach.

    Przed świętami umyłem też przepustnicę i sprawdziłem trybiki które w tym modelu lubią się wycierać.
    U mnie jest idealnie.
    Wyczyściłem przesmarowałem mechanizmy i uszczelniłem obudowę.
     
    Ostatnio edytowano: 25-12 16
  12. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    No to zaczynamy
    Zdjęcia będę wrzucał na mój Dysk Google i dzielił je na dni.
    https://drive.google.com/open?id=0B3y3boDi9_lMbHRyMVRlR2F2dGs

    Dzień 1
    Do wygodniej pracy przy przekładce najlepiej jest wyjąć silnik.
    W moim przypadku i tak jest uszkodzony.
    Najlepiej jest rozebrać cały przód dla wygody pracy.
    Warto tez zdjąć błotniki bo będzie zdecydowanie wygodniej.
    Śrubek jest pierdyliard polecam zakupić sobie foliowe torebeczki z zamknięciem i taśmę malarską z możliwością opisywania. Bardzo ułatwi to potem pracę.
    Wiązkę z silnika można łatwo powypinać i odsunąć na bok.
    Do przełożenia jest górny element podszybia oraz panele boczne przy nim bo na nich sa mocowania do mechanizmu wycieraczek
    Przewody przez gródź przechodzą w tym samym miejscu

    Auto dość logiczne do przełożenia
     
    Ostatnio edytowano: 29-12 16
  13. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Kolejne fotki wrzuciłem.
    Na tą chwilę silnik jest całkowicie wyjęty.
    Środek auta rozebrany do środkowych słupków i zaczynamy odwiercanie ściany grodziowej.
    Wiązka silnika jest do wymiany albo do przerobienia.
    Wiązka główna około 100 kabli do przerobienia - Raczej wleci europejska.
    Wiązkę spod deski mam oryginał Europa.
    O ile przewody przez ścianę przechodzą w tym samym miejscu o tyle już w środku nie jest tak łatwo bo wszystko jest spinane do dużej puszki BSI a ta jest mocowana w innym miejscu.
    Braknie dosłownie 15cm kabli.
     
  14. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 150
    Docenione treści:
    433
    Miasto:
    łódzkie
    fotki możesz wrzucać bezpośrednio na forum pozmniejszaj je troche i będzie ok
     
  15. rys00

    rys00 Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    20-03 09
    Postów:
    3 150
    Docenione treści:
    433
    Miasto:
    łódzkie
    nie wysyłaj zdjęć do mnie na telefon tylko wstawiaj tu masz po prawej " dodaj plik "
     
  16. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Wstawiam kilka fotek z przekładki.
    IMG_0191.JPG IMG_0191.JPG IMG_0196.JPG IMG_0199.JPG IMG_0203.JPG IMG_0205.JPG IMG_0206.JPG IMG_0212.JPG IMG_0226.JPG IMG_0233.JPG IMG_0234.JPG
     
  17. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    IMG_0235.JPG IMG_0236.JPG IMG_0237.JPG IMG_0238.JPG IMG_0240.JPG I kolejne zdjęcia :
     
  18. czapliniak

    czapliniak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 13
    Postów:
    854
    Docenione treści:
    90
    Miasto:
    Działdowo
    Sciana zdumiewajaco podobna do tej z Galaxy Mk 3.
    Szybe trzeba wyjmowac?
     
  19. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Jeszcze nie wiem, odwierciłem mniej niż połowę.
    Widać zgrzewy od spodu wiec mam nadzieję że rozwiercając odpowiednio dużym wiertłem nie będę musiał wyciągać szyby.
     
  20. Arek_Land

    Arek_Land Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-12 16
    Postów:
    111
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Łódź
    Ściana grodziowa odwiercona.
    Nie ma konieczności wycinania szyby. Da się podejść małą wiertarką od spodu zgrzewy.
    Nawiercałem najpierw wiertłem 4,8mm potem 6 i na koniec niektóre zgrzewy wiertłem 7mm
    Cienki ostry przecinak mały młotek i dużo cierpliwości i się da.
     
  21. zweckform

    zweckform Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    16-03 09
    Postów:
    3 266
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Grodzisk Mazowiecki
    Ciekawe tylko czy europejska ściana będzie pasować do angielskiej belki pod szybę bo jeśli jest to płyta forda to nie jest takie oczywiste
    Pozdrawiam
     
  22. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:

    666
    Miasto:
    Internet

Poleć tę stronę