1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Golf V 1,9TDI

Dyskusja w 'VOLKSWAGEN' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 19-04 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Witam

    Wstępnie z tego co widze i z tego co przyniosł klient lista czesci niezbędnych do przekładki wyglada nastepujaco:

    - lampy przednie;
    - przewody do klimy;
    - malgownica z silnikiem (w wersji ktora mialem wspomaganie bylo elektryczne wiec zostaja kable);
    - serwo + pompa ze zbiorniczkiem + przewody hamulcowe (2szt od pompy do ABS);
    - wytlumienie sciany grodziowej od strony komory silnika;
    - sciana grodziowa + dodatkowa blacha ze sciany;
    - wytlumienie sciany od srodka;
    - metalowa stopka mocujaca komp na podszybiu;
    - mechanizm wycieraczek + ramiona (z moim przypadku silnik z czujnikiem deszczu);
    - plastikowe podszybie;
    - obudowa filtra powietrza;
    - rura wzmacniajaca pod deske;
    - mocowania poduszki powietrznej bo belki;
    - nagrzewnica kpl -
    - kompletna deska rozdzielcza (schowek/ maskownica po bokach deski/ dekiel pod kierownice/ maskownice pod nogi kierowcy)
    - ramka przełacznika i regulacji świateł;
    - tulen srodkowy i reczny jest taki sam jak w europie (ja zmieniałem na wersje z podłokietnikiem);
    - boczki drzwi z panelami do sterowania szybami i lusterkami;
    - silniki szyb przednich (ja ich niestety nie posiadam);
    - zamek drzwi lewych z cięgnem do otwierania;
    - cięgno do zamka po stronie pasażera (można przełożyć z angielskich drzwi pasażera)
    - raczka do otwierania maski + linka + zamek;
    - plastiki na progi + plastik pod raczke otwierania maski;
    - plastiki maskujace słupki przednie z miejscami na przyciski serwisowe;
    - kolumna kierownicza;
    - pedała sprzegła z pompka + przewod do zbiorniczka + przewod do wysprzeglnika;
    - pedał hamulca;
    - pedał gazu;
    - zaslepka otworu kolumny kierowniczej;
    - dywan;
    - zegary;
    - stopka pompy ABS i przewody hamulcowe;
    - lusterka lub Europejskie wkłady lusterek;

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    nagrzewnice w silnikach TDI posiadaja dodatkowy element grzewczy (PTC) zasilany elektrycznie - mozna go przelozyc jesli przekladka tego nie ma,
    Dodatkowo potrzebna jest przewód (skrętka) łaczaca PTC z wtyczka wentylatora.(załacze odpowiednie zdjęcia)


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Strona mechaniczna:

    Kolumna kierownicza do zmiany w całości - dolna cześć Europejskiej jest dłuższa od ang o ok 1,5 - 2 cm angielskiej nie nałożymy na wieloklin od maglownicy.

    ściana mechaniczna odkrecana i klejona (troszke slabiej przyklejona niż w poprzednich modelach - albo mi sie tak trafiło - odeszła bez większego trudu)

    Pompa ABS musi iść na druga stronę, wiec potrzeba wszystkie nowe przewody hamulcowe i stopkę pod pompę;

    Aby wyciągnąć magiel trzeba odkręcić sanki, maglownica ze wspomaganiem elektrycznym.

    Żeby się dostać do zamków trzeba rozebrać zewnętrzne poszycie drzwi.

    Od strony elektrycznej trochę gorzej nią w poprzednich modelach dużo roboty :/

    Instalacja elektryczna nie przypomina poprzednich modeli golfa, wiązka przechodzi przez ścianę grodziową w dwóch miejscach (symetrycznie po obu stronach)

    Sporo kabli do przylutowania (jeśli przerabiamy angielska instalację), puszka bezpieczników do przepięcia i w zasadzie trzeba wszystkie przewody przedłożyć, + kilka kostek do modułów, wtyczka do pedału gazu/wtyczka do pedału sprzegła (jest od strony komory silnika) i do zbiorniczka z płynem hamulcowym, wtyczka do silnika wycieraczek.

    Szyby przód

    - Wiązki do drzwi zostają na swoich miejscach, zmieniamy jedynie wiązki przy silnikach które idą do przycisków. No i silniki ewentualnie moduły przednie. Ewentualnie sam europejski silnik z drzwi kierowcy. Kierunkowskazami w drzwiach sterują moduły z silnikami jeśli je przełożymy (a pasują idealnie na obie strony) będzie nam działał odwrotnie kierunkowskaz w drzwiach (z lewym kierunkiem będą mrugały prawe drzwi).

    Wtyczka do silnika wycieraczek z czujnikiem deszczu jest inna w europejczyku i w angliku - najlepiej przelutowac europejska wtyczkę.

    Wycieraczki nie zadziałają jak mamy otwarta maskę -warto pamiętać o tym fakcie!

    W załączeniu przesyłam kilka fotek z przekładki tego autka.
     

    Załączone pliki:

    rys00 i Misiek lubią to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  4. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Walczyłem w pierwszej wersji z podłączeniem nagrzewnicy Climatronicka jednak poddałem sie i w ostateczności zamontowałem ręczną- podejrzewam że bez europejskiej wiązki nie jest to możliwe.

    Druga sprawa to ta dotycząca samej wiązki chyba najlepsza opcja w tym aucie była by zmiana na europejska. Przerobienie angielskiej wiąże się ze straszna ilością kabelków do przelutowania.
     

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. golf 5 przekladka opis