1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[FAQ] Najczęściej zadawane pytania. Warto przeczytać!

Dyskusja w 'Prawo' rozpoczęta przez użytkownika Misiek, 7-03 09.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Misiek

    Misiek VIP

    Offline
    Dołączył:
    5-03 09
    Postów:
    1 781
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    P: Jaki jest proces rejestracji przełożonego anglika?
    O: Zapraszam do lektury

    P: Jak wyrejestrować Anglika?
    O: Wysyłamy odcinek z angielskiego dowodu rejestracyjnego do ich głównej siedziby DVLA (Swansea, SA99 1BA) . Chodzi o 11 punkt w dowodzie: 'Notification of Permanent Export' czyli wyrejestrowanie samochodu. Dodatkowo możemy wypeółnić druczek z Road Tax żeby ich poinformować, że samochód jest wyrejestrowany i nie chcemy płacić podatku drogowego w UK.

    P: Czy można legalnie przejechac Europe (nie wliczajac UK) bez Road Taxu?
    O: Tak, mozna. Road Tax obowiazuje tylko w Wielkiej Brytanii, na kontynencie Road Tax jest wliczony w cene paliwa.

    P: Czym różnia się poszczególne kategorie anglików?
    O:
    Kategoria A - auto uszkodzone w stopniu całkowitym, idzie do zgniatacza w całości, nie wolno z niego wyjąć nawet żarówki.
    Kategoria B - auto uszkodzone w stopniu tak znacznym, idzie do zgniatacza, ale niektóre czesci można z niego wyjąć i sprzedać.
    Kategoria C - auto uszkodzone w stopniu znacznym, firma ubezpieczeniowa wyceniła koszty naprawy powyżej wartości auta sprzed wypadku. Papiery auta sa zabierane przez ubezpieczlnie i trafiaja do VOSA.
    Kategoria D - auto uszkodzone w stopniu znacznym, firma ubezpieczeniowa wyceniła koszty naprawy poniżej wartości auta sprzed wypadku, auto można naprawić i jeździć nim dalej.
    Kategoria X - auto uszkodzone bardzo nieznacznie lub wcale, najczęściej odzyskane po kradzieży, w przeciwieństwie do powyższych nie wpisane do rejestru HPI (urzędowy spis aut powypadkowych).

    P: Jak zarejestrować anglika w Polsce z kierownicą po prawej stronie?
    O: Na chwilę obecną nie ma praktycznie możliwości rejestrowania aut z kierownicą po prawej stronie w Polsce. Zdarzaja sie wyjątki ale dla przecietnego Kowalskiego zadanie to jest praktycznie niewykonalne (stan z dnia 01.05.2010)

    P: Skąd można załatwić zaświadczenie od producenta na samochod 'xyz' którego wymagają na stacji diagnostycznej??
    O: Z zaświadczeniami jest tak, że jedne stacje diagonstyczne takowego wymagają a inne nie. Najprosztszym rozwiązaniem jest znalezienie takiej stacji ktora opini rzeczoznawcy nie wymaga. Jeżeli nie ma takiej mozliwosci to wtedy trzeba znaleźć rzeczoznawcę motoryzacyjnego np. poprzez wpisanie w wyszukiwarce google frazy: "rzeczoznawca motororyzacyjny".

    P: Skad wziaść wzór umowy polsko angielskiej?
    O: Stąd

    P: Nie mam pierwszej strony V5C. Co robić?
    O: V62 Wypełnić ten formularz i załączyć zielony odcinek z prawej strony V5C (numer 10 - New keeper supplement).

    P: Zgubiłem V5C. Co robić?
    O: V62 Wypełnić ten formularz, załączyć czek na 25 funtów i wysłać do DVLA.

    P: Ile kosztuje przerobienie anglika?
    O: Odpowiedź znajduje się w tym temacie

    P: Jakie są koszty przywiezienia anglika?
    O: Odpowiedź znajduje się tutaj

    P: Nie znalazłem tutaj odpowiedzi na moje pytanie. Co robić?
    O: Zacząć od przeszukania forum. Wyszukiwarka znajduje się tutaj
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć tę stronę