1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] Citroen C4 Picasso

Dyskusja w 'CITROEN' rozpoczęta przez użytkownika mantrak, 25-09 18.

  1. mantrak

    mantrak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-06 18
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wołomin
    Lista części:
    - Stelaż kokpitu
    - Kokpit z kanałami wentylacyjnymi
    - Wiązka deski(można przerobić z Anglika, ale z europejską jest łatwiej)
    - Ramka dźwigni zmiany biegów lub schowek (automat)
    - Stelaże/Ramki do montażu schowka, poduszki kolanowej (lub maskownicy) i panelu pod przyciski (wlewu paliwa, cz.park. itp)
    - Osłona BSI i w/w przycisków
    - Panele sterujące do klimatyzacji
    - Moduł klimatyzacji wraz z czujnikiem nasłonecznienia (jeżeli chcemy przerobić z manualnej na klimatronik dwustrefowy) Można też z nawiewem w tylnych słupkach, ale tu jest trochę więcej pracy i instalacją.
    - Boczki drzwi (chyba, że komuś nie przeszkadza uchwyt pod skosem a nie poziomo.
    Osłony nad nogi (tę od strony kierowcy można przerobić z Anglika)
    - Schowki górne są identyczne, tak samo jak maskownice boczne na głośnikach (tweeterach)
    - Wygłuszenie
    - Dywan kierowcy
    - Dywan pasażera
    - Osłony p. słoneczne (można zostawić angielskie)
    - Pedały(tu jest pewien problem, bo do manuala jest jak na lekarstwo, a jest w nich potencjometr pedału sprzęgła) Pedały od Berlingo II są identyczne tylko uwaga na rodzaj połączenia z pompą sprzęgła, są dwa rodzaje kulka lub walec z rowkiem.
    - Pedał gazu (obojętnie jaki, moduł potencjometru jest demontowalny)
    - Pompa sprzęgła (najlepiej kupić nową)
    - Przewód hydrauliczny sprzęgła
    - Silniki wycieraczek
    - Ramiona wycieraczek
    - Maglownica
    - Przewody maglownicy
    - Lampy
    - Fotele, lub zabawa z przeróbką, bo fotel pasażera ma ISOFIX oraz matę nacisku.

    Demontujemy wszystkie osłony deski i schowki oraz radio. Demontujemy kolumnę kierowniczą (najlepiej zablokować ją przy ustawieniu kół do jazdy na wprost).
    Demontujemy fotele, uprzednio odpinając pasy od fotela i wiązki kablowe.
    Deska jest przykręcona poprzez stelaż przy obu słupkach drzwi, oraz jedną śrubą za kolumną kierowniczą. Śrubę widać przez otwór w schowku górnym. Dodatkowo mamy wspornik na środku oraz śruby do modułu klimatyzacji (zarówno wkręty na torx jak i na klucz 10mm.
    Wiązkę deski odpinamy od BSI oraz od sterownika klimatyzacji. Uwaga na czujnik nasłonecznienia.
    Całą deskę wyciągamy, a zaraz za nią dywany.
    Ściana jest symetryczna, a otwory na pompę sprzęgła i maglownice zaślepione.
    Pedały angielskie można wyciągnąć w całości po demontażu modułu klimatyzacji. Jeżeli chcemy go zdemontować, to spuszczamy płyn chłodniczy, wyciągamy czynnik z instalacji AC (jeżeli jest), odkręcamy dwie nakrętki na klucz 10 od parownika od strony komory silnika (są zaraz pod osłoną), demontujemy szybkozłączki z nagrzewnicy i odkręcamy zamontowaną za nimi maskownicę metalową. Dodatkowo pomiędzy przyłączami parownika i nagrzewnicy znajduje się śruba na klucz 10.
    Demontujemy moduł klimatyzacji. Odkręcamy pedały, usuwając przedłużkę dla czujników i potencjometru pedału gazu.
    Szpilki po pedałach angielskich odcinamy, jak również rozwiercamy spawy wypustki na ścianie grodziowej do której była przykręcona deska od strony schowka.
    Szpilki do montażu uszczelnienia drążka maglownicy odcinamy ale warto podobnie takie zamontować po stronie lewej.
    Maglownicę oraz przewody wymieniamy opuszczając wózek, pamiętając o odkręceniu mocowania układu wydechowego. Przy tej operacji jest doskonały dostęp do demontażu starej pompy sprzęgła i montaż nowej wraz z przewodem (przewód można też dorobić skracając zdemontowany i dając złączki do hydrauliki siłowej. (Można też zrobić od razu rozrząd, bo potem odkręcanie pompy wody, to zadanie dla cierpliwych.)
    Składamy przód i wracamy do kabiny. Zamieniamy miejscami wiązki drzwi (wypięcie wtyczek zamków wymyślił jakiś sadysta. Najlepiej odkręcić od razu zamek)
    Teraz montujemy nowe wygłuszenie oraz zaślepki. Moduł nowej klimatyzacji wkładamy w kolejności odwrotnej do demontażu.
    Przygotowujemy nową deskę. Jeżeli dysponujemy deską do automatu, a mamy manula, to trzeba zdemontować stelaże z obu desek i wyciąć z anglika wspornik pod dźwignię zmiany biegów i wspawać w do samo miejsce do europejskiego (usuwając uprzednio wspornik schowka środkowego).
    Wiązkę montujemy przed wstawieniem do auta. Skręcamy całość na samochodzie. Do dokręcenia stelaża przez schowek musimy dokupić śrubę M8 długości min 70mm.
    Zakładamy pedały. Jeżeli to manual i nie mają potencjometru, to trzeba pokombinować, ale to niech będzie moją tajemnicą:)
    Podłączamy BSI i moduł klimatyzacji, montujemy schowki itp. oraz kolumnę kierowniczą.
    Dywaniki i fotele po przeróbce.
    W komorze silnika demontujemy podszybie wraz z ramionami wycieraczek i wymieniamy silniki oraz ramiona na europejskie.
    Reflektory demontujemy, po zdjęciu zderzaka.
    Na koniec przeprogramowanie w Lexii. Jeżeli zmieniliśmy klimatyzację na klimatronik, to trzeba w BSI aktywować osobny moduł klimatyzacji, oraz zdefiniować parametry klimatyzacji. Na koniec skalibrować wszystkie elementy nawiewu.
    Chętnych na przekładkę tego auta zapraszam do kontaktu.
     

Poleć tę stronę